Accidentul de traseu - propunere pentru anularea prevederilor actuale
Last Updated: Nov 11 2020 17:59, Started by
Tomaso
, Nov 10 2020 10:19
·
0
#19
Posted 10 November 2020 - 11:29
tomaso, on 10 noiembrie 2020 - 10:19, said:
Este o dramă să moară 8 femei în timpul deplasării către serviciu, dar, realist vorbind, ce vină are angajatorul? Dar nu vorbim de o vină directă, ci doar de includerea angajatorului în anchetă. Hai să punem problema altfel. Dacă eu mă deplasez cu mașina personală, trebuie să ajung la muncă la ora 8, ok? Mă trezesc la 6:30, îmi fac treburile, la 7:00 mă sună angajatorul, să fac pe dracu' în patru să ajung la 7:30 că are nevoie de mine, iar dacă nu ajung mă dă afară. Eu mă urc repede în mașină, o calc, de frică să nu fiu dat afară, fac un accident. De acord cu tine, sunt cetățean matur, vaccinat, răspund că am făcut accident. Dar totuși, nu a avut și angajatorul vreo vină că m-a constrâns și m-a amenințat că mă dă afară? Sau alt scenariu. Eu sunt angajator, asigur transportul de și la muncă a angajaților prin mijloace proprii. Că stăm prost cu banii, decid să nu mai fac revizia tehnică a autoturismelor. Unul dintre ele face accident din cauza asta. Oare nu ar trebui să am o răspundere directă în cazul ăsta? Oare ar fi corect să zic "ce vrei, nene, șoferul nu trebuia să se urce la volan dacă știa că n-are ITP"? Eu cred că există această prevedere pentru cele 0,01% cazuri. Că se întâmplă să fie anchetat angajatorul... Nu știu, tu vorbești din postură de angajator? Chiar te confrunți des cu problema asta, că ți se rănesc și mor angajații pe drum? Că angajatorii nu cred că sunt neapărat deranjați de chestia asta. Am auzit și eu de cazuri, la firmele cu care colaborez, a fost considerat accident de muncă și a fost anchetat ca atare, dar nu a fost nimeni abuzat din cauza acestei prevederi. |
#20
Posted 10 November 2020 - 11:30
crislacor, on 10 noiembrie 2020 - 11:02, said:
Hai, nu zău! Da' de unde „trebuie”!? |
#21
Posted 10 November 2020 - 11:40
Nu am înțeles ce-i cu link-ul acela, nu văd nimic despre obligația angajatorului de a asigura transportul angajaților!
Că așa e frumos, să asiguri transportul angajaților, da, de acord. La fel cum de acord sînt și cu decontarea transportului. Dar nu cu obligativitatea! |
#22
Posted 10 November 2020 - 11:41
In principiu nu este tras la ranspundere angajatorul daca nu este implicat direct in transportul angajatilor dar problema apare la ancheta.
O ancheta ca la carte poate dezvalui o gramada de nereguli in activitatea companiei care se lasa cu sanctiuni, de asta toti vor sa fuga de ancheta. |
#23
Posted 10 November 2020 - 11:47
Parca totusi acest gen de accident nu este denumit accident de munca(doar daca transportul este parte a procesului de munca) ci accident care are lgatura cu munca.
|
#24
Posted 10 November 2020 - 11:53
acum s-au rezolvat mare parte din pronblemele astea; acum se lucreaza de acasa
si asta e doar inceputul |
#25
Posted 10 November 2020 - 12:19
#26
Posted 10 November 2020 - 12:20
Quote Astfel, dacă un om pleacă de la muncă, se face mangă la cârciumă, apoi cade într-un canal și rămâne infirm pe viață, conform legii în vigoare ar putea fi considerat accident de muncă. Și în mod teoretic, angajatorul este sau ar putea fi responsabil. Ar putea fi acționat în judecată. Vă pare stupidă? Și mie! Pai tot in postarea ta: Quote Accidentul de traseu este considerat accident de muncă, potrivit prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006 și ale normelor sale de aplicare. Mai exact, vorbim de un accident de muncă „dacă deplasarea s-a făcut în timpul și pe traseul normal de la domiciliul lucrătorului la locul de muncă organizat de angajator și invers”, așa cum scrie în Legea SSM. Pentru a detalia ideea de accident de traseu, normele actului normativ vin cu informații suplimentare. Astfel, accidentul de traseu este: un accident survenit în timpul și pe traseul normal al deplasării de la locul de muncă la domiciliu și invers, care a dus la vătămarea sau decesul salariatului; un accident survenit pe perioada pauzei de masă în locuri organizate de angajator, pe traseul normal al deplasării de la locul de muncă la locul unde se ia masa și invers, care a dus la vătămarea sau decesul salariatului; un accident care a dus la vătămarea sau decesul salariatului, care s-a petrecut pe traseul normal al deplasării de la locul de muncă la locul unde se încasează salariul și invers, dacă acesta este organizat de angajator în afara firmei. Nu scrie nicaieri ca in drum spre casa omul trebuie sa treaca pe la carciuma - a iesit din traseul servici - casa in momentul in care a intrat in carciuma. |
#27
Posted 10 November 2020 - 12:22
#28
Posted 10 November 2020 - 12:28
|
#29
Posted 10 November 2020 - 12:44
dan210, on 10 noiembrie 2020 - 12:28, said:
asta pentru tine poate, pentru profesionisti face parte din viata, rutina you name it Cand vei ajunge si tu in tabara aia mai vorbim. Pana atunci... las-o asa. Edited by jm2010, 10 November 2020 - 12:44. |
#30
Posted 10 November 2020 - 12:49
hai sa fac si eu un pic de agitatie.
la fiecare job am completat/declarat drumul casa-servici. ce se intampla daca azi lucrez de acasa, maine la sediul din bucuresti si poimaine la ala din constanta. casa-servici conduc masina firmei. ce se intampla in pauza de masa, cand ies din sediu si ma duc la "crasma"? ce se intampla daca locul de munca devine "departe"? |
#31
Posted 10 November 2020 - 13:22
#32
Posted 10 November 2020 - 13:41
jm2010, on 10 noiembrie 2020 - 12:44, said:
Eu sunt profesionistul ala. Ca idee. Si toate astea au un cost. De ce sa il suport aiurea si fara sens? Niciodata un profesionist nu ar afirma ceea ce afirmi tu. Cand vei ajunge si tu in tabara aia mai vorbim. Pana atunci... las-o asa. |
#33
Posted 10 November 2020 - 14:12
tomaso, on 10 noiembrie 2020 - 10:19, said: Propunerea legislativă este în dezbatere. Vă propun o dezbatere pe această temă. Pro sau contra. Am scris pe această temă de mai multe ori, pe acest forum, iar opinia mea este foarte clară. Nu este corect ca accidentul de traseu să fie responsabilitatea angajatorului, așa cum este reglementat în legea actuală. 100% de acord, e aiurea sa fie implicat angajatorul in ancheta cat timp nu are sub control sau nu poate influenta ce face angajatul in afara sediului companiei. arg, on 10 noiembrie 2020 - 12:49, said:
hai sa fac si eu un pic de agitatie. la fiecare job am completat/declarat drumul casa-servici. Da, si eu. O prostie, nu urmam acelasi drum in fiecare zi, uneori mergeam cu metroul, alteori cu masina. Iar cu masina mergeam pe unde recomanda waze, iar in Bucuresti waze e extrem de creativ cu traseele. |
|
#34
Posted 10 November 2020 - 15:14
Dacă te abați de la traseul declarat nu se mai încadrează ca accident de traseu. Și nici nu se prea declară, în practică, ca fiind accidente de traseu atunci când oamenii merg cu altceva decât cu mijloace de transport asigurate de firmă.
Încă ceva: când totuși se declară dar e evident că angajatorul nu are nicio vină, se înregistrează ca eveniment și-atât, firma nu are decât obligația întocmirii hârțogăriei. Victimele accidentelor de traseu au dreptul la despăgubiri specifice pentru că-s asimilate accidentelor de muncă. Părerea mea e că încadrarea asta nu e neapărat împotriva angajatorilor, ci mai mult o măsură de protecție socială. Quote
Asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale reprezinta o asigurare de persoane, face parte din sistemul de asigurari sociale, este garantata de stat si cuprinde raporturi specifice prin care se asigura protectia sociala a salariatilor impotriva diminuarii sau pierderii capacitatii de munca si decesului acestora ca urmare a accidentelor de munca si a bolilor profesionale. Conform prevederilor Legii nr. 346 din 2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, asiguratii au dreptul la urmatoarele prestatii si servicii: a) Prestatii si servicii pentru reabilitarea medicala si recuperarea capacitatii de munca; ... e) Compensatie pentru atingerea integritatii; ... g) Rambursari de cheltuieli; ......... In cazul decesului asiguratului, ca urmare a unui accident de munca ........, beneficiaza de despagubire in caz de deces o singura persoana, care poate fi, dupa caz: sotul supravietuitor, copilul, parintele, tutorele, curatorul, mostenitorul, in conditiile dreptului comun, sau, in lipsa acesteia, persoana fizica/juridica, care face dovada ca a suportat cheltuielile cauzate de deces. Cuantumul despagubirii in caz de deces este de 4 salarii medii brute, comunicate de Institutul National de Statistica pentru luna in care a survenit decesul asiguratului sau, dupa caz, ultimul salariu mediu brut pe economie cunoscut la data solicitarii. Am ales doar câteva dintre drepturile pe care le au cei ce se accidentează mai mult sau mai puțin grav în accidente de traseu. În link sunt destul de multe. tomaso, on 10 noiembrie 2020 - 10:19, said:
Astfel, dacă un om pleacă de la muncă, se face mangă la cârciumă, apoi cade într-un canal și rămâne infirm pe viață, conform legii în vigoare ar putea fi considerat accident de muncă. Dacă în mod obișnuit îți ia o jumătate de oră să ajungi acasă n-ai cum să declari accident de muncă un eveniment petrecut la o oră, două sau mai mult peste. |
#35
Posted 10 November 2020 - 15:30
vezi ca declari traseul la angajator. Daca ii zici ca mergic u autobuzul X in medie 30 de minute ... daca tu faci accident in autobuzul Y dupa 50 de minute ca ai trecut sa iti cumperi ceva nu mai e accident de munca.
Cum daca declari ca mergi cu taxi-ul si esti in autobuz si iti rupi mana la o frana iar nu mai e accident de munca |
#36
Posted 10 November 2020 - 15:34
si io care am program variabil ce fac?
ca-s zile in care plec la 16:oo si zile in care plec la 23:30. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users