Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...
 La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!
 Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...
 Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...
 

Drona DJI Mini 2 - discutii generale

- - - - -
  • Please log in to reply
102 replies to this topic

#55
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,382
  • Înscris: 28.10.2018
Ctrl+F => mapn => 0 results.

#56
doru2005

doru2005

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 29.11.2005
De era asa simplu, nu mai trebuia sa fac rezumatul Posted Image

Ctrl+F => 912  => 2 results

-8<--------------
Având în vedere cele de mai sus, începând cu data de 31 decembrie 2020, actele normative europene/naţionale ce reglementează domeniul aeronavelor fără pilot sunt:

....

Hotărârea Guvernului nr. 912/2010
pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spațiul aerian național, precum și a condițiilor în care decolarea și aterizarea aeronavelor civile se pot efectua și de pe/pe alte terenuri sau suprafeţe de apă decât aerodromurile
certificate”

...

-8<--------------

Extras din rezumatul meu

------------------8<-------------------------------------------
E) Aprobari necesare
E1) Rezultate din HG 912/2010


E11) Este necesara o informare
Zborurile VFR efectuate cu aeronave civile, executate în
întregime într-o zonă de spaţiu aerian de clasă G, se consideră autorizate
dacă pentru acestea operatorul aeronavei a depus un plan de zbor la o unitate
de trafic aerian civilă sau a efectuat o informare de trafic VFR la Ministerul
Apărării Naţionale.
Informarea se transmite Centrului de Operaţii Aeriene din cadrul
Ministerului Apărării Naţionale, cu cel puţin 30 de minute înainte de ora
prevăzută pentru decolare sau începerea activităţii de zbor
, prin unul dintre următoarele canale de comunicaţii: *


E12) Pentru  Bucuresti
Zborurile deasupra municipiului Bucureşti la înălţimi mai mici de 3.000 de
metri, care pot fi executate numai în condiţiile obţinerii unei autorizaţii de
survol din partea Ministerului Apărării Naţionale
.
Cererile pentru acordarea autorizării de survol  se formulează în următoarele termene:
7 zile lucrătoare înainte de data estimată de decolare
, pentru survolul
municipiului Bucureşti sub înălţimea de 3.000 m,

*
Pentru (E11-E12)
Date de contact pentru Secția survol, relații și reglementări aeronautice:
Telefon: (+ 40) 21.410.01.43
Fax:  (+40) 21.410.26.95
E-mail: [email protected]


E13) Datorita camerei video
Zborurile pentru activităţi de determinări topogeodezice la o scară mai
mare de 1: 20.000, fotografiere aeriană sau filmări aeriene care pot fi
executate numai în condiţiile obţinerii unui aviz din partea Ministerului Apărării
Naţionale.
Cererile pentru obţinerea avizului se adreseaza direct la M.Ap.N./Secţia survol, relaţii şi reglementări aeronautice, cu 10 zile lucrătoare înainte de data estimată pentru efectuarea zborului; cererile pentru obţinerea avizului M.Ap.N vor fi însoţite de avizele prevăzute de actele normative în vigoare, inclusiv de autorizaţia specială emisă de Oficiul Registrului Naţional al InformaţiilorSecrete de Stat (O.R.N.I.S.S.).

Pentru solicitarea avizului se urmeaza pasii de aici
https://www.defense....are-foto-aerian
-------------------------------------------------------

Edited by doru2005, 21 January 2021 - 09:28.


#57
cox

cox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 340
  • Înscris: 15.04.2006
Da...E clar. O sa se zboare ca și pana acum fiecare cum vrea. Cam multe cerințe pãrerea mea.

#58
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,382
  • Înscris: 28.10.2018
Legea este depasita si trebuie modificata.

Reglementarile europene au intaietate, ele nu trebuie anulate de legi locale vechi de zeci de ani.


Orice avocat te scoate in 5 minute daca se leaga cimpanzeii de lipsa autorizatiei de la mapn pentru o drona usoara.

Edited by abac, 21 January 2021 - 21:01.


#59
doru2005

doru2005

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 29.11.2005
Si in alte tari sunt reglemetari nationale peste cele europene. Ex. Centrul orasului interzis pentru drone, se pot cauta pe Internet cazurile concrete.

Si din nou despre reglementari europene,

legislatia europeana ref. aeronave fara pilot la bord

----8<----------------------

..  nu aduce atingere posibilității statelor membre de a stabili norme interne pentru a supune
anumitor condiții operarea aeronavelor fără pilot la bord din motive ..


-----8<----------------------

Legea veche se poate modifica, insa, ref. HG 219. din informatiile pe care le am pana acum, modificarea va fi
ca, in plus,
amenzile vor putea fi acordate, pe langa politie, si de institutii desemnate de primarie.

#60
cox

cox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 340
  • Înscris: 15.04.2006
Parca e mare chestie dacã o ridici la. Periferia Bucureștiului sa tragi câteva cadre seara frumos. Sa caute drona sa vadã a cui e și sa dea amenda la drona :) este binevenita o legislație pentru reglementare, o înregistrezi faci un test online de întrebãri elementare dar pana la telefoane Mapn... Turnul de control cum dãdeau aia la ProTv mi se pare o bãlarie totalã. Pai se face contrabanda de țigãri cu ditai dronele și de atât de competenți ce sunt nu gãsesc a cui este :)) și tu vrei sa faci acolo o poza ca omu și tre sa dai telefon la Mapn ca încurci traficul aerian în București. La câte gâște sãlbatice  zboarã pe deasupra orașelor o drona este mic copil. Greșesc ca gașca sãlbaticã nu are camera și nu trebuie sa sune la Mapn :D

#61
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,382
  • Înscris: 28.10.2018
Dupa lupte seculare in care un pachet a fost pierdut (marcat ca livrat si nu am primit nimic) si amazon mi-a trimis un al doilea pachet care a ajuns in mai putin de 24 de ore, am inregistrat drona, am citit manualul de 51 de pagini si am aflat chestii interesante.

Ca de exemplu ca bateriile se descarca singure de la 100% la 96% daca nu sunt folosite 24 de ore si la 74% daca nu sunt folosite 5 zile, pentru a preveni umflarea lor.

Am aflat ca sistemul de viziune verticala cu infrarosu vede textura podelei si te lasa sa zbori la interior extrem de precis in lipsa satelitilor.

Am zburat putin la interior si era sa o troznesc de tavan cand am apasat scurt pe joysticul de sus, chiar daca drona era in modul cine (very slow). Deci pur si simplu a tasnit spre tavan si s-a oprit la 5 centimetri de el doar de la apasat joysticul un sfert de secunda un pic mai tare. Foarte scarry faza.

Nu mai zbor la interior pana nu imi ajunge cusca de protectie de la PGYTECH pe care mi-am comandat-o de pe Aliexpress in urma reviewurilor excelente de pe youtube.

https://www.aliexpre....335d4c4dImL2NE

Mi-am lipit codul de operator pe laterala dronei. Pe burta nu e loc iar pe spate vreau sa ii pun luminile stroboscopice de noapte care mi-au venit, tot de pe ali express si care sunt absolut dementiale. Au 6.5 grame, se lipesc cu arici, stroboscopul lumineaza in 3 culori (alb-verde-rosu la alegere) si in doua moduri timp de 8 ore. Au acumulator si se incarca cu cablu USB-C inclus in pachet. Mi-am luat doua dar voi folosi doar una la un momentdat, cealalta e rezerva.

https://www.aliexpre....335d4c4dImL2NE

Peste jumatate de ora ma duc cu ea pe pajiste sa zbor la exterior pentru prima oara.

Ah, da, mi-am cumparat si DJI care refresh cu 49 de euro (2 inlocuiri timp de 1 an cu plata unei taxe de 49 respectiv 59 de euro pentru prima si a doua inlocuire).

Edited by abac, 23 January 2021 - 12:48.


#62
doru2005

doru2005

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 29.11.2005
Sa o zbori sanatos!

Referitor la lumini, sunt curios cat cantareste.
LE, am vazut 6.5 g
e OK 239+6.5 =245.5


La protectie 360 am folosit originalul DJI de la Mavic Mini
49 g
pe Mini 2, aici vei gasi pareri impartite la compatibilitate.
DJi zice ca trebuie neaparat versiunea pentru Mini 2 (si eu recomand aia daca nu aveti cea veche),
asta recomanda DJI si eu https://dronshop.ro/...ropeller-guard/
insa merge si cea de la Mavic Mini dar clar plasicul clipsurilor e mai tensionat, se simte,
nici nu fortam daca gaseam pt Mini 2, la inceput, dar a fost out of stock, cred ca e dif. de  0.5 mm in grosimea bratelor.
Am ramas cu cea de la Mavic Mini
cat depre protectie, e excelenta zboara foarte bine, arata mult mai bine decat cea de la PGYTECH,
am testat numai indoor.
(atentie ca e peste 250 g!  239+65=288) drona face mai mult zgomot pentru ca e mai grea

Am luat ceva minimalist si mai usor de pe ebay doar in jurul elicelor,
26 g dar tot este peste 250 (239+26=265)
https://www.ebay.com...O0AAOSwGqFfqmUr

Edited by doru2005, 23 January 2021 - 13:47.


#63
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,382
  • Înscris: 28.10.2018
Stiati ca Mini 2 (si probabil toate dronele moderne DJI) au rezistente electrice in compartimentul bateriei, stanga-dreapta care incalzesc activ bateria ca sa ajunga in cel mai scurt timp la 25 de grade celsius?

Evident asta consuma din baterie, se duc cateva procente la inceput vazand cu ochii, dar la fel vezi si in aplicatie cum creste brusc (in 1-2 minute) temperatura de la 10-12 grade la 25 de grade.

Probabil ca pe vreme rece incalzirea aia activa functioneaza constant in timpul zborului ca sa tina bateriile calde.

Foarte-foarte tare chestia.


Am inceput sa prind incredere si curaj. Am zburat azi la vreo 70 de metri altitudine si la vreo 300 de metri de casa. Am pierdut drona complet din vedere. Adica punctuletul minuscul de pe cer nu a mai putut fi reperat dupa ce mi-am luat scurt ochii de pe el ca sa ma uit la telecomanda.

Aplicatia este in schimb fenomenal de bine facuta. Am dat pe harta, am orientat sageata albastra pe linia rosie care indica traseul cel mai scurt spre mine, full speed ahead, in cateva zeci de secunde a fost din nou deasupra mea.

Am avut si un near miss cu un varf de copac de era sa fac infarct. Am zburat aproape de copac si mi-a impins-o vantul spre copac. Am crezut ca aia a fost. I-am dat full throttle sa ia repede altitudine si am scapat, dar m-am uitat pe filmare si efectiv nu inteleg cum de am scapat, ca se vad crengile alea venind direct spre camera.

Edited by abac, 24 January 2021 - 17:41.


#64
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,382
  • Înscris: 28.10.2018
Rectificare. Bateriile inteligente au incalzire electrica proprie. Asta explica si cum se pot descarca singure dupa o anumita perioada de inutilizare. Pornesc putin rezistenele electrice si se descarca cu precizie la ce procent vor ele.

Film care explica treaba aici:  [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/AEHOezyPtlY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by abac, 24 January 2021 - 20:24.


#65
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,382
  • Înscris: 28.10.2018
Inca o chestie interesanta pe care am aflat-o.

De fiecare data cand aduceam drona la sol o pozitionam intai deasupra mea si dupa aia direct in jos tragand de joystick-ul de aterizare.

Si de fiecare data facea saraca drona ca toate animalele, mult zgomot, mult dans, se vedea cum se chinuie sa se stabilizeze la aterizare.

Ei bine, am aflat ca sub drona este aer "murdar". Adica curentul descendent produs de elice si care este un curent turbionar. Drona este destabilizata la coborare prin acel curent turbionar, iar motoarele se chinuie sa compenseze si sa stabilizeze, de unde zgomotul marit si dansul dronei.

In principiu e bine sa aduci drona la aterizare reducand altitudinea odata cu apropierea de punctul de aterizare (apropiere oblica).

Elicopterele au fix aceeasi problema, d-aia vedeti elicoptere venind la aterizare precum avioanele si fac hovering doar la apropierea finala, la inaltime mica, cat mai putin timp posibil.

Tot din cauza asta, drona consuma mai multa energie sa faca hovering decat sa zboare orizontal.

#66
doru2005

doru2005

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 29.11.2005
Foarte interesant, bine de stiut :)

Ca o gluma pentru cei care zburati in tarile unde se poate zbura usor,

Evitati pe cat posibil sa zburati Mini 2 in urma sau prea aproape de un  Inspire 2.
E prea mare turbulenta si consuma inutil bateria.
E preferabil in urma unui Phantom 4. :)

#67
doru2005

doru2005

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 29.11.2005

View Postabac, on 24 ianuarie 2021 - 17:34, said:


Am inceput sa prind incredere si curaj. Am zburat azi la vreo 70 de metri altitudine si la vreo 300 de metri de casa. Am pierdut drona complet din vedere. Adica punctuletul minuscul de pe cer nu a mai putut fi reperat dupa ce mi-am luat scurt ochii de pe el ca sa ma uit la telecomanda.


Daca nu-i super secret :)

In ce tara zbori cu drona?

Multumesc, nici o problema daca preferi sa nu dai informatia.

#68
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,382
  • Înscris: 28.10.2018
Prefer sa nu dau informatia.

#69
doru2005

doru2005

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 29.11.2005

 cox, on 17 ianuarie 2021 - 11:57, said:

din aceste materiale deducem practic ca localizarea exacta nu prea se poate face....poti cauta mult si bine mai ales in locatii cu vegetatie luxurianta. Sansele sa o gasesti sunt destul de mici mai ales daca zona e inacesibila.

Recent au introdus

-------------8<------------------------------

DJI Care Refresh flyaway replacement service supports the DJI Mini 2 and Mavic Air 2.
If the above product flies away, after completing the replacement service process, you can obtain a functional product from DJI.
For more details, refer to the replacement service process in the Terms of Service.

-------------8<------------------------------


N-am studiat in detaliu, ce stiu doar e ca

1) trebuie asociat/legat si controlerul si selectat serviciu additional la legare
2) furnizat log-ul din aplicatia dji din telefon (in caz de pierduta si ne-regasita drona)
3) costul inlocuirii e mult mai mare fata de cazul cu trimiterea dronei vechi, dar tot e la jumate fata de un Mini 2 nou.

#70
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,382
  • Înscris: 28.10.2018
Am mai pus cateva zboruri la experienta.

Weekendul trecut am zburat cu drona putin ilegal, ca sa testez functia return to home.

Am decolat de acasa de pe terasa, am zburat aproape 1 kilometru la 57 de metri altitudine pana am pierdut semnalul. Intre mine si drona era casa vecinului, deci zic ca s-a dus excelent cu ditai casa intre mine si drona.

Deci a pierdut semnalul, a asteptat 10 secunde, a facut stanga-imprejur, si-a pus directia pe punctul de decolare si a venit sfoara acasa pastrand altitudinea de 57 de metri desi RTH era setat pe 50 de metri. A venit la aterizare la 30 de centimetri de padul de decolare, am ghidat-o eu putin ca sa nu aterizeze in zapada.

Filmarea mega stabila, balansul de alb setat putin cam sus pe auto, a pus temperatura de culoare 6500k, putin cam prea alba zapada. Am dat jos temperatura culorii la 5600k in editare video si acum arata fenomenal de bine totul. Extrem de sharp imaginea in 4K. Cred ca o sa filmez in 2.7k la 60 fps ca oricum imi editez toate filmele in 1080p, macar am frame-rate suficient cat sa pot sa si incetinesc video daca vreau. Cu 30fps nu ai luxul asta la editare.

Una peste alta, drona asta mica are inima de leu. Ce imi place tare e ca ai ridicat-o si dispare imediat, atat vizual cat si auditiv. Nu se prinde lumea ca e sus pe cer. Deja la 50 de metri in aer e practic invizibila. Si daca stii ca e acolo si o vezi, poti crede cu usurinta ca e un "floater" in ochi.

Urmatorul pas: lentile neutral density cu polarizare circulara ca sa pot sa reduc shutter speed sa dau un usor efect cinematic filmelor, plus elimina reflexiile apei, sticlei, tablelei masinilor, etc. Setul de 4 lentile costa 52 de euro pe Aliexpress (Freewell)

Mi-am cumparat si un protective cage de la PGYTECH (25 de euro) cu care zbor prin casa sa ma antrenez pentru zbor la interior (vreau sa fac niste filmari la job in interior). Drona zboara excelent cu cusca de protectie pe ea de 61 de grame, am atins-o si intentionat de pereti , de obiecte, zero probleme. Evident haleste bateria mult mai repede. Estimez ca pierd undeva la 12-15 minute de zbor cu cusca montata.

Momentan DJI mini 2 este redusa la 501 euro (pachetul fly more) pe amazon.nl

#71
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,382
  • Înscris: 28.10.2018
Mi-am cumparat un set de filtre Freewell (cele mai bune reviewuri de pe internet) pentru Mini 2 ca sa:

1. Scap de reflexiile din apa, sticla cladirilor, geamurile/tabla masinilor (filtre de polarizare circulara)
2. Pot sa dau jos shutter speed (regula 180) la lumina multa sa obtin un motion blur placut ochiului

Le-am gasit cu 50% off. Vanzatorul zice ca livreaza intr-o luna.

Attached File  freewell.png   229.54K   26 downloads

Pot sa astept. Nici nu e vreme minunata pentru zburat si oricum trag cu 60 fps pe auto (shutter speed mare) si imaginile sunt destul de fluide. Partea proasta ca sunt fisierele video uriase cand trag 2.7K@60 fps (cam 1 Gb/minut).

#72
cox

cox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 340
  • Înscris: 15.04.2006
saptamana trecuta am prabusit-o intr-un morman de zapada afanata spre norocul meu intr-o gradina alaturata, zona de langa curtea mea nefiind locuita dar terenul destul de greu accesibil din cauza vegetatiei. A inceput sa cada un fel de chiciura...a dat un fel de eroare de suprasolicitare motor. Ideea e ca in aplicatie eroare nu a fost atat de vizibila. din totalul de zbor de 10 minute cand am intrat pe log in airdata eroare de probleme motor era din 15 in 15 secunde inregistrata sau ceva de genul. Pe ecranul telefonului nu imi aduc aminte ca in 5 minute sa fi vazut atatea atentionari. Mai zburasem o baterie cu 1 ora inainte tot prin zona curtii mele pentru cate peisaje de iarna si a fost ok. Vremea s-a schimbat si noroc ca eram prin zona. In cazul asta pierderea de altitudine nu s-a realizat brusc. Drona nu o vedeam ca era in peste drum in fata casei si eu in spate dar dupa cum vedeam pe camera se rotea necontrolat sau ceva de genul.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate