Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...
 Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 

Noul Tucson 2021

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
3968 replies to this topic

#3925
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,114
  • Înscris: 04.08.2007
Dilutia e posibilă la motoarele cu injecție directă. La unele mai mult la unele mai puțin.
Apare în general iarna când se fac deplasări dese pe distante scurte, adică da, urban.
Benzina se scurge pe lângă segmenti și ajunge in baie, nivelul creste. Daca se circulă și extraurban sau urban dar pe distante mai lungi astfel încât motorul să ajungă la temperaturi ridicate acea benzina ajunsă în ulei se arde/evapora.

Edited by remvirg, 01 March 2024 - 12:51.


#3926
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007

View Postremvirg, on 01 martie 2024 - 11:04, said:

Nu am mai auzit până acum de gpf înfundat, adică nu mă mai auzit la alte mașini.
Nu ar trebui sa se întâmple asta cu un gpf, funcționează altfel decât dpf-ul de la diesel.
Nu are nicio legătură cu mersul subturat, cu mersul în oraș, cu neefectuarea de depășiri la xxx ture, mers in eco-pro, sau alte bazaconii.
Are legatura cu mersul subturat si e destul de frecvent cel putin la Hyundai/Kia pentru ca din cate am inteles filtrul ala e mai mic decat DPF.
Mai mult, curatarea lui (altfel decat in service) se face altfel decat la DPF, mult mai naspa: https://www.hypermil...n-warning-error
When the GPF warning light illuminate, please perform the following driving pattern to activate the GPF driving regeneration. (Speed >80km/h (50 mph), 3rd or higher gear with engine rpm between 2500-4000 rpm)
Drive over 80km/h (50mph) in 3rd gear Accelerate up to 4000 rpm, release acceleration pedal, wait 5 sec and accelerate again to 4000 rpm.
Continuously repeat this process until the GPF warning lamp will switch off.

As you may know, GPF regeneration is performed on deceleration so the updated process contained in the updated service information is expected.

La noi nici Hyundai nici Kia nu au actualizat procedura pentru GPF, au lasat-o la fel ca la DPF. Forumurile monomarca sunt destul de pline de mesaje cu avertizarile pentru GPF si referinte la noua procedura.
Atat dilutia cat si infundarea GPF nu au legatura cu cutia de viteze (manuala, DCT sau hibrid/automata) cat timp nu se merge subturat (eco) in oras.

#3927
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,114
  • Înscris: 04.08.2007
Am benzinară cu gpf, face 4 ani în vara. Nu mi s-a aprins niciodată nimic în bord cum ca trebuie sa se regenereze gpf-ul.
Bine, la mine cutia sta în sport. Doar la drum lung/autostrada vede eco.

Edited by remvirg, 01 March 2024 - 17:01.


#3928
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007
Pe undeva citeam unele recomandari ca si pentru consum in oras e mai bine in modul sport decat eco. La Sportage-ul meu hibrid modul eco ma cam deranjeaza in oras (lag la intrare in giratoriu mai ales daca e pe electric), de regula o tin pe sport.
Cand am cumparat-o stiam de problemele DCT la mild si GPF/dilutie la toate modelele, a fost un compromis asumat. Am luat OBD si urmaresc nivelul GPF si gradul de dilutie (in masura in care o fi real raportat).

#3929
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,114
  • Înscris: 04.08.2007
Ți s-a aprins vreodată în bord ceva în legătură cu gpf-ul?
Dilutia cum o urmărești prin obd? Nivelul uleiului?
Probleme cu dilutia nu prea cred ca sunt prin zona noastră. Din câte am.mai citit e ceva specific zonelor reci, cel puțin la Honda.
La temperaturile de la noi, cu câteva zile-excepții pe an, benzinarul se încălzește în câteva minute și nu cred ca sunt prea mulți care sa ajungă în câteva minute la job/acasă, mai ales în București.

Edited by remvirg, 01 March 2024 - 17:41.


#3930
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007
Nu am decat vreo 4000km (cumparata anul trecut), dar am inteles ca la unii s-a apris la 5000 (mi-a spus un posesor de mild-hibrid care a trebuit sa faca regenerarea in service). Ca or fi mers doar prin oras, mi se pare cam mica distanta. Mie nu mi s-a aprins nimic si sper sa nu mi se aprinda, am consumul mai mare decat masinile de drive-test...
La dilutie pe OBD am doua valori:
Oil dilution healing count (am 12 Count)
Oil dilution healing mode fail count unde am 0 count.
Am si presiunea la ulei dar nu-mi spune nimic 2531hPa
La GPF am charge state care e momentan 0, 2 temperaturi la exhaust si 2 tensiuni. Doar la charge state ma uit, restul nu am habar. Mai am comanda sa dau eu regenerare dar la o masina in garantie n-as face.

Cu dilutia la Hyundai vezi si topicurile de aici, un coleg a avut atat de multe batai de cap (inclusiv cu garnituri plesnite) ca a trebuit sa-l vanda (si nu a fost singurul). E problema destul de generala, daca dai o cautare gasesti si la laudatele Toyota problema, inclusiv in SUA (unele explicatii sunt date si de uleiul de vascozitate mai mica care impreuna cu mersul subturat ar trebui sa dea un consum mai bun/eco).
Orice masina e un compromis la final, nu exista masina perfecta.

#3931
asiris

asiris

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 11.06.2019
Salutare,
Hyundai Tucson PHEV din octombrie 2023, 2900 km doar in oras si 95% folosit EV, statie incarcare si acasa si la lucru, termicul doar pt incalzire, de 2 sau 3 ori nu am apucat sa incarc si am mers in HEV.
Saptama asta am avut primele drumuri mai lungi (Timisoara - Turda si retur), la plecare autonomie pe electric 9 km, probabil ca am uitat sa trec in HEV dupa ce am oprit la prima benzinarie sa alimentez si am ajuns cu autonomie 0 la destinatie.
Consumul total raportat de masina pt cei 2900km initiali era de 5.2l/100km si 3.4 l/100km de la ultima alimentare (saptmana trecuta au fost 20 de grade in Timisoara, circulat aporape in totalitate doar EV fara termic)
Consumul de la ultima alimentare pana la destinatie ~285km a fost de 11.4 l/100km iar la intoarcere distanta similara consumul a fost de 10.7 l/100km, majoritatea facuti pe autostrada la 130/140Km/h.
E normal consumul de 11,4 respectiv 10.7? sau e din cauza ca motorul termic nu a apucat sa se rodeze inca?
Am observat ca in modul Sport la viteze de peste 130 Km/h nu se mai incarca bateria, e normal?
Pt sezonul rece e indicat utilizarea modului EV pt tractiune si termicul doar pt caldura sau ar tb folosit modul HEV pana se incalzeste motorul si dupa trecut in modul EV?

Multumesc.

#3932
codres

codres

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 166
  • Înscris: 16.04.2004
Da, consumul este de peste 10 la valori de autostrada. Cam asa le am si eu. E oarecum normal la un SUV de aproape 2 tone. Eu oricum nu mi-am luat masina ca sa stau cu ochii pe consum.

#3933
lopi

lopi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,264
  • Înscris: 11.10.2006
@ asiris - exterior, depinde de stilul de condus. am scris undeva in posturile mai vechi. daca circuli 100-105 km/h in modul eco - scoti un 6l/100, pe acolo. pana in 110 km/h e economa, in modul eco.

peste 110-120 km/h nu mai are rost sa mergi in modul eco, doar sport. in modul sport, peste 100km/h bateria foarte rar o sa o vezi 100%, doar daca mergi incet. la viteze mari + sport, bateria iti da putere, mereu ai rezerva de putere si viteza. la mine, HEV luxury, ajung lejer de la 100 la 160-170 km/h in modul sport daca vreau. consumul, sa mergi cu un tanc la 150 km/h fara aerodinamica, consuma 9-10-11 litri depinde cat de sport/agresiv conduci. la drum intins, sport, cam 140-150 km/h, nu agresiv, ia un 9 litri/100 km.

o sa scoti consumuri mici la drumuri de 80-100-110 km/h cu urcat/coborat + curbe si in oras. la drum lung autostrada, consum de 9 litri, maxim 10 daca te grabesti tare. cel mai mic consum am scos pe autostrada, pus pe automat tot cu 110 km/h, scoti un 6 litri.

pe autostrada, in modul eco, la peste 120 km/h ma tineam mai greu dupa alte masini. in modul sport, la peste 140-150 km/h impingeam BMW, Audi Posted Image deci, merge, daca vrei. consumul, se duce si el.

cum este conceputa masina - sa ai mereu rezerva de putere. daca accelerezi permanent de la 40km la 160 km/h o sa vezi ca nu pierzi putere niciodata, merge constant. o masina de familie si cele cu mai multi cai, ceva iz de sport.

ca viteza - recomand 110-120 km/h pentru siguranta, si nu 140 km sau mai mult cum se merge in ro. vedeam in statistici ca suntem pe primul loc la accidente. mergem si sa sara rotile de pe masina si la limita si pe drumuri cum sunt. las-o, la 120 km/h si ai si consum si mult mai multa siguranta, orice masina ar fi ea. e usor sa calci pedala, e greu sau imposibil sa iesi din anumite situatii de dupa.

Edited by lopi, 04 March 2024 - 23:32.


#3934
asiris

asiris

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 11.06.2019
@codres si @lopi - multumesc de feedback si info.

Masina se comporta superb si condusul e o adevarata placere, doar ca fiind la primul drum in afara orasului nu aveam nici o referinta ca sa compar.

#3935
horica334

horica334

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 28.11.2020
Salutare,
Am observat un luft foarte mare la spate,portbagaj,mult mai mare in partea stanga fata de cea dreapta.Atasez poze.Este o problema comuna sau pare a fi doar la acest model?Ce poate fi,sa fie o problema din fabrica sau lovita sau altceva?Masina are 4 luni si nu are incidente.M am uitat si la alte modele si nu par a avea acest luft marit,cei din reprezenta au spus ca ar fi din fabrica,dar nu am vazut alte modele la fel.

Multumesc!

Attached Files



#3936
Qimistu

Qimistu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 233
  • Înscris: 10.02.2020
Asa vin din fabrica. Am vazut mașini care așteptau livrarea și aveau lufturi evident diferite stanga/dreapta la capota motorului.

#3937
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012

View Postasiris, on 03 martie 2024 - 00:59, said:

...
Pt sezonul rece e indicat utilizarea modului EV pt tractiune si termicul doar pt caldura sau ar tb folosit modul HEV pana se incalzeste motorul si dupa trecut in modul EV?

Multumesc.

las-o pe EV, pt că motorul termic e rece - deci randamentul e scăzut, ceea ce se traduce prin consum mare, dacă o folosești pe HEV - încă de la pornire!

#3938
lucianburjuiul

lucianburjuiul

    Unserious member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,616
  • Înscris: 12.06.2010
Ti-a atins-o careva in parcare. Luftul e mic si egal in ambele parti.

#3939
dino

dino

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 04.01.2004

View Postgushpi, on 12 martie 2024 - 12:45, said:

las-o pe EV, pt că motorul termic e rece - deci randamentul e scăzut, ceea ce se traduce prin consum mare, dacă o folosești pe HEV - încă de la pornire!

Cu permisiunea Dvs. ca sa inteleg eu mai bine: iarna sau la temperaturi scazute, pentru distante scurte (de pana in 2 - 3km) gen dus copil la scoala sau cumparaturi - recomandati exclusiv mersul EV daca este posibil? Si daca nu este disponibil - atunci ceva gen mod Sport ca sa nu exista porniri/opriri dese ale termicului? Va intreb ca sper viitor posesor de HEV new Tucson ....Multumesc mult pentru intelegere si amabilitate.

Edited by dino, 17 March 2024 - 21:17.


#3940
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012
1. io vb despre phev, nu despre hev.
2.pe frig, la Tucson phev, pt încălzirea habitaclului se utilizează motorul termic
3.nu poate fi vb despre porniri dese, deoarece trec câteva minute bune pt a încălzi mașina pân'la 21...22*C - cât vrei tu...
4.oricum TOT sistemul este gândit pt porniri frecvente ale termicului, fără a dăuna în vreun fel (am >56.000 km în 2 ani și 2 luni, fără nicio problemă)

motorul electric va avea același randament și la 0*C și la 50*C, pe când termicul va consuma >12 l/100 pt a mișca mașina prin oraș, când este rece
pt încălzire termicul funcționează la-nceput la 1400 rot/min, iar după circa 3...5 minute coboară la 1100 rot/min, și nefiind în sarcină de tracțiune, consumul este cel de relanti (...aproape :) )

#3941
dino

dino

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 04.01.2004
Multumesc pentru raspuns.
Deci la HEV  nu am avea o astfel de optiune de trecere in EV deoarece capacitatea bateriei si modul ei de functionare nu ar permite rularea exclusiv pe electric si termicul doar pentru incalzire......

#3942
Phonyx

Phonyx

    Veteran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,583
  • Înscris: 11.07.2006

View Postdino, on 18 martie 2024 - 16:08, said:

Multumesc pentru raspuns.
Deci la HEV  nu am avea o astfel de optiune de trecere in EV deoarece capacitatea bateriei si modul ei de functionare nu ar permite rularea exclusiv pe electric si termicul doar pentru incalzire......
Ba poti rula exclusiv in electric cativa km,doar ca nu ai buton sa decizi tu cand sa merimev,decide calculatorul.Masina are o baterie de 1,49kwh si ca exemplu eu am hev am facut un drum vara trecuta de la Sovata la Oradea cu 2 persoane si 2 copii portbagaj plin pana la refuz si pe dn uri in localitati am rulat in ev chiar si pe autostrada in unele zone,si asa a iesit un consum mediu de 6%,chiar super multumit stiind ca masina are mai bine de 1735kg,plus persoanele bagajele si uite asa depasesti 2 tone.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate