Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...
 Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 

Trenul ca fenomen social

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Despre trenuri am discutat de-a lungul timpului. De data asta însă țin să discut despre un anume aspect al trenului, cel social. Mai puțin social d.p.v.d. economic, mai mult social d.p.d.v. al interacțiunii umane. Iar discuția nu se referă strict la România și nu se mărginește la România.
Referindu-mă la aspectul social d.p.v.d. economic, trenul este necesar în unele cazuri. Pentru că autobuzul nu trece sau nu e bun pentru distanțe lungi și nu toți au bani de automobil, plus că există puținii (dar există) care din motive medicale nu pot zbura cu avionul și să mergi ore cu autobuzul sau autocarul, nu e cea mai plăcută chestie. Dar acest aspect cred că ar merge intregrat într-un subiect mai mare al transportului în comun ca necesitate socială versus mers (aproape) numai pe profit, subiect care cred că s-ar preta mai mult de Poaina lui Iocan, deci nu mai insist asupra aspectului socio-economic.

Ca fenomen social d.p.v.d. al socializării e cu totul altceva. Am mai menționat și cu alte ocazii despre asta (inclusiv azi pe un alt subiect), dar, pentru că am sărit de la privit chestii cu trenuri Americane și la unul cu trenuri Britanice (am zis să dau un click)

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tg4VOGNB-Ts?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

am ajuns la concluzia că trebuie discutat despre acest aspect al trenurilor. Dintre toate formele de transport ce merg pe pământ sau pe deasupra lui (zic pe pământ pentru că asemănătoare cu trenurile ar fi vapoarele de parcurs lung, dar ele merg pe apă, nu pe sol) trenurile sunt singurele mijloace de transport care pot uni o așa de mare diversitate de oameni (o.k., și în autocar se poate uneori, dar șansele sunt mai mici), referindu-ne din toate punctele de vedere. Probabil vor zice unii, o.k., dar "Orient Expres" sau alte trenuri de lux nu fac sau nu făceau asta. Sunt de acord că e sau era mai puțină diversitate în trenurile de lux, dar tot se ajungea la ceva socializare, pentru că erau mulți oameni și tot mai intrai în vorbă... puteai să a o discuție banală, precum una despre felurile de mâncare (hmm, vecine, cum e a ta, am să vorbesc și eu cu bucătarul meu...).
Nu am studiat prea bine "Orient Expres"-ul să văd ce vagoane avea pe vremuri (după anii '50 au pus chestii mai banale), dar alte trenuri (mai) de vârf aveau și vagoane de clasă (compartimentate sau nu), iar dacă duceai în vagoanele unde se întâleanu oamenii, aveai șansa de a socializa. Și în compartiment ai șansa de a a socializa, dacă dai peste cine trebuie, din motiv de diversitate mai mare. Plus în tren, ești mai mobil. Poate într-un avion te mai poți plimba, dar în autocar mai greu.
Repet, dintre tot ce circulă pe sol, trenul e singurul care poate oferi atâta diversitate, d.p.d.v. al călătorilor, dar și d.p.v.d. al serviciilor. Că și serviciile (nu alea secrete) sunt partea a socialului. La un tren simplu poți adăuga un băruleț, dar apoi pot apărea și vagoane restaurant (ceva mai select), poți să ai și vagoane cușetă și de dormit, și posibil și un mini-magazin (habar nu am dacă a existat pe undeva așa ceva, dar la Italieni am văzut în filmări vechi stand de presă în tren, iar "Amtrack" a avut vagoane cu console cu jocuri video). În România nu știu să fi existat trenuri cu vagoane de dormit care să aibă vagon restaurant, în S.U.A. au existat trenuri 100% cu vagoane de dormit ("Pullman") care au avut vagon restaurant. Probabil deja am spus prea multe vorbe (mai trebuia să zic de alte chestii, însă poate pe viitor), dar în afară de tren, pe pământ nu poți pune în mișcare atâta diversitate cu vreun alt tip de vehicul.
Și nu veniți că nu te bagi în seamă cu un necunoscut. Dacă nu găsești un început de discuție, nu te bagi, dar în trecut oamenii nu erau așa de speriați social cum sunt acuma.
Am zis de vagoanele Pullman. Mult timp cei care lucrau pe asemenea vagane erau exclusiv Negri. Muncă destul de grea, dar a ajutat la creeare unei mici clase mai elevate. Poate nu erau cei mai bine plătiți (șefii de tren, supravgehtorii mari erau Albi ca f.d.), dar aveau posibilitatea de a călători, de a fi oameni mai informați, ceea ce pentru Negri din S.U.A. era ceva rar. Îi făcea ceva special pentru rasa lor. Mai erau și cei care lucrau în vagoanele restaurant și care cam în aceiași categorie intrau. Alte forme de transport nu le-au oferit această șansă.
Dar nu numai Negri. Căutați ce-s alea "Harvey Girls". Nu era chestie financiară, dar a ținut de civilizație.
Oh, și vă recomand să vă uitați la filmuleț. Ce alt mijloc de transport putea oferi (că acum cu geamuri care nu se deschid mai greu) atâta plăcere călătoriei decât trenul? Poate un autobuz deschis, da. Dar cu mașina nu poți să faci ce faci cu trenul, că poți deranja șoferul și nu te poți mișca așa de ușor.

Ca închidere, mulți cred probabil că socialul (indiferent de punctul de vedere la care te referi) se limitează la trenurile de călători. Incorect. Și mărfarele (cică așa e corect, mărfare) oferau și poate oferă. Diversitate. Dar copii (în special băieți) aveau o anumită fascinație și față de ele. Mașinile sunt ceva banal azi, dar și pentru parte din pasionații de auto trenurile au o anumită fascinație, care invers nu știu cât de mult e valabilă. Trenurile au acea putere de fascinație. Iar o locomotivă cu aburi, mașinile de lux atrag priviri, dar o doamnă balaur e o ființă vie.
Concluzie: nu judeacți simplist trenurile. Pot oferi multe d.p.d.v. social. Mult mai multe decât s-ar crede.

#2
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,882
  • Înscris: 28.11.2006
Hai sa-ti dau eu cateva repere pentru studiul de caz "trenul ca fenomen social" (si ma refer la Romanica, pentru ca in alta parte n-am mers cu trenul, doar cu metroul, dar nu stiu daca se pune). Deci: viteza melcului, vagoane infecte, coji de seminte si peturi goale pe jos, toalete infundate sau in care a vomitat cineva inainte, nasi spagari... mai vrei? :ciocan:

#3
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,267
  • Înscris: 06.01.2007
DJL e pasionat de trenuri. De doua ori m-am intalnit cu el din intamplare in Gara de Nord. Urma sa contacteze niste mecanici sa-i intrebe despre niste boghiuri.
:D

#4
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

View Postpufonel, on 29 august 2020 - 23:10, said:

Hai sa-ti dau eu cateva repere pentru studiul de caz "trenul ca fenomen social" (si ma refer la Romanica, pentru ca in alta parte n-am mers cu trenul, doar cu metroul, dar nu stiu daca se pune). Deci: viteza melcului, vagoane infecte, coji de seminte si peturi goale pe jos, toalete infundate sau in care a vomitat cineva inainte, nasi spagari... mai vrei? :ciocan:

      Ai mers numai la clasa I.
      Vino in Londra. Nu sunt toalete nici în tren, nici în metrou ( cu câteva exceptii ). Nu , nu sunt toalete nici când te dai jos din tren.


#5
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,267
  • Înscris: 06.01.2007
Pufonele, asta era acum 15+ ani.
Nici acum nu-i perfect, dar e departe de cum zugravesti tu imaginea trenului.

#6
sylvius

sylvius

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,400
  • Înscris: 01.01.2007
Djl-e, trenul a fost odata, "un fenomen social".

Unde puteai socializa, puteai schimba o vorba la o tigara, pe culoar, sau puteai bate o cruce, ca intre navetisti.

Acum... e doar o dulce amintire.

Trenurile au doua-trei vagoane, mai mult goale, cu cativa calatori pe care daca i-ai inghesui putin, i-ai putea duce doar cu locomotiva... Posted Image


[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XMOb18M1Y2w?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#7
Phobos

Phobos

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,052
  • Înscris: 23.09.2005
Eh, s-a dus dracului placerea de a sta intr-un vagon-restaurant, la masa, cu un pahar de vin si o tigara, privind pe geam din trenul serpuind prin noapte, intre munti...

[ https://media.hotnews.ro/media_server1/image-2018-10-10-22750530-0-salon-trenul-regal.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nefumatorii care vor sa dea vreo replica, sa se abtina, ca nu ma intereseaza ce au de zis. :D

Edited by Phobos, 30 August 2020 - 11:34.


#8
ovidiu21

ovidiu21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,402
  • Înscris: 09.08.2006

View Postdjl, on 29 august 2020 - 22:44, said:

Despre trenuri am discutat de-a lungul timpului. De data asta însă ţin să discut despre un anume aspect al trenului, cel social. Mai puţin social d.p.v.d. economic, mai mult social d.p.d.v. al interacţiunii umane. Iar discuţia nu se referă strict la România şi nu se mărgineşte la România.
Referindu-mă la aspectul social d.p.v.d. economic, trenul este necesar în unele cazuri. Pentru că autobuzul nu trece sau nu e bun pentru distanţe lungi şi nu toţi au bani de automobil, plus că există puţinii (dar există) care din motive medicale nu pot zbura cu avionul şi să mergi ore cu autobuzul sau autocarul, nu e cea mai plăcută chestie. Dar acest aspect cred că ar merge intregrat într-un subiect mai mare al transportului în comun ca necesitate socială versus mers (aproape) numai pe profit, subiect care cred că s-ar preta mai mult de Poaina lui Iocan, deci nu mai insist asupra aspectului socio-economic.

Ca fenomen social d.p.v.d. al socializării e cu totul altceva. Am mai menţionat şi cu alte ocazii despre asta (inclusiv azi pe un alt subiect), dar, pentru că am sărit de la privit chestii cu trenuri Americane şi la unul cu trenuri Britanice (am zis să dau un click)

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tg4VOGNB-Ts?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

am ajuns la concluzia că trebuie discutat despre acest aspect al trenurilor. Dintre toate formele de transport ce merg pe pământ sau pe deasupra lui (zic pe pământ pentru că asemănătoare cu trenurile ar fi vapoarele de parcurs lung, dar ele merg pe apă, nu pe sol) trenurile sunt singurele mijloace de transport care pot uni o aşa de mare diversitate de oameni (o.k., şi în autocar se poate uneori, dar şansele sunt mai mici), referindu-ne din toate punctele de vedere. Probabil vor zice unii, o.k., dar "Orient Expres" sau alte trenuri de lux nu fac sau nu făceau asta. Sunt de acord că e sau era mai puţină diversitate în trenurile de lux, dar tot se ajungea la ceva socializare, pentru că erau mulţi oameni şi tot mai intrai în vorbă... puteai să a o discuţie banală, precum una despre felurile de mâncare (hmm, vecine, cum e a ta, am să vorbesc şi eu cu bucătarul meu...).
Nu am studiat prea bine "Orient Expres"-ul să văd ce vagoane avea pe vremuri (după anii '50 au pus chestii mai banale), dar alte trenuri (mai) de vârf aveau şi vagoane de clasă (compartimentate sau nu), iar dacă duceai în vagoanele unde se întâleanu oamenii, aveai şansa de a socializa. Şi în compartiment ai şansa de a a socializa, dacă dai peste cine trebuie, din motiv de diversitate mai mare. Plus în tren, eşti mai mobil. Poate într-un avion te mai poţi plimba, dar în autocar mai greu.
Repet, dintre tot ce circulă pe sol, trenul e singurul care poate oferi atâta diversitate, d.p.d.v. al călătorilor, dar şi d.p.v.d. al serviciilor. Că şi serviciile (nu alea secrete) sunt partea a socialului. La un tren simplu poţi adăuga un băruleţ, dar apoi pot apărea şi vagoane restaurant (ceva mai select), poţi să ai şi vagoane cuşetă şi de dormit, şi posibil şi un mini-magazin (habar nu am dacă a existat pe undeva aşa ceva, dar la Italieni am văzut în filmări vechi stand de presă în tren, iar "Amtrack" a avut vagoane cu console cu jocuri video). În România nu ştiu să fi existat trenuri cu vagoane de dormit care să aibă vagon restaurant, în S.U.A. au existat trenuri 100% cu vagoane de dormit ("Pullman") care au avut vagon restaurant. Probabil deja am spus prea multe vorbe (mai trebuia să zic de alte chestii, însă poate pe viitor), dar în afară de tren, pe pământ nu poţi pune în mişcare atâta diversitate cu vreun alt tip de vehicul.
Şi nu veniţi că nu te bagi în seamă cu un necunoscut. Dacă nu găseşti un început de discuţie, nu te bagi, dar în trecut oamenii nu erau aşa de speriaţi social cum sunt acuma.
Am zis de vagoanele Pullman. Mult timp cei care lucrau pe asemenea vagane erau exclusiv Negri. Muncă destul de grea, dar a ajutat la creeare unei mici clase mai elevate. Poate nu erau cei mai bine plătiţi (şefii de tren, supravgehtorii mari erau Albi ca f.d.), dar aveau posibilitatea de a călători, de a fi oameni mai informaţi, ceea ce pentru Negri din S.U.A. era ceva rar. Îi făcea ceva special pentru rasa lor. Mai erau şi cei care lucrau în vagoanele restaurant şi care cam în aceiaşi categorie intrau. Alte forme de transport nu le-au oferit această şansă.
Dar nu numai Negri. Căutaţi ce-s alea "Harvey Girls". Nu era chestie financiară, dar a ţinut de civilizaţie.
Oh, şi vă recomand să vă uitaţi la filmuleţ. Ce alt mijloc de transport putea oferi (că acum cu geamuri care nu se deschid mai greu) atâta plăcere călătoriei decât trenul? Poate un autobuz deschis, da. Dar cu maşina nu poţi să faci ce faci cu trenul, că poţi deranja şoferul şi nu te poţi mişca aşa de uşor.

Ca închidere, mulţi cred probabil că socialul (indiferent de punctul de vedere la care te referi) se limitează la trenurile de călători. Incorect. Şi mărfarele (cică aşa e corect, mărfare) oferau şi poate oferă. Diversitate. Dar copii (în special băieţi) aveau o anumită fascinaţie şi faţă de ele. Maşinile sunt ceva banal azi, dar şi pentru parte din pasionaţii de auto trenurile au o anumită fascinaţie, care invers nu ştiu cât de mult e valabilă. Trenurile au acea putere de fascinaţie. Iar o locomotivă cu aburi, maşinile de lux atrag priviri, dar o doamnă balaur e o fiinţă vie.
Concluzie: nu judeacţi simplist trenurile. Pot oferi multe d.p.d.v. social. Mult mai multe decât s-ar crede.
Trenul a fost si va ramane prima mea placere. Vacantele la mare, Valea Prahovei, vara la Moldova la bunici, toate acestea sunt amintiri din copilarie si pana in prezent. Desi am permis si acum merg cu trenul...

#9
on64

on64

    DEGEABA, RAMAN O LEGENDA!!!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,760
  • Înscris: 17.03.2012
uita-te la snowpiercer

#10
nico99900

nico99900

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,068
  • Înscris: 09.09.2010

View PostPhobos, on 30 august 2020 - 11:23, said:

Eh, s-a dus dracului placerea de a sta intr-un vagon-restaurant, la masa, cu un pahar de vin si o tigara, privind pe geam din trenul serpuind prin noapte, intre munti...
Nefumatorii care vor sa dea vreo replica, sa se abtina, ca nu ma intereseaza ce au de zis. Posted Image
Nu mai fumez de cativa ani, dar asta ar fi un moment cand cred ca as fuma cu placere o tigara.

#11
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,516
  • Înscris: 02.09.2006

View Postcspot, on 29 august 2020 - 23:49, said:

  Ai mers numai la clasa I.
  Vino in Londra. Nu sunt toalete nici în tren, nici în metrou ( cu câteva exceptii ). Nu , nu sunt toalete nici când te dai jos din tren.
te referi desigur la vre-un satuc din Baragan numit ''Londra'' iar ''tren'' este o marca de caruta locala?

#12
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,994
  • Înscris: 18.12.2007
In Romania nu am mai mers cu trenul de un car de ani (la propriu). Nu as merge decat daca ar fi necesar.
In schimb as face tururi consacrate cu trenul. Ultimul a fost in 2014 (cum zboara vremea): PeruRail. Minunate si conditiile din tren si starea tehnica a liniei si peisajul.

Cand si-or mai reveni lucrurile, si oi prinde curaj, o sa fac si TransSiberianul (Moscova-Beijing). Dupa review-urile de pe TripAdvisor si alte site-uri asemanatoare, precum si din diverse grupuri de calatorii, pare o buna ocazie de a te intalni cu alte culturi/popoare si de a socializa.

#13
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,882
  • Înscris: 28.11.2006

View Postcspot, on 29 august 2020 - 23:49, said:

  Ai mers numai la clasa I.
  Vino in Londra. Nu sunt toalete nici în tren, nici în metrou ( cu câteva exceptii ). Nu , nu sunt toalete nici când te dai jos din tren.
Ce-i drept, n-am ajuns in Londra. Cel mai occidental oras in care am fost e Barcelona. Acolo nu aveau toalete la metrou (ntew, statiile sunt mult mai mici si mai urate decat in Bucuresti, dar macar trenurile vin destul de des), dar puteai folosi toaleta oricarui restaurant, chiar daca nu comandai nimic de la ei. Nu ca la ghiolbanii nostri, care iti cer sa platesti taxa sau sa scanezi bonul... :ciocan:

View Postmaccip, on 30 august 2020 - 01:04, said:

Pufonele, asta era acum 15+ ani.
Nici acum nu-i perfect, dar e departe de cum zugravesti tu imaginea trenului.
Fac cel ptin de 2 ori pe an traseul Cluj-Ploiesti. Ultima oara am fost in iulie. Ce-i drept, n-am vazut coji de seminte pe jos si nici nasul n-a luat spaga, dar a trebuit sa caut vreo 3 toalete pana am dat de una acceptabila. Sa nu mai spun ca face 9 ore pe un traseu care s-ar putea parcurge in 4.

#14
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
@djl
Cate ore iti petreci in tren intr-o luna?
Subiectul e fortat si pleaca de la altceva - nevoia de justificare a unei chestii care nu se poate sustine singura. In cazul asta - ce misto e cu trenul. Daca ai noroc uneori poti vorbi deapre nimic cu niste straini. Daca n-ai noroc, poti povesti acasa despre imputitii cu care ai impartit aerul si basinile din tren.

Edited by underb, 31 August 2020 - 05:46.


#15
Xlander

Xlander

    Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,099
  • Înscris: 24.11.2016

View Postpufonel, on 30 august 2020 - 22:27, said:

Fac cel ptin de 2 ori pe an traseul Cluj-Ploiesti. Ultima oara am fost in iulie. Ce-i drept, n-am vazut coji de seminte pe jos si nici nasul n-a luat spaga, dar a trebuit sa caut vreo 3 toalete pana am dat de una acceptabila. Sa nu mai spun ca face 9 ore pe un traseu care s-ar putea parcurge in 4.
Ce intelegi prin "șpagă" ? Calatorii care nu iau bilet intreg si dau nasului cativa lei pentru cateva statii ? Pai la trenurile astea care opresc din halta in halta, parca inter-regio se numesc acum, tu chiar ai pretentii, nu gluma.

#16
kopac

kopac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,333
  • Înscris: 31.07.2017

View Postpufonel, on 29 august 2020 - 23:10, said:

Hai sa-ti dau eu cateva repere pentru studiul de caz "trenul ca fenomen social" (si ma refer la Romanica, pentru ca in alta parte n-am mers cu trenul, doar cu metroul, dar nu stiu daca se pune). Deci: viteza melcului, vagoane infecte, coji de seminte si peturi goale pe jos, toalete infundate sau in care a vomitat cineva inainte, nasi spagari... mai vrei? Posted Image
din intelepciunea unui fan al emisiunii Romania te iubesc. Probabil ca n-ai mai fost de ani de zile cu trenul si ai ramas cu niste idei fixe in cap. Bune si astea!

#17
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012

View Postdjl, on 29 august 2020 - 22:44, said:

Mai puţin social d.p.v.d. economic, mai mult social d.p.d.v. al interacţiunii umane.

îmi aduci aminte de decembrie 1989, cu o săptămână înainte de marea revoluție!
am un unchi cam sărăcuț cu duhul, la țară...
era necalificat la o fabrică de sticlă-n ploiești
avea cam 42 de ani p-atunci și făcea naveta cu trenul o oră dus - una-ntors!

era plecat ceaușescu-n iran (între momentul timișoara și bucale!)
eram la masa de seară: bunicii, unchiu și cu mine!
de obicei io le citeam titluri din ziare și se făceau mici comentarii

când citii io despre „vizita de lucru a tovarășului” în iran, brusc unchiu zice:
-a fugit ăsta-n iran, că altfel îl împușcau securiștii!!!

(repet, era-ntre 17 și 22 dec.'89!)

concluzia mea a fost că așa ceva se vehicula pe navetă, iar el n-a făcut altceva decât să „transporte” părerile oamenilor din tren...
dar, dacă nu fu așa, atunci trebuie că era un autist perfect!
:P

#18
Soulstream

Soulstream

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,027
  • Înscris: 03.02.2014
nu am mai mers cu trenul in Romania de prin 2014 de cand am masina. Inainte mergeam cu trenul cand mai vizitam parintii la pitesti in timpul facultatii sau cand mergeam la mare/munte cu colegii de facultate. Dar se mergea cu trenul pt ca nu aveam masini, nu neaparat ca voiam sau ne placea trenul. Si in general, cred ca doar in 10% din drumurile cu trenul din facultate chiar am socializat cu cineva, in rest fiecare isi vedea de propria treaba.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate