Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj
 Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai

UPGRADE interfon de bloc Electra?

Care-i diferenta intre Geberit De...
 

Trenul ca fenomen social

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#19
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
Din păcate oamenii după ce au dat de maşină au uitat de plăcerea mersului cu trenul. Dacă ai maşină sunt cazuri în care poţi să mergi cu trenul (maşina nu e neapărat să excludă trenul). Eu nu înţeleg cum pot sta unii cu orele în maşină dacă există tren direct la dispoziţie. Totuşi, trebuie să recunosc că vagoanele necompartimentate (în cazul celor care preferă compartimentatele), cu geamuri care nu se pot deschide nu mai fac trenurile atractive şi dacă nu există acea atracţie, eşti mai tentat să iei maşina. În România nu ajută viteza.
Nu socialiazi întotdeauna. Dar parcă atunci când nu ţi-e teamă de oameni... arăţi a fi o fiinţă mai socială. Uite că nu-s singurul care a ajuns la concluzia că trenul ţine şi de un anumit comportament social (deşi probabil autorul cred că e un pic cam optimist - probabil ai uneori şanse mari de a da de tâmpiţi în trenurile "Amtrak" azi): https://www.resilien...rtation-system/

#20
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Lucrurile bune se sustin singure si uitam rapid de alternativele mai putin bune. Cum adica din pacate oamenii au ales sa le fie mai bine?
Aparent nu e asa rau sa stai cu orele in masina. Probabil conteaza mult ca pleci direct de acasa si ajungi direct la destinatie. Ca pleci la ce ora iti e bine si nu depinzi de niste constrangeri arbitrare. Poti opri oriunde pe drum, sa faci orice.
Daca mergi 3000 de km nu mai conteaza asa mult ora la care pleci. Daca mergi 2-300km, conteaza mult ora la care pleci. Idem cand te intorci acasa.

#21
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
La partea cu opritul pe drum sunt de acord. Mai ales dacă eşti într-o execursie.
200-300 k.m. cu maşina nu e rău. Şi 400 poate fi acceptabil. Dar depinde cum e drumul. Că dacă dai de aglomeraţie pe Valea Prahovei, parcă e mai bengos trenul. Pe lângă că ajungi mai repede, ai şanse să ajungi mai calm. Acum aglomeraţia din trenuri s-a mutat pe şosea. Ce am păţit prin 1990 la un sfârşit de concediu, când la Sinaia abia în al 4-lea sau al 5-lea tren (prima dată am încercat la haltă) ne-am putut sui.
Indifierent de cum călătoreşti, tot depinzi de alţii. În cazul auto de infrastructura proastă (vorbesc de România în special). În cazul trenului la noi, idem. Dacă e să aştepţi trenul, aici depinde faptul că cei de sus au o viaţă (socială sau nu) care îi face să uite de nevoile oamenilor.

Edited by djl, 26 September 2020 - 11:06.


#22
misu183

misu183

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,954
  • Înscris: 21.12.2008
Intr-o tara cu infrastructura buna si conditii decente calatorie merita sa mergi cu trenul. Intr-o tara cu apa mai calda, asa cum am mai calatorit, cu trenuri min din ora in ora, cu viteze de cel putin nivel de accelerat, sa tot mergi.

Cunosc un caz cu un coleg prin anii lui '93. El, student grec ajunge la Bucuresti si ca sa mearga la Iasi ia tren din Gara de Nord. Din greseala ia bilet la trenul personal Bucuresti-Suceava. La acea vreme exista. Dupa cativa ani l-au desfiintat. Nu va puteti imagina cat m-am distrat cand a povestit cum a fost calatoria. Navetisti, aglomerat. Stateau kur in kur in compartimente si pe coridoare. Unii coborau, altii urcau. Babe, mosi, papornite, tot felul de neni cu sticle in mana. Unul la un moment dat i-a intins o sticla din rachiu de sfecla:"Ia bah! Bea si tu!". Asta da socializare. :)) Oricum a fost un soc pentru el. A facut 14 ore. Are ce povesti la nepoti.

Edited by misu183, 26 September 2020 - 11:38.


#23
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,785
  • Înscris: 25.06.2007

View Postdjl, on 24 noiembrie 2020 - 00:35, said:

Pentru mine nu va exista ceva mai frumos de călătorit decât trenul.

Ideea e ca nu poti ajunge cu el decat unde este cale fertata iar acolo doar in gara, nu unde ai treaba.
Incearca sa mergi cu trenul in Paphos, sau la Nordkapp, sau la Vatnajökull National Park etc etc,  asta ca sa zic doar de Europa.

#24
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,042
  • Înscris: 20.12.2007

View PostKarhu, on 24 noiembrie 2020 - 08:29, said:

Ideea e ca nu poti ajunge cu el decat unde este cale fertata iar acolo doar in gara, nu unde ai treaba.
Incearca sa mergi cu trenul in Paphos, sau la Nordkapp, sau la Vatnajökull National Park etc etc,  asta ca sa zic doar de Europa.
Man, djl nu este un calator in adevaratul sens al cuvantului, el are in cap chestii ca astea de mai jos.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/W3mTENB79JI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/h5nhyFFSweU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#25
sylvius

sylvius

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,400
  • Înscris: 01.01.2007

View PostKokoshmare, on 24 noiembrie 2020 - 08:58, said:

Man, djl nu este un calator in adevaratul sens al cuvantului, el are in cap chestii ca astea de mai jos.



Sau, poate ca asta:

Posted Image

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_UlA4FZi4y0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Djl cred ca ar trebui sa se maturizeze, nitel, ca e baiat fain.


View PostKarhu, on 24 noiembrie 2020 - 08:29, said:

Ideea e ca nu poti ajunge cu el decat unde este cale fertata iar acolo doar in gara, nu unde ai treaba.
Incearca sa mergi cu trenul in Paphos, sau la Nordkapp, sau la Vatnajökull National Park etc etc,  asta ca sa zic doar de Europa.


Adevarul este ca Norvegia ar merita vazuta din tren - se spune ca are printre cele mai frumoase peisaje din Europa: munte, fjord, lacuri, cascade...

Ruta Oslo-Bergen, sau ruta fjordurilor - sunt celebre, ca fiind printre cele mai frumoase calatorii feroviare din lume, ca peisaje.

La fel, Elvetia, ce sa mai vorbim ?!...

Mai ales ca au trenuri in adevaratul sens al cuvantului - lux pe roti.

Posted Image

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/a3B-hWLnsTM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/iNLDBDVlwOk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by sylvius, 24 November 2020 - 11:41.


#26
Korloff

Korloff

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 970
  • Înscris: 25.08.2020

View Postdjl, on 25 septembrie 2020 - 19:07, said:

Din păcate oamenii după ce au dat de maşină au uitat de plăcerea mersului cu trenul.
Placerea aia... nu prea e. :) Mai degraba plictisitor. Cum masina e misto, in special daca o conduci. :)

#27
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
Din păcate frumuseţea trenului, chiar şi pentru un călător care doar se simte bine în tren, nu interacţionează cu alţi oameni a devenit ceva care nu prea mai e. În maşină nu prea simt bine decât ocazional.
Sunt conştient de faptul că-s locuri unde nu poţi ajunge decât cu maşina. Dar subiectul era despre locurile unde poţi sau puteai ajunge cu trenul. Ptiu, gata, au dat jos videoclipul de pe YouTube pe motiv de stângi de autor    :disgust:

#28
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004
Am mai organizat grupuri de drumetie si s-a mers cu trenul, pentru socializare si atmosfera de vacanta este misto, mai ales la un vagon salon unde poti sta mai lejer si comunica facil. Dezavantaje sunt: programul mulat pe mersul trenurilor, riscul de a prinde loc in picioare si a sta claie peste gramada, pretul mare per capita cand ai mai multi oameni si poti umple facil o masina economica.

Am mers cu trenul in mai multe tari europene si calitatea serviciului depinde de rangul trenului, cele mai infecte trenuri dintr-o tara vestica am gasit in Italia, am prins un personal si unul cu un rang superior lui. Trenurile cu rang superior sau intercity sunt alta viata, dar alea pentru popor sunt marginal mai bune ca la noi. Nemtii sunt tatici la trenuri, au o pasiune pentru ele si acolo se promoveaza mersul cu trenul.

Edited by connectorxp, 25 November 2020 - 21:15.


#29
Lexon

Lexon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,600
  • Înscris: 07.08.2011
Din pacate nu are cum sa mai fie trenul fenomen social cand preturile sunt asa mari, trenurile asa rare si au cel mai nefericit program. Tin minte ca la un moment dat era un singur tren direct de la Targu Jiu la Cluj si ala era la o ora tare aiurea. In rest trebuia sa schimbi si cate 3-4 trenuri...

Mersul cu trenul nu mai face parte din cultura noastra, CFR a avut grija de asta.
Eu cred ca daca pretul ar fi 50% din pretul transportului auto, ar fi garile pline si nici CFR-ul n-ar duce-o rau.

@connectorxp, da, noi nu suntem nemti... La noi merge si asa...

Tot legat de subiect, s-a discutat intens si inca se mai discuta de distrugere flotei maritime a Romaniei dar n-am prea auzit discutii despre distrugerea infrastructurii feroviare. Ca s-a intamplat si s-a facut fix asa cum stim noi mai bine: cumparat pe nimic, taiat, vandut la fier vechi, ajuns milionar. Nu stiu cum ne mai suporta pamantul asta!

#30
Driade

Driade

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 337
  • Înscris: 14.08.2018
Oamenii nu prea calatoresc cu trenul ca sa socializeze, pentru asta exista party-uri, team-building, croaziere, etc.Ca se poate intampla asta, e partea a doua, dar nu gasesti in tren cea mai selecta societate, si nici nu ti-ai dori sa te apropii prea mult de nea` Vasile si de coana Lenuta, care fac naveta de la Fetesti la Bucuresti.Posted Image

#31
Phobos

Phobos

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,888
  • Înscris: 23.09.2005
Cateodata asta-i si farmecul unei calatorii de genul asta, sa vezi diferiti oameni, nu doar fandositi cu gulere scrobite. :)

#32
Lawnmower

Lawnmower

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 141
  • Înscris: 06.07.2009
Tren turistic cu servicii luxurioase in Japonia:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/npGwq_ZxVKk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#33
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Eu in 2006 am mers cu un coleg belgian cu un personal de la București la Craiova. Pentru el a fost evenimentul anului, a mers doar cu capul afara pe geam. Spunea ca n-a mai văzut tren la care geamurile se deschid de peste 30 ani. Dacă nu-l tineam era în stare sa meargă și pe tampon :D

Cu el aveam treaba la o fabrica pe lângă Craiova, într-un sat vai de el. Unde ăstuia i-a plăcut tot, inclusiv birtul din sat care era și ala vai de el. Se uita la o soba de teracota ca la un reactor nuclear, nu mai văzuse în viata lui asa ceva. Cu noi mai era încă unul (scoțian, venit cu câteva zile înainte, un personaj de poveste și ala) care mai văzuse una singura prin Austria...

Pana la urma chestiile astea țin de percepție. Probabil și un drum cu trenul pe acoperiș în India e o chestie pe care n-o s-o uiți :D Eu îmi amintesc mai bine drumurile cu trenul făcute prin România în studenție decât o traversare a Germaniei pe autobahn de acum câteva luni...

Edited by KiloW, 20 March 2021 - 00:28.


#34
Alunistul

Alunistul

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 09.09.2021
Calea ferată Oraviţa-Anina, cea mai veche cale ferată montană din România, este în pericol de a se închide. La fel şi mocăniţele, o parte dintre ele fiind deja dispărute, altele supravieţuind cu greu pe baza tarifelor.
O călătorie cu trenul pe relaţia Oraviţa-Anina şi retur este foarte frumoasă dpdv al peisajului. Culmea este că poţi socializa din plin, dacă eşti predispus la aşa ceva. Găseşti în tren turişti cu interes comun cu al tău, iar naşul trenului este o enciclopedie vie.
Toate astea, însă, sunt retezate brutal atunci când vine vorba de infrastructură. Peroanele capetelor de linie sunt varză, nu permit coborârea şi urcarea fără efort nici pentru persoanele fără probleme medicale. Copiii sunt luaţi în braţe de la un părinte la altul, vârstnicii sunt ajutaţi de tineri. Un ghinionist într-un scaun cu rotile îşi ia adio de la călătorie.
Procurarea biletelor a trecut şi în online, noroc cu pandemia, că altfel rămâneam la bucăţelele din carton.
Uşile vagoanelor nu se închid cum trebuie, atât cele interioare, cât şi cele de urcare/coborâre. Când merge, trenul pare să transmită impresia că se dezintegrează, din cauza proastei întreţineri a liniei.
Haltele de pe traseu, cu o excepţie sau două, par a fi de la începutul istoriei feroviare în România, ceva secol XIX.
Oraşul Anina este aproape mort, în afară de muzeul căii ferate nu prea ai ce vedea pe acolo. Am găsit un singur minimarket deschis ca să-mi pot lua un PET cu apă, deşi este oraş montan şi ar trebui să aibă apă potabilă la cişmele pe stradă. O singură stradă pare să fie locuită de oameni gospodari, mobilată cu case; dacă te învârţi pe lângă blocuri te apucă depresia.
Singurul hotel OK din Oraviţa, pe care chiar îl recomand, este cel de lângă gară (4 minute de mers pe jos). Oraşul vechi ar fi superb, dacă ar fi şi întreţinut. Erau lucrări edilitare când am fost eu, se schimba asfaltul, bordurile, unele clădiri se renovau, însă cuvântul de ordine acolo este sărăcia şi blazarea.

Am parcurs acest traseu, nu regret fiindcă l-am parcurs, doar regret fiindcă s-ar putea să nu-l mai pot parcurge. Aşa cum a fost cazul Săgeţii Verzi, cu care am mers pe relaţia Ghioroc-Radna, în 1987. Citiţi despre acest tren, cred că este unicul din România care, la vremea lui, devenise un fenomen social.

Am parcurs traseul Oraviţa-Anina şi cu maşina. Dacă ar fi să fac o comparaţie între cele două variante, tren şi maşină, ambele ar avea avantaje şi dezavantaje. La tren, avantajul este că, dacă ai un aparat foto cu stabilizare optică foarte bună, poţi face fotografii reuşite, altfel toate vor ieşi blurate din cauza oscilărilor mari ale vagonului. Treci prin peisaj complet relaxat, fără să-ţi baţi capul cu traficul. Vezi zone în care nu poţi ajunge cu maşina, vezi mici comunităţi de oameni ce încă locuiesc în văi aproape izolate, fără semnal la telefonia mobilă. Naşul trenului este o enciclopedie vie, afli detalii despre linie pe care numai de la el le poţi afla.
Dacă ai o maşină cu ceva veleităţi sportive, traseul devine o încântare; dacă nu, rezultă o plimbare relaxantă prin natură. Nu ai parte chiar de aceleaşi peisaje frumoase, dar nici cele rutiere nu sunt de lepădat.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate