Masina electrica? Multumesc, dar ....
Last Updated: May 08 2024 22:08, Started by
Ghita_Bizonu
, Aug 16 2020 15:19
·
61
#9433
Posted 04 April 2024 - 08:29
Cel mai important la un EV este autonomia. Poate sa arate ca o nava spatiala daca nu faci nici 500km cu ea.
Am fost la salaonul auto de la Geneva anul asta si era acolo BYD cu cateva modele, faine, interior ok , nimic de zis, niciuna nu avea un range oficial mai mare de 550 km, daca ne luam dupa testul de mai sus abia ating 400km de km. Deci masina electrica chinezeasca? nu mersi. |
#9434
Posted 04 April 2024 - 08:32
PRETUL este cel mai important! 400 km reali sunt suficienti pentru cel putin 70-80 % din potentialii clienti.
|
#9435
Posted 04 April 2024 - 08:34
Depinde la ce o folosesti, daca e masina de zi cu zi si deplasarea nu depaseste 100 km pe zi e ok si cu max 400 km, mai ales daca stai la casa si ai oricand la dispozitie incarcarea. Sincer prefer oricand viteza de incarcare medie buna in loc de autonomie de peste 500 km.
|
#9436
Posted 04 April 2024 - 08:40
RaySefo, on 04 aprilie 2024 - 08:29, said:
Cel mai important la un EV este autonomia. |
#9437
Posted 04 April 2024 - 08:45
@utopium am oarece dubii ca duce 1000 km... poate in conditii de oras si temperatura destul de optima. Totusi ce greutate are masina?
|
#9438
Posted 04 April 2024 - 08:54
roPopa, on 04 aprilie 2024 - 08:32, said:
PRETUL este cel mai important! 400 km reali sunt suficienti pentru cel putin 70-80 % din potentialii clienti. Si se pare ca nu am ce lua care sa se incadreze. Am bani pusi deoparte de ceva vreme, dar nu am ce lua. relu11051, on 04 aprilie 2024 - 08:45, said:
@utopium am oarece dubii ca duce 1000 km... poate in conditii de oras si temperatura destul de optima. Totusi ce greutate are masina? https://carnewschina...-1044-km-range/ Edited by utopium, 04 April 2024 - 08:54. |
#9439
Posted 04 April 2024 - 08:55
Masina mea nu face 400 km pe autostrada, dar tot nu as schimba-o pentru una care face asta.
Motivul: nu merg atatia km pe autostrada mai mult de 2-3 ori pe an si nu merita sa platesc pentru o utilizare atat de infrecventa. Si o masina care face 400 km pe autostrada nu face asta intre 10-80%, deci trebuie una care sa faca 570 km pe autostrada 0-100%. |
#9440
Posted 04 April 2024 - 09:02
toti ati vorbit doar din punctul vostru de vedere. adica EU nu aia sau aialalta.
Raman la convingerea mea ca cel mai important lucru (care determina vanzarile sau "adoptia") in ziua de azi 04.04.2024 este PRETUL. Poate scoate Xiaomi, BYD, Tesla, etc orice masina daca preturile nu sunt acceptabile. Si acum nu sunt. Restul sunt chestii subiective de la om la persona. vreau aia vreau jante, vreau cai si manji putere si etc. Ai bani (mai multi) iti cumperi. N-ai nevoie nu iti cumperi autonomie 600k si cauti altceva. (de ex 400, sau 300 (oras)). |
#9441
Posted 04 April 2024 - 09:02
@utopium
92% of the time (957 km/ 595 miles), the ET7 was driving under the Navigate-on-Pilot+ (NOP+), Nio’s autonomous driving system. The maximum speed was caped to 90 km/hour (56 miles/hour), and the energy consumption was 13.2 kWh/100 km. The average speed for the trip was 83.9 km/h. The travel time was 12.4 hours, excluding stops and breaks, and 14 hours total. Deci multumesc NU, conditii de mers vreau sa ne spuna autonomia, ei au testat in conditii IDEALE. |
#9442
Posted 04 April 2024 - 09:09
roPopa, on 04 aprilie 2024 - 08:32, said:
PRETUL este cel mai important! 400 km reali sunt suficienti pentru cel putin 70-80 % din potentialii clienti. Quote viteza de încărcare a acumulatorilor va fi una foarte rapidă: 220 kilometri autonomie după 5 minute și 510 kilometri autonomie după 15 minute; |
#9443
Posted 04 April 2024 - 09:17
vezi desi springul are vanzari de cel putin 30-40 de mii de unitati tu o consideri o jucarie.
Ca si cum aia care si-au cumparat-o sunt niste "retardati" care si-au cumparat o jucarie. Retardati neretardati inca se cumpara masina aia. si este suficienta pentru oras. Nu esti capabil sa vezi lucruri altfel decat subiectiv. nu vrei tu deci nu e buna. |
#9444
Posted 04 April 2024 - 09:41
Springul e bun pentru utilizare doar în oraș sau pe distanțe scurte. Autonomia este mică, iar durata de încărcare a bateriei e prea mare pentru a o putea folosi pe distanțe medii și lungi. Pentru unele afaceri sau ca a doua mașină (doar pentru oraș) e ok, mai ales la nivelul la care au fost subvențiile: se putea cumpăra mai ieftin decât un Peugeot 108 sau un Sandero, iar la costuri de utilizare și întreținere se ieșea mult mai ieftin.
Cei care au cumpărat-o nu sunt retardați, pur și simplu s-a potrivit nevoilor lor. Marii majorități a proprietarilor de mașini nu li se potrivește însă nici din punctul de vedere al autonomiei, să nu mai vorbim despre portbagaj. Pentru aceștia e nevoie de ceva mai mult dacă vrem să vorbim despre înlocuirea ICE cu EV. Într-adevăr, sunt foarte subiectiv, pentru că atunci când mă gândesc la o mașină mă gândesc mai întâi dacă mi s-ar potrivi mie, ca mod de utilizare, ca spațiu interior, ca performanțe și costuri. Edited by alin2pas, 04 April 2024 - 09:44. |
#9445
Posted 04 April 2024 - 09:47
Eu nu m-as aventura acum sa iau o masina chinezeasca pentru ca :
1) Autonomiile alea sunt doar chinezesti iar testele cu autonomiile "reale" sunt facute tot de ei. Nu am incredere in testele facute de ADAC si vreti sa am incredere in cele facute de chinezi ? Deocamdata vad cu ce a venit MG in Europa si sunt foate departe de autonomiile si preturile din China. Inclusiv in testul din link-ul lui utopium, testul e facut sa dea bine la autonomie, dar in viata reala desi va avea o autonomie buna, va fi departe de cei 1100 km din test iar autonomia aia buna va avea un cost inaccesibil pentru majoritatea cumparatorilor. 2) O masina nu inseamna doar motor. Sunt lucruri care marii producatori le-au invatat in timp si ma indoiesc ca desi au avut jointventure-uri cu marii producatori, chinezii au putut sa fure toata tehnologia acestora. Trebuie asteptat si vazut review-ri dupa 4-5 ani de utilizare ale posesorilor. Ganditi-va cat a trebuit sa modifice Tesla la masinile lor aproape an de an pentru ca desi lumea le cumpara pentru avansul lor in domeniul software, la alte chestii gen suspensie, insonorizare, fiabilitate si altele se simtea la inceput ca inca nu au experienta celorlalti producatori. Asa ca si la chinezi va dura pana sa aiba 3) O masina trebuie adaptata la specificul european care inseamna o multime de tari. Asta inseamna centre de cercetare si dezvoltare in Europa asa cum are Kia si Hyundai. Sa vedem daca vor face asta. Daca vor cauta sa vina cu specificul lor cum au facut cu MG nu cred ca vor avea succes in Europa. Sau ma rog asa mi s-a parut mie dupa ce m-am urcat intr-un MG ca nu mai are nimic din brandul initial. Rog cei care le-au mai vazut sa-si spuna impresia ca poate gresesc eu, MG-ul britanic stiindu-l doar din poze 4) Trebuie asteptat si vazut curbele de incarcare, comportamentul la diverse temperaturi etc. si toate facute nu de chinezi si ar fi de dorit nici de organizatii gen ADAC care au proprii favoriti. Asa ca mai usor cu entuziasmul ca va dura pana ne lamurim |
#9446
Posted 04 April 2024 - 09:58
roPopa, on 04 aprilie 2024 - 09:02, said:
toti ati vorbit doar din punctul vostru de vedere. adica EU nu aia sau aialalta. Raman la convingerea mea ca cel mai important lucru (care determina vanzarile sau "adoptia") in ziua de azi 04.04.2024 este PRETUL. Se gaseste mereu un motiv. |
#9447
Posted 04 April 2024 - 10:13
Cand ma refer la pret ca fiind cea mai mare problema ma refer la faptul ca pentru restul problemelor exista solutii alternative. Bune rele ramane de vazut.
Autonomie - poate nu ai nevoie, sau faci rar 500 km. Si daca faci rar POATE iti poti permite x minute in plus la un drum. pentru unii este de neconceput, pentru altii acceptabil (poate nu bucurosi nevoie mare dar nici catastrofal). Platesti cu timp in loc de bani. Statii de incarcare - aici depinde de zona si daca persoana doreste sa isi schimbe obiceiurile de incarcare. pentru unii este de neconceput si nu ii blamez!!! Portbagaj ... ai n-ai nevoie de 300-500-1500 litri. Eu personal (daca tot suntem subiectivi) nu am incarcat la statii publice decat de 3 ori in 2 ani jumate. (aproximativ 25k km facuti). Dar la bani mai multi nu exista alternativa. Pentru ca exista alternativa mai ieftina pe benzina ... In fine eu ma opresc aici. Edited by roPopa, 04 April 2024 - 10:15. |
#9448
Posted 04 April 2024 - 10:14
#9449
Posted 04 April 2024 - 10:22
Pentru ca Elvetia nu iti ofera aproape nicio facilitate daca ai electrica.
O sa dau acum un exemplu concret. La masina mea am impozit 1370 chf pe an, acum o luna s-a facut referendum pentru diminuarea impozitului auto si a trecut, de la anul din 2025 impozitul la masina mea electrica a scazut de la 1370 la 1520 chf, tare nu? Cred ca fiecare vorbeste din punctul lui de vedere, ar fi culmea sa cumpar o masina pe baza preferintelor altora. Suntem diferiti si avem nevoi diferite, la fel cei care au luat Spring au considerat ca le este suficient, perfect. Mie nu mi se potriveste, pt mine cele mai importante criterii sunt: autonomia, spatiul, viteza de incarcare, confortul si costurile de deplasare, nu incarc acasa ca nu am posibilitatea si cu toate astea tot ies la jumate mai ieftin decat fosta masina diesel. In toate testele care sau facut la masinile chinezesti prin Europa au fost departe de ce declara producatorul. Edited by RaySefo, 04 April 2024 - 10:25. |
#9450
Posted 04 April 2024 - 10:28
Ford4, on 04 aprilie 2024 - 09:47, said:
Eu nu m-as aventura acum sa iau o masina chinezeasca pentru ca : 1) Autonomiile alea sunt doar chinezesti iar testele cu autonomiile "reale" sunt facute tot de ei. Nu am incredere in testele facute de ADAC si vreti sa am incredere in cele facute de chinezi ? Deocamdata vad cu ce a venit MG in Europa si sunt foate departe de autonomiile si preturile din China. Inclusiv in testul din link-ul lui utopium, testul e facut sa dea bine la autonomie, dar in viata reala desi va avea o autonomie buna, va fi departe de cei 1100 km din test iar autonomia aia buna va avea un cost inaccesibil pentru majoritatea cumparatorilor. 2) O masina nu inseamna doar motor. Sunt lucruri care marii producatori le-au invatat in timp si ma indoiesc ca desi au avut jointventure-uri cu marii producatori, chinezii au putut sa fure toata tehnologia acestora. Trebuie asteptat si vazut review-ri dupa 4-5 ani de utilizare ale posesorilor. Ganditi-va cat a trebuit sa modifice Tesla la masinile lor aproape an de an pentru ca desi lumea le cumpara pentru avansul lor in domeniul software, la alte chestii gen suspensie, insonorizare, fiabilitate si altele se simtea la inceput ca inca nu au experienta celorlalti producatori. Asa ca si la chinezi va dura pana sa aiba 3) O masina trebuie adaptata la specificul european care inseamna o multime de tari. Asta inseamna centre de cercetare si dezvoltare in Europa asa cum are Kia si Hyundai. Sa vedem daca vor face asta. Daca vor cauta sa vina cu specificul lor cum au facut cu MG nu cred ca vor avea succes in Europa. Sau ma rog asa mi s-a parut mie dupa ce m-am urcat intr-un MG ca nu mai are nimic din brandul initial. Rog cei care le-au mai vazut sa-si spuna impresia ca poate gresesc eu, MG-ul britanic stiindu-l doar din poze 4) Trebuie asteptat si vazut curbele de incarcare, comportamentul la diverse temperaturi etc. si toate facute nu de chinezi si ar fi de dorit nici de organizatii gen ADAC care au proprii favoriti. Asa ca mai usor cu entuziasmul ca va dura pana ne lamurim roPopa, on 04 aprilie 2024 - 10:13, said:
Cand ma refer la pret ca fiind cea mai mare problema ma refer la faptul ca pentru restul problemelor exista solutii alternative. Bune rele ramane de vazut. Autonomie - poate nu ai nevoie, sau faci rar 500 km. Si daca faci rar POATE iti poti permite x minute in plus la un drum. pentru unii este de neconceput, pentru altii acceptabil (poate nu bucurosi nevoie mare dar nici catastrofal). Platesti cu timp in loc de bani. Statii de incarcare - aici depinde de zona si daca persoana doreste sa isi schimbe obiceiurile de incarcare. pentru unii este de neconceput si nu ii blamez!!! Portbagaj ... ai n-ai nevoie de 300-500-1500 litri. Eu personal (daca tot suntem subiectivi) nu am incarcat la statii publice decat de 3 ori in 2 ani jumate. (aproximativ 25k km facuti). Dar la bani mai multi nu exista alternativa. Pentru ca exista alternativa mai ieftina pe benzina ... In fine eu ma opresc aici. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users