Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tatuator handpoke

Plaja de nudisti in Grecia?

Mufa microusb a telefonului mobil...

"Ciudatenii" control pasa...
 Impamantare

Apple maps pe Windows 10

Sfarsitul woke-ismului si al core...

Renovare completa + pompa de cald...
 Libre Office nu vad liniile

Modalitați amuzante și ...

O disparitie de ani buni, Acces D...

Mancarea e scumpa
 Parere achiziționare BMW G20

Schimbarea bateriei moderne la VA...

Rostschreck Lidl

Si noi suntem Florin Piersic? / J...
 

Masina electrica? Multumesc, dar ....

* * - - - 9 votes
  • Please log in to reply
9854 replies to this topic

#9433
RaySefo

RaySefo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,177
  • Înscris: 17.06.2010
Cel mai important la un EV este autonomia. Poate sa arate ca o nava spatiala daca nu faci nici 500km cu ea.
Am fost la salaonul auto de la Geneva anul asta si era acolo BYD cu cateva modele, faine, interior ok , nimic de zis, niciuna nu avea un range oficial mai mare de 550 km, daca ne luam dupa testul de mai sus abia ating 400km de km.  Deci masina electrica chinezeasca? nu mersi.

#9434
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,270
  • Înscris: 21.01.2011
PRETUL este cel mai important! 400 km reali sunt suficienti pentru cel putin 70-80 % din potentialii clienti.

#9435
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,282
  • Înscris: 02.05.2008
Depinde la ce o folosesti, daca e masina de zi cu zi si deplasarea nu depaseste 100 km pe zi e ok si cu max 400 km, mai ales daca stai la casa si ai oricand la dispozitie incarcarea. Sincer prefer oricand viteza de incarcare medie buna in loc de autonomie de peste 500 km.

#9436
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,074
  • Înscris: 14.08.2007

View PostRaySefo, on 04 aprilie 2024 - 08:29, said:

Cel mai important la un EV este autonomia.
Iar Xiaomi-ul e primul loc din ce ai pus acolo, la distanta de restul. Restul sunt motive inventate de a nu lua masini chinezesti, Nio are si baterie de 150kw care se duce la mia de km autonomie. Doar bani sa ai sa ti-o permiti :)

#9437
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,282
  • Înscris: 02.05.2008
@utopium am oarece dubii ca duce 1000 km... poate in conditii de oras si temperatura destul de optima. Totusi ce greutate are masina?

#9438
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,074
  • Înscris: 14.08.2007

View PostroPopa, on 04 aprilie 2024 - 08:32, said:

PRETUL este cel mai important! 400 km reali sunt suficienti pentru cel putin 70-80 % din potentialii clienti.
Si pretul si autonomia sunt importante, eu n-as lua acum masina care sa nu poata face 400 de km pe autostrada de exemplu, aia inseamna minim 500 pe europene. Nici nu as da 40k+ euro pe o masina pentru ca nu vad de ce as face-o, nu ma intereseaza sa am sute de cai, nu ma intereseaza sa aiba jante mari si grile luminate LED, nu ma intereseaza sa imi faca masaj sau sa aiba cupola de sticla. Vreau o masina normala, cu autonomie decenta, cu putere decenta, practica, suficient de spatioasa, confortabila, sigura, eficienta, usor si ieftin de intretinut. Si care sa nu-mi provoace batai de cap cu intretinerea (adica sa aiba reprezentante si la nivel local).

Si se pare ca nu am ce lua care sa se incadreze. Am bani pusi deoparte de ceva vreme, dar nu am ce lua.

View Postrelu11051, on 04 aprilie 2024 - 08:45, said:

@utopium am oarece dubii ca duce 1000 km... poate in conditii de oras si temperatura destul de optima. Totusi ce greutate are masina?
E solid state bateria, adica e mai usoara decat bateriile clasice. Stiu ca in Europa au amanat lansarea modelului cu 150kwh ... ai aici un test facut de ei:
https://carnewschina...-1044-km-range/

Edited by utopium, 04 April 2024 - 08:54.


#9439
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,157
  • Înscris: 11.01.2009
Masina mea nu face 400 km pe autostrada, dar tot nu as schimba-o pentru una care face asta.
Motivul: nu merg atatia km pe autostrada mai mult de 2-3 ori pe an si nu merita sa platesc pentru o utilizare atat de infrecventa.
Si o masina care face 400 km pe autostrada nu face asta intre 10-80%, deci trebuie una care sa faca 570 km pe autostrada 0-100%.

#9440
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,270
  • Înscris: 21.01.2011
toti ati vorbit doar din punctul vostru de vedere. adica EU nu aia sau aialalta.
Raman la convingerea mea ca cel mai important lucru (care determina vanzarile sau "adoptia") in ziua de azi 04.04.2024 este PRETUL. Poate scoate Xiaomi, BYD, Tesla, etc orice masina daca preturile nu sunt acceptabile. Si acum nu sunt.

Restul sunt chestii subiective de la om la persona. vreau aia vreau jante, vreau cai si manji putere si etc. Ai bani (mai multi) iti cumperi. N-ai nevoie nu iti cumperi autonomie 600k si cauti altceva. (de ex 400, sau 300 (oras)).

#9441
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,282
  • Înscris: 02.05.2008
@utopium

92% of the time (957 km/ 595 miles), the ET7 was driving under the Navigate-on-Pilot+ (NOP+), Nio’s autonomous driving system. The maximum speed was caped to 90 km/hour (56 miles/hour), and the energy consumption was 13.2 kWh/100 km. The average speed for the trip was 83.9 km/h. The travel time was 12.4 hours, excluding stops and breaks, and 14 hours total.

Deci multumesc NU, conditii de mers vreau sa ne spuna autonomia, ei au testat in conditii IDEALE.

#9442
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,400
  • Înscris: 29.01.2008

View PostroPopa, on 04 aprilie 2024 - 08:32, said:

PRETUL este cel mai important! 400 km reali sunt suficienti pentru cel putin 70-80 % din potentialii clienti.
Mașinile electrice chinezești cam reușesc să acopere această distanță sau sunt pe aproape (bine, nu vorbim aici de jucării precum Spring). De aici încolo, totul depinde de infrastructură. Pentru a fi rentabilă și mai ușor de utilizat, o mașină electrică trebuie să am posibilitatea să o încarc acasă, fie că vorbim de priza de la casă (eventual cu panouri fotovoltaice), fie de puncte de încărcare de putere mică sau medie disponibile în parcarea de lângă bloc. Pentru mers pe distanțe mari, chiar și la mersul pe autostradă cu viteza maximă legală 400 km se parcurg în cel puțin 3 ore și chiar și pentru cei care sunt mai „rezistenți” la drum lung decât șoferii de TIR medicii urologi recomandă o pauză de pipi la maxim 3-4 ore. Dacă avem în vedere faptul că și bateria se încarcă destul de repede, mașina deja devine o opțiune demnă de luat în considerare:

Quote

viteza de încărcare a acumulatorilor va fi una foarte rapidă: 220 kilometri autonomie după 5 minute și 510 kilometri autonomie după 15 minute;
https://gadget.ro/xi...urile-oficiale/

#9443
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,270
  • Înscris: 21.01.2011
vezi desi springul are vanzari de cel putin 30-40 de mii de unitati tu o consideri o jucarie.
Ca si cum aia care si-au cumparat-o sunt niste "retardati" care si-au cumparat o jucarie.

Retardati neretardati inca se cumpara masina aia. si este suficienta pentru oras.

Nu esti capabil sa vezi lucruri altfel decat subiectiv. nu vrei tu deci nu e buna.

#9444
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,400
  • Înscris: 29.01.2008
Springul e bun pentru utilizare doar în oraș sau pe distanțe scurte. Autonomia este mică, iar durata de încărcare a bateriei e prea mare pentru a o putea folosi pe distanțe medii și lungi. Pentru unele afaceri sau ca a doua mașină (doar pentru oraș) e ok, mai ales la nivelul la care au fost subvențiile: se putea cumpăra mai ieftin decât un Peugeot 108 sau un Sandero, iar la costuri de utilizare și întreținere se ieșea mult mai ieftin.
Cei care au cumpărat-o nu sunt retardați, pur și simplu s-a potrivit nevoilor lor. Marii majorități a proprietarilor de mașini nu li se potrivește însă nici din punctul de vedere al autonomiei, să nu mai vorbim despre portbagaj. Pentru aceștia e nevoie de ceva mai mult dacă vrem să vorbim despre înlocuirea ICE cu EV.
Într-adevăr, sunt foarte subiectiv, pentru că atunci când mă gândesc la o mașină mă gândesc mai întâi dacă mi s-ar potrivi mie, ca mod de utilizare, ca spațiu interior, ca performanțe și costuri.

Edited by alin2pas, 04 April 2024 - 09:44.


#9445
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,166
  • Înscris: 13.11.2017
Eu nu m-as aventura acum sa iau o masina chinezeasca pentru ca :

1) Autonomiile alea sunt doar chinezesti iar testele cu autonomiile "reale" sunt facute tot de ei. Nu am incredere in testele facute de ADAC si vreti sa am incredere in cele facute de chinezi ? Deocamdata vad cu ce a venit MG in Europa si sunt foate departe de autonomiile si preturile din China. Inclusiv in testul din link-ul lui utopium, testul e facut sa dea bine la autonomie, dar in viata reala desi va avea o autonomie buna, va fi departe de cei 1100 km din test iar autonomia aia buna va avea un cost inaccesibil pentru majoritatea cumparatorilor.

2) O masina nu inseamna doar motor. Sunt lucruri care marii producatori le-au invatat in timp si ma indoiesc ca desi au avut jointventure-uri cu marii producatori, chinezii au putut sa fure toata tehnologia acestora. Trebuie asteptat si vazut review-ri dupa 4-5 ani de utilizare ale posesorilor. Ganditi-va cat a trebuit sa modifice Tesla la masinile lor aproape an de an pentru ca desi lumea le cumpara pentru avansul lor in domeniul software, la alte chestii gen suspensie, insonorizare, fiabilitate si altele se simtea la inceput ca inca nu au experienta celorlalti producatori. Asa ca si la chinezi va dura pana sa aiba

3) O masina trebuie adaptata la specificul european care inseamna o multime de tari. Asta inseamna centre de cercetare si dezvoltare in Europa asa cum are Kia si Hyundai. Sa vedem daca vor face asta. Daca vor cauta sa vina cu specificul lor cum au facut cu MG nu cred ca vor avea succes in Europa. Sau ma rog asa mi s-a parut mie dupa ce m-am urcat intr-un MG ca nu mai are nimic din brandul initial. Rog cei care le-au mai vazut sa-si spuna impresia ca poate gresesc eu, MG-ul britanic stiindu-l doar din poze

4) Trebuie asteptat si vazut curbele de incarcare, comportamentul la diverse temperaturi etc. si toate facute nu de chinezi si ar fi de dorit nici de organizatii gen ADAC care au proprii favoriti.

Asa ca mai usor cu entuziasmul ca va dura pana ne lamurim

#9446
2cata

2cata

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,088
  • Înscris: 07.06.2023

View PostroPopa, on 04 aprilie 2024 - 09:02, said:

toti ati vorbit doar din punctul vostru de vedere. adica EU nu aia sau aialalta.
Raman la convingerea mea ca cel mai important lucru (care determina vanzarile sau "adoptia") in ziua de azi 04.04.2024 este PRETUL.

Cand pretul nu o sa mai fie o problema, o sa fie autonomia, cand se rezolva si asta o sa fie culoarea, producatorul, infrastructura, etc.
Se gaseste mereu un motiv.

#9447
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,270
  • Înscris: 21.01.2011
Cand ma refer la pret ca fiind cea mai mare problema ma refer la faptul ca pentru restul problemelor exista solutii alternative. Bune rele ramane de vazut.

Autonomie - poate nu ai nevoie, sau faci rar 500 km. Si daca faci rar POATE iti poti permite x minute in plus la un drum. pentru unii este de neconceput, pentru altii acceptabil (poate nu bucurosi nevoie mare dar nici catastrofal). Platesti cu timp in loc de bani.
Statii de incarcare - aici depinde de zona si daca persoana doreste sa isi schimbe obiceiurile de incarcare. pentru unii este de neconceput si nu ii blamez!!!
Portbagaj ... ai n-ai nevoie de 300-500-1500 litri.

Eu personal (daca tot suntem subiectivi) nu am incarcat la statii publice decat de 3 ori in 2 ani jumate. (aproximativ 25k km facuti).

Dar la bani mai multi nu exista alternativa. Posted Image
Pentru ca exista alternativa mai ieftina pe benzina ...
In fine eu ma opresc aici.

Edited by roPopa, 04 April 2024 - 10:15.


#9448
E91

E91

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 535
  • Înscris: 14.01.2013
hai sa luam putina lumina de prin locuri potente de pe planeta ...

am fost in weekend in Zürich

foarte putine e-tron, ix, Tesla & co. (una la zece poate chiar una la 15 masini in trafic)
foarte multe Porsche, RS6, M5, AMG
foarte multe masini noi (1-2 ani) benzina/diesel

#9449
RaySefo

RaySefo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,177
  • Înscris: 17.06.2010
Pentru ca Elvetia nu iti ofera aproape nicio facilitate daca ai electrica.
O sa dau acum un exemplu concret. La masina mea am impozit 1370 chf pe an, acum o luna s-a facut referendum pentru diminuarea impozitului auto si a trecut, de la anul din 2025 impozitul la masina mea electrica a scazut de la 1370 la 1520 chf, tare nu?


Cred ca fiecare vorbeste din punctul lui de vedere, ar fi culmea sa cumpar o masina pe baza preferintelor altora. Suntem diferiti si avem nevoi diferite, la fel cei care au luat Spring au considerat ca le este suficient, perfect. Mie nu mi se potriveste, pt mine cele mai importante criterii sunt: autonomia, spatiul, viteza de incarcare, confortul si costurile de deplasare, nu incarc acasa ca nu am posibilitatea si cu toate astea tot ies la jumate mai ieftin decat fosta masina diesel.
In toate testele care sau facut la masinile chinezesti prin Europa au fost departe de ce declara producatorul.

Edited by RaySefo, 04 April 2024 - 10:25.


#9450
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,400
  • Înscris: 29.01.2008

View PostFord4, on 04 aprilie 2024 - 09:47, said:

Eu nu m-as aventura acum sa iau o masina chinezeasca pentru ca :

1) Autonomiile alea sunt doar chinezesti iar testele cu autonomiile "reale" sunt facute tot de ei. Nu am incredere in testele facute de ADAC si vreti sa am incredere in cele facute de chinezi ? Deocamdata vad cu ce a venit MG in Europa si sunt foate departe de autonomiile si preturile din China. Inclusiv in testul din link-ul lui utopium, testul e facut sa dea bine la autonomie, dar in viata reala desi va avea o autonomie buna, va fi departe de cei 1100 km din test iar autonomia aia buna va avea un cost inaccesibil pentru majoritatea cumparatorilor.

2) O masina nu inseamna doar motor. Sunt lucruri care marii producatori le-au invatat in timp si ma indoiesc ca desi au avut jointventure-uri cu marii producatori, chinezii au putut sa fure toata tehnologia acestora. Trebuie asteptat si vazut review-ri dupa 4-5 ani de utilizare ale posesorilor. Ganditi-va cat a trebuit sa modifice Tesla la masinile lor aproape an de an pentru ca desi lumea le cumpara pentru avansul lor in domeniul software, la alte chestii gen suspensie, insonorizare, fiabilitate si altele se simtea la inceput ca inca nu au experienta celorlalti producatori. Asa ca si la chinezi va dura pana sa aiba

3) O masina trebuie adaptata la specificul european care inseamna o multime de tari. Asta inseamna centre de cercetare si dezvoltare in Europa asa cum are Kia si Hyundai. Sa vedem daca vor face asta. Daca vor cauta sa vina cu specificul lor cum au facut cu MG nu cred ca vor avea succes in Europa. Sau ma rog asa mi s-a parut mie dupa ce m-am urcat intr-un MG ca nu mai are nimic din brandul initial. Rog cei care le-au mai vazut sa-si spuna impresia ca poate gresesc eu, MG-ul britanic stiindu-l doar din poze

4) Trebuie asteptat si vazut curbele de incarcare, comportamentul la diverse temperaturi etc. si toate facute nu de chinezi si ar fi de dorit nici de organizatii gen ADAC care au proprii favoriti.

Asa ca mai usor cu entuziasmul ca va dura pana ne lamurim
Pentru mine nu e o problemă să aștept, mașina actuală are mai puțin de 5 ani și mai face față încă 5-10 ani. În acest interval de timp reușesc chinezii să rezolve problemele. Vom avea atunci mașini electrice chinezești, baterii chinezești pentru mașinile europene, panouri fotovoltaice chinezești etc. Vom renunța însă la poluare și la dependența de gazul rusesc și de petrolul arab. Ce fac chinezii cu cei care depind de ei, putem să ne uităm la Muntenegru cu autostrada construită de chinezi, la africani și peste tot unde s-au extins chinezii.

View PostroPopa, on 04 aprilie 2024 - 10:13, said:

Cand ma refer la pret ca fiind cea mai mare problema ma refer la faptul ca pentru restul problemelor exista solutii alternative. Bune rele ramane de vazut.

Autonomie - poate nu ai nevoie, sau faci rar 500 km. Si daca faci rar POATE iti poti permite x minute in plus la un drum. pentru unii este de neconceput, pentru altii acceptabil (poate nu bucurosi nevoie mare dar nici catastrofal). Platesti cu timp in loc de bani.
Statii de incarcare - aici depinde de zona si daca persoana doreste sa isi schimbe obiceiurile de incarcare. pentru unii este de neconceput si nu ii blamez!!!
Portbagaj ... ai n-ai nevoie de 300-500-1500 litri.

Eu personal (daca tot suntem subiectivi) nu am incarcat la statii publice decat de 3 ori in 2 ani jumate. (aproximativ 25k km facuti).

Dar la bani mai multi nu exista alternativa. Posted Image
Pentru ca exista alternativa mai ieftina pe benzina ...
In fine eu ma opresc aici.
În zona unde stau eu sunt poate vreo 10-15 stații de încărcare publice pentru mai mult de 100.000 de locuitori. Să ne gândim ce ar fi dacă doar 10% dintre mașini ar fi electrice: stațiile publice nu ar face față, iar dacă majoritatea proprietarilor și-ar încărca mașinile acasă (fie în curtea casei, fie la bloc, cu cablul de curent lăsat pe geamul apartamentului) actualele rețele de distribuție nu ar avea cum să facă față. Asta e adevărata problemă: o rețea electrică în stare să suporte acel număr de mașini electrice.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate