Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cat ar costa acest poster, se poa...

Cum sa scapam de sobolani?

Alser Forest SA, a dat teapa de 1...

COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )
 Implanturi dentare clinici Consta...

Viata cu butelie versus retea de ...

Nelamurire succesiune

Roka Residence Doamna Ghica
 Concediu medical pe zile din urma

Receiver satelit care sa faca aut...

Recuperare sim/eSIM digi.

charger "laptop de muzeu"...
 apartament vandut de tatal sotiei...

Socializare -grupuri

Puteti sa-mi indicati numele soft...

Pret zugravit
 

a venit timpul pentru un atomizor

- - - - -
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#19
AlexD2

AlexD2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,593
  • Înscris: 10.01.2019

 Ion_Bumbu, on 12 aprilie 2020 - 14:32, said:

Scuzati domnu` solutia nu curge prin cadere libera, este presurizat vasul!
Daca inchideti bine capacul rezervorului o scuipa pina la ultimul mililitru cu lancea pe verticala!
Posted Image
Daca vasul este presurizat de ce s-au facut modelele cu pompa care duc solutia pana la varful tevii ?

#20
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,705
  • Înscris: 31.01.2010
Ca sa amestece solutia in vas.
Cifarelli n`are nevoie de asta ca sa stropeasca cu lancea verticala.
Daca ati deformat capacul...ghinion.

#21
AlexD2

AlexD2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,593
  • Înscris: 10.01.2019

 Ion_Bumbu, on 12 aprilie 2020 - 15:14, said:

Ca sa amestece solutia in vas.
Cifarelli n`are nevoie de asta ca sa stropeasca cu lancea verticala.
Daca ati deformat capacul...ghinion.
Eu cred ca aveti dreptate, problema cu atomizorul meu a fost ca niciodata sistemul nu a functionat pt ca niciodata capacul nu s-a inchis etans. Dupa mine cam la un an si-a cumparat si un prieten un atomizor identic si el a avut exact aceiasi problema. Am crezut ca asa e normal si am luat-o ca atare, m-ai ales ca nu m-a deranjat prea mult. Acum nu stiu ce sa zic daca a fost un defect de conceptie la inchiderea capacului, poate rezolvat intre timp sau daca eu am avut ghinionul ca era un defect de fabricatie. Sigur nu am deformat capacul ca de la inceput asa a functionat.

#22
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,705
  • Înscris: 31.01.2010
Capacul este elastic si are tendinta sa se puna cumva strimb.Nu trebuie strins foarte tare, se pune capacul se apasa si se destringe, cind cade inseamna ca s`a pus spira unde trebuie si merge strins usor.
Am avut si eu surpriza asta si de aia stiu cum sa`l fac.
Mai pun si auma citeodata capacul strimb si ma trezesc ca nu sufla sus.
Il dau jos si il repun cu grija.
Marea problema este sa ramina pus in perioada de repaos in pozitia buna sa nu se deformeze.

#23
danutlupu

danutlupu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 930
  • Înscris: 20.05.2008
Ca recomandare de atomizor - Solo port 423, primul l-am folosit din 2003-2018 inca merge dar trebuie schimbat setul cred, al doilea din 2018 isi continua epopeea. Dau 10-14 stropiri pe ani cu 150-250 L solutie la stropire, am in grija peste 500 pomi si mai mici dar si batrani, unii ciresi au peste 8 m.

Pompa de marire a presunii nu face doua parale, eu am dat-o jos ca nu vedeam diferenta. Rezervorul e presurizat, vine din turbina aer direct in rezervor (cel putin la modelul zis de mine) trebuie inchis ermetic si ai rezolvat.

Cand bate vantul mai tare, nu poti stropi nici la 30 cm si irosesti solutie degeaba, cand nu adie deloc si e mohorat eventual umeda atmosfera sa nu se evapore, poti arunca coloana si la 10 m pe verticala si vreo 15 m pe orizontala dar sunt exceptii; in mod normal se stropeste eficient de la 0,5-1,5 m unde ai copaci mici iar la cei inalti te misti pe sub ei cu volumul  de lichid la maxim si mai accelerat nitel.  Smecheria la stropit e sa corelezi debitul de lichid cu acceleratia, degeaba accelerezi si faci volum de aer daca nu dai debit maxim, exista o limita peste care nu trebuie sa accelerezi ca mai rau faci, se pulverizeaza prea fin solutia si se evapora inainte de a ajunge pe copac. La setarile care le are Solo eu folosesc reglajele de debit 3 si 4 din 4 si acceleratia intre 50-75%.

#24
catalin2804

catalin2804

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 254
  • Înscris: 27.04.2005
@AlexD2 Tot un cifarelli am si eu. Dar sti ca daca vrei sa stropesti pe verticala la inaltime trebuie sa scoti palnia din capul lancei?

#25
AlexD2

AlexD2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,593
  • Înscris: 10.01.2019

View Postcatalin2804, on 21 aprilie 2020 - 22:54, said:

@AlexD2 Tot un cifarelli am si eu. Dar sti ca daca vrei sa stropesti pe verticala la inaltime trebuie sa scoti palnia din capul lancei?
Da stiu, daca vrei ca jetul sa fie mai concentrat ca sa poti stropi la distanta mai mare (nu neaparat pe verticala) trebuie sa scoti de pe teava atomizorului tubul din fata pt jet de pulverizare larga. E adevarat ca de regula ai nevoie de pulverizarea cu jet lung,  la distanta, cand stropesti la pomii inalti .

#26
gpdorin

gpdorin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 66
  • Înscris: 01.04.2013
Nu stiu cum e la Cifarelli.
La Stihl are 3 grilaje din alea ce se prind pe teava de pulverizare. Unul e cu niste fante si in fuctie de cum o fixezi, prin rotatie, pulverizează pe verticală sau in jos (pentru legume). Folosesc numai acest grilaj https://victad.md/wp...-430-450-1.pdf., la pagina 26.

#27
AlexD2

AlexD2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,593
  • Înscris: 10.01.2019

View Postgpdorin, on 23 aprilie 2020 - 08:29, said:

Nu stiu cum e la Cifarelli.
La Stihl are 3 grilaje din alea ce se prind pe teava de pulverizare. Unul e cu niste fante si in fuctie de cum o fixezi, prin rotatie, pulverizează pe verticală sau in jos (pentru legume). Folosesc numai acest grilaj https://victad.md/wp...-430-450-1.pdf., la pagina 26.
Grilaje are si Cifarelli care se pot monta (sunt detasate in mod normal) pe tubul de pulverizare larga, le-am incercat numai dar nu le-am folosit ca nu le-am gasit utilitatea, ca stropesc  numai la vie si la pomi iar l-a stropitul la pomi nu are utilitate ca reduc lungimea jetului. Eu in majoritate am pomi inalti la care stropesc fara tubul pt jet cu pulverizare larga iar la vie stropesc cu tubul pt jet larg montat dar fara grile pt ca prefer sa dirijez eu jetul unde doresc. Din ce am citit eu in prospect nici la Sthil  grilele nu se folosesc pt pulverizarea pe verticala sau in orice caz nu pentru pulverizarea la distanta.

#28
gpdorin

gpdorin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 66
  • Înscris: 01.04.2013

View PostAlexD2, on 23 aprilie 2020 - 09:19, said:

Grilaje are si Cifarelli care se pot monta (sunt detasate in mod normal) pe tubul de pulverizare larga, le-am incercat numai dar nu le-am folosit ca nu le-am gasit utilitatea, ca stropesc  numai la vie si la pomi iar l-a stropitul la pomi nu are utilitate ca reduc lungimea jetului. Eu in majoritate am pomi inalti la care stropesc fara tubul pt jet cu pulverizare larga iar la vie stropesc cu tubul pt jet larg montat dar fara grile pt ca prefer sa dirijez eu jetul unde doresc. Din ce am citit eu in prospect nici la Sthil  grilele nu se folosesc pt pulverizarea pe verticala sau in orice caz nu pentru pulverizarea la distanta.

Iti spun din proprie experienta: nici eu la primele stropiri la niste pruni batrani cat casa nu foloseam grilajele, si imi rupeam gatul si spatele manuind tubul.. Si m-a sfatuit un meserias, sa folosesc grilajul. Daca nu imi spunea nici astazi nu il foloseam. Cand dau la legume, rasucesc grilajul sa bata in jos. Sincer, nu imi pare ca reduce inaltimea. Ai incercat cu grilajul ala? Spor la stropit si inaltime maxima!

#29
catalin2804

catalin2804

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 254
  • Înscris: 27.04.2005
Grilajele alea sunt doar pt redirectionarea aerului, cel putin la Cifarelli. Eu l-am folosit pe cel care reduce viteza ca sa nu rup zmeura.

#30
luchianv

luchianv

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 204
  • Înscris: 09.02.2012
Astazi am incercat de la un prieten un Stihl SR 430 si pe langa faptul ca am pierdut 10l de solutie deoarece era un furtun scos din recipientul cu solutie am intampinat o problema: mai exact cand ridicam bratul sa stropesc partea de sus a pomilor nu prea mai iesea solutie, de ce? Am facut eu ceva gresit? La un unghi de 45 de grade nu mai pulveriza nimic.
E o problema asta la atomizoare, ca sunt putin dezamagit; n-as vrea sa-mi cumpar unul si sa stropesc doar la orizonatala cu el.

#31
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,705
  • Înscris: 31.01.2010
Dumneavoastra chiar credeti ca un Stihl, Solo sau Cifarelli sint facute sa stropeasca doar orizontal?
Cititi va rog ce s`a scris si va lamuriti.

#32
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020

 luchianv, on 06 mai 2020 - 22:43, said:

Astazi am incercat de la un prieten un Stihl SR 430 si pe langa faptul ca am pierdut 10l de solutie deoarece era un furtun scos din recipientul cu solutie am intampinat o problema: mai exact cand ridicam bratul sa stropesc partea de sus a pomilor nu prea mai iesea solutie, de ce? Am facut eu ceva gresit? La un unghi de 45 de grade nu mai pulveriza nimic.
E o problema asta la atomizoare, ca sunt putin dezamagit; n-as vrea sa-mi cumpar unul si sa stropesc doar la orizonatala cu el.
Stihl 430 este foarte bun , sa nu zic exceptional . Chiar daca e un raspuns tarziu(acum citesc topicul) poate mai au si altii problema asta , am avut-o si eu la inceput .
Daca nu e aranjat bine furtunul la clema metalica de pe bratul mobil la partea de ''acordeon'' se gatuie furtunul . Eu i-am pus acolo niste izolirband .

#33
AlexD2

AlexD2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,593
  • Înscris: 10.01.2019
Mi-am cumparat un atomizor nou, un Cifarelli M1200. Un dezastru, l-am luat de o luna si l-am trimis pana acum de 2 ori in service la garantie. Azi trebuie sa-l primesc prin curier dar nu am foarte mari sperante ca va functiona. Mai am un Cifarelli, un M3A care a mers 15 ani, mai merge si acum dar s-au uzat semeringurile de la ax . trage aer si nu mai sta in relanti decat cu socul tras. La rece iI pot porni doar daca bag benzina cu seringa direct in motor pe la bujie, dar altfel, acelerat, merge fara probleme. Mai am o mocositoare Husqvarna, o drujba Husqvarna , am folosit 30 de ani un motocultor cu motor de Mobra (care merge si acum dar nu-l mai utilizez) si am crezut ca stiu totul despre motoarele in 2 timpi dar cu Cifarelli M1200 am vazut ca nu stiu nimic care sa-mi folosesca.
Va spun toata povestea: cand am cumparat atomizorul si l-am pornit, nu se tura bine si dupa ce am pulverizat 5 litri de apa motorul murea la accelerare, indiferent cum il accelerai. Am vorbit cu firma de unde l-am cumparat, cu cei de la service si mi-au spus sa-l trimit la ei, dar ca probabil eu sunt de vina ca am pus benzina veche, ulei prost si de asta are probleme. Total neadevarat, benzina o cumparasem cu 2 zile inainte de la OMV (ca numai de acolo cumpar pt astea in 2 timpi) si uleiul era de asemenea nou Husqvarna cumparat si desigilat atunci. Dupa peste 2 saptamani l-am primit inapoi (motivand ca a stat atat ca mecanicul lor era plecat), ca sigur de vina a fost benzina si ca atomizorul a avut nevoie de un reglaj. Am observat ca intradevar au fost scoase capacele de protectie de la cele 2 suruburi de reglaj. Au refuzat sa completeze talonul de garantie si fisa de interventie. Dupa prima patanie am fost foarte atent, am cumparat din nou benzina ca nu cumva sa nu fie proaspata, am pus ulei tot cel de la Husqvarna si i-am dat drumul. Cand am terminat primul atomizor de stropit a inceput la fel ca prima data sa-i scada turatia si la repornire, la accelerare, motorul moare. Altfel porneste usor si sta bine in relanti. Am luat iar atomizorul meu vechi si am stropit in continuare cu el vreo 10 atomizoare fara nici o problema (decat ca a trebuit sa-l pornesc cu seringa si sa-l tin tot timpul accelerat), cu acelasi amestec care l-am folosit si la M1200. Am discutat din nou cu cei de la service care o tineau inainte ca eu sunt de vina cu benzina, ca motoarele noi sunt mult mai pretentioase din cauza ca benzina acum contine alcool, ca carburatorul are canalizatii mai mici si de asta se infunda mai repede. O prostie dupa parerea mea ca daca ar fi asa cum de toate celelalte echipamente ale mele si multe alte motoare care functioneaza cu benzina tip nou nu au nici un fel de probleme. Mi-au cerut sa le dau in scris ce doresc sa se intample cu atomizorul, evident le-am cerut sa il repare si daca nu pot sa-l schimbe cu unul nou sau sa.mi dea banii inapoi. Am consultat si un avocat (am cativa bine cunoscuti ca un timp am lucrat la un avocat) care mi-a recomandat ca in primul rand sa-i reclam la Protectia consumatorului. Dupa ce l-am trimis din nou in service mi-au trimis un filmulet in care au filmat cum merge atomizorul reparat pe parcursul pulverizarii unui atomizor cu lichid (10 minute). Mi-au trimis si un mail in care din nou au venit cu teoria ca benzina e de vina, ca au vazut ei ca era veche (de unde or fi stiut ei asta ?), ca atat benzina cumparata cat si cea preparata nu ar trebui sa fie mai veche de 2 saptamani si sa nu tin atomizorul nefolosit mai mult de 2 saptamani cu benzina in el. Cu 2 saptmani la cea preparata sa zicem ca as fi de acord dar eu am facut-o inainte cu cateva minute de folosire, dar  cea cumparata am luat-o de la OMV, acolo nimeni nu poate sti cat a stat prin rezervoare asa ca treaba asta cu benzina nepreparata nu mai veche de 2 saptamani mi se pare ca prostie ca nimeni nu stie cat e de veche benzina pe care o cumpari. Poti eventual sa spui sa nu folosesti benzina veche, pe care  ai cumparat-o de mai mult de 2 saptamani, (ma rog o chestie de exprimare). In privinta statului benzinei in carburator mai mult de 2 saptamani, sa zicem ca se poate (cu toate ca nu cred ca scrie undeva o durata atat de mica) dar eu am golit-o intodeauna dupa functionare ca a trebuit sa-l trimit prin curier si oricum la mine atomizorul a stat doar cateva zile Telefonic mi-au spus ca nu-mi completeaza fisa de garantie si nu-mi schimba atomizorul  ca nu are o problema de service. Ca daca doresc primesc banii inapoi doar diferenta dupa ce scad valoarea pieselor care au venit in contact cu benzina (probabil tot motorul, gandesc eu)
Acum astept sa-i vina atomizorul sa vad ce se intampla. Daca iar nu merge le voi scrie celor de la Cifarelli din Italia sa vad ce e de facut, ca vreau o rezolvare rapida, cei de la firma de unde l-am cumparat nici gand sa mi-l schimbe sau sa-mi dea banii inapoi. o tin langa pe a lor si eu am nevoie urgent de un atomizor functional.
In alta ordine de idei cateva pareri despre noul atomizor Cifarelli M1200. Poate sunt influentat de ce am patit, dar fata de vechiul M3A sunt dezamagit. Are intradevar cateva avantaje: are jetul reglabil de la varful lancei nu de la robinet ca cel vechi, jetul pare mai puternic si presiunea mai mare si zic eu cel mai important, are robinet pe acceleratie in sensul ca atunci cand lasi acceleratia jetul se opreste. Plasticele sunt insa proaste, tuburile nu se strang bine cu colierele si sar din imbinari la o accelerare mai puternica, nu are robinet pe benzina (multe chinazrii au acest robinet) si ca sa golesti carburatorul trebuie mai intai sa golesti rezervorul cu o improvizatie. Am mari indoieli despre calitatea filtrului din rezervor ca altfel (luand de buna ce mi-au spus cei de la service in porivinta infundarii carburatorului) nu imi explic cum intr-un timp foarte scurt se poate infunda filtrul din carburator si orificiul de la cuiul pontor.
Atomizorul l-am cumparat on line de la Forest Technology Oradea

Edited by AlexD2, 02 July 2021 - 07:30.


#34
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020
Aia de la service stiu bine ca e de la benzina veche care a stat in carburator . Dar ce uita sa zica e ca problema e a vanzatorului .
Asa se intampla de obicei cu utilajele mai scumpute care stau mai mult pe stoc . Vine un client , vrea proba , baga aia benzina , clientul nu cumpara si ramane ''1 an'' benzina aia in carburator .
Face depuneri si e destul de greu de curatat mai ales la motoarele in 2 timpi , la cele cu baie de ulei poti baga solutii de curatare in benzina , la cele cu amestec daca bagi curatitoare distrugi ungerea .
Poti incerca cu stabilizator de combustibil !

#35
AlexD2

AlexD2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,593
  • Înscris: 10.01.2019

 Alltrack, on 02 iulie 2021 - 13:16, said:

Aia de la service stiu bine ca e de la benzina veche care a stat in carburator . Dar ce uita sa zica e ca problema e a vanzatorului .
Asa se intampla de obicei cu utilajele mai scumpute care stau mai mult pe stoc . Vine un client , vrea proba , baga aia benzina , clientul nu cumpara si ramane ''1 an'' benzina aia in carburator .
Face depuneri si e destul de greu de curatat mai ales la motoarele in 2 timpi , la cele cu baie de ulei poti baga solutii de curatare in benzina , la cele cu amestec daca bagi curatitoare distrugi ungerea .
Poti incerca cu stabilizator de combustibil !
Nu cred ca benzina a stat in carburator la vanzator ca atunci cand am cumparat atomizorul cutia era sigilata de Cifarelli, nu era urma de benzina in rezervor (nici macar ceva miros) si in pompa de amorsare. Aici e o alta poveste: cand am cumparat atomizorul pe site-ul vanzatorului era scris ca toate utilajele se probeaza inainte de vanzare. De aceia am fost deja suspicios cand am vazut cutia sigilata si nici urma de probare. Faptul ca in mod normal la firma respectiva toate utilajele sunt probate mi-a fost confirmat si in prima discutie cu reprezentatii firmei cand le-am spus ca atomizorul nu merge. Dupa ce le-am aratat ca sigur atomizorul respectiv nu a fost probat au sters informatia respectiva de pe site. Pentru unul care stie nu cred ca e o problema de curatat un carburator tip Walbro (cum are si respectivul atomizor), eu la celalalt atomizor, la drujba si la motocositoare am curatat de mai multe ori carburatoarele fara probleme. Mie teama insa sa nu fie alte necazuri ca daca eram sigur ca asta e singura problema il curatam eu si renuntam la garantie. De ex la atomizorul vechi Cifarelli am curata de 2 ori carburatorul, prima data dupa 10 ani, a doua oara l-am curatat in primavara, dar degeaba ca nu era problema de la carburator, la motocositoare dupa vreo 5 ani (pe aia am si invatat cum sunt construite). carburatoarele Walbro), la drujba cred ca l-am desfacut o singura data.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate