Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Dacia Spring - prima electrica Dacia
Last Updated: Apr 24 2024 21:59, Started by
spinname
, Mar 03 2020 10:56
·
136
#14509
Posted 26 July 2022 - 20:54
Acel SOH e într-adevăr estimat de masina .. dar .. de acel parametru se tine cont la incarcare .. nu incarca peste ..
Altfel spus, daca la o baterie de 30kWh ai SOH 90%, de la 0% la 100% SoC afisat, BMS-ul nu va lasa sa intre in baterie mai mult de 27kW .. (atentie, vorbesc despre ce intra exact in baterie .. nu de ce afiseaza statiile .. unde mai sunt pierderi, sau o parte din energie e folosita pt climatizare in timpul incarcarii) |
#14510
Posted 27 July 2022 - 09:10
@rhadoo_ds Nu cred că e chiar așa. Cred că fiecare acumulator este încărcat individual până la o anumită tensiune (probabil 4.2v). În funcție de gradul de degradare acel acumulator ajunge la 4.2V mai cu mai mult sau mai puțin curent și BMS-ul ar trebui să știe suma de capacitate a tuturor acumulatorilor iar estimarea să fie cât de cât relevantă. Cel puțin așa merge treaba la alte chestii pe care le am și au mai mulți acumulatori pe bază de Litiu legați în serie.
Edited by aridan, 27 July 2022 - 09:20. |
#14511
Posted 27 July 2022 - 11:36
Eu sunt sigur că BMS-ul unui EV e mai complex decât la orice alta aplicație.
Sunt colegi cu SoH 91% .. și deși o incarca la 100%, nu intra in baterie mai mult de 91% din capacitatea inițială .. BMS-ul se bazează pe acea valoare sa știe unde oprește încărcarea .. nu forțează celulele degradate .. ci le aliniază pe toate celelalte la cea mai degradată.. eu așa știu .. Acel parametru se recalculează după o balansare .. dar nu face minuni. |
#14512
Posted 27 July 2022 - 12:42
Dacă ar alinia celelalte celule la cea mai slabă ai rămâne în câteva luni fără nimic. fiecare celulă este analizată separat și încărcată până la tensiunea de încărcare (4.2v?). Dacă o celulă e dusă BMS-ul va incărca celulele bune la același nivel? Eu zic că nu.
Fiecare celulă/acumulator este analizat și încărcat separat in funcție de starea lui. dacă nu mai încarcă mai mult de 91% este pentru că o parte din celule/acumulatori ajung la 4.2v cu puțină energie electrică. BMS-ul oprește încărcarea in acumulator atunci când acesta ajunge la o anumită tensiune (maximă). Nu poate face nimic dacă o celulă ajunge la acea tensiune după ce a primit puțin curent. BMS oprește încărcarea și acea celulă va da motorului doar ce a putut să încarce. Edited by aridan, 27 July 2022 - 12:46. |
#14513
Posted 27 July 2022 - 13:16
aridan, on 27 iulie 2022 - 12:42, said:
BMS-ul oprește încărcarea in acumulator atunci când acesta ajunge la o anumită tensiune (maximă). Bateriile cu litiu se incarca pe o curba duala: curent constant ( in diverse secvente - determinate de caracteristicile bateriei - pana la ~90%) apoi tensiune constanta (restul de 10%). Bateriile ajung in regim de incarcare la 4.2V cand ating cca 90% capacitate, dupa care sistemul de incarcare limiteaza tensiunea dar continua sa bage curent pana cand acesta ajunge la o valoare care e considerata ca fiind 100% capacitate pentru chimia respectiva. Celulele bateriei sunt analizate independent, intr-adevar, dar nu si elementii celulelor. O celula (cd 4.2V) are mai multi elementi in paralel. Daca unul din acei elementi "se strica", celula in sine pierde din capacitate si, mai mult, tot lantul de celule in serie va pierde din capacitate in consecinta. Un lant este atata de puternic cat cea mai slaba veriga a sa - acelasi principiu se aplica si la bateriile de tractiune cu in sistem nSmP (Serie-Paralel). Cand bateria de tractiune este decuplata de la sarcina, atunci intervine BMS-ul care egalizeaza celulele in regim OV (open voltage). BMS-ul va memora mereu o estimare a capacitatii, singurul mod prin care poti masura intreaga capacitate este sa incarci bateria pana la 100% si apoi sa o descarci pana la 0%. Edited by ro_explorer, 27 July 2022 - 13:18. |
#14514
Posted 27 July 2022 - 13:46
tomato, tometo... Am explicat ideea pe înțelesul tuturor.
Edited by aridan, 27 July 2022 - 13:47. |
#14515
Posted 27 July 2022 - 19:52
sistemul de incarcare nu "baga" curent, dosr il lasa sa treaca spre baterie, aceasta "trage" curentul
|
#14516
Posted 27 July 2022 - 19:59
On-board chargerul decide cat curent lasa sa intre on baterie (la incarcarea pe AC). Tehnic curentul vine din sursa de alimentare - de la producatorul de energie - credeam ca se subintelege.
Edited by ro_explorer, 27 July 2022 - 19:59. |
#14517
Posted 27 July 2022 - 21:02
Dupa 9 zile de concediu in care Springul a stat nemiscat, am gasit bateria exact asa cum am lasat-o, 70%.
N-am apucat inca sa citesc SoH-ul, incerc maine, sunt curios cat a scazut. |
#14518
Posted 27 July 2022 - 21:04
Nu prea e sanatos sa o lasi peste 50% in caldurile astea sa stea fara sa fie folosita.
|
|
#14519
Posted 27 July 2022 - 21:42
Asa e si normal sa nu ti se descarce, ca n-ai nici alarma nici sentry, sau altceva care sa iti tot trezeasca masina. A mea a stat in parcare 18 zile la 38% am lasat-o la 38% am gasit-o.
Din cate stiu eu 60-70% e chiar ideal pentru long term storage pt Lipo. |
#14520
Posted 27 July 2022 - 21:48
andreyvsjoker, on 27 iulie 2022 - 21:42, said:
Din cate stiu eu 60-70% e chiar ideal pentru long term storage pt Lipo. Screenshot 2022-07-27 215100.jpg 126.78K 42 downloads Edited by ro_explorer, 27 July 2022 - 21:51. |
#14521
Posted 27 July 2022 - 21:52
OK, ms inseamna ca stiam gresit
Mereu mai invatam cate ceva Edited by andreyvsjoker, 27 July 2022 - 21:53. |
#14522
Posted 27 July 2022 - 21:57
9 zile nu e "long term storage", 70% ar trebui sa fie ok. N-am planificat, asa s-a nimerit.
Se plang unii ca le scade cu 1-2% pe zi SoC-ul chiar si vara, de asta eram curios sa vad daca scade si la mine. Iarna s-a mai intamplat sa scada 1% la cateva zile. |
#14523
Posted 27 July 2022 - 22:02
Nu stiu ce chimie are Springul la baterii. Graficul de mai sus l-am salvat caci se aplica la mine - model 3 LR si P fiind cu NCA.
atw, on 27 iulie 2022 - 21:57, said:
9 zile nu e "long term storage", Eu am grija ca sa o tin la SOC cat mai jos, in zona 50% cand nu o folosesc. |
|
#14524
Posted 27 July 2022 - 22:10
And yet, despite all those apparent shortcomings the Dacia Spring is brilliant. It is small, it fits into tight parking spaces, but it sits high enough to jump over kerbs and potholes with ease. It is designed to live in the city and offer a basic transport solution. And it does it really well. It is simple, there is hardly anything that can go wrong with it because of its simplicity.
https://www.arenaev....ng-news-512.php |
#14525
Posted 29 July 2022 - 21:59
utopium, on 27 iulie 2022 - 22:10, said: Poate... dar noi tocmai am primit avansul inapoi... )) ... dupa 9 luni de la plata. Ei vroiau sa-mi returneze avansul mai repede, dar nu mai stiau in ce cont sa-mi bage banii. Dupa ce le-am zis, a mai durat 2 saptamani. Au vrut sa se asigure ca e cel bun. Oricum, pana acum n-am facut o afacere mai buna! |
Anunturi
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users