Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei
 Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024
 Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 

Dacia Spring - prima electrica Dacia

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
16555 replies to this topic

#14509
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
Acel SOH e într-adevăr estimat de masina .. dar .. de acel parametru se tine cont la incarcare .. nu incarca peste ..
Altfel spus, daca la o baterie de 30kWh ai SOH 90%, de la 0% la 100% SoC afisat, BMS-ul nu va lasa sa intre in baterie mai mult de 27kW .. (atentie, vorbesc despre ce intra exact in baterie .. nu de ce afiseaza statiile .. unde mai sunt pierderi, sau o parte din energie e folosita pt climatizare in timpul incarcarii)

#14510
aridan

aridan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 321
  • Înscris: 13.08.2008
@rhadoo_ds Nu cred că e chiar așa. Cred că fiecare acumulator este încărcat individual până la o anumită tensiune (probabil 4.2v). În funcție de gradul de degradare acel acumulator ajunge la 4.2V mai cu mai mult sau mai puțin curent și BMS-ul ar trebui să știe suma de capacitate a tuturor acumulatorilor iar estimarea să fie cât de cât relevantă. Cel puțin așa merge treaba la alte chestii pe care le am și au mai mulți acumulatori pe bază de Litiu legați în serie.

Edited by aridan, 27 July 2022 - 09:20.


#14511
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
Eu sunt sigur că BMS-ul unui EV e mai complex decât la orice alta aplicație.

Sunt colegi cu SoH 91% .. și deși o incarca la 100%, nu intra in baterie mai mult de 91% din capacitatea inițială ..

BMS-ul se bazează pe acea valoare sa știe unde oprește încărcarea .. nu forțează celulele degradate .. ci le aliniază pe toate celelalte la cea mai degradată.. eu așa știu ..

Acel parametru se recalculează după o balansare .. dar nu face minuni.


#14512
aridan

aridan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 321
  • Înscris: 13.08.2008
Dacă ar alinia celelalte celule la cea mai slabă ai rămâne în câteva luni fără nimic. fiecare celulă este analizată separat și încărcată până la tensiunea de încărcare (4.2v?). Dacă o celulă e dusă BMS-ul va incărca celulele bune la același nivel? Eu zic că nu.
Fiecare celulă/acumulator este analizat și încărcat separat in funcție de starea lui.
dacă nu mai încarcă mai mult de 91% este pentru că o parte din celule/acumulatori ajung la 4.2v cu puțină energie electrică. BMS-ul oprește încărcarea in acumulator atunci când acesta ajunge la o anumită tensiune (maximă). Nu poate face nimic dacă o celulă ajunge la acea tensiune după ce a primit puțin curent. BMS oprește încărcarea și acea celulă va da motorului doar ce a putut să încarce.

Edited by aridan, 27 July 2022 - 12:46.


#14513
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 aridan, on 27 iulie 2022 - 12:42, said:

BMS-ul oprește încărcarea in acumulator atunci când acesta ajunge la o anumită tensiune (maximă).
Tehnic aceasta afirmatie este incorecta.

Bateriile cu litiu se incarca pe o curba duala: curent constant ( in diverse secvente - determinate de caracteristicile bateriei - pana la ~90%) apoi tensiune constanta (restul de 10%).
Bateriile ajung in regim de incarcare la 4.2V cand ating cca 90% capacitate, dupa care sistemul de incarcare limiteaza tensiunea dar continua sa bage curent pana cand acesta ajunge la o valoare care e considerata ca fiind 100% capacitate pentru chimia respectiva.

Celulele bateriei sunt analizate independent, intr-adevar, dar nu si elementii celulelor. O celula (cd 4.2V) are mai multi elementi in paralel. Daca unul din acei elementi "se strica", celula in sine pierde din capacitate si, mai mult, tot lantul de celule in serie va pierde din capacitate in consecinta. Un lant este atata de puternic cat cea mai slaba veriga a sa - acelasi principiu se aplica si la bateriile de tractiune cu in sistem nSmP (Serie-Paralel).

Cand bateria de tractiune este decuplata de la sarcina, atunci intervine BMS-ul care egalizeaza celulele in regim OV (open voltage). BMS-ul va memora mereu o estimare a capacitatii, singurul mod prin care poti masura intreaga capacitate este sa incarci bateria pana la 100% si apoi sa o descarci pana la 0%.

Edited by ro_explorer, 27 July 2022 - 13:18.


#14514
aridan

aridan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 321
  • Înscris: 13.08.2008
tomato, tometo... Am explicat ideea pe înțelesul tuturor.

Edited by aridan, 27 July 2022 - 13:47.


#14515
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,331
  • Înscris: 29.05.2004
sistemul de incarcare nu "baga" curent, dosr il lasa sa treaca spre baterie, aceasta "trage" curentul ;)

#14516
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
On-board chargerul decide cat curent lasa sa intre on baterie (la incarcarea pe AC). Tehnic curentul vine din sursa de alimentare - de la producatorul de energie - credeam ca se subintelege.

Edited by ro_explorer, 27 July 2022 - 19:59.


#14517
atw

atw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 05.09.2017
Dupa 9 zile de concediu in care Springul a stat nemiscat, am gasit bateria exact asa cum am lasat-o, 70%.
N-am apucat inca sa citesc SoH-ul, incerc maine, sunt curios cat a scazut.

#14518
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Nu prea e sanatos sa o lasi peste 50% in caldurile astea sa stea fara sa fie folosita.

#14519
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
Asa e si normal sa nu ti se descarce, ca n-ai nici alarma nici sentry, sau altceva care sa iti tot trezeasca masina. A mea a stat in parcare 18 zile la 38% am lasat-o la 38% am gasit-o.

Din cate stiu eu 60-70% e chiar ideal pentru long term storage pt Lipo.

#14520
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 andreyvsjoker, on 27 iulie 2022 - 21:42, said:

Din cate stiu eu 60-70% e chiar ideal pentru long term storage pt Lipo.
Sunt teste de laborator (cu grafice si masuratori foarte detaliate) care arata ca peste 55% , long term storage la temperaturi de peste 25 de grade degradeaza bateria in ritm accelerat (cu cat mai sus peste 55% cu atat mai mare e degradarea calendaristica).

Attached File  Screenshot 2022-07-27 215100.jpg   126.78K   42 downloads

Edited by ro_explorer, 27 July 2022 - 21:51.


#14521
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
OK, ms inseamna ca stiam gresitPosted Image
Mereu mai invatam cate ceva

Edited by andreyvsjoker, 27 July 2022 - 21:53.


#14522
atw

atw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 05.09.2017
9 zile nu e "long term storage", 70% ar trebui sa fie ok. N-am planificat, asa s-a nimerit.
Se plang unii ca le scade cu 1-2% pe zi SoC-ul chiar si vara, de asta eram curios sa vad daca scade si la mine. Iarna s-a mai intamplat sa scada 1% la cateva zile.

#14523
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Nu stiu ce chimie are Springul la baterii. Graficul de mai sus l-am salvat caci se aplica la mine - model 3 LR si P  fiind cu NCA.

 atw, on 27 iulie 2022 - 21:57, said:

9 zile nu e "long term storage",
Foarte adevarat, dar 9 zile azi, 9 zile maine, se aduna in viata masinii.
Eu am grija ca sa o tin la SOC cat mai jos, in zona 50% cand nu o folosesc.

#14524
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,897
  • Înscris: 14.08.2007
And yet, despite all those apparent shortcomings the Dacia Spring is brilliant. It is small, it fits into tight parking spaces, but it sits high enough to jump over kerbs and potholes with ease. It is designed to live in the city and offer a basic transport solution. And it does it really well. It is simple, there is hardly anything that can go wrong with it because of its simplicity.

https://www.arenaev....ng-news-512.php

#14525
tclau

tclau

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,086
  • Înscris: 19.03.2007

 utopium, on 27 iulie 2022 - 22:10, said:


Poate... dar noi tocmai am primit avansul inapoi... :))) ... dupa 9 luni de la plata. Ei vroiau sa-mi returneze avansul mai repede, dar nu mai stiau in ce cont sa-mi bage banii. Dupa ce le-am zis, a mai durat 2 saptamani. Au vrut sa se asigure ca e cel bun. Oricum, pana acum n-am facut o afacere mai buna! :)

#14526
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,800
  • Înscris: 09.01.2007
Trebuia sa le ceri sa ajusteze cu inflatia. :))

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate