Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Dacia Spring - prima electrica Dacia
Last Updated: May 09 2024 12:14, Started by
spinname
, Mar 03 2020 10:56
·
136
#14491
Posted 22 July 2022 - 17:55
#14492
Posted 23 July 2022 - 20:59
Eu la 12500 km, am 96,61%. Mi-e îmi iese 12-13% scădere la 100.000 km. Pana acum eu am scos deja 1000 de euro din diferența de combustibil comparat cu un VW Up! Pana la 100k sigur îmi scot banii pe ea și trec pe plus.
Eu zic sa nu ne facem griji legat de sănătatea bateriei. Sa ne țină motorul și caroseria pana pica bateria. |
#14493
Posted 23 July 2022 - 22:22
"Eu la 12500 km, am 96,61%. Mi-e îmi iese 12-13% scădere la 100.000 km"
incearca si cu regula de 3 simpla. |
#14495
Posted 24 July 2022 - 05:18
Din ce am mai studiat, degradarea bateriei nu este influentata in mare masura de incarcari (am vazut Spring cu >30.000 km si sanatatea bateriei de 97%) ci de faptul cum rulezi cu masina.
Adica bateria sufera mult daca ai un stil de condus agresiv, gen plecari de pe loc la blana, accelerari brutale, aici bateria se degradeaza mai repede fiind supusa la descarcari cu curent mare. |
#14496
Posted 24 July 2022 - 07:00
Aici este cheia, insa foarte dificil sa realizezi acest lucru din cauza bizonilor din trafic. Cum sa demarez eu usor si sa tin dupa mine pe colegii care vor sa arda cat mai repede benzina sau motorina, mai ales ca acum carburantul s-a ieftinit si costa doar 8 lei?
E vorba de educatie, stilul de condus linistit face minuni si in ceea ce priveste consumul fosilelor, durata de viata a diferitelor componente ale masinii, acestea nefiind suprasolicitate, ca sa nu mai spun de relaxarea conducatorului auto. Extrem de putini sunt, din pacate, cei care pricep aceste aspecte. Edited by robertcb, 24 July 2022 - 07:08. |
#14497
Posted 24 July 2022 - 07:45
robertcb, on 24 iulie 2022 - 07:00, said:
Aici este cheia, insa foarte dificil sa realizezi acest lucru din cauza bizonilor din trafic. Cum sa demarez eu usor si sa tin dupa mine pe colegii... Ei hai! ca nu e nevoie sa pleci ca melcul cum pleaca cei cu hibridele care nu vor sa porneasca motorul termic. Nu e nevoie sa incurci circulatia ca sa protejezi bateria....mergi in pas cu traficul. Edited by raven75, 24 July 2022 - 07:46. |
#14498
Posted 24 July 2022 - 12:16
kiario, on 24 iulie 2022 - 05:18, said:
Din ce am mai studiat, degradarea bateriei nu este influentata in mare masura de incarcari (am vazut Spring cu >30.000 km si sanatatea bateriei de 97%) ci de faptul cum rulezi cu masina. Adica bateria sufera mult daca ai un stil de condus agresiv, gen plecari de pe loc la blana, accelerari brutale, aici bateria se degradeaza mai repede fiind supusa la descarcari cu curent mare. In cazul spring la Putere maxima e vb de 33kW adica 1.32C si daca bine tin minte ce ca aceeasi rata de incarcare maxima pe DC. In cazul altor masini unde vorbim de 2.4C-4C e valabil ce ai spus mai sus. |
#14499
Posted 25 July 2022 - 16:14
pexic, on 23 iulie 2022 - 22:22, said:
"Eu la 12500 km, am 96,61%. Mi-e îmi iese 12-13% scădere la 100.000 km" incearca si cu regula de 3 simpla. Tu chiar crezi ca bateria a venit cu SOH 100%? Eu am estimat ca a venit la un ~99% Aia 13% îmi iese din statisticile săptămânale. Masor SOH, Km parcurși, Nr de încărcări, KW încărcați... etc... |
#14500
Posted 25 July 2022 - 16:55
Nu conteaza ce valori obtineti voi in particular, Dacia va lua in calcul (la o eventuala discutie despre garantia bateriei) doar ceea ce masoara ei in service cu echipamentul lor autorizat. Cu siguranta nu se vor raporta la masuratorile facute cu un dispozitiv oarecare legat la un software oarecare (adica neomologate de Dacia Renault).
Edited by mihaimihai, 25 July 2022 - 16:56. |
|
#14501
Posted 25 July 2022 - 17:04
Cam cat ar costa inlocuirea bateriilor la un Spring, probabil ca nu avem in vreun calcul exact, momentan este prea noua masina, dar asa ca idee
|
#14502
Posted 25 July 2022 - 23:06
Cred ca momentan cel mai rezonabil ar fi din dezmembrari, desi acolo le cam cauta lumea pentru "rezerva" sau pentru sisteme PV, deci nu e mic pretul.
Cel mai prost lucru pe care-l poti face e sa te iei dupa costul mediu/kWh, cum fac majoritatea pe forumuri si se bucura ca ar costa ~2-3000 eur. In niciun caz. Pe langa faptul ca trece prin cateva maini, care vor pune adaosuri, trebuie sa iei in considerare si transportul si manopera. In general ajungi sa platesti probabil 6-7000 eur minim la reprezentanta. Lucrurile s-au imbunatatit in ultimii ani dar nu cu mult. Depinde cat de nesimtiti sunt cei de la service cu manopera (de fapt si cat de greu e de scos bateria si inlocuit), iar ea in sine probabil pe aliexpress o gasesti pe la 4000 eur, doar ca e complicat cu transportul (greutate, transport special, etc.). Eu zic ca-i gresita mentalitatea asta cu schimbatul bateriei, din varii motive: - are garantie arhisuficienta - iti scoti banii pe ea pana crapa - bateria noua cel mai probabil nu va avea garantie decat vreo 2-3 ani - sunt sanse mari sa te lase multe alte lucruri inainte sa moara bateria, vezi tablarie, articulatii, etc. - de cumparat, o sa se cumpere SH si cu bateria facuta praf Per total, nu merita. Si daca o sa fie 4-5000 eur, tot mai bagi inca 50% intr-o masina care si-a scos banii cu varf si indesat. Mai bine scapi de ea si cauti altceva. Si inca ceva, chinezi fiind, s-ar putea sa nu le pese foarte tare de construit baterii noi compatibile cu modele vechi. Pe masura ce creste capacitate, se schimba tehnologii, design, s-ar putea sa nu prea mai gasesti baterie peste 6-8-10 ani, asa ca toate planurile se duc pe apa sambetei. Eu zic ca cel mai logic e sa o folosesti cat mai mult in perioada garantiei, eventual achizitionat garantie extinsa (ca am inteles ca unii dealeri se bucura sa dea asa ceva, mare greseala), si nu stai cu grija SOH-ului, cu incarcare lenta cand te grabesti, etc. etc. But that's just me. |
#14503
Posted 26 July 2022 - 08:07
#14504
Posted 26 July 2022 - 11:57
Pentru ca, probabil, in bula ta ai oameni cu minime cunostiinte de mecanica/electrica/etc. care nu cumpara orice tampenie. Dar daca arunci o privire de ansablu sa vezi cat de repede se vand toate tigaile aduse din Germania la pret de nimic care CLAR au probleme peste probleme, cred ca ai ajunge la concluzia ca daca pui Dacia aia peste 6-8 ani la 4000 eur cu range de 150 km (vara) o sa se dea foarte repede.
Si acum se vand priusuri de 6-8-10 ani vechime cu bateria originala. Era prius-ul ala din Iasi care a facut taximetrie si avea 700.000 km reali si s-a vandut si ala. Chiar daca a avut bateria schimbata o data, tot e pe duca la a 2-a tura. Acu' nu stiu, poate se schimba lucrurile in timp si o sa fie piata invadata de masini cu baterii cu probleme si atunci se mai trezesc cumparatorii, dar ma indoiesc, de obicei pretul mic acopera orice problema. |
#14505
Posted 26 July 2022 - 15:41
|
#14506
Posted 26 July 2022 - 17:02
Pe 13 octombrie zi cu ghinion !
Poza este cu câteva minute înaintea postării. |
#14507
Posted 26 July 2022 - 17:26
Toate au acelasi SOH, indiferent de nr km. BMS-ul pare sa tina cont doar de timpul trecut de la punerea in functiune. Uite doua masini ale aceluiasi proprietar, primite in aceeasi zi (decembrie 2021). Au acelasi SOH desi una are de 10 ori mai multi km decat cealalta. A mea, primita in 3 decembrie, are 96.98 acum, la 5500km.
Pozele sunt de pe un grup facebook Apropo de SOH, am pus obd-ul prima data cand avea 50km si arata 99%, iar dupa o luna 98%. Pe vremea aceea aplicatia nu era inca modata si nu arata cu zecimale. Attached FilesEdited by wld, 26 July 2022 - 17:30. |
#14508
Posted 26 July 2022 - 18:49
Pai da, pentru ca SoH citit de computerul de bord nu are cum sa fie altceva decat o estimare.
Pentru SoH realist trebuie data jos bateria si conectata la ceva echipament care poate face cateva cicluri de incarcare/descarcare, si raporta apoi cata energie poti baga si respectiv extrage din ea. Ma rog, relevant o sa fie daca scade range-ul semnificativ dupa 2-3 ani sau dupa 50k km+. Eu as zice ca nu, ca altfel nu ar risca garantia aia de 8 ani, dar vom vedea. |
Anunturi
▶ 3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users