Bateria Aluminiu - Aer
Last Updated: Feb 05 2020 21:21, Started by
Adm
, Feb 04 2020 18:54
·
0
#1
Posted 04 February 2020 - 18:54
Bateria Aluminiu - Aer
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xNPglaztiWQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Un expoeriment ce poate fi facut de oricine folosind video de mai sus sau kitul de aici (Kit Can Calculator). E interesanta povestea de aici. Aparent aceasta baterie, folosind electrolit clorura de potasiu (KCl), are o densitate mult mai mare decat alte baterii. Problema este ca bateria Al-Air nu e reincarcabila in sensul comun, adica anodul de aluminiu se dizolva, dar poti inlocui oricand anodul (aluminiul este ieftin) si substanta gel ce apare in urma topirii anodului poate fi topita si se poate recupera la infinit Aluminiu. Procesul de recuperare Al nu produce CO2 si poate folosi energie electrica din surse regenerabile. Quote The Russian Aluminum company RUSAL developed a CO2-free smelting process, meaning they could, in theory, make an aluminum-air battery with a CO2-free process. |
#2
Posted 04 February 2020 - 19:46
pai ... e baterie, sau cum ii mai spun unii, pila electrica, nu acumulator
|
#3
Posted 04 February 2020 - 20:00
Avem deja baterii mai bune ca alea pe aluminiu.
Sunt clasicele baterii pe care le folosesti. Numai ca astea sunt pe baza de zinc. Miezul e din grafit. Apoi urmeaza un amalgam de mangan. Invelisul este din zinc. Banala baterie. Nu e incarcabila dar e uscata. Ca atare se poate folosi intr-o gramada de aplicatii. Vrei capacitate mai mare sau voltaj mai mare ? Folosesti mai multe. Exista baterii de 1,5v, de 9v, etc. De ce am umbla cu o caldare de lichid cu electrod de aluminiu dupa noi ? |
#5
Posted 04 February 2020 - 20:39
Adm, on 04 februarie 2020 - 18:54, said:
Procesul de recuperare Al nu produce CO2 si poate folosi energie electrica din surse regenerabile. https://en.wikipedia...éroult_process |
#6
Posted 04 February 2020 - 21:24
Mai bine ati vorbi e bateria zinc-aer.
E f. raspandita (marimi mici insa) si ar fi o alternativa viabila chiar pentru vehicule electrice (exista deja), plus ca zincul e incomparabil mai abundent in natura decat litiumul. Edited by Rosebud09, 04 February 2020 - 21:24. |
#7
Posted 05 February 2020 - 13:12
Rosebud09, on 04 februarie 2020 - 21:24, said:
Mai bine ati vorbi e bateria zinc-aer. E f. raspandita (marimi mici insa) si ar fi o alternativa viabila chiar pentru vehicule electrice (exista deja), plus ca zincul e incomparabil mai abundent in natura decat litiumul. Bateriile cu zinc nu sunt reincarcabile. Sunt de unica utilizare. Bateriile cu litiu se incarca de peste 500 de ori. Desi nu prea se practica bateriile cu litiu se pot recicla. |
#8
Posted 05 February 2020 - 14:48
Eficiența bateriilor acestea este foarte slabă, 80% din energie se pierde, din păcate.
Pentru mașini electrice avem deja baterii bune iar pentru rețea, energia se poate stoca mai degrabă în carbid, în cazul unei turbine pe acetilenă, randamentul end to end ar fi de peste 25%. Peste 50% la producerea de carbid, peste 60% la o centrală pe acetilenă în ciclu combinat. În plus, nimeni nu ar dori să schimbe cartușe cu oxid de aluminu/aluminiu când la o electrică clasică doar bagi o fișă în priză. |
#9
Posted 05 February 2020 - 21:21
cspot, on 05 februarie 2020 - 13:12, said:
Bateriile cu zinc nu sunt reincarcabile. Sunt de unica utilizare. Bateriile cu litiu se incarca de peste 500 de ori. Desi nu prea se practica bateriile cu litiu se pot recicla. Exista baterii zinc-aer reincarcabile. Sunt multe cercetari acum pentru imbunatatirea performantelor (cicluri de incarcare), motivul fiind costul redus al materialelor de baza si densitatea de energie foarte mare (ptr aceeasi capacitate bateria zinc-aer este de careva ori mai usoara decat cea cu litium) Ramane de vazut cum se vor desfasura lucrurile, se lucreaza intens la astea. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users