Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Recomandare service montare GPL
#55
Posted 11 May 2019 - 10:21
Consumul afisat in bord este consumul calculat de ecu masinii in functie de timpii la injectoarele de benzina,dar tu mergi pe GPL aici apar decalajele,teoretic o instalatie bine reglata ar pastra acelasi consum de benzina in bord si consumul de gpl ar fi cu 20% mai mare decit ce este afisat.
De curiozitate ce motiv au avut sa nu se conecteze la OBD-ul masinii?La mine recunosc ca nu m-a ajutat cu nimic din cauza motorului care mergea un pic aiurea pe benzina.In schimb am activat isa3(autoreglajul prin sonda lambda) si merge foarte bine. |
#56
Posted 11 May 2019 - 10:50
20% mai mult pe GPL? Poate 2% mai mult. De fapt in functie de reglaje intre 2-3% consuma mai mult pe GPL ceea ce este normal de altfel. Dar 20% este total eronat.
Initiator - sa te bucuri de ea si multi km fara probleme. Ai facut o miscare foarte buna. Edited by eolianu, 11 May 2019 - 10:51. |
#57
Posted 11 May 2019 - 12:57
bumpocbum, on 10 mai 2019 - 22:40, said:
@4di am doua intrebari. 1. Ce traznaie indica calculatorul de bord la capitolul consum mediu, nu cred ca este consumul mediu pe GPL. bumpocbum, on 10 mai 2019 - 22:40, said:
2. Am alimentat cu 19L GPL. S-a aprins doar un led din 4 pe comutator. S-au facut testele dinamice cam 10 km din care jumatate pe benzina dupa care am mai mers cam 30km. S-a aprins rosu pe comutatorul de GPL. Din cate am inteles acest afisaj e cam "orientativ" ..... bumpocbum, on 10 mai 2019 - 22:40, said:
Cati litri de GPL mai sunt in rezervor GPL de cand trece pe rosu ? Sunt sanse sa raman fara benzina in rezervor ? Merge corect sistemul de resetare inclus in kit-ul de gpl ? bumpocbum, on 10 mai 2019 - 22:40, said:
Este interesant faptul ca in era calculatoarelor extrem de performante inca nu s-a gasit un mod sa comunice un calculator pe GPL cu unul de pe injectia de benzina....cel putin pe partea de consum, ca sa nu mai zicem de nivelurile corecte din rezervoare... rambo200, on 11 mai 2019 - 10:21, said:
Consumul afisat in bord este consumul calculat de ecu masinii in functie de timpii la injectoarele de benzina,dar tu mergi pe GPL aici apar decalajele, rambo200, on 11 mai 2019 - 10:21, said:
teoretic o instalatie bine reglata ar pastra acelasi consum de benzina in bord si consumul de gpl ar fi cu 20% mai mare decit ce este afisat. eolianu, on 11 mai 2019 - 10:50, said:
20% mai mult pe GPL? Poate 2% mai mult. De fapt in functie de reglaje intre 2-3% consuma mai mult pe GPL ceea ce este normal de altfel. Dar 20% este total eronat. Edited by 4di, 11 May 2019 - 12:57. |
#58
Posted 11 May 2019 - 13:15
rambo200, on 11 mai 2019 - 10:21, said:
De curiozitate ce motiv au avut sa nu se conecteze la OBD-ul masinii? Au zis ca la un moment dat apar conflicte. Referitor la consumul mediu e ciudat deoarece l-am resetat cand eram pe GPL. Din cate stiu acest consum este dat de benzina ce trece prin injectoare si numarul de km. Dar injectoarele pe benzina nu sunt oprite cand trece pe GPL ? eolianu, on 11 mai 2019 - 10:50, said:
Initiator - sa te bucuri de ea si multi km fara probleme. Ai facut o miscare foarte buna. Multumesc ! |
#59
Posted 11 May 2019 - 13:44
La instalare se taie firele de la fiecare injector , un fir se duce la ecu Gpl , iar celălat vine de la ecu gpl la injector. Alt set de fire pleacă de la ecu Gpl la injectoarele Gpl. Practic se trimite impulsul de la ecu benzina la ecu Gpl urmând a fi multiplicat de harta de injecție a Gpl si trimis la injectoarele de Gpl. Consumul instant și mediu se calculează ca și pana la montaj , singura diferența e ca Gpl fiind mai puturos decât benzina va consuma mai mult pentru aceeași putere deci consumul instant și mediu e influențat de acel TRIM dat de ecu benzina in funcție de răspunsul sondelor Lambda și implicit de STFT ai LTFT.
Injectoarele de benzina sunt oprite la funcționarea in totalitate pe Gpl. La trecerea de pe benzina pe Gpl funcționează pe rând pana se face trecerea. 1 Gpl-3benzina , după 1-2 secunde 2 pe gpl și 2 pe benzina , după 1-2 secunde 3 pe gpl și unul pe benzina, etc. Sunt situații controlate de ecu Gpl și setate in soft care permit și folosirea simultana, injecția simultana in anumite condiții foarte rare a celor doi combustibili, nu am studiat acest aspect. La mine se trece de pe Gpl pe benzina la 4500, iar treptele se schimba de regula la 3000 fiind cutie automata. |
#60
Posted 11 May 2019 - 13:48
Deci dupa ce s-a terminat calibrarea, adica clonarea hartii de injectie in calculatorul ECU GPL se intrerupe comunicarea pentru hartile de injectie intre cele doua calculatoare ? Din cate am inteles daca la un moment dat pe benzina merge foarte prost pe gaz merge foarte bine ?
Cand este pe GPL ECU GPL trimite in ECU benzina cat GPL a trecut prin injectoare ? Sau datele din calculatoarele de injectie benzina/GPL sunt trimise in calculatorul de bord si acolo se fac calculele si afisarea ? Edited by bumpocbum, 11 May 2019 - 14:08. |
#61
Posted 11 May 2019 - 15:48
bumpocbum, on 11 mai 2019 - 13:48, said:
Deci dupa ce s-a terminat calibrarea, adica clonarea hartii de injectie in calculatorul ECU GPL se intrerupe comunicarea pentru hartile de injectie intre cele doua calculatoare ? Și procesul de repeta perpetuu... bumpocbum, on 11 mai 2019 - 13:48, said:
Din cate am inteles daca la un moment dat pe benzina merge foarte prost pe gaz merge foarte bine ? bumpocbum, on 11 mai 2019 - 13:48, said:
1. Cand este pe GPL ECU GPL trimite in ECU benzina cat GPL a trecut prin injectoare ? 2. Sau datele din calculatoarele de injectie benzina/GPL sunt trimise in calculatorul de bord si acolo se fac calculele si afisarea ? 2. Ecu Gpl stabilește timpul de injecției doar in funcție de Lambda. Și așa calculează consumul instant și mediu. |
#62
Posted 11 May 2019 - 17:33
Am inteles (in mare) . Avand in vedere ca amestecul stoichiometric la gpl este de 15.5:1 ar trebui ca afisajul consumului mediu (eu nu am instant) pe CB sa fie destul de precis ? Bineinteles adaugand o constanta de genul +1L sau ceva de genul.
Referitor la hartile de injectie aici nu prea am inteles. S-a facut o calibrare statica primara sa zicem in care s-a copiat harta de pe benzina in calculatorul de gpl ? Dupa care a mai facut una dinamica in care a modificat doar anumiti parametrii in timpii de injectie pe GPL? Pe laptop ecranul era impartit in 2. Sus erau curbele pe benzina si jos cred ca era pentru GPL. A sincronizat ecranul de sus in cel de jos, sau cel putin asa am avut impresia. La sfarsit a salvat pe laptop harta dinamica. In mana mai avea un aparat cu butoane, un tester gpl cred. Daca harta de injectie se modifica tot timpul dupa cea de pe benzina la ce mai trebuie acesta calibrare ? De asemenea ce sens mai are sa conectezi ECU GPL la ECU benzina folosind OBD ? Inca nu am studiat mai aprofundat ce inseamna harta de injectie, am vazut doar ca are turatii si timpi de injectie. Parametrii de injectie nu sunt statici, predefiniti ? Ce anume se modifica in harta, cand "invata" singura ? Multumesc mult pentru rabdare si explicatii. Sper ca nu am pus intrebari aiurea, sunt la primul contact cu acest domeniu. Edited by bumpocbum, 11 May 2019 - 17:38. |
#63
Posted 11 May 2019 - 17:44
4di, on 11 mai 2019 - 12:57, said:
Daca consuma cu 2-3% mai mult vei avea o masinutza mai lenesa, daca consuma cu 20-25 % mai mult vei avea aproximativ aceeasi putere ca si cand ar fi mers pe benzina. Facand niste teste la mine a mers si cu 35% mai mult la un plin, dar teste in joaca , acum o las sa consume aproximativ 15 % mai mult. Nu stiu care e treaba dar la Symbol-ul din familie a fost montat un Tomasetto acum 2 ani si motorul functioneaza la fel ca pe benzina , nu simt absolut nicio diferenta , ba chiar se infige mai bine o idee. Consumul , cum am spus , cu 2% mai mare pe GPL. Testat la pompa de mai multe ori binenteles. Nu ii poti da gaz mai mult din reglaj dar nici mai putin , ar functiona dereglat. Trebuie setata optim. Si optim asta este consumul. Aaa , ca ii dai talpa la rosu , normal ca atunci ajunge la valorile alea. Eu ma refer la consumul mediu pe cateva mii de km facut de la plin la plin. |
#64
Posted 11 May 2019 - 19:03
bumpocbum, on 11 mai 2019 - 17:33, said:
De asemenea ce sens mai are sa conectezi ECU GPL la ECU benzina folosind OBD ? |
|
#65
Posted 11 May 2019 - 20:12
rambo200, on 11 mai 2019 - 19:03, said:
Atunci de ce te-au mai pus sa cumperi QBOX-plus?Exact asta are in plus,conexiunea la OBD si autoreglarea in functie de STFT si LTFT.Daca fabricantul a facut-o asa stie el de ce.Cauta pe youtube qbox plus sint multe video in care se explica cum se regleaza. Am inceput sa studiez cum functioneaza hartile de injectie. Complicat. Mai ales ca sunt o gramada de harti , compensari, coeficienti de corectie in plus la GPL. E de studiu. Edited by bumpocbum, 11 May 2019 - 20:13. |
#66
Posted 11 May 2019 - 20:27
Daca te uiti pe youtube in toate video cu stag qbox plus au legat firul.
Oricum nu conteaza,este un detaliu neimportant daca instalatia functioneaza bine.De reglat cit timp este in garantie nu te poti atinge de ea. |
#67
Posted 11 May 2019 - 20:47
bumpocbum, on 11 mai 2019 - 17:33, said:
Am inteles (in mare) . Avand in vedere ca amestecul stoichiometric la gpl este de 15.5:1 ar trebui ca afisajul consumului mediu (eu nu am instant) pe CB sa fie destul de precis ? Bineinteles adaugand o constanta de genul +1L sau ceva de genul. Vei observa in timp daca afisajul e la fel sau difera, oricum intre incarcari nu va fi foarte diferit ca si procentaj intre incarcari... daca pe benzina e 10% pe gpl e 12% adica cu 20% mai mult , la fel si vei avea 15% pe benzina pe gpl va fi tot cu 20% mai mult. bumpocbum, on 11 mai 2019 - 17:33, said:
1.Referitor la hartile de injectie aici nu prea am inteles. S-a facut o calibrare statica primara sa zicem in care s-a copiat harta de pe benzina in calculatorul de gpl ? 2.Dupa care a mai facut una dinamica in care a modificat doar anumiti parametrii in timpii de injectie pe GPL? 3.Pe laptop ecranul era impartit in 2. Sus erau curbele pe benzina si jos cred ca era pentru GPL. A sincronizat ecranul de sus in cel de jos, sau cel putin asa am avut impresia. La sfarsit a salvat pe laptop harta dinamica. 4.In mana mai avea un aparat cu butoane, un tester gpl cred. 5.Daca harta de injectie se modifica tot timpul dupa cea de pe benzina la ce mai trebuie acesta calibrare ? 6.De asemenea ce sens mai are sa conectezi ECU GPL la ECU benzina folosind OBD ? 7.Inca nu am studiat mai aprofundat ce inseamna harta de injectie, am vazut doar ca are turatii si timpi de injectie. 8.Parametrii de injectie nu sunt statici, predefiniti ? Ce anume se modifica in harta, cand "invata" singura ? Multumesc mult pentru rabdare si explicatii. Sper ca nu am pus intrebari aiurea, sunt la primul contact cu acest domeniu. 1. Corect, altfel ecu gpl nu stia nimic despre masina . 2. parametri sunt LTFT si STFT, adica raspunsul care il da ecu benzina in functie de sonda lambda. 3. sincronizarea asta nu e perfecta chiar daca sunt corect suprapuse curbele, corect alese duzele si presiunea setata corect, totusi se mai tatoneaza cu acel aparat. 4. Ala se leaga la OBD si ii arata STFT , LTFT , temperatura agentului termic , temperatura aerului de intrare... etc... 5. Harta se modifica , curba de injectie mai rar si de cele mai multe ori la autocalibrare... important e sa fie corect alese duzele . Oricum harta se va mai modifica si cand schimbi filtru de aer, filtrele de gpl, chiar si bujiile... 6. cele doua ecu nu se conecteaza, ecu gpl daca ar fi conectat ar citi in timp real mult mai multe variabile decat ce preia el acum prin timpi de injectie si turatii. Oricum in toata treaba asta apare o intarziere destul de mare , corectiile GPl se fac abia dupa corectia ecu benzina . Daca ar fi legat la OBD le-ar face instant si nu ar mai dependent deloc de ecu benzina. 7. Curba de injectie ,aia e baza ... harta se modifica mereu. 8. Practic nu invata nimic nefiind legata la OBD , copie mereu dupa ecu gpl. Daca ar fi statici (exista si optiunea asta, sper sa nu fie bifata la tine ) ai avea valori mari de TRIM, adica de corectie a timpilor chiar si la o simpla schimbare a filtrului de aer. |
#68
Posted 11 May 2019 - 22:07
Dupa explicatii si ceva rasfoit net eu inteleg asa.
Pentru benzina. Calculatorul de injectie are un Flash EEprom care contine harta initiala data de producator. Calculatorul de injectie comanda injectoarele in baza acestei harti. In functie de raspunsul LTFT si STFT harta de injectie se modifica ?? Am inteles ca harta de injectie poate fi adusa la starea initiala. Deci undeva trebuie sa fie stocat si un backup ceva al hartii originale. Pentru GPL. Calculatorul de injectie GPL am vazut ca nu are o harta initiala. Deci trebuie sa o copieze sau sa o genereze. Din cate am vazut la calibrare initiala (clip pe youtube) trebuie sa executi anumite operatii, gen tinut acceleratia la anumite turatii. La sfarsit apare si harta de injectie pe GPL. Deci nu se copiaza direct harta de injectie pe benzina. In continuare se corecteaza harta in regim dinamic pentru a ajunge cat mai aproape de ce a invatat ECU benzina in timp. Banuiesc ca folosind acelas procedeu de invatare in functie de LTFT si STFT harta de injectie se modifica automat in timp ? Daca nu am gresit cu ceva de ce mai trebuie ECU GPL sa invete ceva de la injectoarele pe benzina ? Si eventual invers ? Te rog sa ma corectezi unde am gresit. Multumesc. LE: totusi cred ca am gresit ceva LTFT si STFT sunt parametrii de corectie, sonda lambda dicteaza modificari in harta de injectie ? Edited by bumpocbum, 11 May 2019 - 22:24. |
#69
Posted 11 May 2019 - 22:41
Vad ca LTFT se stocheaza in memorie STFT se duce la 0. Stocarea se face intr-o harta de corectii aditionala ?
Edited by bumpocbum, 11 May 2019 - 22:44. |
|
#70
Posted 11 May 2019 - 23:03
In funcție de LTFT și STFT harta de injecție benzina se modifica. LTFT mai indica și uzura segmentilor motorului. Nu am idee dacă exista backup al hârtii , fiind eprom nu cred. Posibil sa ma înșel.
bumpocbum, on 11 mai 2019 - 22:07, said: 1. Pentru GPL. Calculatorul de injectie GPL am vazut ca nu are o harta initiala. 2. Deci trebuie sa o copieze sau sa o genereze. 3. Din cate am vazut la calibrare initiala (clip pe youtube) trebuie sa executi anumite operatii, gen tinut acceleratia la anumite turatii. La sfarsit apare si harta de injectie pe GPL. 4. Deci nu se copiaza direct harta de injectie pe benzina. 5. In continuare se corecteaza harta in regim dinamic pentru a ajunge cat mai aproape de ce a invatat ECU benzina in timp. 6. Banuiesc ca folosind acelas procedeu de invatare in functie de LTFT si STFT harta de injectie se modifica automat in timp ? 7. Daca nu am gresit cu ceva de ce mai trebuie ECU GPL sa invete ceva de la injectoarele pe benzina ? Si eventual invers ? Te rog sa ma corectezi unde am gresit. Multumesc. 8. LE: totusi cred ca am gresit ceva LTFT si STFT sunt parametrii de corectie, sonda lambda dicteaza modificari in harta de injectie ? 2. Pentru asta exista calibrarea inițială. 3. Ca sa o ții la anumite turații trebuie sa ajungi la turația respectiva printr-o plaja de turații , acolo are loc calibrarea. De la relanti la turația maxima se copie și se multiplica valorile de la ecu benzina. Se tine la turația maxima, uzual 3000 pentru ca ecu Gpl sa știe dacă duzele și presiunea sunt alese ok. Atât. 4. Se mărește cu factorul de multiplicare. Gen 1.2 sau cât o fi in funcție de duze și presiune. 5. Nu, ... se corectează harta pentru ca STFT și LTFT sa fie cât mai aproape de zero. Astfel încât când vei schimba filtrul de aer , sau bujiile sau vei fi pe vârf de munte STFT sa nu o ia razna. 6 corect. 7. Ecu Gpl învață de la impulsul/timpi care sunt dați de ecu benzina către injectoarele de Gpl, dacă ar fi legat la OBD nu ar mai trebuii sa ia timpii de injecție, Iar face singur in funcție de Lambda , STFT si LTFT si alte variabile. 8. Lambda nu dictează modificări. Lambda reprezintă o variație a unui semnal electric in funcție de cât oxigen trece prin plasa din interiorul ei. Acel voltaj e preluat de ecu benzina care modifica prin STFT si LTFT timpi de injecție. bumpocbum, on 11 mai 2019 - 22:41, said:
Vad ca LTFT se stocheaza in memorie STFT se duce la 0. Stocarea se face intr-o harta de corectii aditionala ? Nu exista harta de corecție aditionala. |
#71
Posted 24 May 2019 - 07:40
Si prima concluzie dupa metoda plin la plin. Consum mediu GPL cu 50% urban 50% extern in care a intrat si o urcare la Muntele Rosu 11.3. Stilul de mers l-am mentinut, adica schimbat la 2500-3000 RPM. Media pe benzina calculata in 30k km era de 9.3. Trecerea de pe benzina pe GPL se face rapid in 2-300m de la pornirea motorului rece.
|
#72
Posted 24 May 2019 - 11:08
Exact ce spuneam. Pe GPL consumul este mai mare cu 2% , in medie....depinde de talpa si alti factori. Este ok. Spor!
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users