Piese "foarte bune"
Last Updated: May 06 2019 15:50, Started by
tfmercedez
, Apr 24 2019 20:33
·
0
#1
Posted 24 April 2019 - 20:33
Din discutii cu unii si altii, mi-a ajuns la urechi ca piesele cutare de la firma cutare sunt "foarte bune".
Ma gandeam, cum se masoara aceasta calitate din punctul de vedere al unui vanzator sau al unui mecanic auto? Sa zicem placute de frana. Am luat "oem" mai scumpe dar toti laudau "ate" ca sunt foarte bune. Si vanzatorul, si mecanicul a zis la fel , "foarte bune". Adica , after market poate fi mai bun decat oem? Si prin ce anume sunt niste placute mai bune sau foarte bune? Cum anume se masoara "bunatatea" la placute? Nu se uzeaza placutele dar fac praf discurile? Sau se uzeaza placutele si nu se vede pe discuri? Coeficientul de frecare placute/disc presupun ca este standard, pentru omologare. Edited by tfmercedez, 24 April 2019 - 20:34. |
#2
Posted 24 April 2019 - 20:49
Eu prin bune inteleg sa fie ceva mai ieftin ca cele de origine si sa tina pe acolo. Eu, personal, am o experienta buna cu articulatiile LEMFÖRDER. La fel si filtrele MANN.
|
#3
Posted 24 April 2019 - 20:51
Am avut eu discuri ATE pe masina anterioara...ATE Power parca le zicea...foarte bune, frana incomparabil mai bine masina. Dar erau un upgrade fata de discurile stock. Altfel, cand vorbim de acelasi nivel, e un mix intre experienta cu produsul respectiv, mitologie si marketing. Totusi, de multe ori, acele piese OEM sunt produse de aceiasi producatori si rebranduite...de exemplu, tot la vechea masina, ambreiajul original VW, era fix acelasi cu cel produs aftermarket (Luk paraca era)
Placute tot aftermarket, tot un upgrade...aveau o capaciate de franare mai buna...impreuna cu noile discuri, diferenta vizibila. Dezavantajul era ca era nevoie sa se incinga putin ca sa isi atinga potentialul. Edited by george_alexandru, 24 April 2019 - 20:56. |
#5
Posted 24 April 2019 - 23:40
discutiile despre placute si discuri sint interminabile, si vor incepe acum si aici, despre discurile "ovalizate" etc etc
ATE nu e producator de placute... le ia de la altii. Asa e. Textar poate ca produce. Ferodo, TRW, Brembo. Si totusi alea originale, chiar daca sint produse de unii din astia, sint mai bune, cel putin cei mai multi raporteaza ca au avut probleme cu marcile respective dar nu cu cele originale. Unele piese sint clar aceleasi cu cele de la producatori (ambreiaj, filtre) altele insa nu, pt ca sint loturi diferite, fabrici diferite... nu e un raspuns clar alb si negru Unii dau 800 ron pe un bex xenon "original"... evident ca e facut de OSRAM sau de Philips... si poate un pret corect e 200 ron. Dar domeniul cel mai alambicat e de departe cel al franelor. |
#6
Posted 24 April 2019 - 23:47
#7
Posted 25 April 2019 - 06:35
#8
Posted 25 April 2019 - 11:14
In urma unei discutii cu o persoana implicata in procesul de contractare, achizitie si import de la Tiriac Auto pe mai multe marci de masini, omul imi spune ca niciodata calitatea piesei aceluiasi producator nu va fi aceeasi ca cea de prim montaj (de uzina). Brembo sunt cap de seria pentru el la frane, urmat de ATE si altii. Piesa poate fi fabricata in tara de origine, China, Turcia, Cehia, Italia. Fiecare franciza are propriul sistem al calitatii. Din acest motiv piesa pe care scrie "made in China" sau Turcia este mai ieftina decat cea facuta in tara de origine.
Edited by costin001, 25 April 2019 - 11:18. |
#9
Posted 25 April 2019 - 12:50
Piesele OEM, chiar daca sunt produse de ATE, Textar etc., primesc stanta OEM doar dupa un control al calitatii impus de producator.
Uneori acel 1% face diferenta Edited by reventon, 25 April 2019 - 12:51. |
#10
Posted 25 April 2019 - 13:31
#11
Posted 25 April 2019 - 14:21
tfmercedez, on 24 aprilie 2019 - 20:33, said:
Adica , after market poate fi mai bun decat oem? Depinde ce marca iei; cele OEM sunt defapt produse de o marca "aftermarket" si brand-uite "VW, Mercedes, Dacia" etc. Producatorii auto nu au si fabrici pentru toate aceste piese. Eu in general folosesc fluide Liqui Moly / piese de tot felul de la MANN/Lemforder/Swag/TRW/ATE, adica producatori aftermarket consacrati. |
#12
Posted 25 April 2019 - 14:47
Avand in vedere ca placutele de frana au dimeniunea standard pentru fiecare model de masina in parte, orice marca s-ar monta acolo, trebuie sa asigure conditiile de functionare specificate de constructor.
Deci, daca discutam despre placute, sunt diferente de la o marca la alta? Daca sunt, nu ar trebui sa fie sesizabile de catre cel care conduce masina. Si daca ar fi sesizabile, ar fi grav. Teoretic, masina ar putea sa nu treaca testul ITP de exemplu. La service mi s-a spus, sa franez finut in primii kilometri, pana se aseaza si se rodeaza placutele pe discuri. Asa a si fost, dupa care pedala s-a intarit si totul este exact ca inainte. La reprezentanta ziceau ca se face si un test de franare, care normal , costa si el vreo 100 de lei. Cei de la service unde am schimbat, mi-au zis, ca ce sa fac cu testul de franare? Daca duc masina imediat la ITP, inainte ca placutele sa se rodeze pe discuri, este posibil sa nu iasa valorile specifice, doar arunc banii pe geam. |
#13
Posted 25 April 2019 - 15:00
Diferentele de la o marca la alta de placute sta in materialul pe care-l alege fiecare firma. Sunt placute mai moi, mai tari in functie de producator.
In general fiecare mecanic stie ce sa monteze din experienta ca sa aibe clientul o calitate buna si la pret modic. Daca te indruma sau nu, depinde daca-i place de fata ta. Eu am discuri Ferodo cu placute Wagner pe ambele masini. Nu mai cumpar Brembo, Ate, Zimmerman. Cand am montat am avut numai probleme. |
#14
Posted 25 April 2019 - 17:32
La mine nu era cazul de bani, dar se intampla sa ma incapatanez si sa ma enervez cand sunt luat de fraier. Pentru ca la reprezentanta mi-au servit-o cu sefu, aveti placutele tocite 95% si costa aprox 800 de lei fara maruntis inlocuirea .
Atunci am pus mana pe telefon, si am cautat sa aflu cat costa placutele, si am gasit "foarte bune" ATE cu 250 de lei, si originale cu 350, adica "oem" cu siglele grupului VW AG stantate pe placute. Ca sa aflu in service ca defapt placutele erau uzate doar 80% si nu 95% cum sustineau cei din reprezentanta. Daca am tocit 80% din placute in 65000km, asta inseamna ca mai mergeam lejer 10000km cu ele, ca nu stau la Balea Lac sa cobor in fiecare zi Transfagaraseanul. Edited by tfmercedez, 25 April 2019 - 17:33. |
#15
Posted 26 April 2019 - 09:20
Perfect de acord cu tine!
Insa la cum arata placutele in a doua fotografie, eu, le-as fi schimbat de mult. 50.000km sunt suficienti raportati la costurile unor biete placute de frana. |
|
#16
Posted 26 April 2019 - 12:13
Plăcuțele alea arata foarte ok. De ce sa le schimbi înainte de vreme?
|
#17
Posted 27 April 2019 - 08:57
costin001, on 25 aprilie 2019 - 11:14, said:
In urma unei discutii cu o persoana implicata in procesul de contractare, achizitie si import de la Tiriac Auto pe mai multe marci de masini, omul imi spune ca niciodata calitatea piesei aceluiasi producator nu va fi aceeasi ca cea de prim montaj (de uzina). Brembo sunt cap de seria pentru el la frane, urmat de ATE si altii. Piesa poate fi fabricata in tara de origine, China, Turcia, Cehia, Italia. Fiecare franciza are propriul sistem al calitatii. Din acest motiv piesa pe care scrie "made in China" sau Turcia este mai ieftina decat cea facuta in tara de origine. 2 piesele sunt similare pe acelasi palier de pret. 3 sigur sigur nu e si costul de productie (mana de lucru in special) implicat acolo? |
#18
Posted 27 April 2019 - 11:05
costin001, on 25 aprilie 2019 - 11:14, said:
In urma unei discutii cu o persoana implicata in procesul de contractare, achizitie si import de la Tiriac Auto pe mai multe marci de masini, omul imi spune ca niciodata calitatea piesei aceluiasi producator nu va fi aceeasi ca cea de prim montaj (de uzina). Brembo sunt cap de seria pentru el la frane, urmat de ATE si altii. Piesa poate fi fabricata in tara de origine, China, Turcia, Cehia, Italia. Fiecare franciza are propriul sistem al calitatii. Din acest motiv piesa pe care scrie "made in China" sau Turcia este mai ieftina decat cea facuta in tara de origine. Plăcuţele de frână TEXTAR sunt folosite la cel mai mare număr de autoturisme noi produse în Europa. În mod special producătorii de automobile de clase medii sau superioare, inclusiv cele sport, se bazează pe aceste plăcuţe de frână. Şi aceasta datorită faptului că firma TMD Friction este una dintre puţinele care pot fabrica plăcuţe de frână ce îndeplinesc in acelasi timp cerinţe oarecum contradictorii privind randamentul, durabilitatea şi confortul, deziderate din ce in ce mai greu de atins in conditiile in care automobilele devin din ce in ce mai grele si mai performante. TEXTAR fabrică plăcuţele pentru toti acesti producatori auto, dar le livrează acestora prin intermediul furnizorilor de sisteme complete de frânare. În Europa, cei mai mari furnizori de sisteme de frânare sunt: ATE, BOSCH, TRW şi pentru vehiculele de mare performanţă, BREMBO. Niciunul dintre aceştia nu produce prin forţe proprii placutele de frana, ci le achiziţionează de la producatorii specializati intre care TMD Friction (Textar) este cel mai important. Plăcuţele pe care le achiziţionaţi în aftermarket sub marca acestor producători provin însă din alte surse. TMD Friction nu livrează plăcuţe pentru aftermarket acestor mărci (în afară de Brembo)!" https://www.elit.ro/...i-de-uzura.html tfmercedez, on 25 aprilie 2019 - 14:47, said:
La service mi s-a spus, sa franez finut in primii kilometri, pana se aseaza si se rodeaza placutele pe discuri. E adevarat insa ce ti s-a spus la service, data viitoare cand mergi, cere-le cutia in care au venit placutele, sint si niste instructiuni de montaj de la producator, si scrie ce ai spus tu. La mine pe cutie scria chiar 200 km. tfmercedez, on 25 aprilie 2019 - 14:47, said:
Asa a si fost, dupa care pedala s-a intarit si totul este exact ca inainte. tfmercedez, on 25 aprilie 2019 - 14:47, said:
Daca duc masina imediat la ITP, inainte ca placutele sa se rodeze pe discuri, este posibil sa nu iasa valorile specifice, doar arunc banii pe geam. La ITP oricum sint limite f largi in care sa te incadrezi, trece orice rabla, daca are cat de cat frane... pisty16, on 25 aprilie 2019 - 14:21, said:
TRW/ATE, adica producatori aftermarket consacrati. Sirius Ticalo, on 25 aprilie 2019 - 15:00, said:
Eu am discuri Ferodo cu placute Wagner pe ambele masini. nu stiu de ce, doar am observat asta in practica |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users