Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare bec far VW Touran 1T3

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 

Piese "foarte bune"

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#1
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,594
  • Înscris: 15.06.2007
Din discutii cu unii si altii, mi-a ajuns la urechi ca piesele cutare de la firma cutare sunt "foarte bune".
Ma gandeam, cum se masoara aceasta calitate din punctul de vedere al unui vanzator sau al unui mecanic auto?
Sa zicem placute de frana. Am luat "oem" mai scumpe dar toti laudau "ate" ca sunt foarte bune. Si vanzatorul, si mecanicul a zis la fel , "foarte bune". Adica , after market poate fi mai bun decat oem?
Si prin ce anume sunt niste placute mai bune sau foarte bune? Cum anume se masoara "bunatatea" la placute?  Nu se uzeaza placutele dar fac praf discurile? Sau se uzeaza placutele si nu se vede pe discuri?  Coeficientul de frecare placute/disc presupun ca este standard, pentru omologare.

Edited by tfmercedez, 24 April 2019 - 20:34.


#2
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Eu prin bune inteleg sa fie ceva mai ieftin ca cele de origine si sa tina pe acolo. Eu, personal, am o experienta buna cu articulatiile LEMFÖRDER. La fel si filtrele MANN.

#3
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,545
  • Înscris: 30.08.2017
Am avut eu discuri ATE pe masina anterioara...ATE Power parca le zicea...foarte bune, frana incomparabil mai bine masina. Dar erau un upgrade fata de discurile stock. Altfel, cand vorbim de acelasi nivel, e un mix intre experienta cu produsul respectiv, mitologie si marketing. Totusi, de multe ori, acele piese OEM sunt produse de aceiasi producatori si rebranduite...de exemplu, tot la vechea masina, ambreiajul original VW, era fix acelasi cu cel produs aftermarket (Luk paraca era)

Placute tot aftermarket, tot un upgrade...aveau o capaciate de franare mai buna...impreuna cu noile discuri, diferenta  vizibila. Dezavantajul era ca era nevoie sa se incinga putin ca sa isi atinga potentialul.

Edited by george_alexandru, 24 April 2019 - 20:56.


#4
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,594
  • Înscris: 15.06.2007
La mine , mecanicul a zis ca placutele "oem" erau ferodo.. in fine, ce am cumparat eu, scria pe cutie VW ag, si era stantat inclusiv pe placute acel cod specific, si "made in uk". Probabil ca era ok daca cumparam ate , economiseam 100 de lei. Data viitoare.

#5
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017
discutiile despre placute si discuri sint interminabile, si vor incepe acum si aici, despre discurile "ovalizate" etc etc

ATE nu e producator de placute... le ia de la altii. Asa e. Textar poate ca produce.

Ferodo, TRW, Brembo. Si totusi alea originale, chiar daca sint produse de unii din astia, sint mai bune, cel putin cei mai multi raporteaza ca au avut probleme cu marcile respective dar nu cu cele originale.

Unele piese sint clar aceleasi cu cele de la producatori (ambreiaj, filtre) altele insa nu, pt ca sint loturi diferite, fabrici diferite... nu e un raspuns clar alb si negru

Unii dau 800 ron pe un bex xenon "original"... evident ca e facut de OSRAM sau de Philips... si poate un pret corect e 200 ron.

Dar domeniul cel mai alambicat e de departe cel al franelor.

#6
jiovrica-ciobanoiu

jiovrica-ciobanoiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 29.11.2018

View Posttfmercedez, on 24 aprilie 2019 - 20:33, said:

Adica , after market poate fi mai bun decat oem?

Da, pornind de la arbori cotiti si terminand cu discuri/placute de frana.

#7
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,535
  • Înscris: 30.10.2003

View Posttfmercedez, on 24 aprilie 2019 - 20:33, said:

Si prin ce anume sunt niste placute mai bune sau foarte bune? Cum anume se masoara "bunatatea" la placute?
Prin pret. Ca un studiu cu date concrete n-a facut nimeni.

#8
costin001

costin001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 13.08.2013
In urma unei discutii cu o persoana implicata in procesul de contractare, achizitie si import de la Tiriac Auto pe mai multe marci de masini, omul imi spune ca niciodata calitatea piesei aceluiasi producator nu va fi aceeasi ca cea de prim montaj (de uzina). Brembo sunt cap de seria pentru el la frane, urmat de ATE si altii. Piesa poate fi fabricata in tara de origine, China, Turcia, Cehia, Italia. Fiecare franciza are propriul sistem al calitatii. Din acest motiv piesa pe care scrie "made in China" sau Turcia este mai ieftina decat cea facuta in tara de origine.

Edited by costin001, 25 April 2019 - 11:18.


#9
reventon

reventon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,743
  • Înscris: 19.12.2008
Piesele OEM, chiar daca sunt produse de ATE, Textar etc., primesc stanta OEM doar dupa un control al calitatii impus de producator.
Uneori acel 1% face diferenta

Edited by reventon, 25 April 2019 - 12:51.


#10
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postreventon, on 25 aprilie 2019 - 12:50, said:

Uneori acel 1% face diferenta
f posibil sa ai dreptate

#11
pisty16

pisty16

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 381
  • Înscris: 01.02.2008

View Posttfmercedez, on 24 aprilie 2019 - 20:33, said:

Adica , after market poate fi mai bun decat oem?
Poate fi mai prost decat OEM/mai bun decat OEM/ mult mai bun decat OEM :))
Depinde ce marca iei; cele OEM sunt defapt produse de o marca "aftermarket" si brand-uite "VW, Mercedes, Dacia" etc. Producatorii auto nu au si fabrici pentru toate aceste piese.

Eu in general folosesc fluide Liqui Moly / piese de tot felul de la  MANN/Lemforder/Swag/TRW/ATE, adica producatori aftermarket consacrati.

#12
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,594
  • Înscris: 15.06.2007
Avand in vedere ca placutele de frana au dimeniunea standard pentru fiecare model de masina in parte,  orice marca s-ar monta acolo, trebuie sa asigure conditiile de functionare specificate de constructor.
Deci, daca discutam despre placute, sunt diferente de la o marca la alta? Daca sunt, nu ar trebui sa fie sesizabile de catre cel care conduce masina. Si daca ar fi sesizabile, ar fi grav. Teoretic, masina ar putea sa nu treaca testul ITP de exemplu.  La service mi s-a spus, sa franez finut in primii kilometri, pana se aseaza si se rodeaza placutele pe discuri. Asa a si fost, dupa care pedala s-a intarit si totul este exact ca inainte. La reprezentanta ziceau ca se face si un test de franare, care normal , costa si el vreo 100 de lei. Cei de la service unde am schimbat, mi-au zis, ca ce sa fac cu testul de franare? Daca duc masina imediat la ITP,  inainte ca placutele sa se rodeze pe discuri, este posibil sa nu iasa valorile specifice, doar arunc banii pe geam.

#13
Sirius Ticalo

Sirius Ticalo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 418
  • Înscris: 03.11.2005
Diferentele de la o marca la alta de placute sta in materialul pe care-l alege fiecare firma. Sunt placute mai moi, mai tari in functie de producator.
In general fiecare mecanic stie ce sa monteze din experienta ca sa aibe clientul o calitate buna si la pret modic.
Daca te indruma sau nu, depinde daca-i place de fata ta.
Eu am discuri Ferodo cu placute Wagner pe ambele masini.
Nu mai cumpar Brembo, Ate, Zimmerman. Cand am montat am avut numai probleme.

#14
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,594
  • Înscris: 15.06.2007
La mine nu era cazul de bani, dar se intampla sa ma incapatanez si sa ma enervez cand sunt luat de fraier. Pentru ca la reprezentanta mi-au servit-o cu sefu, aveti placutele tocite 95% si costa aprox 800 de lei fara maruntis inlocuirea .
Atunci am pus mana pe telefon, si am cautat sa aflu cat costa placutele, si am gasit "foarte bune" ATE cu 250 de lei, si originale  cu 350, adica "oem" cu siglele grupului VW AG stantate pe placute. Ca sa aflu in service ca defapt placutele erau uzate doar 80% si nu 95% cum sustineau cei din reprezentanta.
Daca am tocit 80% din placute in 65000km, asta inseamna ca mai mergeam lejer 10000km cu ele, ca nu stau la Balea Lac sa cobor in fiecare zi Transfagaraseanul.

Edited by tfmercedez, 25 April 2019 - 17:33.


#15
Sirius Ticalo

Sirius Ticalo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 418
  • Înscris: 03.11.2005
Perfect de acord cu tine!
Insa la cum arata placutele in a doua fotografie, eu, le-as fi schimbat de mult. 50.000km sunt suficienti raportati la costurile unor biete placute de frana.

#16
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Plăcuțele alea arata foarte ok. De ce sa le schimbi înainte de vreme?

#17
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,355
  • Înscris: 22.10.2007

View Postcostin001, on 25 aprilie 2019 - 11:14, said:

In urma unei discutii cu o persoana implicata in procesul de contractare, achizitie si import de la Tiriac Auto pe mai multe marci de masini, omul imi spune ca niciodata calitatea piesei aceluiasi producator nu va fi aceeasi ca cea de prim montaj (de uzina). Brembo sunt cap de seria pentru el la frane, urmat de ATE si altii. Piesa poate fi fabricata in tara de origine, China, Turcia, Cehia, Italia. Fiecare franciza are propriul sistem al calitatii. Din acest motiv piesa pe care scrie "made in China" sau Turcia este mai ieftina decat cea facuta in tara de origine.
1 mit urban in 99.99% din cazuri.
2 piesele sunt similare pe acelasi palier de pret.
3 sigur sigur nu e si costul de productie (mana de lucru in special) implicat acolo?

#18
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postcostin001, on 25 aprilie 2019 - 11:14, said:

In urma unei discutii cu o persoana implicata in procesul de contractare, achizitie si import de la Tiriac Auto pe mai multe marci de masini, omul imi spune ca niciodata calitatea piesei aceluiasi producator nu va fi aceeasi ca cea de prim montaj (de uzina). Brembo sunt cap de seria pentru el la frane, urmat de ATE si altii. Piesa poate fi fabricata in tara de origine, China, Turcia, Cehia, Italia. Fiecare franciza are propriul sistem al calitatii. Din acest motiv piesa pe care scrie "made in China" sau Turcia este mai ieftina decat cea facuta in tara de origine.
"Cu o istorie care incepe in anul 1913, marca TEXTAR este cel mai mare producător mondial de produse de frânare pentru echiparea O.E.
Plăcuţele de frână TEXTAR sunt folosite la cel mai mare număr de autoturisme noi produse în Europa. În mod special producătorii de automobile de clase medii sau superioare, inclusiv cele sport, se bazează pe aceste plăcuţe de frână. Şi aceasta datorită faptului că firma TMD Friction este una dintre puţinele care pot fabrica plăcuţe de frână ce îndeplinesc in acelasi timp cerinţe oarecum contradictorii privind randamentul, durabilitatea şi confortul, deziderate din ce in ce mai greu de atins in conditiile in care automobilele devin din ce in ce mai grele si mai performante. TEXTAR fabrică plăcuţele pentru toti acesti producatori auto, dar le livrează acestora prin intermediul furnizorilor de sisteme complete de frânare. În Europa, cei mai mari furnizori de sisteme de frânare sunt: ATE, BOSCH, TRW şi pentru vehiculele de mare performanţă, BREMBO. Niciunul dintre aceştia nu produce prin forţe proprii placutele de frana, ci le achiziţionează de la producatorii specializati intre care TMD Friction (Textar) este cel mai important. Plăcuţele pe care le achiziţionaţi în aftermarket sub marca acestor producători provin însă din alte surse. TMD Friction nu livrează plăcuţe pentru aftermarket acestor mărci (în afară de Brembo)!"
https://www.elit.ro/...i-de-uzura.html

View Posttfmercedez, on 25 aprilie 2019 - 14:47, said:

La service mi s-a spus, sa franez finut in primii kilometri, pana se aseaza si se rodeaza placutele pe discuri.
franezi cum iti cere traficul, daca e cazul sa eviti un pericol, il eviti... nu stai sa te gandesti ca trebuie franat finut.
E adevarat insa ce ti s-a spus la service, data viitoare cand mergi, cere-le cutia in care au venit placutele, sint si niste instructiuni de montaj de la producator, si scrie ce ai spus tu.
La mine pe cutie scria chiar 200 km.

View Posttfmercedez, on 25 aprilie 2019 - 14:47, said:

Asa a si fost, dupa care pedala s-a intarit si totul este exact ca inainte.
pedala moale sau tare nu are legatura absolut deloc cu acei 100 km de "rodaj". Poate fi doar ceva legat de lichidul de frana si presiunea in instalatie

View Posttfmercedez, on 25 aprilie 2019 - 14:47, said:

Daca duc masina imediat la ITP,  inainte ca placutele sa se rodeze pe discuri, este posibil sa nu iasa valorile specifice, doar arunc banii pe geam.
Nu are cum sa nu iasa valorile, altfel nu te-ar lasa nimeni sa pleci pe drum cu placute noi.
La ITP oricum sint limite f largi in care sa te incadrezi, trece orice rabla, daca are cat de cat frane...

View Postpisty16, on 25 aprilie 2019 - 14:21, said:

TRW/ATE, adica producatori aftermarket consacrati.
se pare ca TRW si ATE nu sint producatori

View PostSirius Ticalo, on 25 aprilie 2019 - 15:00, said:

Eu am discuri Ferodo cu placute Wagner pe ambele masini.
interesant ca mai nimeni nu alege s amonteze discuri+placute de la acelasi brand... desi teoretic ar trebui sa fie cea mai buna combinatie.
nu stiu de ce, doar am observat asta in practica

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate