Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum curat gletul de pe perete

Muzica trance

Soluție incalzire apartament...

Culori fire la boxele de jogger
 Autorizatie Birou Acte Auto

Parbriz defect

Ajutor cercetare lucrare de diser...

M-am culcat cu un tip și apo...
 Facultate din Bucuresti posibil o...

Eroare steering

Recomandare service pentru repara...

Premier Energy se listeaza la bursa
 Unde recomandati un CT cu Casa de...

Adaptare masina pentru o persoana...

Bios laptop Myria MY8315

Folie display laptop in Bucuresti?
 

Honda Civic 2019 1.5 Sport Plus / Sonic Grey Pearl

- - - - -
  • Please log in to reply
70 replies to this topic

#37
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,374
  • Înscris: 13.01.2011
Da, puțin ciudat :scratchchin:
Dar na, este în garanție, de văzut pe diagnoză.
,,Bătrîna " mea, Mazda, nu tușește, nu beșește, nu oscilează.
Este ca un ceas elvețian.

#38
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006
La nici o masina pusa pe tester nu am vazut ca ralantiul sa stea fix la aceeasi valoare, acesta variaza continuu in plus / minus cu cateva zeci de rpm, chiar daca turometrul nu indica aceste variatii(si majoritatea nu o fac). Turatia de ralanti normala este specificata ca X +/- y (ex. de la avensis: 650 +/- 50 rpm). Abia cand variatiile ies in afara domeniului acceptat se poate spune ca e o problema.

#39
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,648
  • Înscris: 22.03.2007
Stai linistit ca si la Elantra 1.6 132cp aspirat mai oscila ralantiul, nu doar Loganul are aceasta problema! Pana acum n.am condus nicio masina care sa nu aiba din cand in cand o problema cu vibratii/oscilatii la ralanti si n.a crapat niciun motor de la asta.

#40
G2ubogdan

G2ubogdan

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 01.01.2019
Uleiul e la jumătate după 3500 km, nu miroase a benzină. Niciun martor aprins.

#41
Co5min

Co5min

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,281
  • Înscris: 02.12.2007
Si la mine exista un usor tremurat la relanti. Nu pot sa il reproduc, nu are legatura cu AC. Nici nu imi bat capul cu acest aspect, sincer. Singurul neajuns in cei 14k km ramane tabla care este extrem de subtire si sensibila. Am cate o "duda" pe aproape fiecare element caroserie. Asta e, refacem tot pe CASCO curand.

#42
G2ubogdan

G2ubogdan

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 01.01.2019
Pun o poză pentru cei care se plângeau pe la niște Ford-uri de stopuri aburite.
E un stop de Porsche Panamera al unui prieten, modelul nou, destul de scumpă mașina...
Și mai știu un caz apropiat cu un Bentley Bentayga care a stat vreo 2 Săptămâni pe la reprezentanță că nu îi dădeau de cap la niște senzori la închiderea centralizată...
Să ne bucurăm de ale noastre, mai ieftine și poate cu probleme mai puține sau mai puțin serioase

Attached Files



#43
corcodel10

corcodel10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,235
  • Înscris: 12.12.2011
Să ne bucurăm de problemele altora, care au plătit bani mai mulți 😏

În altă ordine de idei, probleme sunt peste tot. Rezolvarea e cea care dă bătăi de cap. Măcar să fie doar un stop aburit decât un rulment/bucșă/planetară etc nelalocul său.

Edited by corcodel10, 19 May 2019 - 22:28.


#44
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,374
  • Înscris: 13.01.2011
Da, am văzut și eu, la mașini chiar noi, ca an sau generație.
Probabil probleme de garnituri, nu cred că este ceva grav.

Prea puțin mă interesează problemele minore, cu abureala.
Să benzinească", să pîrțîiască", să meargă, să nu bată/troncăne, că asta nu îmi place, îmi este teamă, că eu mai și alerg.

#45
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Felicit iniţatorul pentru achiziţie, sper să o cumpăr şi eu undeva pe la anul viitor, deşi aş vrea să o ridic chiar mâine. Dar toţi dealerii vor bani...
Eu m-am hotărât pentru culoarea roşie, nu numai fiindcă nu costă în plus, ci şi fiindcă mi se pare cea mai potrivită, pe locul doi fiind culoarea albastră.
Referitor la contaminarea cu ulei: am mai citit şi eu una-alta şi, din câte am înţeles, problema se manifestă 95% la modelele CR-V, dar şi acolo, numai în medii cu climă rece.
Argumentul şi totodată sfatul oficial al Honda de a nu parcurge drumuri scurte cu maşina pe timp de iarnă mi se pare pueril, chiar penibil.
La fel şi celălalt sfat: pe de-o parte spun că motorul trebuie adus la regim, pe de altă parte spun să nu fie ţinut pornit la ralanti mult timp.
Pe bune? Numai în România este trafic bară la bară?
Contaminarea cu ulei a apărut cu preponderenţă în SUA şi China. În restul lumii, nu. Iar CR-V sunt mai multe, în trafic, decât Civic-uri.

Iniţiator: cât te-a costat prima revizie, sau cât estimezi că o să te coste?
Şi încă ceva: maşina vine cu anvelope Michelin Primacy 4 (sau cam aşa ceva, n-am reţinut exact). Ai de gând să cumperi numai anvelope de iarnă, sau roţi complete?
Eu m-am cam săturat de schimbul ăsta de anvelope iarnă-vară, de aceea aş avea în plan nişte anvelope all-season de la Michelin. Dar nu prea am încredere că fac faţă modului în care se poate conduce această maşină.

#46
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Astăzi, profitând că autobuzul întârzia (ca de obicei), am urmărit cu atenţie câteva clipuri pe YT despre contaminarea uleiului. Cred că am înţeles care este, de fapt, fenomenul şi de ce Honda, cel mai mare fabricant de motoare de pe Terra, a oferit un răspuns penibil.
Fiindcă posesorii de CR-V-uri (în special) au pus problema penibil.

M-aş întoarce puţin în timp, la cazanele pe care le-am condus ca elev şi care se numeau Dacia 1300 şi Dacia 1310. Nu exista computer de bord, aşa încât pornirea la rece a motorului, fie vară fie iarnă, era ajutată (asistată) de un dispozitiv mecanic numit, popular, "şoc". Cred că se numea "clapetă de admisie".
La rece, acea clapetă era trasă complet înspre şofer (adică şoferul o trăgea, de undeva de sub bord, în stânga), ceea ce permitea ca motorul să primească mai mult ametec carburant decât în mod normal, pentru a uşura pornirea şi a grăbi încălzirea motorului. Şoferul trebuia să aibă ureche muzicală, deoarece turometru nu exista pe acele cazane şi să ştie când trebuie să împingă la jumătate clapeta şi când trebuie să o împingă complet.

Ei bine, cam la fel se întâmplă şi la motorul de 1.5 l VTEC (care nu este VTEC) de pe Civic şi CR-V. Şi ghici ce: cu toate motoarele pe benzină se întâmplă acelaşi lucru, fie ele turbo sau aspirate. Numai că acum, rolul "şocului" este preluat de computerul de bord, care modifică debitul de combustibil în funcţie de temperatura motorului. La Primera mea, pornirea la rece se face cu peste 1000 rot/min pentru ca, apoi, turaţia ralanti-ului să scadă treptat pe undeva pe la 700 rot/min, nu ştiu exact.
Prin urmare, problemele privind contaminarea cu ulei se datorează, aşa cum bănuiam, modului incorect de exploatare a motoarelor, în general. Nu eşti condiţionat de un anumit număr minim de km pe care-i faci cu motorul, ci strict de faptul că motorul trebuie să atingă temperatura de regim în timpul funcţionării. De aceea, părerea conform căreia poţi pleca imediat după pornirea motorului este falsă!
Mă rog, eu bănuiam asta; niciodată nu plec cu maşina de pe loc fără minim 2 minute de funcţionare a motorului la ralanti, vara şi minim 3 minute iarna; dacă e ger mare, îl ţin chiar şi 5 minute.
Dar am crezut că n-am înţeles eu bine ceea ce se întâmplă acolo.

S-a venit cu tot felul de scheme şi de animaţii, până când am înţeles că motorul, până la temperatura de regim, funcţionează în regim open loop (sau, cum se spunea înainte, "cu şocul tras") şi în regim close loop atunci când temperatura de regim a fost atinsă (sau, cum spuneam înainte, "cu şocul împins").
Cei care nu au apucat cazanele de pe vremuri nu ştiu că acest principiu de funcţionare guvernează şi astăzi motoarele Otto (benzinarele), doar că un calculator joacă rolul "şocului".
Prin urmare, atunci când motorul nu este adus la temperatura de regim în momentul sosirii la destinaţie, el conţine un amestec bogat de carburant ars incomplet, lucru care provoacă exact ceea ce provoca în trecut: "înecarea" motorului, depunerea de calamină pe supape şi pe bujii şi diluarea uleiului cu benzină.
Simplu ca bună ziua.

Aşa că, problema contaminării cu ulei este falsă, în sensul că nu este vorba despre un viciu de fabricaţie, ci despre unul de exploatare.

Am parcurs, timp de o săptămână, doar 800 m cu Primera - da, aşa este, 800 de metri - în fiecare zi. Doar că, n-am plecat de pe loc până când indicatorul temperaturii lichidului de răcire nu s-a apropiat bine de maxim. Fiind vară, a durat puţin chestia asta. Totodată, la plecare ţineam motorul undeva pe la 3000 rot/min, ca să-i dau şansa să ajungă la temperatura de regim după 200 m de drum. Rezultatul? Nici vorbă de diluarea uleiului cu benzină.

Dacă n-am înţeles eu bine fenomenul, rog să fiu corectat.

Edited by PSC, 29 July 2019 - 18:57.


#47
valyvis10

valyvis10

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,630
  • Înscris: 05.11.2005
Daca ar avea carburator ași zice dar cu injectoare este falsă concluzia

#48
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
PSC, ai și ceva teste de ulei care sa arate diluția (sau lipsa ei) cu benzina a uleiului ?

Motorul nu ajunge niciodată în temperatura de regim "mai repede" tinandu-l la ralanti 5 minute iarna. Ideea e sa pui motorul cat mai rapid in sarcina moderată, pentru a grăbi încălzirea, dar fără a afecta componentele sale. Tu, stand cu el 5 minute la ralanti iarna, la temperaturi negative, nu faci decât să mărești cantitatea de cenușă din galerie, iar daca ai și turbo, treaba e rezolvată și cu egr/turbo/etc.

Diluția cu benzina a uleiului apare pentru că toate, dar absolut toate motoarele noi trebuie să îndeplinească norme foarte drastice de depoluare. Pentru a atinge aceste norme, motorul trebuie adus rapid in parametrii normali de funcționare. Pentru a aduce motorul la temperatura de regim, se injecteaza foarte multa benzina când motorul este rece. Aici fiecare producător in parte a avut succesul său, mai mare sau mai mic, în implementarea soluției. Adică unora le-a ieșit mai bine, altora le-a ieșit mai puțin bine.

Un aspect la care japonezii au înțeles înaintea europenilor că trebuie să umble este formularea uleiului. Ei ridica temperatura motorului si din lubrifiantul folosit într-o oarecare măsură. Să mă ierte Dumnezeu, însă cand europenii încă turnau păcură in motoarele lor, japonezii foloseau deja aliaje pe baza de aluminiu la blocurile motor și puneau uleiuri mai fluide ca apa.

La injecția directă 1.5 turbo vtec apare o oarecare diluție cu benzina. Aia e !

Una peste alta, pentru inițiator, sa te bucuri de masina !

Edited by curentelectric, 31 July 2019 - 07:45.


#49
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,753
  • Înscris: 29.10.2017

View PostPSC, on 29 iulie 2019 - 18:50, said:

Am parcurs, timp de o săptămână, doar 800 m cu Primera - da, așa este, 800 de metri - în fiecare zi. Doar că, n-am plecat de pe loc până când indicatorul temperaturii lichidului de răcire nu s-a apropiat bine de maxim. Fiind vară, a durat puțin chestia asta. Totodată, la plecare țineam motorul undeva pe la 3000 rot/min, ca să-i dau șansa să ajungă la temperatura de regim după 200 m de drum. Rezultatul? Nici vorbă de diluarea uleiului cu benzină.

pai eu am peste 4000 de drumuri de cate 2.5km in toate anotimpurile fara incalzirea motorului, plecand direct de pe loc

este inutil sa stai cu motorul pornit sa se incalzeasca - timp pierdut, poluare, consum inutil de benzina
este gresit sa mergi cu motorul turat mai mult decat trebuie ca sa se incalzeasca mai repede: uzura

#50
Co5min

Co5min

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,281
  • Înscris: 02.12.2007
Problema se pune iarna cand e de preferat sa faci putina caldura in masina, inainte sa urci odraslele spre gradi. Am lasat mereu 10min masina la relanti.

#51
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postcurentelectric, on 31 iulie 2019 - 07:42, said:

Motorul nu ajunge niciodată în temperatura de regim "mai repede" tinandu-l la ralanti 5 minute iarna. Ideea e sa pui motorul cat mai rapid in sarcina moderată, pentru a grăbi încălzirea, dar fără a afecta componentele sale.
Actuala maşină este Euro 4, motor aspirat, injecţie multipunct. Cu cât de mult diferă funcţionarea acestui motor de cea a motorului Civic-ului? Întreb fiindcă nu ştiu, nu ca să fac flame. Chiar nu ştiu.
Evident că nu de aceea stau 5 minute cu el la ralanti, ci ca să se încălzească cât de cât interiorul, să se dezgheţe oglinzile şi luneta (vorbesc de iarnă adevărată, cu -15 grade de exemplu). La Civic va fi mai simplu, având încălzire în scaune, dar tot voi aştepta să se dezgheţe geamurile, cât să pot da gheaţa jos (locuiesc lângă un lac şi am umiditate mare în toate anotimpurile).
Culmea este că motorul de pe Civic are o particularitate constructivă care să-i întârzie încălzirea, exact ceea ce-l poate omorî fiind încălzirea prea rapidă: nişte canale în pereţii cilindrilor prin care circulă lichid de răcire, lichid care ajunge mai lent la temperatura de regim. Nu ştiu dacă motorul de pe Primera are aşa ceva.
Orice motor de autoturism, ca şi orice femeie, are nevoie de preludiu înainte de a-ţi oferi satisfacţie. Cine pleacă cu el de pe loc imediat după pornire, fără să-l încălzească 1-2 minute (vara) sau 3-4 minute (iarna, depinde de temperatură), mizând numai pe încălzirea în sarcină, se va trezi la un moment dat cu un "hai sictir" din partea motorului şi cu telefonul în mână, chemând platforma.
Aşa a păţit o cunoştinţă, făcând praf un motor de Subaru (Impreza, cred - nu ştiu exact) după numai 50.000 km.

Edited by PSC, 31 July 2019 - 19:13.


#52
marius0707

marius0707

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 219
  • Înscris: 22.11.2007
E ok sa pleci cu motorul rece atat timp cat nu ii dai forja pana se incalzeste.

#53
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostPSC, on 31 iulie 2019 - 19:11, said:


Așa îmi place, când se poate discuta ! Nu e vorba de flame, ci de înțelegerea unor lucruri. Motorul tau este cu camera de pre-amestec, în care benzina "face cunoștință" cu aerul atmosferic înainte de a intra în cilindri. Iar absorbția se face natural, prin vidul provocat de coborârea pistonului etanșat de segmenți. Civicul asta nou, primește doar aer prin galeria de admisie, iar ăla forțat de un turbocompresor, pe când benzina este injectata direct in capul pistonului la momentul "care trebuie".

Stai liniștit, nu-i un capăt de țară să stai cu motorul pornit, cat cureți geamurile, problema e sa nu stai special sa se încălzească motorul. Iar la motorul tau nu se întâmplă nimic deosebit tocmai pentru că e el facut "rusește" din fabrică, un motor care te scoate și pe tine la pensie.

Îmi cer scuze pentru off, dar poate e bine sa ne dezvățăm odată de "tehnica" asta...

#54
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Eu aşa ştiu de la un mecanic auto: orice motor trebuie lăsat să funcţioneze la ralanti înainte de pornire, mai ales pe vreme rece, când uleiul nu are, iniţial, proprietăţile lui native de ungere.
Ca reper, de la pornirea motorului, el trebuie să funcţioneze până când începe să se mişte indicatorul de la temperatura lichidului de răcire (ac sau digital, după caz). În funcţie de temperatura ambiantă, poate dura între 1 minut şi 5 minute.
Deîndată ce indicatorul arată creşterea temperaturii lichidului de răcire, se poate pleca de pe loc, iniţial fără a tura motorul peste 2500 rot/min (în cazul benzinarelor).

Edited by PSC, 01 August 2019 - 13:40.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate