Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 

Distanta franare

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
422 replies to this topic

#37
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,626
  • Înscris: 07.02.2003

View Poststancosty, on 19 aprilie 2019 - 23:32, said:

L.E: Cum ai dezactivat ABS-ul?
Ti-am zis ca e la fel, n-am facut nici-o modificare caci nu e necesar, pur si simplu forta e mai mare caci nu mai intervine antiblocarea pe rolele standului de test.
Prin blocarea unui senzor, il dezactiveaza automat si da eroare. Chestia am descoperit-o cu ocazia defectarii unuia mai exact a unui inel "dezlipit" de pe ax si senzorul lua date eronate, de la o viteza in sus il dezactiva singur oricum pentru siguranta, ca avea date incorecte.

Edited by andreic, 19 April 2019 - 23:45.


#38
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005

View Poststancosty, on 19 aprilie 2019 - 23:32, said:

...
L.E: Cum ai dezactivat ABS-ul?
simplu, i-a scos siguranta.

View Postandreic, on 19 aprilie 2019 - 23:39, said:

Ti-am zis ca e la fel, n-am facut nici-o modificare caci nu e necesar.
Prin blocarea unui senzor, il dezactiveaza automat si da eroare. Chestia am descoperit-o cu ocazia defectarii unuia.
vezi tu, blocarea unui senzori poate avea mai multe efecte... sau poate masina aia avea problme cu abs-ul.

#39
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,626
  • Înscris: 07.02.2003

View Postarg, on 19 aprilie 2019 - 23:41, said:

vezi tu, blocarea unui senzori poate avea mai multe efecte... sau poate masina aia avea problme cu abs-ul.
Nu, are un singur efect, eliminarea lui din schema logica de control. E un mecanism prevazut de constructor pentru situatia in care un senzor de defecteaza, revert to conventional. un ABS cu date eronate este pericol public deoacere reduce semnificativ puterea de franare prin interpretarea derapajului cand nu e cazul.

View Postarg, on 19 aprilie 2019 - 23:41, said:

simplu, i-a scos siguranta.
In niciun caz, pierzi si pompa si celalalte functii pe circuitele hidraulice. Intelege si tu ca nu sunt incepator, am experienta cu "troacele" Posted Image

Edited by andreic, 19 April 2019 - 23:46.


#40
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005

View Postandreic, on 19 aprilie 2019 - 23:43, said:

... am experienta cu "troacele" Posted Image
ok, dar noi vorbim de masini in mintile lor, care functioneaza corect.

#41
stancosty

stancosty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,091
  • Înscris: 17.03.2009

View Postandreic, on 19 aprilie 2019 - 23:39, said:

Ti-am zis ca e la fel, n-am facut nici-o modificare caci nu e necesar, pur si simplu forta e mai mare caci nu mai intervine antiblocarea pe rolele standului de test.
Prin blocarea unui senzor, il dezactiveaza automat si da eroare. Chestia am descoperit-o cu ocazia defectarii unuia mai exact a unui inel "dezlipit" de pe ax si lua date eronate, de la o viteza in sus il dezactiva singur ca avea date incorecte.
Forța nu e mai mare, dacă dezactivezi ABS-ul, doar că ea se exercită intermitent.
Totuși, nu pot să cred că, timp de trei ani nu ai umblat deloc la sistemul de frânare și acum el e mai bun. Mai mult ca sigur, ai schimbat măcar cauciucurile ...
Testarea ar fi fost cu adevărat edificatoare, dacă ea s-ar fi efectuat la aceeași dată, o dată cu ABS, a doua oară fără ABS. Data viitoare, încearcă așa!

View Postarg, on 19 aprilie 2019 - 23:41, said:

simplu, i-a scos siguranta.
Sunt mai multe posibilități de dezactivare a ABS-ului, de aceea am întrebat ...
Oricum însă, dezactivarea ABS-ului nu e nicidecum o idee bună, dimpotrivă!

Edited by stancosty, 19 April 2019 - 23:49.


#42
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
niste cauciucuri mai bune?
au schimbat rolele la itp?

Edited by arg, 19 April 2019 - 23:49.


#43
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,626
  • Înscris: 07.02.2003

View Poststancosty, on 19 aprilie 2019 - 23:47, said:

Forța nu e mai mare, dacă dezactivezi ABS-ul, doar că ea se exercită intermitent.
Totuși, nu pot să cred că, timp de trei ani nu ai umblat deloc la sistemul de frânare și acum el e mai bun. Mai mult ca sigur, ai schimbat măcar cauciucurile ...
Testarea ar fi fost cu adevărat edificatoare, dacă ea s-ar fi efectuat la aceeași dată, o dată cu ABS, a doua oară fără ABS. Data viitoare, încearcă așa!
Nu a fost nevoie, pacutele in 2014 au fost puse, masina asta circula putin (cam 2-3000 km pe an) si nu dezvolata uzuri semnificative, am schimbat doar elemente de articulatii, bielete si capete de bara si asta pentru ca erau cele originale din 2003 si incepeau sa prezinte jocuri si mie fiind tipicar imi place sa fie totul in regula. Am facut si geometria in 2017 dupa schimbari.
Cauciucurile evident sunt aceleasi pentru ca sunt oki, au 5mm din 7-8 cat aveau de noi, Vredestein dinalea bune de vara. Cele de iarna le am pe alte jante.
Pur si simplu la testele anterioare inclusiv cel din 2018 care la care am uitat sa pozez... nu putea bloca roata, la asta a reusit sa blocheze pe stand si acolo e forta mai mare decat la drum normal ca sunt 2 role la unghi.

View Poststancosty, on 19 aprilie 2019 - 23:47, said:

Sunt mai multe posibilități de dezactivare a ABS-ului, de aceea am întrebat ...
Oricum însă, dezactivarea ABS-ului nu e nicidecum o idee bună, dimpotrivă!
Corect, e doar ceva de avarie pana rezolvi eventualele probleme, ca la astea vechi cade cate un senzor sau altele...

View Postarg, on 19 aprilie 2019 - 23:48, said:

au schimbat rolele la itp?
Nu cred, sunt la fel, abrazive ca dracu nu stiu ce au pe ele exact.

Edited by andreic, 19 April 2019 - 23:58.


#44
cosmindaniel12

cosmindaniel12

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 700
  • Înscris: 16.07.2013
Ce mă amuz când citesc cum "maeștrii volanului" frânează mai bine fără ABS decât cu ABS. Acum vreo 10-15 ani s-a introdus pe majoritatea mașinilor asistența la frânare de urgență, în urma unor studii care arătau că peste 80% din șoferi nu calcă pedala de frână suficient în situații de urgență. Poate pe forumuri intră doar ceilalți 20%...
Și mai mult mă amuz când citesc cum redresează câte un maestru mașina mai bine decât ESP-ul. De parcă are 4 pedale de frână (cum are ESP-ul) și "simte mașina" mai bine decât fundul lui Niki Lauda.
Totuși, să lăsăm la o parte situațiile ideale, cu frânare pe asfalt uscat și perfect plan. Dacă adăugăm în ecuație niște apă și niște șleauri/denivelări, distanța de frânare cu ABS va fi puțin mai lungă, dar mașina rămâne pe drum, nu în șanț.
Revenind la subiect, în tabelurile menționate de inițiatorul topicului sunt trecute distanțele de frânare inclusiv cu timpul de reacție, sau fără el?

#45
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
@andreic
rolele de la itp.

Edited by arg, 19 April 2019 - 23:59.


#46
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,394
  • Înscris: 06.02.2008

View Poststancosty, on 19 aprilie 2019 - 22:51, said:

Ei bine, este demonstrat experimental că Ăźn aceleași condiții, forța de frecare la rostogolire este mai mare decĂąt cea de frecare la alunecare

Ai spus și câteva chestii corecte dar pasajul ăsta nu știu în ce carte de fizică l-ai citit. E fix pe dos.

Edited by caiuscorneliu, 20 April 2019 - 00:01.


#47
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
cand se rostogoleste de ras.

#48
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,626
  • Înscris: 07.02.2003

View Postarg, on 19 aprilie 2019 - 23:59, said:

@andreic
rolele de la itp.
De alea zic. Nu stiu cand si cum se schimba alea, n-am stat sa intreb dinastea... dar standul e relativ nou adica nu are mai mult de 6 ani.
Totusi discutiile astea nu sunt relevante in directia in care bati adica cauti alte explicatii posibile... am spus deja ca omul are colectii de masini testate si stie valorile la fiecare din reflex iar a mea a dat bine peste pentru clasa ei.
Coeficientii de franare tipici la symbol sunt intre 55 si 60% pe frana de serviciu. Minim acceptat e 50%. Am a scos 68, ca niciodata de mult, de obicei scoteam 56-58%.
Coeficientii sunt forta de franare in KG forta raportata la greutatea totala a masinii.
Se transforma din daN in KG forta.

Edited by andreic, 20 April 2019 - 00:13.


#49
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
Posted Image

#50
Amaryl

Amaryl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,705
  • Înscris: 14.02.2019

View Postcaiuscorneliu, on 20 aprilie 2019 - 00:00, said:



Ai spus și câteva chestii corecte dar pasajul ăsta nu știu în ce carte de fizică l-ai citit. E fix pe dos.

Ba e exact așa.

View Postarg, on 20 aprilie 2019 - 00:01, said:

cand se rostogoleste de ras.

Hai mă taci.

View Postcosmindaniel12, on 19 aprilie 2019 - 23:59, said:

Ce mă amuz când citesc cum "maeștrii volanului" frânează mai bine fără ABS decât cu ABS. Acum vreo 10-15 ani s-a introdus pe majoritatea mașinilor asistența la frânare de urgență, în urma unor studii care arătau că peste 80% din șoferi nu calcă pedala de frână suficient în situații de urgență. Poate pe forumuri intră doar ceilalți 20%...
Și mai mult mă amuz când citesc cum redresează câte un maestru mașina mai bine decât ESP-ul. De parcă are 4 pedale de frână (cum are ESP-ul) și "simte mașina" mai bine decât fundul lui Niki Lauda.
Totuși, să lăsăm la o parte situațiile ideale, cu frânare pe asfalt uscat și perfect plan. Dacă adăugăm în ecuație niște apă și niște șleauri/denivelări, distanța de frânare cu ABS va fi puțin mai lungă, dar mașina rămâne pe drum, nu în șanț.
Revenind la subiect, în tabelurile menționate de inițiatorul topicului sunt trecute distanțele de frânare inclusiv cu timpul de reacție, sau fără el?

Te amuzi pt că ești superficial.

#51
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,394
  • Înscris: 06.02.2008
Băieți, puneți mână pe un manual de fizică. Forța de frecare la alunecare este mai mare decât cea la rostogolire. E și simplu să vă convingeți dacă nu v-a plăcut fizica. Împingeți un cărucior cu roțile blocate și apoi cu roțile libere. Când e mai greu? Normal că în primul caz, pentru că forțele de frecare sunt mai mari în cazul alunecării decât în cazul rostogolirii.

Edited by caiuscorneliu, 20 April 2019 - 00:10.


#52
Seteh

Seteh

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,846
  • Înscris: 21.02.2009
Nu am facut teste si nici nu vreau sa intru in polemici, spun doar ce am constatat.
Prin 2008 am schimbat o Fabia fara ABS cu un Polo cu ABS. Pe aceeasi bucata de drum, la Academie in coborare pe banda de viraj la stanga spre Cotroceni, cu Polo ma luau transpiratiile cand franam mai brusc. Clar frana era mai lunga, probabil si din cauza inclinarii masinii poate intra ABS-ul mai devreme, habar nu am, dar cu Fabia aveam curaj sa stau mai aproape de ala din fata si franam brusc fara sa se blocheze rotile. Cu polo intra ABS-ul si parca lungea frana. Clar trebuia sa stau mai departe de cel din fata.
Si a doua chestie. Nu stiu ce valori au cei de la politie dar clar nu sunt corecte. Un coleg a avut un accident pe DN1 pe langa Campina cu o masina fara ABS, a lovit un om in afara localitatii pe limita de 90km/h. Ma rog, oricum betivul pieton nu avea ce cauta acolo ca nu era trecere sau sat dar ca idee au masurat urmele de franare si in instanta politia a declarat ca masina avea 80km/h dupa urmele de franare. Totusi colegul meu mi-a spus, si era si stresat din cauza asta, ca la momentul ala avea probabil cam 130km/h. Oricum sub 120km/h sigur nu avea, de la Ploiesti pana acolo a avut si 150km/h mi-a spus.
Accident pe strada mea, un sofer a lovit un copil. Dupa cercetari si masurarea distantei urmei pe asfalt (masina avea ABS dar tot erau urme pe asfalt, intrerupte dar erau) s-a stabilit ca masina avea 35km/h, deci in limita zonei, e semn de 30km/h ca e scoala. Totusi clar masina avea mai mult, am fost martor fara sa vreau, tocmai coborasem si eu din masina pe care tocmai o parcasem. Minim un 50km/h sigur avea.

Edited by Seteh, 20 April 2019 - 01:23.


#53
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
si tu compari mere cu pere.
hai sa-ti spun o poveste.
acu cateva luni au ajuns sub talpa mea doua ascutitori (masinute mici cu motor cat o cutie de bere).
ambele luate in 2006, identice.
una de 400k km cu pedala de frana moale si franeaza de dai cu capu de parbriz.
cealalta de 100k km cu pedala tare de-mi vine sa apas pe ea cu ambele picioare, si franeaza greu de inebunesc de parca frana de motor e mai eficienta. (banuiesc niste probleme la vacuum).

p.s. acelasi discuri de frana, aceleasi placute, aceleasi cauciucuri si acelasi "speedy gonzales" la volan.

Edited by arg, 20 April 2019 - 01:59.


#54
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,296
  • Înscris: 13.01.2011

View Postandreic, on 19 aprilie 2019 - 21:52, said:

... cine isi permite sa-l deconecteze si sa testeze va avea o surpriza.

Discuția devine interminabilă.
Depinde și cine testează ce zici, tuta pămîntului, ori profesionistul versat ? :D

View Postarg, on 19 aprilie 2019 - 23:46, said:


ok, dar noi vorbim de masini in mintile lor, care functioneaza corect.

Măi, nu fii bandit, a pus ghilimele ;)

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate