Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...
 Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 

Distanta franare

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
422 replies to this topic

#19
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,546
  • Înscris: 07.02.2003
Sau pietris, sa vezi acolo criminal cum se activeaza si la 5 la ora. Am mers odata la tara pe o panta forestiera cu pietris si cu abs on am avut sensatia ca abia pot sa opresc ca pietrisul facea sa dea semale aiurea sensorii si baga abs una dupa alta, practic o tinea in vibrare.

Edited by andreic, 19 April 2019 - 22:12.


#20
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View PostMembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 21:47, said:

Eu cred ca dimpotriva.

Pe langa franarea mai eficienta cu ABS activ, iti permite si sa nu te duci sanie, nu iti blocheaza rotile.
La 10km/h , nu ajuta cu nimic , la 100 km /h , da , ajuta foarte mult !

#21
Amaryl

Amaryl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,705
  • Înscris: 14.02.2019
Nu e niciun tabel al poliției,este unul public pe care îl folosesc experții autorizați auto in condiția in care poliția sau partea vătămată sau învinuitul solicita o constatare tehnico științifică pt că nu poliția stabilește viteza in funcție de distanța de frânare.
Daca ai ABS nu ai urme de frânare pt că ABS ul asta face, elimină frecarea statica.
In funcție de șofer ABS ul poate reduce sau poate mări distanța de frânare.
Pt un amețit care baga frâna in podea ABS ul e bun. Pt un șofer bun ABS ul e fix pix pt că va face dozarea frânării mai bine că acel ABS.
Pt ce vrei tu, vezi că nu se calculează așa, la distanța parcursă se adaugă distanța datorată timpului de reacție care parca era de vreo 0.5 secunde. Adică nu se măsoară de când dai tu cu frâna in blană ci de când ți se semnalizează pericolul.

#22
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,546
  • Înscris: 07.02.2003

View PostBaxon, on 19 aprilie 2019 - 22:13, said:

La 10km/h , nu ajuta cu nimic , la 100 km /h , da , ajuta foarte mult !
Corect, presupun inca ca stii si de ajuta mai mult la 100 la ora ? Posted Image

Edited by andreic, 19 April 2019 - 22:18.


#23
stancosty

stancosty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,091
  • Înscris: 17.03.2009
Am citit aici, pe o singură pagină, mai multe prostii decât în multe alte locuri.
În primul rând, ChrisFree, e vorba de prostia spusă de tine. Ar trebui să știi că o mașină echipată cu ABS nu lasă urme de frânare. În continuare, ai să vezi de ce.
A doua prostie, de data asta gogonată, este cum că mașinile cu ABS frânează pe o distanță mai lungă decât cele fără.
Cei care susțineți asta, nu-i așa că nu v-a plăcut fizica?
Este evident, pentru că altfel ați fi învățat un lucru elementar.
Hai să vă explic: când două suprafețe diferite sunt în mișcare una față de alta, tangențial la ele apare o forță de frecare ce se opune mișcării. Această forță depinde de natura materialelor celor două suprafețe, de gradul lor de prelucrare (rugozitate) și de forța de apăsare normală (perpendiculară) pe suprafețe. Acum, mai trebuie să știți că deplasarea relativă a celor două suprafețe una față de alta poate avea loc în două feluri: fie prin alunecare, fie prin rostogolire (ce invenție minunată este roata, nu?). Ei bine, este demonstrat experimental că în aceleași condiții, forța de frecare la rostogolire este mai mare decât cea de frecare la alunecare, ceea ce înseamnă că frânarea este mai eficientă atunci când, în cazul discuției noastre, roata nu este blocată, ci se rotește.
Așa a apărut ABS-ul (anti-lock braking system = sistem antiblocare la frânare). Acesta are rolul de a nu permite blocarea roților active în timpul frânării, pentru ca forța de frecare să fie maximă și, în consecință, distanța de frânare minimă.
Altfel, dacă efectul ar fi invers, care ar mai fi rostul ABS-ului? În prezent, aproape toate vehiculele dispun de un astfel de sistem (spre surprinderea unora, toate mărcile Dacia au în dotarea standard acest sistem de cel puțin 10 ani!)
Dacă nu ați înțeles explicația mea, sau dacă nu mă credeți, luați de citiți aici:
https://en.wikipedia..._braking_system
Și citiți cu atenție această frază de acolo:

Quote

On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be possible without the benefit of ABS.
Dacă nu știți engleză, folosiți Google Translate!
Din fraza citată, rezultă că sistemul ABS nu este perfect, adică, este posibil ca, în cazuri particulare, câteodată, foarte rar, cu ABS-ul să nu se obțină rezultate mai bune decât fără. Asta nu înseamnă însă decât că există și excepții, care însă confirmă regula. Aceste excepții sunt datorate factorului uman, stării particulare a carosabilului sau ABS-ului în sine). În plus, excepțiile apar mai ales la sistemele mai vechi (vezi „experiența” lui andreic, cu Clio)
Off topic: andreic, iarăși te-ai trezit vorbind în necunoștință de cauză. Ce spui tu aici:

Quote

Frecarea in sanie e mai eficienta decat reducerea franei ca sa nu blochezi. ABS-ul este ca sa nu pierzi directia in franare cand nu esti sofer cu experienta.
e demn de o antologie a prostiilor scrise pe net!
Scuze, nu e o critică, dar, fără supărare, atunci când nu știi, lasă-i pe alții să se exprime, iar tu te poți informa simplu, uite, chiar de pe wikipedia! Posted Image

View PostDannyMC, on 19 aprilie 2019 - 22:03, said:

On topic: ma indoiesc ca se va activa ABSul de la o franare la 10km/h pe uscat sau chiar pe asfalt ud...
Intrarea în acțiune a ABS-ului nu depinde de viteză, pentru că nici forța de frecare nu depinde de viteză. Intrarea în acțiune a ABS-ului are loc atunci când apare tendința de blocare a roții, adică la o frânare bruscă. Tocmai de aceea, în momentul apariției blocării roții, ABS-ul anulează acțiunea frânei, pentru a permite rotația roții. Acest lucru se manifestă printr-o trepidație a pedalei de frână. De altfel, șoferii experimentați, înainte de apariția ABS-ului, frânau eficient prin apăsări scurte și dese ale pedalei de frână, în loc să apese continuu și tare. Cu alte cuvinte, foloseau un ABS „uman”.
Să mai menționez că ABS-ul intră în funcțiune mai ales atunci când suprafețele de rulare sunt alunecoase, blocarea roților în lipsa ABS-ului având loc atunci chiar și la apăsarea moderată a pedalei de frână.

Edited by stancosty, 19 April 2019 - 22:59.


#24
Amaryl

Amaryl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,705
  • Înscris: 14.02.2019
Mda, e corect se zici, cu câteva corectări.
Nu sunt rare cazurile când frânarea umană e mai eficientă decât abs ul,in niciun caz foarte rare, cum ai scris tu.
Tocmai de aceea, la un șofer experimentat, nu va intra ABS ul niciodată. Pt că frânarea lui în șuturi va opri mașina mai repede decât sistemul ABS.

#25
Amaryl

Amaryl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,705
  • Înscris: 14.02.2019

View Postarg, on 19 aprilie 2019 - 23:01, said:

forta maxima de franare e la limita ruperii aderentei, adica fix inainte sa se activeze abs-ul
problema e ca atunci cand iti apare ceva in fata reactionezi din instinct si calci frana la maxim si nu poti controla cat apesi. fara abs te duci sanie (cand te duci sanie forta de franare e cca 50% din cea cu abs)

Ba ABS ul se activează după ruperea aderenței, sry.

Păi așa face un șofer începător, ca tine, nu unul experimentat care își păstrează sângele rece și frânează cum trebuie.

#26
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

View PostAmaryl, on 19 aprilie 2019 - 23:03, said:

... Pt că frânarea lui în șuturi va opri mașina mai repede decât sistemul ABS.
cand iti sare un pieton in fata la 3m numai de suturi nu ai timp... calci pedala pana o scoti prin podea si incepi "tatal nostru...."

in rest frana de motor cat incape.

Edited by arg, 19 April 2019 - 23:07.


#27
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,546
  • Înscris: 07.02.2003

View Poststancosty, on 19 aprilie 2019 - 22:51, said:

In plus, excepțiile apar mai ales la sistemele mai vechi (vezi „experiența” lui andreic, cu Clio)
Off topic: andreic, iarăși te-ai trezit vorbind în necunoștință de cauză. Ce spui tu aici:
e demn de o antologie a prostiilor scrise pe net!
Scuze, nu e o critică, dar, fără supărare, atunci când nu știi, lasă-i pe alții să se exprime
Nu e nicio prostie, e constatare si testare... sunt cazuri si cazuri da... sisteme mai vechi intr-adevar2003-2007, poate astea mai noi sunt mai rasarite si mai rapide, dar nu insist ca sunt multi care se dau avocacti abs pe aici si n-are rost, tin pentru mine ce stiu si gata, ignor si incercarea de ridiculizare pe care o practici Posted Image
Vreau doar sa-ti arat ceva concret si tu daca doresti si esti inginer auto poate imi explici... (fara abureli wiki care nu au legatura), eu chiar vreau sa invat, ma pasioneaza tehnica in general si caut argumente pertinente... deci explica resultatele acestea pe testul de franare:

Si tu arg fii atent, poate realizezi ceva Posted Image

Attached File  frana 2016.jpg   154.39K   50 downloads
Attached File  frana 2019.jpg   170.85K   47 downloads

Aceeasi masina, aceleasi frane, diferenta este testul din 2016 abs on, cel din 2019, abs off prin metoda senzor in pom (cred ca stii despre ce e vorba daca zici ce te pricepi).
Cum interpretez eu e asa, puterea de franare a crescut considerabil pe fata odata ce abs-ul nu se mai juca aiurea, practic am depasit media masinilor testate din aceeasi falimie aprox, Logan, symbol, Megane etc... majoritatea nu trec de 210daN, media e pe la 180daN.

Edited by andreic, 19 April 2019 - 23:16.


#28
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
alea sunt teste la itp...nu in mers.

si vezi ca s-au schimbat rapoartele intre fata si spate...

Edited by arg, 19 April 2019 - 23:11.


#29
Amaryl

Amaryl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,705
  • Înscris: 14.02.2019
Așa faci tu @arg, nu mai generaliza.
Pricepe odată că ești începător.
De 15 ani conduc mașini cu ABS și nici iarna nu mi a intrat în funcțiune.
Și am văzut tont care a intrat in curul unei Dacii 1310 deși avea ABS, dar ăla cu Dacia a știut să frâneze.

#30
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
sau tontul avea de 3 ori viteza celui din fata.

sau ala din fata a franat cu frana de motor si frana de mana

sau tontul avea masina plina si franele praf.

sau sau sau, total irelevant.

Edited by arg, 19 April 2019 - 23:13.


#31
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,546
  • Înscris: 07.02.2003

View PostAmaryl, on 19 aprilie 2019 - 23:06, said:

Ba ABS ul se activează după ruperea aderenței, sry.
Păi așa face un șofer începător, ca tine, nu unul experimentat care își păstrează sângele rece și frânează cum trebuie.
Absolut. Senzorul nu poate simti lipsa impulsurilor daca roata se invarteste normal.

View Postarg, on 19 aprilie 2019 - 23:09, said:

alea sunt teste la itp...nu in mers.
si vezi ca s-au schimbat rapoartele intre fata si spate...
Pai spatele e la fel, doar fata e mult mai bine iar greutatea e putin schimbata doar ca am mutat niste piese care de regule le tineam in portbagaj in fata la pasager (2 baterii) Practic s-au mutat cam 13-15kg. Cantarul e foarte precis daca realizezi. Diferenta de 2kg e benzina din rezervor al alt nivel.

Edited by andreic, 19 April 2019 - 23:15.


#32
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
compari mere cu pere.

repet: repet, forta maxima e fix inainte de a se activa abs-ul. problema e ca nici o data nu stii unde este, decat prea tarziu.

Edited by arg, 19 April 2019 - 23:16.


#33
Amaryl

Amaryl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,705
  • Înscris: 14.02.2019
Păi exact,lipsa impulsurilor declanșează activarea abs , adică deja ai trecut pragul, lucru pe care îl poți evita prin dozarea frânei, nu rupi aderența ci te menții în zona de rupere.

#34
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

View PostAmaryl, on 19 aprilie 2019 - 23:15, said:

Păi exact,lipsa impulsurilor declanșează activarea abs , adică deja ai trecut pragul, lucru pe care îl poți evita prin dozarea frânei, nu rupi aderența ci te menții în zona de rupere.
da mai, in conditii ideale, relaxact cu berea in mana iti iese 100%, in trafic in situatii critice pass.

#35
Amaryl

Amaryl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,705
  • Înscris: 14.02.2019
Nu, îți iese in condiții de experiență la volan in 100 % din cazuri.
Tu nu pricepi că asta face ABS ?
Nu se mai învârte roata, o deblochează apoi iar frânează violent apoi iar o deblochează și tot așa, de aia ai tremuratul ăla.
Adică frecare statica,deblocare, frânare statică, deblocare.....
O frână pusă corect e pe frânare dinamică și e mai eficientă decât mixajul ăla făcut de ABS.

#36
stancosty

stancosty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,091
  • Înscris: 17.03.2009

View Postandreic, on 19 aprilie 2019 - 23:07, said:

Aceeasi masina, aceleasi frane, diferenta este testul din 2016 abs on, cel din 2019, abs off prin metoda senzor in pom (cred ca stii despre ce e vorba daca zici ce te pricepi).
Cum interpretez eu e asa, puterea de franare a crescut considerabil pe fata odata ce abs-ul nu se mai juca aiurea, practic am depasit media masinilor testate din aceeasi falimie aprox, Logan, symbol, Megane etc... majoritatea nu trec de 210daN, media e pe la 180daN.
E și nu e aceeași mașină (cea actuală este cu 3 ani mai bătrână decât cea din 2016) dar, mai ales, nu sunt aceleași frâne. Ca să fie aceleași frâne, ar fi trebuit să ai aceleași cauciucuri, la fel de uzate, în ambele cazuri, să ai aceleași plăcuțe de frână, în aceeași stare și, în general, același sistem de frânare. Dar tu nu ai avut nimic din toate astea.
Probabil, ultima dată, ai avut plăcuțele noi, alte cauciucuri și poate ai făcut și o revizie a sistemului de frânare, cu o eventuală schimbare de ceva garnituri, sau poate componente mai importante.
Apoi, poate nu știi cum funcționează sistemul de control al frânării, dar cred că ai observat că, la testare, roțile se mișcă pe un sistem de două rulouri și poate ai observat că această mișcare asigură o rotație permanentă a roților. Acestea nu se blochează, pentru că dacă ar fi așa, mașina ar „zbura” efectiv de pe sistemul de testare. Cu alte cuvinte, testarea nu s-a făcut la situația limită, de blocare a roților. Or, tocmai atunci apare importanța ABS-ului.
Cu alte cuvinte, diferențele observate sunt tocmai pentru simplul fapt că testarea a avut loc asupra a două sisteme de frânare diferite. Din faptul că ai o forță de frânare mai mare (asta însă nu-ți asigură automat o frânare mai eficientă) la a doua testare, deduc că față de acum trei ani, ai făcut îmbunătățiri/reparații (mă rog, printr-un reprezentant, un mecanic adică), la sistemul de frânare și el a fost eficientizat.
=====
L.E: Cum ai dezactivat ABS-ul?

Edited by stancosty, 19 April 2019 - 23:38.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate