Distanta franare
#19
Posted 19 April 2019 - 22:11
Sau pietris, sa vezi acolo criminal cum se activeaza si la 5 la ora. Am mers odata la tara pe o panta forestiera cu pietris si cu abs on am avut sensatia ca abia pot sa opresc ca pietrisul facea sa dea semale aiurea sensorii si baga abs una dupa alta, practic o tinea in vibrare.
Edited by andreic, 19 April 2019 - 22:12. |
#20
Posted 19 April 2019 - 22:13
#21
Posted 19 April 2019 - 22:17
Nu e niciun tabel al poliției,este unul public pe care îl folosesc experții autorizați auto in condiția in care poliția sau partea vătămată sau învinuitul solicita o constatare tehnico științifică pt că nu poliția stabilește viteza in funcție de distanța de frânare.
Daca ai ABS nu ai urme de frânare pt că ABS ul asta face, elimină frecarea statica. In funcție de șofer ABS ul poate reduce sau poate mări distanța de frânare. Pt un amețit care baga frâna in podea ABS ul e bun. Pt un șofer bun ABS ul e fix pix pt că va face dozarea frânării mai bine că acel ABS. Pt ce vrei tu, vezi că nu se calculează așa, la distanța parcursă se adaugă distanța datorată timpului de reacție care parca era de vreo 0.5 secunde. Adică nu se măsoară de când dai tu cu frâna in blană ci de când ți se semnalizează pericolul. |
#22
Posted 19 April 2019 - 22:18
#23
Posted 19 April 2019 - 22:51
Am citit aici, pe o singură pagină, mai multe prostii decât în multe alte locuri.
În primul rând, ChrisFree, e vorba de prostia spusă de tine. Ar trebui să știi că o mașină echipată cu ABS nu lasă urme de frânare. În continuare, ai să vezi de ce. A doua prostie, de data asta gogonată, este cum că mașinile cu ABS frânează pe o distanță mai lungă decât cele fără. Cei care susțineți asta, nu-i așa că nu v-a plăcut fizica? Este evident, pentru că altfel ați fi învățat un lucru elementar. Hai să vă explic: când două suprafețe diferite sunt în mișcare una față de alta, tangențial la ele apare o forță de frecare ce se opune mișcării. Această forță depinde de natura materialelor celor două suprafețe, de gradul lor de prelucrare (rugozitate) și de forța de apăsare normală (perpendiculară) pe suprafețe. Acum, mai trebuie să știți că deplasarea relativă a celor două suprafețe una față de alta poate avea loc în două feluri: fie prin alunecare, fie prin rostogolire (ce invenție minunată este roata, nu?). Ei bine, este demonstrat experimental că în aceleași condiții, forța de frecare la rostogolire este mai mare decât cea de frecare la alunecare, ceea ce înseamnă că frânarea este mai eficientă atunci când, în cazul discuției noastre, roata nu este blocată, ci se rotește. Așa a apărut ABS-ul (anti-lock braking system = sistem antiblocare la frânare). Acesta are rolul de a nu permite blocarea roților active în timpul frânării, pentru ca forța de frecare să fie maximă și, în consecință, distanța de frânare minimă. Altfel, dacă efectul ar fi invers, care ar mai fi rostul ABS-ului? În prezent, aproape toate vehiculele dispun de un astfel de sistem (spre surprinderea unora, toate mărcile Dacia au în dotarea standard acest sistem de cel puțin 10 ani!) Dacă nu ați înțeles explicația mea, sau dacă nu mă credeți, luați de citiți aici: https://en.wikipedia..._braking_system Și citiți cu atenție această frază de acolo: Quote On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be possible without the benefit of ABS. Din fraza citată, rezultă că sistemul ABS nu este perfect, adică, este posibil ca, în cazuri particulare, câteodată, foarte rar, cu ABS-ul să nu se obțină rezultate mai bune decât fără. Asta nu înseamnă însă decât că există și excepții, care însă confirmă regula. Aceste excepții sunt datorate factorului uman, stării particulare a carosabilului sau ABS-ului în sine). În plus, excepțiile apar mai ales la sistemele mai vechi (vezi „experiența” lui andreic, cu Clio) Off topic: andreic, iarăși te-ai trezit vorbind în necunoștință de cauză. Ce spui tu aici: Quote Frecarea in sanie e mai eficienta decat reducerea franei ca sa nu blochezi. ABS-ul este ca sa nu pierzi directia in franare cand nu esti sofer cu experienta. Scuze, nu e o critică, dar, fără supărare, atunci când nu știi, lasă-i pe alții să se exprime, iar tu te poți informa simplu, uite, chiar de pe wikipedia! DannyMC, on 19 aprilie 2019 - 22:03, said:
On topic: ma indoiesc ca se va activa ABSul de la o franare la 10km/h pe uscat sau chiar pe asfalt ud... Să mai menționez că ABS-ul intră în funcțiune mai ales atunci când suprafețele de rulare sunt alunecoase, blocarea roților în lipsa ABS-ului având loc atunci chiar și la apăsarea moderată a pedalei de frână. Edited by stancosty, 19 April 2019 - 22:59. |
#24
Posted 19 April 2019 - 23:03
Mda, e corect se zici, cu câteva corectări.
Nu sunt rare cazurile când frânarea umană e mai eficientă decât abs ul,in niciun caz foarte rare, cum ai scris tu. Tocmai de aceea, la un șofer experimentat, nu va intra ABS ul niciodată. Pt că frânarea lui în șuturi va opri mașina mai repede decât sistemul ABS. |
#25
Posted 19 April 2019 - 23:06
arg, on 19 aprilie 2019 - 23:01, said:
forta maxima de franare e la limita ruperii aderentei, adica fix inainte sa se activeze abs-ul problema e ca atunci cand iti apare ceva in fata reactionezi din instinct si calci frana la maxim si nu poti controla cat apesi. fara abs te duci sanie (cand te duci sanie forta de franare e cca 50% din cea cu abs) Ba ABS ul se activează după ruperea aderenței, sry. Păi așa face un șofer începător, ca tine, nu unul experimentat care își păstrează sângele rece și frânează cum trebuie. |
#26
Posted 19 April 2019 - 23:07
Amaryl, on 19 aprilie 2019 - 23:03, said:
... Pt că frânarea lui în șuturi va opri mașina mai repede decât sistemul ABS. in rest frana de motor cat incape. Edited by arg, 19 April 2019 - 23:07. |
#27
Posted 19 April 2019 - 23:07
stancosty, on 19 aprilie 2019 - 22:51, said:
In plus, excepțiile apar mai ales la sistemele mai vechi (vezi „experiența” lui andreic, cu Clio) Off topic: andreic, iarăși te-ai trezit vorbind în necunoștință de cauză. Ce spui tu aici: e demn de o antologie a prostiilor scrise pe net! Scuze, nu e o critică, dar, fără supărare, atunci când nu știi, lasă-i pe alții să se exprime Vreau doar sa-ti arat ceva concret si tu daca doresti si esti inginer auto poate imi explici... (fara abureli wiki care nu au legatura), eu chiar vreau sa invat, ma pasioneaza tehnica in general si caut argumente pertinente... deci explica resultatele acestea pe testul de franare: Si tu arg fii atent, poate realizezi ceva frana 2016.jpg 154.39K 50 downloads frana 2019.jpg 170.85K 47 downloads Aceeasi masina, aceleasi frane, diferenta este testul din 2016 abs on, cel din 2019, abs off prin metoda senzor in pom (cred ca stii despre ce e vorba daca zici ce te pricepi). Cum interpretez eu e asa, puterea de franare a crescut considerabil pe fata odata ce abs-ul nu se mai juca aiurea, practic am depasit media masinilor testate din aceeasi falimie aprox, Logan, symbol, Megane etc... majoritatea nu trec de 210daN, media e pe la 180daN. Edited by andreic, 19 April 2019 - 23:16. |
#28
Posted 19 April 2019 - 23:09
alea sunt teste la itp...nu in mers.
si vezi ca s-au schimbat rapoartele intre fata si spate... Edited by arg, 19 April 2019 - 23:11. |
|
#30
Posted 19 April 2019 - 23:11
sau tontul avea de 3 ori viteza celui din fata.
sau ala din fata a franat cu frana de motor si frana de mana sau tontul avea masina plina si franele praf. sau sau sau, total irelevant. Edited by arg, 19 April 2019 - 23:13. |
#31
Posted 19 April 2019 - 23:13
Amaryl, on 19 aprilie 2019 - 23:06, said:
Ba ABS ul se activează după ruperea aderenței, sry. Păi așa face un șofer începător, ca tine, nu unul experimentat care își păstrează sângele rece și frânează cum trebuie. arg, on 19 aprilie 2019 - 23:09, said:
alea sunt teste la itp...nu in mers. si vezi ca s-au schimbat rapoartele intre fata si spate... Edited by andreic, 19 April 2019 - 23:15. |
#32
Posted 19 April 2019 - 23:14
compari mere cu pere.
repet: repet, forta maxima e fix inainte de a se activa abs-ul. problema e ca nici o data nu stii unde este, decat prea tarziu. Edited by arg, 19 April 2019 - 23:16. |
#33
Posted 19 April 2019 - 23:15
Păi exact,lipsa impulsurilor declanșează activarea abs , adică deja ai trecut pragul, lucru pe care îl poți evita prin dozarea frânei, nu rupi aderența ci te menții în zona de rupere.
|
|
#34
Posted 19 April 2019 - 23:17
Amaryl, on 19 aprilie 2019 - 23:15, said:
Păi exact,lipsa impulsurilor declanșează activarea abs , adică deja ai trecut pragul, lucru pe care îl poți evita prin dozarea frânei, nu rupi aderența ci te menții în zona de rupere. |
#35
Posted 19 April 2019 - 23:24
Nu, îți iese in condiții de experiență la volan in 100 % din cazuri.
Tu nu pricepi că asta face ABS ? Nu se mai învârte roata, o deblochează apoi iar frânează violent apoi iar o deblochează și tot așa, de aia ai tremuratul ăla. Adică frecare statica,deblocare, frânare statică, deblocare..... O frână pusă corect e pe frânare dinamică și e mai eficientă decât mixajul ăla făcut de ABS. |
#36
Posted 19 April 2019 - 23:32
andreic, on 19 aprilie 2019 - 23:07, said:
Aceeasi masina, aceleasi frane, diferenta este testul din 2016 abs on, cel din 2019, abs off prin metoda senzor in pom (cred ca stii despre ce e vorba daca zici ce te pricepi). Cum interpretez eu e asa, puterea de franare a crescut considerabil pe fata odata ce abs-ul nu se mai juca aiurea, practic am depasit media masinilor testate din aceeasi falimie aprox, Logan, symbol, Megane etc... majoritatea nu trec de 210daN, media e pe la 180daN. Probabil, ultima dată, ai avut plăcuțele noi, alte cauciucuri și poate ai făcut și o revizie a sistemului de frânare, cu o eventuală schimbare de ceva garnituri, sau poate componente mai importante. Apoi, poate nu știi cum funcționează sistemul de control al frânării, dar cred că ai observat că, la testare, roțile se mișcă pe un sistem de două rulouri și poate ai observat că această mișcare asigură o rotație permanentă a roților. Acestea nu se blochează, pentru că dacă ar fi așa, mașina ar „zbura” efectiv de pe sistemul de testare. Cu alte cuvinte, testarea nu s-a făcut la situația limită, de blocare a roților. Or, tocmai atunci apare importanța ABS-ului. Cu alte cuvinte, diferențele observate sunt tocmai pentru simplul fapt că testarea a avut loc asupra a două sisteme de frânare diferite. Din faptul că ai o forță de frânare mai mare (asta însă nu-ți asigură automat o frânare mai eficientă) la a doua testare, deduc că față de acum trei ani, ai făcut îmbunătățiri/reparații (mă rog, printr-un reprezentant, un mecanic adică), la sistemul de frânare și el a fost eficientizat. ===== L.E: Cum ai dezactivat ABS-ul? Edited by stancosty, 19 April 2019 - 23:38. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users