Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...
 

Diagnoză auto

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
madafaka_mw

madafaka_mw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 02.02.2007
Bună ziua. Suntem o firma cu o flotă de Sprintere care s-a cam mărit. Vrem să înființăm un departament de diagnosticare și service a mașinilor (încep să iasă din garanție). Cred că aici pe forum sunt câțiva pricepuți în acest domeniu, și vreau să-i întreb de unde aș putea achiziționa cu încredere un Star C5 care să funcționeze corect, pentru că din ce am văzut sunt foarte multe chinezării ...sau ce am putea folosi în loc. Sunt forumuri sau ceva cursuri contracost de inițiere în acest domeniu?
Mulțumesc.

#2
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Marea majoritate sunt clone chinezesti. Daca vrei original, cauta la un dealer autorizat. O interfata nu repara masina singura, doar te poate ajuta sa identifici problema, dar trebuie mai intai sa inveti s-o folosesti, altfel risti sa faci o diagnoza aiurea, sa schimbi piese care nu trebuie schimbate, apoi sa ajungi la concluzia ca ieseai mult mai ieftin daca te duceai din prima la reprezentanta.

#3
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Daca inteleg bine, vreti sa faceti un Garaj propriu (adica un atelier propriu de service).

Din ce stiu, nu ar fi nevoie de autorizatii speciale, in afara de cele necesare unui atelier mecanic (punct de lucru, mai precis), daca nu vreti sa reparati si alte masini in afara de ale voastre.

Pentru diagnoza buna, echipamentul costa cam cat o masina (variabil in functie de cat de complex e).

Mai intai intreaba cat costa un contract de service post-garantie. Daca iti faci propriul atelier, vei avea nevoie de mecanici, rampe, aparatura profesionala, soft licentiat pentru aparatura si toate aste nu sunt cele mai ieftine.

Acum, daca te numesti STB, s-ar putea sa mertie propriu garaj, dar pentru 15-20 masini nu cred.

#4
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,580
  • Înscris: 08.03.2017
Daca tot plecam de la potcoava sa luam cateva necunoscute in calcul. Citirea unei erori de multe ori este vax, de exemplu 957 da eroare racire - cu astfel de rezultat schimbi o roaba de piese , este foarte important ca cel care citeste sa fie specialist , sa fie un inginer in domeniu , platit ok care sa aibe simt de raspundere . Sa nu se creada ca a avea o interfata de diagnoza performanta rezolva ceva daca este manuita prost , cu cat sunt mai performante sunt mai complexe . De multe ori se cauta o interfata si un baiat cu laptopul care in timpul liber sa citeasca erorile pentru ca firma sa nu plateasca un specilist - rezultatele vor fi "excelente" dar frustrarile si picioarele in tour vor avea pe cine sa fie aruncate .
Interfata cautata costa 700-1000Eu plus software plus un salar (spun eu ) de peste 1000Eu la cel care se va ocupa numai de acest job .

#5
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Intrebarea principala e cate masini aveti?
Pentru 10-15 nu merita garaj,scule peste scule,mecanic + inginer software..

#6
madafaka_mw

madafaka_mw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 02.02.2007
Bună ziua. Avem circa 20 de Sprintere și un atelier de mecanică dotat cât de cat... și doi mecanici. Căutăm pe partea de diagnoză niște soluții. Nu vrem să facem remapări sau sorftări ECU.

Totul are un început.

#7
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Asa cum corect menționa un antevorbitor, între diagnosticarea si reparație este o cale lunga. Un tehnician Mercedes care face asta este foarte bine școlit si in consecinta foarte bine plătit. Ce anume tip de mentenanță va intereseaza in special ?

#8
valecris16

valecris16

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,677
  • Înscris: 26.11.2007
Nu or sa se apuce de reparat motoare // cutii de viteze....
reparatii/intretinere curenta...sau ce probleme relativ minore mai apar pe parcurs si pot fi solutionate fara prea mare bataie de cap, cu 2 mecanici si o diagnoza ok.
Mai jos doua testere...
https://www.diagnoze...vediamo-7276102

https://www.diagnoze...630-kit-7275874

#9
reti

reti

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 254
  • Înscris: 29.07.2007
Cursuri de initiere, ai zis bine....experienta vine mancand.....Ia chinezaria de afara sau de aici si mai cumperi sfaturi de la aia experimentatti pe parcurs.Nu cred ca in fiecare zi ai situatii delicate. Sprinterul nu e vreo limuzina.SI de sters erori toata lumea stie mai greu cu indentificarea problemei si remedierea ei..Fiindca in practica daca nu te-ai mai intalnit cu ea ,pana sa te apuci trece ziua si intri la alta cheltuiala.Bafta.

#10
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,355
  • Înscris: 22.10.2007
Manualul de service e mai important decat experienta si cursurile, de cele mai multe ori e explicat pas cu pas ce sa faci si ce si cum sa verifici, mai trebuie un mecanic pt partea "murdara".

#11
valecris16

valecris16

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,677
  • Înscris: 26.11.2007
Cand ai un parc auto format din circa 20-30 de Mercedes Sprinter si vrei sa economisesti bani in firma respectiva,atunci cauti 2 mecanici care au mai lucrat asa ceva,o diagnoza ok si scule aferente lucrarilor vizate de la inceput(intretinere curenta/periodica/etc...).
Lista aici de scule/echipamente/dispozitive este lunga si destul de costisitoare.....
Daca se mai cumpara si ceva documentatie....cu atat mai bine. Desi documentatie tehnica pentru modele de autoutilitare,dupa anul de fabricaie 2011 nu prea sunt de gasit....

Tare am impresia ca doar vorbim discutii.

#12
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Masinile alea nu se strica zilnic, sa merite sa platesti 2 mecanici, ca nu poti asigura  de lucru 8 ore pe zi. Eventual tii unul care sa mai spele masinile, schimbe uleiul, umfle rotile, vorbesti cu baietii de la reprezentanta care sunt instruiti, cunosc masinile, sa vina la tine dupa program, sa faca un ciubuc, cand sunt probleme mai complicate. Tot de la ei poti afla, daca merita sa bagi o gramada de bani in tester, soft, daca da, de care, sa fie si ei familiarizati cu ele, poate au ei unul al.lor, sau il pot ciordi pe cel de la ei, daca.e nevoie.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate