Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

De ce Francezii au produs mașini cu volanul pe ... dreapta

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#1
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
Uitându-mă din întâmplare la unele mașini de lux produse în Franța în anii '30-'50 am văzut că unele dintre ele aveau volanul pe dreapta, deși în Franța pe atunci se circula și ca acuma, pe stânga și nu par a fi destinate exportului + Convenția de la Paris privind circulația auto avea ca scop adoptarea la nivel European a circulație pe partea dreaptă. Am căutat cu nenea Gogu', dar nu am reușit să găsesc vreo explicație pentru ciudățenia asta.

#2
Trexman

Trexman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,371
  • Înscris: 11.11.2017
Au încercat metoda britanicilor, să-i insulte după principiul „A, da? Voi vă credeți mai cu moț dacă aveți volanul pe partea ailantă? Ei, lasă, că vă arătăm noi.”

Nu le-a ieșit.

#3
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
A pus fotograful filmul invers in aparatul de marit...

#4
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Bre, nu știu cu o fost, dar mie mi-a povestit un moș neamț care a făcut WW2 că atunci când intrau în "Frankreich" treceau pe celălalt sens de mers.
Oricum ai da-o, au produs pentru că economia de piață a cerut.
De ce există Dacia cu volanul pe dreapta?

Edited by ericmario, 16 March 2019 - 01:06.


#5
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
Pentru export, nu pentru uz domestic  :)

View PostIon_Bumbu, on 16 martie 2019 - 01:05, said:

A pus fotograful filmul invers in aparatul de marit...

Bună gluma, dar fă una mai isteaţă   :)
Oricum, dacă s-ar fi întâmplat inversare de poză (prin metode clasice sau digitale) s-ar fi inversat şi nr. de înmatriculare   :)

#6
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,148
  • Înscris: 19.09.2005
au si vecinii mei un Duster cu volan dreptaci...

#7
zoom0mooz

zoom0mooz

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 09.03.2016
probabil fani de'ai lui Reynaud care voiau o Frangleterre...

#8
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,828
  • Înscris: 15.08.2014
Les marques de luxe françaises vont cependant garder le volant à droite. Ces marques ce sont Bugatti (comme la Type 57 qu’on avait essayé dans cet article), Delage, Delahaye, Hotchkiss, on en passe et des meilleurs puisqu’à l’époque la France produit beaucoup de ces belles autos ! Sur les sportives, la logique est que la plupart des circuits tournant à droite, le poids est mieux réparti.

Mais sur les autres autos, le facteur principal, c’est le chauffeur. Ces autos luxueuses sont souvent conduites par un employé de la riche famille qui possède l’auto. Quand celui-ci gare l’auto (en serrant le frein à main avec la main gauche pour le coup), il est plus proche de la porte arrière droite, la première qu’il doit ouvrir. C’est là où se trouve Madame, qui n’a pas besoin de marcher sur la route pour atteindre le trottoir !
Autre avantage, le chauffeur étant à droite, il ne bouche pas la vue de Monsieur, installé à l’arrière gauche !

Sursa https://newsdancienn...olant-a-droite/

Exista google translate,
Pe scurt, pt competitii, majoritatea circuitele avind viraje la dreapta, masa era mai repartizata.
Si al doilea, fiind masini de lux proprietarii preferau ca soferul sa fie indrepata, pt ca ei, propietarii, sa poata admira mai bine privelistea si pt ca siferii sa poata deschide cat mai repede usa din drepata spate, unde se afla o doamna.

Numai tu puteai sa ai asemenea curiozitati.

@ceilalati: de ce va place sa va dati cu presupusul total pe linga subiect?

#9
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postdjl, on 16 martie 2019 - 01:08, said:

Pentru export, nu pentru uz domestic  

Adică same shit.

#10
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,828
  • Înscris: 15.08.2014
@ericmario, de la Napoleon Bonaparte in F se circula pe partea dreapta a drumului,.ori te a mintit neamtul, ori ai dezinformat cu buna stiinta.

#11
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Înseamnă că m-a mințit, nemernicul. Oricum e mort acum, deci cred că circulă pe tavan acum, sau na.

#12
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
La calea ferată se circula pe partea ailaltă.
Au pus nişte sabotori Englezi bombă pe calea din dreapta în W.W. 2 crezând că fiind Europa Continentală se circulă pe partea dreapta pe calea ferată (Francezii nu erau sau nu sunt singurii continentali cu circulaţia pe stânga la calea ferată) şi când trece trenul care trebuia deraiat, na supriză că mergea pe stânga.

#13
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postdjl, on 16 martie 2019 - 02:10, said:

La calea ferată se circula pe partea ailaltă.
Au pus nişte sabotori Englezi bombă pe calea din dreapta în W.W. 2 crezând că fiind Europa Continentală se circulă pe partea dreapta pe calea ferată (Francezii nu erau sau nu sunt singurii continentali cu circulaţia pe stânga la calea ferată) şi când trece trenul care trebuia deraiat, na supriză că mergea pe stânga.
Bang, și a mai scris Sven Hassel o carte...

#14
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,828
  • Înscris: 15.08.2014
La calea ferata e altceva, daca exista 3 ecartamente diferite pe continent, ce mai conteaza pe ce parte circula?

#15
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
Contează, contează. Dacă se circulă pe dreapta, postul de conducere e pe partea dreaptă, dacă se circulă pe stânga postul de conducere e pe partea stângă. Se pot folosi ajutorii de mecanic dacă de exemplu o locomotivă este adusă din Marea Britanie  (post de conducere pe stânga) şi circulă la noi, unde semnalizarea feroviară e pe dreapta (nu rândeţi, au fost aduse electrice la noi s.h. din Anglia).

#16
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,828
  • Înscris: 15.08.2014
Era o intrebare ironica. Lumea buna face deja locomotive cu post de comanda central.

#17
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
Ah. Aşa, ca şi ciudăţenie, în Spania au importat s.h. pe vremea lui Franco troleibuze şi autobuze din Marea Britanie. Au mutat uşile pe dreapta, dar postul de conducere tot pe dreapta a rămas.
În fine, la vremea când erau fazele astea cu vehiculele nu era aşa de mare traficul (probabil cu excepţia marilor oraşe).
De condus azi maşină cu volanul pe dreapta în ţări în care se merge pe dreapta... face subiectul cu totul altei discuţii.
Au existat şi maşini cu volanul pe centru. Franţuzeşti şi cred că şi Englzeşti.
După ce am citit faza postată de tine în Franceză am aflat de ce într-o filmare veche cu N.Y.C. am văzut maşină cu volan pe dreapta... că frâna de mâna era pe partea dreaptă, aşa că şi Americanii au pus tot acolo volanul.

Edited by djl, 16 March 2019 - 03:01.


#18
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013

View Postdjl, on 16 martie 2019 - 00:50, said:

Uitându-mă din întâmplare la unele maşini de lux produse în Franţa în anii '30-'50 am văzut că unele dintre ele aveau volanul pe dreapta, deşi în Franţa pe atunci se circula şi ca acuma, pe stânga şi nu par a fi destinate exportului + Convenţia de la Paris privind circulaţia auto avea ca scop adoptarea la nivel European a circulaţie pe partea dreaptă. Am căutat cu nenea Gogu', dar nu am reuşit să găsesc vreo explicaţie pentru ciudăţenia asta.
Daca ai fi stiut sa cauti cu Gogu sigur ai fi gasit o explicatie. Iar daca ai fi avut oleaca de logica sigur ai fi gasit o explicatie si fara Gogu.
Ma, sa iti explic ca sunt sigur ca nu pricepi: francezii faceau masini cu volan pe dreapta pentru ca vindeau masini in tarile cu volan pe dreapta. Belgia, UK, etc.
Asa si cum nemtii faceau si inca fac masini cu volan pe dreapta.
Asa si cum englezii au facut si fac masini cu volan pe stanga.
Daca nu pricepi nu imi cere sa iti desenez ca imi pierd cumpatul si vin si te pleznesc.

Edited by Friskey, 16 March 2019 - 03:34.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate