De ce Francezii au produs mașini cu volanul pe ... dreapta
#19
Posted 16 March 2019 - 04:31
Ia citeste tu linkul ce l am pus, eu. Explicatia ta e total pe linga, in contextul intrebarii lui DJL.
|
#20
Posted 16 March 2019 - 06:32
ericmario, on 16 martie 2019 - 01:05, said:
Bre, nu știu cu o fost, dar mie mi-a povestit un moș neamț care a făcut WW2 că atunci când intrau în "Frankreich" treceau pe celălalt sens de mers. petit_christian, on 16 martie 2019 - 01:51, said:
@ericmario, de la Napoleon Bonaparte in F se circula pe partea dreapta a drumului,.ori te a mintit neamtul, ori ai dezinformat cu buna stiinta. Edited by DaculScoril0, 16 March 2019 - 06:33. |
#21
Posted 16 March 2019 - 07:55
djl, on 16 martie 2019 - 00:50, said:
Uitându-mă din întâmplare la unele maşini de lux produse în Franţa în anii '30-'50 am văzut că unele dintre ele aveau volanul pe dreapta, deşi în Franţa pe atunci se circula şi ca acuma, pe stânga şi nu par a fi destinate exportului + Convenţia de la Paris privind circulaţia auto avea ca scop adoptarea la nivel European a circulaţie pe partea dreaptă. Am căutat cu nenea Gogu', dar nu am reuşit să găsesc vreo explicaţie pentru ciudăţenia asta. djl-ule, în Franța se circulă pe dreapta, nu pe stânga. |
#22
Posted 16 March 2019 - 08:06
ca sa fac o gluma ...pentru ca la unii (ca mine de exemplu) , desi nu suportam disciplina si militarismul, am ramas de undeva asa cu invatatura ca dreapta e mai corecta si mai buna decat stanga ....asta vrand sa fie o gluma politica.....
da chiar o sa ac un topic pe tema asa on topic : probabil ca francezii si-au zis ca orice model care e mai bun trebuie totusi incercat , deci inclusiv ala englezesc , desi nu prea placut pentru francezi sa ia sistemul de la altii.... in general francezii sunt ficsi pe sistemul lor si englezii la fel pe ai lor...de obicei fiecare o tine pe a lui.... |
#23
Posted 16 March 2019 - 09:42
Eu n-am stiut pana acum ca exista Dacii cu volanul pe dreapta...Oricum,link-urile din acest topic nu releva acest lucru,vreau o dovada...Totusi,asa s-ar putea explica faptul ca multe Dacii (in special taxiuri),au cate un far care orbeste...ori pe stanga,ori pe drepta si e foarte posibil sa fie de pe Dacii "de Anglia",dezmembrate...stiut fiind ca orice far (de orice marca),de Anglia,e la jumatate de pret fata de unul "normal". Trist,dar adevarat
Edited by danpet, 16 March 2019 - 09:43. |
#24
Posted 16 March 2019 - 09:54
#25
Posted 16 March 2019 - 09:56
djl, on 16 martie 2019 - 00:50, said:
Uitându-mă din întâmplare la unele maşini de lux produse în Franţa în anii '30-'50 am văzut că unele dintre ele aveau volanul pe dreapta, deşi în Franţa pe atunci se circula şi ca acuma, pe stânga şi nu par a fi destinate exportului + Convenţia de la Paris privind circulaţia auto avea ca scop adoptarea la nivel European a circulaţie pe partea dreaptă. Am căutat cu nenea Gogu', dar nu am reuşit să găsesc vreo explicaţie pentru ciudăţenia asta. De unde stii tu ca nu erau de export ? |
#26
Posted 16 March 2019 - 10:29
#27
Posted 16 March 2019 - 10:33
Nu se prea exportau nu e, Nu se exportau.
Lol ma djl. Sunt poze cu masini in Cluj din trizãci. Alea de unde erau ? |
#28
Posted 16 March 2019 - 10:39
În interbelic marea majorite erau Americane. Pe urmă cred că erau cele Germane şi Franţuzeşti. Mai puteau fi Ceheşti, Italineşti, Englezeşti şi alte naţii.
Uite nişte statistici din 1933: http://volganeagra.b...statistics.html Ca f.d. în fostul Imp. Austro-Ungar se circula pe stânga. Cehoslovacii au rămas aşa până în 1938-1939 şi Ungurii până prin 1941. |
|
#30
Posted 16 March 2019 - 11:40
djl, on 16 martie 2019 - 10:39, said:
În interbelic marea majorite erau Americane. Pe urmă cred că erau cele Germane şi Franţuzeşti. Mai puteau fi Ceheşti, Italineşti, Englezeşti şi alte naţii. Uite nişte statistici din 1933: http://volganeagra.b...statistics.html Ca f.d. în fostul Imp. Austro-Ungar se circula pe stânga. Cehoslovacii au rămas aşa până în 1938-1939 şi Ungurii până prin 1941. |
#32
Posted 16 March 2019 - 12:06
djl, on 16 martie 2019 - 00:50, said:
Uitându-mă din întâmplare la unele maşini de lux produse în Franţa în anii '30-'50 am văzut că unele dintre ele aveau volanul pe dreapta, deşi în Franţa pe atunci se circula şi ca acuma, pe stânga şi nu par a fi destinate exportului + Convenţia de la Paris privind circulaţia auto avea ca scop adoptarea la nivel European a circulaţie pe partea dreaptă. Am căutat cu nenea Gogu', dar nu am reuşit să găsesc vreo explicaţie pentru ciudăţenia asta. Vezi: https://newsdancienn...olant-a-droite/ Ce părere ai de cei care conduc mașinile, cu volanul pe locurile din spate: http://www.autoexper...heta-din-spate/ Edited by PicoDazore, 16 March 2019 - 12:07. |
#33
Posted 16 March 2019 - 12:17
Dacă sunt displayuri în faţă e foarte tentant pentru şofer să se uite la film şi e ca şi cum te-ai uita noaptea la reclame luminoase stil vechi şi tocmai pe atunci ar vira cineva în faţa ta sau ar traversa un pieton... deci mui periculoso.
|
|
#34
Posted 16 March 2019 - 12:27
Cat de prapaditi si imbecili sa fie spaniolii sa mute usile la autobuz second hand de pe o parte pe alta? cata cheltuiala cand alea rezistau 2-7 ani maxim fiind si sh. Nici nu se meritau costurile, probabil a spalat si atunci cineva bani.
Nu puteau lua din turcia sau china belarus sau blocul estic ieftine? Decat atata improvizare mai bine sa fi mers cu camionul. Sau nu puteau sa-si fabrice singuri pe model romanesc cu o licenta cumparata sau asamblate la ei cu caracteristicile cerute? Asta arata cat de prosta se traia atunci in toata lumea fata de acum. Si ce progres mare a facut in general concurenta dintre capitalism si comunism cat despre intrebarea titlului, e simplu. Ca era nevoie de masini de acel tip, nimeni nu produce ceva daca nu se vinde rentabil. Edited by cipri2bau, 16 March 2019 - 12:30. |
#35
Posted 16 March 2019 - 13:48
petit_christian, on 16 martie 2019 - 01:36, said:
Les marques de luxe françaises vont cependant garder le volant à droite. Ces marques ce sont Bugatti (comme la Type 57 qu’on avait essayé dans cet article), Delage, Delahaye, Hotchkiss, on en passe et des meilleurs puisqu’à l’époque la France produit beaucoup de ces belles autos ! Sur les sportives, la logique est que la plupart des circuits tournant à droite, le poids est mieux réparti. Mais sur les autres autos, le facteur principal, c’est le chauffeur. Ces autos luxueuses sont souvent conduites par un employé de la riche famille qui possède l’auto. Quand celui-ci gare l’auto (en serrant le frein à main avec la main gauche pour le coup), il est plus proche de la porte arrière droite, la première qu’il doit ouvrir. C’est là où se trouve Madame, qui n’a pas besoin de marcher sur la route pour atteindre le trottoir ! Autre avantage, le chauffeur étant à droite, il ne bouche pas la vue de Monsieur, installé à l’arrière gauche ! Sursa https://newsdancienn...olant-a-droite/ Exista google translate, Pe scurt, pt competitii, majoritatea circuitele avind viraje la dreapta, masa era mai repartizata. Si al doilea, fiind masini de lux proprietarii preferau ca soferul sa fie indrepata, pt ca ei, propietarii, sa poata admira mai bine privelistea si pt ca siferii sa poata deschide cat mai repede usa din drepata spate, unde se afla o doamna. Numai tu puteai sa ai asemenea curiozitati. @ceilalati: de ce va place sa va dati cu presupusul total pe linga subiect? Si de ce oamenii astia care isi luau masini luxoase nu isi cumparau un autobuz? E mult mai spatios si se vede bine in toate directiile. djl, on 16 martie 2019 - 02:10, said:
La calea ferată se circula pe partea ailaltă. Au pus niște sabotori Englezi bombă pe calea din dreapta în W.W. 2 crezând că fiind Europa Continentală se circulă pe partea dreapta pe calea ferată (Francezii nu erau sau nu sunt singurii continentali cu circulația pe stânga la calea ferată) și când trece trenul care trebuia deraiat, na supriză că mergea pe stânga. djl, on 16 martie 2019 - 02:49, said:
Contează, contează. Dacă se circulă pe dreapta, postul de conducere e pe partea dreaptă, dacă se circulă pe stânga postul de conducere e pe partea stângă. Se pot folosi ajutorii de mecanic dacă de exemplu o locomotivă este adusă din Marea Britanie (post de conducere pe stânga) și circulă la noi, unde semnalizarea feroviară e pe dreapta (nu rândeți, au fost aduse electrice la noi s.h. din Anglia). Edited by Dihorul Razboinic, 16 March 2019 - 13:46. |
#36
Posted 16 March 2019 - 13:56
La calea ferată sunt predefinite sensurile de circulaţie. Doar dacă-s întreruperi de circulaţie pe un fir o ia trenul pe firul de circulaţie în care se merge de obicei în sensul opus.
Nu, postul de conducere nu e în centru. Am citit pe aici că ar fi la locomotivele noi, dar la restul nu e aşa. Probabil e de pe vremea locomotivelor cu aburi şi a altor locomotive care nu aveau parbriz panoramic (vedeţi locomotivele tip buldog nose sau GG1 - una dintre cele mai frumoase electrice produse vreodată - şi asta avea bot). |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users