Cei cu masini electrice la bloc...cum incarcati ?
#73
Posted 26 December 2018 - 21:41
Ford, te inseli, fatada blocului nu este proprietatea ta. Este proprietate comuna "Ceteste" legea
|
#74
Posted 26 December 2018 - 22:45
Ford4, on 26 decembrie 2018 - 20:56, said: La mine solutia a fost mult mai simpla si de aceea nu mi-am pus contor separat. Stau la etajul 1 si am terasa iar garajul este sub terasa mea. Practic in afara de vreo 2 m maxim in care coboara pe peretele terasei pana in spatele garajului, el "merge" doar pe proprietatea mea. Dar voi apela si eu la instalatie separata cand imi voi lua masina electrica pentru ca instalatia din casa e dimensionata pe 25 A si mai folosesc si alti consumatori asa ca nu am chef sa-mi sara sigurantele cand dau drumul la cuptorul electric. Pãi da, vor sari siguranțele de la transformator direct. Cum limitați voi încãrcarea, sã tragã mașina numai 1 kW, sa ajungã pt toti ? |
#75
Posted 27 December 2018 - 00:04
Reactor2015, on 26 decembrie 2018 - 21:41, said:
Ford, te inseli, fatada blocului nu este proprietatea ta. Este proprietate comuna "Ceteste" legea Asta am zis si eu ca in afara de cei 2m de pe fatada blocului restul cablului e numai pe proprietatea mea. irulan_corrino, on 26 decembrie 2018 - 22:45, said:
Păi da, vor sari siguranțele de la transformator direct. Cum limitați voi încărcarea, să tragă mașina numai 1 kW, sa ajungă pt toti ? De unde ai scos tu acel 1 kw ? Daca siguranta la ei este de 32 A, asta inseamna ca pot incarca la 6 kw. Nu e mult dar e suficient cat sa incarci bateria pentru peste 100 km Edited by Ford4, 26 December 2018 - 23:58. |
#76
Posted 27 December 2018 - 00:08
Bine,bine și crocodilul zboarã, dar mai pe jos, am înțeles, suntem vestici in principiu, dar mai cãlcãm in câte o balegã de vacã ocazional... Asta e.
Ia zi tu cum limitați încãrcarea cât sã vã ajungã la toți cã altfel cade transformatorul. Aha, editași. Și ce putere instalatã trebuie și de unde o iei ? Edited by irulan_corrino, 27 December 2018 - 00:09. |
#77
Posted 27 December 2018 - 00:30
dan78rom, on 26 decembrie 2018 - 10:20, said:
@wotan Bun, sa zicem ca ti se aproba un bransament de la tabloul blocului la locul de parcare, cu grup de masura si tot ce trebuie. Toate bune si frumoase, pina incep sa le vina si altora asemenea idei. Si, o simpla intrebare. Daca iti bagi masina in curtea casei tale si tragi prelungitorul pana la ea, nu incalci nici o lege, ma gandesc. De ce ar deveni ilegal daca faci acelasi lucru in curtea proprietate privata a unui bloc, daca restul proprietarilor isi dau acordul? |
#78
Posted 27 December 2018 - 00:35
irulan_corrino, on 27 decembrie 2018 - 00:08, said:
Bine,bine și crocodilul zboară, dar mai pe jos, am înțeles, suntem vestici in principiu, dar mai călcăm in câte o balegă de vacă ocazional... Asta e. Ia zi tu cum limitați încărcarea cât să vă ajungă la toți că altfel cade transformatorul. Aha, editași. Și ce putere instalată trebuie și de unde o iei ? 6 kw de la acelasi transformator de la care sunt trase prizele si la celelalte 30 de garaje. Dar tot nu mi-ai raspuns de unde ai scos acel 1 kw cand eu vorbeam de sigurante de 32 A Faptul ca mi-am batut joc de nestiinta ta si a lui bobalex nu inseamna ca trebuie sa incepeti cu atacuri la persoana. Mai bine puneti mana pe carte sau mai cititi pe internet si mai invatati si voi cate ceva Edited by Ford4, 27 December 2018 - 00:37. |
#79
Posted 27 December 2018 - 04:03
irulan_corrino, on 26 decembrie 2018 - 22:45, said:
Păi da, vor sari siguranțele de la transformator direct. Cum limitați voi încărcarea, să tragă mașina numai 1 kW, sa ajungă pt toti ? Ford4, on 27 decembrie 2018 - 00:35, said:
de unde ai scos acel 1 kw cand eu vorbeam de sigurante de 32 A Eu am scris de 1 kwh ca sa fie un scenariu unde chiar toti cei 20-30-40 oameni dintr-o scara pot incarca simultan, peste noapte in vreo 5 ore vreo 5 kw care sa ajunga la o nevoie zilnica de vreo 20-30 km(20km la 250w/km la o Tesla s, si 30km la 170w/km la un Nissan leaf). |
#80
Posted 27 December 2018 - 10:31
Wotan, on 27 decembrie 2018 - 00:30, said: La momentul actual, daca intr-o parcare de 20-30 masini apar 2-3 electrice, se numeste optimism. Majoritatea vor fi diesele vechi Euro 4 sau mai rau, pentru ca "consuma putin" si nu trebuie adaus de uree.. Si, o simpla intrebare. Daca iti bagi masina in curtea casei tale si tragi prelungitorul pana la ea, nu incalci nici o lege, ma gandesc. De ce ar deveni ilegal daca faci acelasi lucru in curtea proprietate privata a unui bloc, daca restul proprietarilor isi dau acordul? |
#81
Posted 27 December 2018 - 10:35
77777-7, on 26 decembrie 2018 - 20:12, said: ...... Exact asa s-a facut mereu, s-a tras cablue electric de la geam la garaj, pana sa apara moda cu contoare pe fiecare garaj in parte, oricum curentul a fost mereu platit, si cablul a fost mereu la multi metri inaltime si imposibil ca cineva sa se atinga de el. |
#82
Posted 27 December 2018 - 10:36
77777-7, on 26 decembrie 2018 - 20:12, said: ...... Exact asa s-a facut mereu, s-a tras cablue electric de la geam la garaj, pana sa apara moda cu contoare pe fiecare garaj in parte, oricum curentul a fost mereu platit, si cablul a fost mereu la multi metri inaltime si imposibil ca cineva sa se atinga de el. Attached Files |
|
#83
Posted 27 December 2018 - 11:36
dan78rom, on 27 decembrie 2018 - 10:31, said:
Nu exista curte proprietate privata, nu atita timp cit ai pretentia ca primaria sa asfalteze/mature/schimbe becuri de iluminat public. Ce lungime are "prelungitorul", si ce pierderi? In V/m. Cum il treci astfel incit sa nu se distruga de la rotile altor vehicule si sa nu devina un pericol pentru altii? De ce producatorii de EV-uri nu vind optional prelungitoare de 50m tip rola? Astea toate parca-s din putul gandirii. Cred ca nu te-ai trezit din mahmureala ! 1) Ca nu exista curte proprietate privata, la asta no comment ! 2) 0,15 V/m la un cablu cu sectiunea de 4 mm2 la o putere de 3 kw cat poti trage maxim de la prizele de acasa. Adica un banal prelungitor, nimic special. 3) se trage aerian, a mai aratat cineva o poza pe aici. 4) nu vand role de 50 m ca sa nu se faca de ras cu astfel de optionale ! |
#84
Posted 27 December 2018 - 15:19
Wotan, on 27 decembrie 2018 - 00:30, said: Si, o simpla intrebare. Daca iti bagi masina in curtea casei tale si tragi prelungitorul pana la ea, nu incalci nici o lege, ma gandesc. De ce ar deveni ilegal daca faci acelasi lucru in curtea proprietate privata a unui bloc, daca restul proprietarilor isi dau acordul? Pentru ca pui in pericol viata altor oameni si poate chiar si pe a ta. Nu este permis nici in curte, nici pe o proprietate privata si cu atat mai putin pe o proprietate comuna. Daca faci asta pe proprietate comuna ar trebui sa ajungi la puscarie. Dar cum legile in RO nu prea functioneaza cel mai probabil o sa ajungi la spital: o buza sparta, o mana rupta. Cine nu invata de buna voie invata de nevoie. |
#85
Posted 27 December 2018 - 17:04
dan78rom, on 27 decembrie 2018 - 10:31, said:
Nu exista curte proprietate privata, nu atita timp cit ai pretentia ca primaria sa asfalteze/mature/schimbe becuri de iluminat public. Ce lungime are "prelungitorul", si ce pierderi? In V/m. Cum il treci astfel incit sa nu se distruga de la rotile altor vehicule si sa nu devina un pericol pentru altii? De ce producatorii de EV-uri nu vind optional prelungitoare de 50m tip rola? Albastru deschis e #6 adica 4mm firul, la 200 feet, 60m, abia pierde 2kw din 10kw, dar cu cat e mai gros cablul cu atat mai bine. 86-APP, on 27 decembrie 2018 - 10:35, said:
cabluri , ok ...puneti si rufe pe ele ???? 86-APP, on 27 decembrie 2018 - 10:36, said:
cabluri , ok ...puneti si rufe pe ele ???? cspot, on 27 decembrie 2018 - 15:19, said:
Pentru ca pui in pericol viata altor oameni si poate chiar si pe a ta. Nu este permis nici in curte, nici pe o proprietate privata si cu atat mai putin pe o proprietate comuna. Daca faci asta pe proprietate comuna ar trebui sa ajungi la puscarie. Dar cum legile in RO nu prea functioneaza cel mai probabil o sa ajungi la spital: o buza sparta, o mana rupta. Cine nu invata de buna voie invata de nevoie. Edited by 77777-7, 27 December 2018 - 17:02. |
#86
Posted 27 December 2018 - 17:21
Eu vad ca albastru deschis este AWG 6, adica peste 8mm diametru, si aprox 54 mm patrati aria. Mai punem si izolatia, mai luam in considerare si ca-s trei fire, plus o izolatie generala, ce sa zic, o placere sa-l manevrezi zilnic.
Edit: Nu inteleg ce-i asa greu de inteles: daca stai la bloc, e problema. Ori iti autorizezi un bransament special, in conditiile in care ai loc de parcare proprietete personala, ori te milogesti pe la primarie sa gasiti o solutie in zona. rromiile cu prelungitoare de zeci de metri sint doar atit, rromii si improvizatii, si nu pot functiona la modul general. Edited by dan78rom, 27 December 2018 - 17:28. |
#87
Posted 27 December 2018 - 17:44
77777-7, on 27 decembrie 2018 - 17:04, said:
..... Da cabluri..asa se cheama si sunt folosite pentru transmiterea curentului electric. Din ce era vii ? Cenozoica sau mezozoica ? Probabil prima. ...... |
|
#88
Posted 27 December 2018 - 17:55
dan78rom, on 27 decembrie 2018 - 10:31, said:
Nu exista curte proprietate privata, nu atita timp cit ai pretentia ca primaria sa asfalteze/mature/schimbe becuri de iluminat public. cspot, on 27 decembrie 2018 - 15:19, said:
Pentru ca pui in pericol viata altor oameni si poate chiar si pe a ta. Nu este permis nici in curte, nici pe o proprietate privata si cu atat mai putin pe o proprietate comuna. Daca faci asta pe proprietate comuna ar trebui sa ajungi la puscarie. Dar cum legile in RO nu prea functioneaza cel mai probabil o sa ajungi la spital: o buza sparta, o mana rupta. Cine nu invata de buna voie invata de nevoie. Edited by Wotan, 27 December 2018 - 18:01. |
#89
Posted 27 December 2018 - 18:01
@wotan
De acord. Dar in cazul acesta, orice investitie legata de instalarea unui punct de incarcare pentru masini electrice va priveste. Inclusiv schimbarea transformatorului cu unul mai mare daca este cazul. |
#90
Posted 27 December 2018 - 18:15
Oare cine ar vrea un client care a cumparat o masina de 20-30k de euro blocat 1-2 ore la el in magazin? Oare ar fi dispus sa ii dea curent de 2-3 lei pentru a-l tine pe acolo? Intreb si eu. Ca mall-urile deja au raspuns si au construit puncte de incarcare, puncte pe care le vor inmulti pe masura ce va creste cererea. E un cost infim pentru ei si aparent nici nu au avut probleme cu autorizatiile.
Am impresia ca unii romani o sa aiba un soc cand o sa se duca in germania dupa un TDI si nu o sa mai gaseasca decat hibride si electrice. Trebuie sa realizati ca majoritatea companiilor auto au taiat COMPLET investitiile in diesel. Adica i-au pus capac, ce masini o sa mai apara de acum cu motoare diesel o sa fie cu cele existente, prin tari din lumea a 3-a, care nu se supun normelor de poluare din UE sau USA. O alta confuzie este ca trebuie statul sa faca ceva. Gresit. Interesul este al privatilor. Consumul echivalent al unei masini electrice este de 1.5l-2l/100km, e o marja uriasa de profit acolo pentru care investitia necesara nu e uriasa, mai ales pentru o companie precum Enel, de exemplu. https://stiintasiteh...sini-electrice/ Cine zicea mai devreme ca nu s-a dezvoltat deloc tehnologia, sa arunce un ochi pe graficul asta: [ https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-40b4daa51b85c138815bfa972e921459.webp - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by figo1988, 27 December 2018 - 18:22. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users