Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Caut splitter semnal satelit

Instalatii sanitare

Program de slabire cu succes gara...

Reconditionare cada baie din fonta
 Problema imprimanta

Here goes nothing

BCR sau Raiffeisen

Visual Studio 2022 instaleaza Epi...
 Sfat alegere parbriz

EMAG - recenzii false facute de ei?

Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai
 Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...

Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?
 

trebuie sa aiba si un neajuns nu?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#19
florynsv

florynsv

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,050
  • Înscris: 09.08.2009
Intr-adevar merge, dar merg doar motoarele diesel cu injectoare mecanice si pompa clasica de injectie, nu merge pe motoarele mai recente  cu injectoare comandate electronic. In timp se depune un fel de "sicleala" in tot sistemul de alimentare si gripeaza pompa, injectoarele, etc. Pana si batranul U650 este afectat de uleiul de floarea soarelui.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xn7Ah4B9P8o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#20
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,507
  • Înscris: 27.10.2007
un vecin la tara are tractor John Deere (parca) si, dela 1 aprilie la 1 noiembrie foloseste amestec jumate motorina jumate ulei. avea o formula mai complicata in care punea si un pic de benzina, dar a renuntat. merge asa de trei ani fara probleme.  doar iarna baga motorina curata. el zice ca secretul sta in amestec si in circulatia combustibilului. daca uleiul sta in rezervor, polimerizeaza. daca mergi zilnic cu tractorul n-are cum.

#21
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013

 florynsv, on 25 noiembrie 2018 - 17:49, said:

se depune un fel de "sicleala"

 strongsss, on 25 noiembrie 2018 - 18:21, said:

daca uleiul sta in rezervor, polimerizeaza.


De fapt este vorba despre glicerina din uleiul alimentar care in timp formeaza depuneri si colmatari. Unii considera ca o anihileaza adaugand naftalina insa si asta formeaza niste depuneri extrem de dure. Evident, mai sunt "retete" cu adaugare pe langa uleiul alimentar de benzina, kerosen sau alte avioane.

Poti scoate glicerina din ulei prin operatii chimice de filtrare, titrare, precipitare, decantare folosind soda caustica si metanol obtinand biodiesel existent deja in motorina din comert pe timpul verii.

In orice motor diesel de orice generatie, a alimenta cu ulei alimentar (crud sau ars) duce mai devreme sau mai tarziu la avarii serioase.
Ok, experimental merge, asa, "sa ne dam mari ca oite ce fac io" dar a continua in mod curent indiferent de dozaj e o prostie.

...una din retete de separare glicerina din uleiul alimentar (gasiti pe internet cu explicatii mai detaliate, cu poze, alea, alea...)

"
- 1l ulei ars de la shaormerie sau nou
- 160-180 ml de metanol (f. greu de obtinut)
- 5-10 gr de soda caustica de puritate mare
cantitatea de soda se determina dupa titrarea uleiului, adica sa vezi cat de acid este uleiul si cata soda trebuie in plus ca reactia sa aiba loc. (cantitate soda la ulei nou: 5gr/litru)
Uleiul trebuie sa nu contina apa deloc, altfel obtineti sapun.
Mai intai se amesteca soda cu metanolul. Atentie nu folositi PET-uri deoarece se gauresc.
Apoi se toarna metoxidul in uleiul incalzit la 50-60 grade celsius, se mai amesteca inca o ora si se lasa peste noapte.
A doua zi se separa BIODIESELUL de glicerina care se gaseste dedesubt.
Se spala in cateva ape, se usuca si se filtreaza f bine...."

Edited by ncu, 25 November 2018 - 21:57.


#22
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,841
  • Înscris: 14.10.2017
operatii care cresc pretul deci se pierde avantajul obtinut

#23
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,507
  • Înscris: 27.10.2007

 ncu, on 25 noiembrie 2018 - 21:52, said:

Unii considera ca o anihileaza adaugand naftalina insa si asta formeaza niste depuneri extrem de dure.
naftalina este un pericol pentru motor . chiar trebuie sa ai o doza de inconstienta sa pui naftalina, sau sa folosesti ulei ars intr-un motor.

Quote

Poti scoate glicerina din ulei prin operatii chimice de filtrare, titrare, precipitare, decantare folosind soda caustica si metanol

reteta data de tine transforma glicerina in sapun. practic glicerina + soda + temperatura = sapun.

Edited by strongsss, 26 November 2018 - 09:07.


#24
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Ca sa-ti iasa sapun mai ai nevoie de apa.

#25
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,841
  • Înscris: 14.10.2017
pana  la urma  astea sunt retete dupa ureche sau se pot face niste cercetari mai serioase si se poate crea un produs pe care sa il adaugi la ulei ca sa nu ai problemele astea? este posibil sa existe astfel de lichide ?

Edited by karax, 26 November 2018 - 14:42.


#26
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
S-au facut studiile alea serioase iar produsul exista iar utilizarile sunt diverse.
Ce poti tu sa faci e sa-l ambalezi si sa-i dai o denumire comerciala, eventual sa scrii dozajul.

Citeste despre indicele de saponificare al uleiului.

Edited by underb, 26 November 2018 - 14:50.


#27
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,841
  • Înscris: 14.10.2017
mersi asta vroiam sa stiu

#28
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,074
  • Înscris: 20.10.2015
Sau daca vrei sa aflii si performanta motorului care merge cu asa ceva te apuci si studiezi fizica termodinamica

#29
popicoo

popicoo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 901
  • Înscris: 07.03.2012
Este cat se poate de adevarat. Eu, cand incing tigaia foarte tare, daca torn un pic de apa peste ulei, am un zgomot de motor turat la 5.000......

#30
moftware

moftware

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,402
  • Înscris: 08.05.2008
Daca actualele tendinte nu se schimba, peste o generatie e posibil sa descoperim ca e mai rentabil sa folosim uleiul drept combustibil pentru... oameni. Din punct de vedere energetic, ricsa va fi mai rentabila decat taxiul, coasa va fi mai rentabila decat motocoasa si ne vom aminti cum au fost construite piramidele, iar stabilitatea economica mondiala va fi in mainile OPEC OVOEC. Serios vorbind, cel mai mare neajuns al ideii on-topic este alterarea mentalitatii. Acum ne inecam in lac si vrem sa ne salvam aruncandu-ne in put.

#31
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,074
  • Înscris: 20.10.2015

 moftware, on 30 noiembrie 2018 - 16:59, said:

Daca actualele tendinte nu se schimba, peste o generatie e posibil sa descoperim ca e mai rentabil sa folosim uleiul drept combustibil pentru... oameni. Din punct de vedere energetic, ricsa va fi mai rentabila decat taxiul, coasa va fi mai rentabila decat motocoasa si ne vom aminti cum au fost construite piramidele, iar stabilitatea economica mondiala va fi in mainile OPEC OVOEC. Serios vorbind, cel mai mare neajuns al ideii on-topic este alterarea mentalitatii. Acum ne inecam in lac si vrem sa ne salvam aruncandu-ne in put.

Viitorul este masina electrica

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate