Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Probleme cu scurgerea de ulei pe ...

Blocuri cu apartamente de 5+ camere

Casa noua finisata, teava incalzi...

Ce marca si model de DVD-RW sa cu...
 Achizitie camera video auto (II)

Baza de date cu imagini pe bani

Robotul martian european, revigor...

Are cineva o inregistrare Radio R...
 Geoana: „Sistemul de vot es...

Imprimare mai multe pagini intr-o...

trebuie sa depun declaratie unica...

Ruse vs Rusesti
 Le mai putem da pe brazda? tipsuri

Recomandari gips carton tavane. (...

ce fel de activitate intretinere ...

Se poate imbunatati o poza sa se ...
 

Recomandari Seminee 2018+

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
921 replies to this topic

#577
geoal

geoal

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 05.02.2007

 haplea82, on 14 decembrie 2020 - 18:55, said:

peretii exteriori  pe care e construit / vine semineul i ai izolat?

admisia de aer de circulat  pt incalzire (ceea ce e sapat in bca ) mie mi se pare cam mica , e posibil ca circulatia aerului in jurul focarului sa fie cam slaba , de aici  aparenta putere mica de incalzire

Nu cred ca mesterul a pus placi de silicat si pe perete. L-as intreba, dar m-a secat prea tare: la cea mai mica observatie imi servea un "imi iau sculele si plec". Mi-a spart incalzirea in pardoseala, montat glafurile de piatra stramb de a trebuit sa demontez si refac toata baza semineului pana nu s-a uscat adezivul.
Deci da, e posibil sa pierd ceva caldura pe aici.
Admisia aia de aer e facuta de mine. El lasase doar o gaura in BCA in care ingropase grila de admisie si inchisese laterala dreapta. La cum o gandise el ar fi trebuit sa faca tiraj doar prin spatiul dintre BCA si baza focarului spre spatele acestuia.
N-am nici o treaba cu subiectul dar mi s-a parut extrem de putin (avand in vedere marimea grilelor). Dar omul era foarte vehement si nu accepta observatii de la "nepriceputi".

#578
manghels

manghels

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,906
  • Înscris: 27.02.2008
Exista rame in comert dar chiar si cu ele tot se lasa acel luft de 3-4 mm pt dilatare.
Eu o sa mi-o confectionez din cornier vopsit cu o vopsea termica.

https://www.pefoc.ro...earch?name=Rama

Nu cred ca e greu de facut acel luft chiar si acu  având in vedere ca acele placi de silicat se pot taia usor, dar nu fara deranj si praf, cu un fierastrau scurt. Placile de pe spatele hotei, lipite de zid sunt cam obligatorii,  având in vedere ca in hota se pot atinge sute de grade. Ma uitasem si eu la focarele din leroy dar nu am vazut sa fie prevăzute cu admisie aer din exterior. Indiferent de focar si de hota, el tot ar trebui sa dea caldura, macar prin sticla,  radiant, daca nu prin grilele hotei. Conteaza si izolatia casei si daca e sursa principala sau complementară (semineul). Am meu, tot de 12kw, daca pun 3-4 focuri de fag uscat cu tiraj la maxim, ma scoate din casa de caldura. Il folosesc complementar incalzirii principale, ipat, de plăcerea flacarilor, trosnit, funingine pe degete cand curat cenusa, etc, in principiu, amintiri din copilărie. Eu is multumit pana acu de ce am facut la semineu. Acu ii la gri..in teste.

Edited by manghels, 15 December 2020 - 07:43.


#579
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007

 geoal, on 14 decembrie 2020 - 21:59, said:

Am sa vad daca pot reface finisajul si lasa un rost de dilatatie. Dar o sa vina ciudat, placa cu finisajul de glet si vopsea trebuie terminata cu ceva langa metalul de la focar. Ma gandeam la un fel de coltar sau ceva de genul. Exista asa ceva?



La nivelul la care placile se imbina cu focarul, exista un fel de coltar sau ceva in care sa termin finisajul ca sa iasa drept si sa nu intre in contact cu metalul incins?

Garnitura de azbest face contact pe toata lungimea cu metalul, se vede ca sterge praful. Si nu prea cred sa nu fie fum, pentru ca pe exterior finisajul nu se incalzeste niciodata sa aiba motive sa se incalzeasca.Silicatul acela isi face treaba foarte bine din acest punct de vedere.

Nu am inca hota si nu ma pot gandi la vre-un motiv care sa produca presiune negativa ca sa traga gaze din semineu.

Multumesc de urare, sa dea cel de sus sa ii dau de cap si sa ma pot bucura de el.


silicatul nu transmite caldura , dar insertul se incalzeste foarte tare  si e posibil sa incalzeasca si finisajul de pe silicat prin contact si radiatie termica si sa ti l inegreasca ...daca spui ca snurul garnitura e ok , si ca n ai hota  cam asta ar fi singura explicatie ...vopseaua lavabila sau ce finisaj ai tu acolo se incalzeste de la insert si se inegreste ..nu poti avea presiune mai mare in insert fata de presiunea camerei , sau poti daca ai probleme mari de cos

daca sticla focarului (insertului) este cu curatare pirolitica , adica are strat de metalizare pe fata exterioara , caldura transmisa prin radiatie termica  prin sticla este destul de mica , asta pt ca startul respectiv metalic (nu i vizibil sau e vizibil cam in acelasi mod cu sticla low-e ) iti reflecta inapoi in focar caldura astfel supraincalzind sticla si realizand arderea fumului de pe aceasta

stiu asta pt ca focarul meu a fost initial cu sticla normala pe care am inlocuit o cu sticla pirolitica(cu autocuratare)  si am remarcat  diferenta de caldura ce radiaza(trece) prin cele 2 tipuri  sticla , aceasta diferenta fiind enorma ...initial parchetul din apropierea sticlei se incalzea f tare , acum treaba e lejera

 geoal, on 14 decembrie 2020 - 22:28, said:

Nu cred ca mesterul a pus placi de silicat si pe perete. L-as intreba, dar m-a secat prea tare: la cea mai mica observatie imi servea un "imi iau sculele si plec". Mi-a spart incalzirea in pardoseala, montat glafurile de piatra stramb de a trebuit sa demontez si refac toata baza semineului pana nu s-a uscat adezivul.
Deci da, e posibil sa pierd ceva caldura pe aici.
Admisia aia de aer e facuta de mine. El lasase doar o gaura in BCA in care ingropase grila de admisie si inchisese laterala dreapta. La cum o gandise el ar fi trebuit sa faca tiraj doar prin spatiul dintre BCA si baza focarului spre spatele acestuia.
N-am nici o treaba cu subiectul dar mi s-a parut extrem de putin (avand in vedere marimea grilelor). Dar omul era foarte vehement si nu accepta observatii de la "nepriceputi".
tu de ce crezi ca eu mi l am facut singur Posted Image ...sunt de mult pe principiul fara mesteri in curte ...nu pot sa inteleg faptul ca platesti , te milogesti de ei  si la final te alegi cu buleala
cumnatului meu , mesterii, pe care daca i intrebai ce stiu despre seminee te puneau scurt la punct spunandu ti ca ei le au inventat  ,i au turnat sub semineu placa continua  de beton , fara admisie de aer ..de i- a crapat tot ce construisera , inclusiv crapaturi in zidul casei ..in halul asta s a incalzit interiorul semineului ..a trebuit sa demoleze tot si sa l refaca cu alti meseriasi(dar nu de seminee si oameni deschisi la minte hotarati sa faca un ban si sa asculte de proprietar)

Edited by haplea82, 15 December 2020 - 08:43.


#580
camsonat

camsonat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,209
  • Înscris: 09.01.2008
Taie cu cutter si fierastrau in asa fel incat intre insert si hota sa ai un spatiu de 6mm, fa rost de cornier de aluminiu de 10x10x1mm sau cat vrei tu si lipeste-l cu silicon rezistent la temp inalta. Uite ce a iesit la mine.

Attached Files


Edited by camsonat, 15 December 2020 - 09:06.


#581
anduvirgil

anduvirgil

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,363
  • Înscris: 26.12.2009

 geoal, on 14 decembrie 2020 - 16:51, said:

Am si eu niste probleme cu un semineu din otel de 12KW  (focarul e modelul pe colt de la LeroyMerlin).
...
1. Se observa placa de silicat in dreapta jos...deci, teoretic ar avea pereții exteriori placați
2. Înțeleg ca admisia de aer in focar se face prin grila dreptunghiulară de jos. La fel si aerul pentru hota?
3. Golul de jos, din dreapta focarului a fost inchis...deci lipsa aer pentru hotă, respectiv tiraj la grila de aer de sus
4. Posibila supra alimentare a focarului

Edited by anduvirgil, 15 December 2020 - 09:12.


#582
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
1 deasupra placii din dreapta jos , se vede ca peretele e liber , oricum nu trebuie izolat peretele in pozitia acelei placi , probabil meseriasul a folosit acea placa pt a sprijini ceva in timpul constructiei hotei .
in spatele focarului , se observa o distanta f mica fata de perete , acolo daca s a folosit placa de silicat pt izolare perete atunci ori focarul este lipit de aceasta placa ori distanta focar placa este f mica deci spatiu mic pt circulatia aerului de incalzit ..deci randament 0 sau scazut

2grila de sub focar este admisie aer hota , aer de incalzit  , admisia de aer in focar e undeva pe focar

3 grila e in contact deschis cu golul dreapta jos , prin canalul taiat in bca si cred ca acea grila partial vine si in dreptul golului , asta ochiometric

4 daca circulatia aerului in jurul focarului e ok ,nu poti supraincalzi focarul ...ti se recomanda un nivel de incarcare a focarului cu lemne pt ca peste acest nivel , initiind focul de sus in jos , suprafata incalzita , deci de schimb a focarului este mica si ca atare arzi lemne pt a trimite caldura pe cos , cedand , datorita suprafetei mici de schimb , putina caldura aerului din incapere

poti supraincalzi focarul folosind combustibili necorespunzatori , de ex carbune superior etc , nu cu lemne

Edited by haplea82, 15 December 2020 - 09:28.


#583
geoal

geoal

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 05.02.2007

 manghels, on 15 decembrie 2020 - 07:42, said:

Exista rame in comert dar chiar si cu ele tot se lasa acel luft de 3-4 mm pt dilatare.
Eu o sa mi-o confectionez din cornier vopsit cu o vopsea termica.

https://www.pefoc.ro...earch?name=Rama

Nu cred ca e greu de facut acel luft chiar si acu  având in vedere ca acele placi de silicat se pot taia usor, dar nu fara deranj si praf, cu un fierastrau scurt. Placile de pe spatele hotei, lipite de zid sunt cam obligatorii,  având in vedere ca in hota se pot atinge sute de grade. Ma uitasem si eu la focarele din leroy dar nu am vazut sa fie prevăzute cu admisie aer din exterior. Indiferent de focar si de hota, el tot ar trebui sa dea caldura, macar prin sticla,  radiant, daca nu prin grilele hotei. Conteaza si izolatia casei si daca e sursa principala sau complementară (semineul). Am meu, tot de 12kw, daca pun 3-4 focuri de fag uscat cu tiraj la maxim, ma scoate din casa de caldura. Il folosesc complementar incalzirii principale, ipat, de plăcerea flacarilor, trosnit, funingine pe degete cand curat cenusa, etc, in principiu, amintiri din copilărie. Eu is multumit pana acu de ce am facut la semineu. Acu ii la gri..in teste.

:) Exact pentru senzatiile si amintirile din copilarie langa foc l-am facut si eu. Multumesc pentru sfaturi. Testeaza-l bine inainte de finisaje, altfel patesti ca mine. Sanatate si foc in soba!

 haplea82, on 15 decembrie 2020 - 08:40, said:

silicatul nu transmite caldura , dar insertul se incalzeste foarte tare  si e posibil sa incalzeasca si finisajul de pe silicat prin contact si radiatie termica si sa ti l inegreasca ...daca spui ca snurul garnitura e ok , si ca n ai hota  cam asta ar fi singura explicatie ...vopseaua lavabila sau ce finisaj ai tu acolo se incalzeste de la insert si se inegreste ..nu poti avea presiune mai mare in insert fata de presiunea camerei , sau poti daca ai probleme mari de cos

daca sticla focarului (insertului) este cu curatare pirolitica , adica are strat de metalizare pe fata exterioara , caldura transmisa prin radiatie termica  prin sticla este destul de mica , asta pt ca startul respectiv metalic (nu i vizibil sau e vizibil cam in acelasi mod cu sticla low-e ) iti reflecta inapoi in focar caldura astfel supraincalzind sticla si realizand arderea fumului de pe aceasta

stiu asta pt ca focarul meu a fost initial cu sticla normala pe care am inlocuit o cu sticla pirolitica(cu autocuratare)  si am remarcat  diferenta de caldura ce radiaza(trece) prin cele 2 tipuri  sticla , aceasta diferenta fiind enorma ...initial parchetul din apropierea sticlei se incalzea f tare , acum treaba e lejera


tu de ce crezi ca eu mi l am facut singur Posted Image ...sunt de mult pe principiul fara mesteri in curte ...nu pot sa inteleg faptul ca platesti , te milogesti de ei  si la final te alegi cu buleala
cumnatului meu , mesterii, pe care daca i intrebai ce stiu despre seminee te puneau scurt la punct spunandu ti ca ei le au inventat  ,i au turnat sub semineu placa continua  de beton , fara admisie de aer ..de i- a crapat tot ce construisera , inclusiv crapaturi in zidul casei ..in halul asta s a incalzit interiorul semineului ..a trebuit sa demoleze tot si sa l refaca cu alti meseriasi(dar nu de seminee si oameni deschisi la minte hotarati sa faca un ban si sa asculte de proprietar)

Am vazut ca silicatul nu transmite caldura, am pus mana pe portiunea ingalbenita cand era focarul incins. Ma gandesc ca daca era de la caldura s-ar fi ingalbenit relativ uniform toata hota semineului (asa am vazut ca ii spun oamenii pe aici cutiei din placi de silicat). Deci tot fumul pare a fi explicatia. O sa iau un detector de fum/CO si il pun langa sa vad daca tipa. Oricum va face parte din solutia finala.
Daca lavabila se ingalbeneste, poate ma supar si il dau cu var cum erau sobele din pamant lipit cu caramida refractara tiganeasca.

Buna observatia cu sticla pirolitica, am sa citesc in documentatie sa vad de care scrie ca e. Cred ca e sticla rezistenta la temperatura si atat, pentru ca s-a afumat un pic pe interior.

 camsonat, on 15 decembrie 2020 - 09:06, said:

Taie cu cutter si fierastrau in asa fel incat intre insert si hota sa ai un spatiu de 6mm, fa rost de cornier de aluminiu de 10x10x1mm sau cat vrei tu si lipeste-l cu silicon rezistent la temp inalta. Uite ce a iesit la mine.

Frumos, sa-ti traiasca!
Am sa caut ceva similar.

#584
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
in alta ordine de idei ...nu vad din foto daca hota ajunge pana la placa de beton /tavan ..daca da , acolo trebuia sa mai ai un pod de izolatie la tavan pt a nu supraincalzi placa de beton ...asta in general se face fara a zidi lipit de placa de beton  , este un pod in hota care lasa un spatiu gol intre el si placa de beton  ,acest spatiu gol avand si el niste grile de aerisire pt ca aerul din interior , cand se incalzeste sa aiba unde sa refuleze..silicatul este bun izolator , dar in timp caldura trece totusi si prin el (poti vedea in foto cu semineul meu pe laterale sus deasupra grilei de iesire aer cald )

si sticla , asa numita cu autocuratare se afuma , sa aduci sticla respectiva la 500c este destul de dificil ...dar se afuma mai greu ...bine depinde mult de cat de adanc este focarul , daca lemnele sunt departe de stical (adancime mare) nu se afuma , daca focarul e putin adanc (cazul meu) tot se afuma dar nu asa rau

solutia mea este radicala ...daca as fi in locul tau , eu , as slefui  adezivul de pe placile de silicat hota , as gasi imbinarile , as taia placile si  as reconstrui tot semineul cum trebuie

Edited by haplea82, 15 December 2020 - 09:58.


#585
geoal

geoal

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 05.02.2007

 anduvirgil, on 15 decembrie 2020 - 09:10, said:

1. Se observa placa de silicat in dreapta jos...deci, teoretic ar avea pereții exteriori placați
2. Înțeleg ca admisia de aer in focar se face prin grila dreptunghiulară de jos. La fel si aerul pentru hota?
3. Golul de jos, din dreapta focarului a fost inchis...deci lipsa aer pentru hotă, respectiv tiraj la grila de aer de sus
4. Posibila supra alimentare a focarului

1. Vrebuie sa verific. E posibil sa fi pus placa aceea ca sa sprijine pe ea baza pentur glafurile de piatra.
2,3. Da. Admisia de aer se face pe jos. Pentru ca placa/grila era apropiata de baza din BCA mesterul a facut o gaura in ea (vezi poza 4). Asta facea ca grila aceea sa fie "gatuita" de gaura din BCA. In plus fluxul de aer era limitat de faptul ca inchisese aproape complet spatiul din dreapta jos al semineului cu o placa verticala la jumatate care avea rolul sa sustina la jumatate placa de silicat ce era baza pentru glaful de piatra lung. Avea rol structural, dar strica convexia aerului si schimbul de caldura. Am dat jos fata, am facut santul acela vertical de pe centru care conduce aerul dinspre grila pe sub focar si eliberat spatiul din dreapta. Probabil ca nu fost suficient. As fi curios care e fluxul de aer normal la un semineu executat corect. Ai idee, exista vre-un normativ/standard de flux de aer in functie de puterea focarului?
4. Am sa urmaresc sa vad care ar fi un optim.

 haplea82, on 15 decembrie 2020 - 09:50, said:

in alta ordine de idei ...nu vad din foto daca hota ajunge pana la placa de beton /tavan ..daca da , acolo trebuia sa mai ai un pod de izolatie la tavan pt a nu supraincalzi placa de beton ...asta in general se face fara a zidi lipit de placa de beton  , este un pod in hota care lasa un spatiu gol intre el si placa de beton  ,acest spatiu gol avand si el niste grile de aerisire pt ca aerul din interior , cand se incalzeste sa aiba unde sa refuleze..silicatul este bun izolator , dar in timp caldura trece totusi si prin el (poti vedea in foto cu semineul meu pe laterale sus deasupra grilei de iesire aer cald )

si sticla , asa numita cu autocuratare se afuma , sa aduci sticla respectiva la 500c este destul de dificil ...dar se afuma mai greu ...bine depinde mult de cat de adanc este focarul , daca lemnele sunt departe de stical (adancime mare) nu se afuma , daca focarul e putin adanc (cazul meu) tot se afuma dar nu asa rau

solutia mea este radicala ...daca as fi in locul tau , eu , as slefui  adezivul de pe placile de silicat hota , as gasi imbinarile , as taia placile si  as reconstrui tot semineul cum trebuie

Acum am vazut ce ai construit. Felicitari, ai mana.
Inainte sa iau orice decizie radicala, am sa verific cu o camera video endoscop pe care o sa o introduc pe grila de sus daca hota e izolata si pe perete si tavan.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Multumesc pentru sfaturi si am sa trag o concluzie din ciclul "tot patitu-i priceput" pentru cine citeste pe aici.

Daca vrei semineu si nu ai mana sa il construiesti singur si cap sa intelegi cum si de ce, nu merge pe mana unor mesteri decat daca:
1. ai vazut personal ce au construit si la ani de functionare in care beneficiarul e multumit. Adica recomandare pe bune.
2. daca ce vrei este exact ce au facut oamenii. Focarele deschise au dichisul lor, cele de fonta specificul lor, cele cu admisie de aer din exterior altul, etc, etc.

Daca mesterul e arogant, nu accepta observatii pertinente si nu comunica cu tine, trimite-l la plimbare! Am construit deja doua case si am auzit de N ori expresia "fac asta de 10 ani, nu ma invata pe mine!" De fiecare data a iesit prost si s-a demonstrat ca "mesterul" a facut asta de 10 ani PROST!

Economiile pe care le faci la manopera neapeland la o firma specializata care ofera garantie contractuala nu merita pe termen lung. Patesti ce am patie eu. Cand am vrut semineu nu mai gandeam ca o sa ajung sa pierd timp refacand ce a facut prost mesterul si studiind subiectul.
Preferam sa fiu expert in treaba mea si sa nu invat meseria altuia pe care l-am platit sa o faca corect.

Cand trag linie, cu timpul meu pierdut, cu incalzirea in pardoseala sparta, cu materialele stricate, cred ca manopera m-a costat probabil dublu cat m-ar fi costat daca luam o firma cu reputatie. Nu spun ca in cazul unei firma garantat era mai bine, pana la urma si ei angajeaza "mesteri", dar macar atunci aveam niste cifre plafonate contractual si o garantie.

Daca esti genul caruia ii place sa construiasca in/pe langa casa, atunci succes. In cazul meu n-as fi avut timp si dispozitie pentru asta, dar a trebuit sa o fac de nevoie.

Edited by geoal, 15 December 2020 - 10:23.


#586
anduvirgil

anduvirgil

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,363
  • Înscris: 26.12.2009

 geoal, on 15 decembrie 2020 - 10:22, said:

2,3. Da. Admisia de aer se face pe jos. Pentru ca placa/grila era apropiata de baza din BCA mesterul a facut o gaura in ea (vezi poza 4). Asta facea ca grila aceea sa fie "gatuita" de gaura din BCA. In plus fluxul de aer era limitat de faptul ca inchisese aproape complet spatiul din dreapta jos al semineului cu o placa verticala la jumatate care avea rolul sa sustina la jumatate placa de silicat ce era baza pentru glaful de piatra lung. Avea rol structural, dar strica convexia aerului si schimbul de caldura. Am dat jos fata, am facut santul acela vertical de pe centru care conduce aerul dinspre grila pe sub focar si eliberat spatiul din dreapta. Probabil ca nu fost suficient. As fi curios care e fluxul de aer normal la un semineu executat corect. Ai idee, exista vre-un normativ/standard de flux de aer in functie de puterea focarului?
4. Am sa urmaresc sa vad care ar fi un optim.
2 - admisa de aer pentru focar ar trebui sa fie separata de cea pentru hotă, de preferat din exterior
3- in spatiul din dreapta jos se poate monta incă o grila de aer...numai pentru hotă (spatiul din spatele peretelui este gol. Puteti incerca cu o gaura care sa nu depaseasca jumatate din suprata grilei de sus.
4- in cartea tehnica a focarului este specificata cantitatea maxima de lemne pentru un foc (in conditii normale-  admisie aer, ventilatie, tiraj)
La sobele mele am „făcut” instructiuni privind ”pornirea” sobei, aprinderea lemnelor, cantitatea de lemne la un foc (min-max), nr de focuri consecutive (daca e cazul)
https://lh3.googleus...sP=w425-h957-no

Edited by anduvirgil, 15 December 2020 - 11:39.


#587
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
frumoasa soba ...s o stapanesti sanatos

#588
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
fotografii cu camera flir (termica, masoara temp max 150,3 c ) in cazul semineului meu

focarul Attached File  flir_20201216T141440.jpg   27.31K   23 downloads

imbinarile cu profil rigips intre placile de vata bazaltica izolatie semineu si temperatura fata rigips Attached File  flir_20201216T135138.jpg   30.5K   16 downloadsAttached File  flir_20201216T135145.jpg   28.74K   27 downloads


temperatura aer incalzit la nivelul grilei semineuAttached File  flir_20201216T135155.jpg   25.45K   31 downloads

temperatura aer incalzit la nivelul grilei de aer cald dormitor , etaj superior semineului Attached File  flir_20201216T141648.jpg   23.26K   32 downloads

temperatura grile de aerisire etaj decompensare pe semineu Attached File  flir_20201216T135208.jpg   22.34K   28 downloads

#589
blesky50

blesky50

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 11.03.2008
Buna ziua, vreau sa imi montez un semineu al carui rol sa fie de aport si back-up la sistemul actual de incalzire in caz de nefunctionare a acestuia (partial-nu ma intereseaza sa imi incalzeasca toata casa) si decorativ - deci nu va fi principala sursa de incalzire in casa (am centrala termica pe gaze+calorifere). Rugamintea mea este daca puteti sa imi recomandati, din experienta proprie, o firma cu care ati lucrat si de care ati fost multumiti, care sa imi ofere o solutie completa (semineu+cos fum+montaj) si corecta (adaptata cerintelor mele, explicata si argumentata). Casa este in Ilfov. Multumesc.

#590
conu71

conu71

    Termopanist

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,091
  • Înscris: 22.06.2004
eu am lucrat cu cei de la seminee-expert. am un nordpeis n21 si cos de fum tona. foarte multumit dupa vreo 8 ani. incalzesc aproximativ 80mp.

daca doresti mai multe amanunte, lasa mi un nr de telefon in pm si iti explic pe indelete.

Edited by conu71, 18 December 2020 - 17:27.


#591
vshoro

vshoro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 17.02.2014
Bună ziua am o întrebare. Dețin un șemineu caldi

Cel din foto la profil. Dacă în hota la șemineu as pune un boiler de 40 de litri deasupra sobei unde iese fumul sar încălzi apa?

As fabrica un boiler de 40 litri de apă cu ieșire fumului de 150 și las amplasa unde este ieșirea fumului la soba. Deci inloc de burlan sa fie boilerul. Mulțumesc

#592
areal51

areal51

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 254
  • Înscris: 08.09.2006
Buna ziua. Ma poate ajuta cineva cu o idee? Am semineu pe lemne. Nu l-am mai folosit de 2 pana deunazi (curatat desigur). Dupa folosinta cateva ore, a doua zi am constatat ca usa s-a blocat si nu se mai deschide. Parca e sudata in partea de jos (sus se crapa putin). Ce ar putea fi? Ce sa fac?

#593
vshoro

vshoro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 17.02.2014
Mulțumesc pentru răspuns...

#594
anduvirgil

anduvirgil

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,363
  • Înscris: 26.12.2009
https://toolshouse.r...XEaAnR9EALw_wcB
https://www.pefoc.ro...-serpentina_373
https://www.eltim.ro...zolat-15-L.html

Mai era un video cu un insert metalic +  racord cos acoperit cu serpentina de cupru...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate