Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Kia Soul EV 2018
Last Updated: Apr 30 2023 02:34, Started by
Crispy23
, Oct 11 2018 11:01
·
0
#91
Posted 11 November 2018 - 11:01
Consumul real mediu e 15kWh/100km.
Adica vreo 12 lei/100km. Fata de gaz unde e 24 lei/100km tot e bine e la jumate de pret. Conduceti o masina electrica si o sa vedeti ce nasol e sa revii la motoare termice. Eu cand am trecut de la 1.9 tdi tractor la 1.4 tsi ultima generatie am avut un soc. Am mers la vulcanizare, m-a intrebat omul daca masina e electrica, ca nu se aude motorul de afara, 0 vibratii, lux. La electria e si mai si. Sunt oameni pe youtube care fac review-uri la masini hibride si cand le porneste motorul termic se mira ce urat face. Momentan este o economie sa detii o hibrida/electrica insa trebuie sa te adaptezi dupa cum vrea ea, nu dupa cum vrei tu sa conduci. Si apoi, nu e pentru toata lumea, trebuie sa ai conditii si sa faci putine compromisuri cu incarcarea. Pentru caposi, nu e buna electrica, si nici nu o sa fie. Si ca sa fie si mai completa informarea, pe timp nasol de iarna la temperaturi foarte nasoale, autonomia unei masinii care are baterie de 19 kWh, rezista cam 80 -90km pana sa incarci. Evident nu te duci cu bateria sub 10%. Pe timp de primvara/toamna reuseste autonomii de 140-150km fara probleme. Deci pe temperaturi de primavara/toamna (10-25 grade)= 10-12kWh Iarna la - grade= 15-18kWh Vara la +30 grade= 15 kWh. Este corect sa spunem ca un consum mediu ar fi 15kWh nicidecum 10-11kWh. |
#92
Posted 11 November 2018 - 11:20
Știu ce spui. Din păcate, eu fac minim 200km/zi, deci a trebuit să îmi iau diesel.
Dar îmi curg balele după Leaf de prin 2011, și m-am uitat lung și la Soul EV... |
#93
Posted 13 November 2018 - 06:43
Deenman, eu nu am vorbit de consum mediu, am expus doar o situatie la un moment dat.
Media ficaruia este data de tipul de drum pe care merge si nr. de la pantof...eu am 46 dar media mea pana acum este la 13,2 kWh. |
#94
Posted 13 November 2018 - 11:27
Prin documentatiile producatorilor, pierderile la incarcare erau de ordinul a 10% din energia consumata.
Adica pentru a baga 15 kWh in baterie, se consuma cam 17 kWh. Pretul final pe 1 kWh variaza cam intre 0.50 RON ... 0.65 RON, in functie de furnizorul ales. |
#95
Posted 13 November 2018 - 14:25
Astazi am parcurs 83 km cu 33% din baterie.
Se comporta foarte bine si la -2 grade...sa vedem in toiul iernii cum va fi. Ma gandeam daca se va intampla ceva cu bateria daca nu o sa o incarc decat foarte rar pana la 100% (max. 2 ori pe an). In carte scrie ca macar o data pe luna... Edited by Crispy23, 13 November 2018 - 14:26. |
#96
Posted 14 November 2018 - 09:18
Nimic grav. Cel mai probabil se vor debalansa mai tare celulele si capacitatea estimata de masina va avea erori mai mari. Asta inseamna ca spre sfarsitul descarcarii s-ar putea ca de exemplu de la o autonomie ramasa de 50 km sa iti sara brusc la 20km din cauza erorilor de apreciere a capacitatii si a debalasarii.
|
#97
Posted 18 November 2018 - 01:02
Crispy23 am o intrebare : cand masina sta pe loc , e pornit motorul , nu are frana de mana trasa /actionata si nici piciorul nu e pe pedala de frana , masina sta pe loc ? Sau merge usor inainte ca la termice ?
Merci . |
#98
Posted 18 November 2018 - 19:04
Maine iti spun...nu m-am gandit la asta pana acum!
Edited by Crispy23, 18 November 2018 - 19:08. |
#99
Posted 19 November 2018 - 18:19
Inainteaza usor cand este in Drive pe drum relativ drept, in panta sta pe loc. Maine o sa incerc si cu schimbatorul in B (brake),
e un fel de one pedal ca la Nissan Leaf. Vreau sa va spun ca o masina electrica in conditii de iarna rupe... Cuplul fantastic combinat cu niste anvelope bune face ca masina sa traga ca un tractor prin zapada. Azi dimineata cand am coborat la masina erau vecinii cu termicele cu cabluri de curent, altii impingeau, altii dadeau de zor la demaror, eu am dat zapada de pe masina, m-am urcat si am plecat. Am mers la zero grade prin zapada, apa cu zapada, ploaie iar consumul a crescut cu 5%. Am mers cu caldura pornita pe 20 grade, incalzire in scaun si in volan. Am decuplat si esp-ul. Imi place masina, astept -25 grade celsius sa vedem atunci ce poate. |
#100
Posted 19 November 2018 - 18:24
Multam de lamurire , astept si testul 2
Ce anvelope ai de iarna ? |
|
#102
Posted 19 November 2018 - 22:51
#103
Posted 20 November 2018 - 00:37
#104
Posted 20 November 2018 - 08:04
Crispy23, on 19 noiembrie 2018 - 18:19, said:
Azi dimineata cand am coborat la masina erau vecinii cu termicele cu cabluri de curent, altii impingeau, altii dadeau de zor la demaror, eu am dat zapada de pe masina, m-am urcat si am plecat. Eu am inteles ce ai vrut sa spui, mai ales ca ai explicat si pe celalalt topic, dar cred ca ar fi bine daca am mentiona si ca nici o masina noua de +20k de euro nu o sa aiba probleme sa porneasca in conditii normale. Diferenta in cazul asta nu a fost facuta de electric vs ICE, cat de cat de bine intretinuta e masina. |
#105
Posted 20 November 2018 - 09:37
figo1988, on 20 noiembrie 2018 - 08:04, said: Eu am inteles ce ai vrut sa spui, mai ales ca ai explicat si pe celalalt topic, dar cred ca ar fi bine daca am mentiona si ca nici o masina noua de +20k de euro nu o sa aiba probleme sa porneasca in conditii normale. Diferenta in cazul asta nu a fost facuta de electric vs ICE, cat de cat de bine intretinuta e masina. iar să compari o mașină nouă cu una care nu se mai află în stare de funcționare (eu așa le consider) zic că este exagerare. |
|
#106
Posted 20 November 2018 - 11:31
Nu am vrut sa vorbesc de masini noi sau vechi, am vrut sa vorbesc doar de electrice vs termice cand afara sunt temperaturi negative.
A fost o simpla constatare la care nu as fi ajuns daca nu as fi avut o electrica la indemana. Am realizat doar ca are un mic avantaj iarna la pornire si atat. Bineinteles ca sunt si masini cu motor termic care pornesc la sfert de cheie chiar si la -15 grade dar avand o electrica realizezi ca poti scapa de anumite probleme care s-ar putea ivi in anotimpul rece. In alta ordine de idei astazi am plecat de acasa cu 41% din baterie iar afara erau -5 grade celsius. Am ajuns la munca cu 19% baterie si zero grade afara. Distanta parcursa 48 km. Caldura a fost setata la 18 grade in modul '' driver only'' plus incalzire in scaun si in volan. Carosabilul era uscat, viteza de deplasare intre 40 - 80 km/h. Ma declar multumit pana acum. |
#108
Posted 22 November 2018 - 18:52
Sincer am uitat dar am fost cam ocupat zilele acestea. Maine o sa iau electrica si promit ca o probez si in B...
|
Anunturi
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users