Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

functionare redirectionari in roaming (tehnic)

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
suri

suri

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,082
  • Înscris: 10.05.2004
am urmatoarea curiozitate (cu o radacina concreta, daca este nevoie pot detalia) cu privire la modul principial in care functioneaza redirectionarile la vodafone. am decis sa deschid un nou topic pentru ca pe cele existente nu am gasit foarte clar lamurit acest lucru.

cum functioneaza redirectionarea in roaming? sa pornim de la premisa activarii unui criteriu de redirectionare (*) (sa spunem busy) pentru numarul A (vodafone) catre un alt numar B, numar national (sau vodafone, n-are importanta).

numarul A iese din tara si se inregistreaza in roaming pe retea. la un moment dat se initiaza un apel catre A (pentru simplitate sa presupunem ca apelul vine tot din vodafone), vodafone trimite apelul catre retea, care constata ca A este busy, deci apelul trebuie redirectionat. cum se ruteaza apelul catre numarul B:
- retea, primind apelul din vodafone si vazind ca A este busy, il anunta pe vodafone ca A este busy iar vodafone redirectioneaza (national) apelul catre B? sau
- retea, primind apelul din vodafone si vazind ca A este busy, initiaza un nou apel (in numele lui A) catre B si "conecteaza" cele doua apeluri, rezultind o redirectionare internationala?

as mai avea si alte curiozitati legate, de exemplu, de cum se stabileste localizarea unui numar la intrarea intr-o noua retea (mai ales la trecerea din roaming in roaming, fara trecere prin reteaua nationala), dar ... sa incepem cu redirectionarile.



(*) prin criteriu de redirectionare inteleg cele 4 situatii intalnite uzual in meniul de call forwarding al telefoanelor:
- always forward
- when busy
- when unanswered
- when unreachable

#2
un-simplu-om

un-simplu-om

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,196
  • Înscris: 15.12.2017
1. Ai forum dedicat aici (https://forum.vodafone.ro/).
2. Apel gratuit la *222 sau 0372.02.2222.
3. Departamentul Relații Clienți - pot fi sunați la *555 (apel taxabil cu 0,65 EUR/apel).
4. Ghid oficial în ceea ce privește roaming-ul aici (https://www.vodafone...aming/index.htm).

#3
pupama

pupama

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,559
  • Înscris: 15.05.2010
eu cred ca sunt chestii generale. nu vad de ce are legatura stricta cu vodafone.
si nu am inteles partea cu "la trecerea din roaming in roaming, fara trecere prin reteaua nationala"......fizic (omul sau aparatul), nu treci prin reteaua nationala, dar prin profilul de HLR (daca stii ce e ala) treci...deci iei contact cu reteaua "mama"

#4
galsven

galsven

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 11.12.2007
Cât timp ești logat la rețeaua din roaming, toate redirecționările CONDIȚIONATE  trec prin VLR-ul rețelei de roaming și sunt taxate ca apel din roaming.
Redirecționări condiționate sunt cele în 3 situații: Ocupat, Nu răspunzi sau Indisponibil.

La indisponibil avem două situații, dacă în roaming pierzi semnalul dar nu ai închis telefonul când aveai semnal, adică nu te-ai delogat de la rețea, și nu mai ai semnal, de te va suna cineva se face redirecționarea prin VLR-ul rețelei din roaming.

Dacă închizi telefonul și te deloghezi de la rețea, se face de către Vodafone.

Edited by galsven, 27 September 2018 - 16:25.


#5
trollerul_de_serviciu

trollerul_de_serviciu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,987
  • Înscris: 23.03.2018
Nu te-au lamurit exact la relatii clienti ?
Ah, inca nu ai sunat.
OK, astept......

#6
galsven

galsven

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 11.12.2007

 suri, on 27 septembrie 2018 - 14:44, said:

as mai avea si alte curiozitati legate, de exemplu, de cum se stabileste localizarea unui numar la intrarea intr-o noua retea (mai ales la trecerea din roaming in roaming, fara trecere prin reteaua nationala),



Prin faptul că SIM-ul trimite o cerere de logare la altă rețea când pierde semnalul de la veche rețea de roaming, iar dacă respectiva rețea de roaming are acord cu VDF, când vede că un IMSI de VDF cere autentificare, îți va da acceptul, te primește în VLR și trimite la Vodafone informații despre facturare dacă ai apeluri și cel mai important trimite informații despre VLR-ul la care ești logat chiar în momentul logării, ca să știe Vodafone unde și pe ce rute să trimită apelul în cazul în care te sună cineva și ești în roaming, că altfel ar primi mesaj vocal de telefon închis. Vodafone va ști astfel adresa VLR-ului tău. Și la fiecare Location Update se va actualiza asta, sau dacă treci în aria altui VLR, rețeaua de roaming va propaga informația asta înspre HLR-ul Vodafone.

Edited by galsven, 27 September 2018 - 16:37.


#7
suri

suri

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,082
  • Înscris: 10.05.2004
multumesc de raspunsuri. o sa le iau pe rind:

@un-simplu-om - multumesc pentru datele de contact. sunt client vodafone de vre-o 19 ani, deci le cam stiam. din pacate informatiile de pe site-ul vodafone nu sunt intotdeauna reliable. de exemplu, de pe ghidul de roaming vodafone, indicat de tine:
I: Mă aflu în roaming și mi-am redirecționat apelurile către un alt număr de telefon. Cum sunt taxat dacă primesc un apel?
R: Vei fi tarifat la prețul unui apel în roaming, de pe numărul tău pe numărul pe care ai redirecționat apelurile. În plus, dacă numărul către care ai redirecționat apelurile se află în roaming, va fi tarifat și acesta conform prețurilor valabile și actuale pentru roaming.
de aici eu inteleg ca orice redirectionare va fi tarifata ca fiind facuta prin roaming. din ce spune galsven mai jos, exista cel putin o situatie in care redirectionarea este nationala.
de operatorii de la *222 prefer sa nu comentez...

@pupama
nu, nu stiu ce este profilul HLR. prin trecerea din roaming in roaming m-am referit la urmatoarea situatie: ies cu masina in bulgaria, de acolo trec in grecia, fara a mai trece prin vodafone.ro.

@galsven
multumesc de lamuriri. deci sa inteleg ca odata intrat in roaming, noua retea gazda cere si vodafone trimite inclusiv setarile de redirectionare, permitind retelei gazda sa trateze corespunzator apelurile de intrare. eu ma asteptam ca la orice apel de intrare care nu se conecteaza, reteaua gazda sa trimita inapoi catre vodafone statusul apelului (nu raspunde, ocupat sau indisponibil) care sa trateze in continuare apelul corespunzator cu setarile de redirectionare - pur si simplu mi s-ar parea mai simplu asa.
asta inseamna ca daca - fiind in roaming - se schimba setarile de redirectionare, acestea sunt propagate "inapoi" catre vodafone?

Quote

La indisponibil avem două situații, dacă în roaming pierzi semnalul dar nu ai închis telefonul când aveai semnal, adică nu te-ai delogat de la rețea, și nu mai ai semnal, de te va suna cineva se face redirecționarea prin VLR-ul rețelei din roaming.
Dacă închizi telefonul și te deloghezi de la rețea, se face de către Vodafone.
sper sa nu abuzez: la limita, daca inchid voluntar telefonul in timpul ring-ului de apel, intai se inchide apelul (cu status de busy), deci se intra in redirectionare conditionata?

 trollerul_de_serviciu, on 27 septembrie 2018 - 16:30, said:

Nu te-au lamurit exact la relatii clienti ?
Ah, inca nu ai sunat.
OK, astept......
nu incerca sa fii asa cum ti-e numele Posted Image. sunt om serios, dar operatorul de la *222 mi-a confirmat explicit ca redirectionarile sunt nationale, deci nu rutate prin roaming.
iar mailul de raspuns spune ce am citat mai sus, desi am cerut detalii.

@galsven
Posted Image Posted Image

#8
trollerul_de_serviciu

trollerul_de_serviciu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,987
  • Înscris: 23.03.2018
Ce mail de raspuns ?!?
Daca redirectionarile sunt nationale, atunci care mai e dilema ?
https://www.vodafone...-apel/index.htm

Edited by trollerul_de_serviciu, 27 September 2018 - 18:00.


#9
suri

suri

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,082
  • Înscris: 10.05.2004
dilema este ca redirectionarile "nationale" au fost tarifate in roaming.


fiindca ai intrebat daca m-am lamurit la relatii clienti: ai mai jos o bucata din raspunsul primit de la Vodafone pe tema asta (am modificat usor citatul pentru confidentialitate, la greseli n-am umblat :)   )

Ultima localizare a numarului dumneavoastra de abonament este in roaming, de aceea in momentul in care primiti un apel. In aceasta situatie se aplica urmatoarele tarifarii:
1. tarifarea pentru apelul primit la numarul dumneavoastra de Vodafone;
2. tarifarea pentru apelul initiat (ca urmare a redirectionarii) catre numarul national.


mie nu mi se pare consistent cu ce se gaseste la link-ul indicat de tine. gresesc?

#10
pupama

pupama

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,559
  • Înscris: 15.05.2010
Eu tot nu inteleg ce nu intelegi. Ai fost cu un nr in roaming si l-ai directionat catre un nr care era in tara? Daca da at platesti dublu, odata apelul pana la mr in roaming si apoi de la roaming catre nr ce se afla national.
Ai directional in roaming catre un alt nr in roaming? At platesti de 3 ori, catre nr in roaming, de la nr in roaming catre celalat nr deci apel catre RO si apoi platesti si pt ca nr 2 este in roaming.

Deci, care e intrebarea? Ce vrei sa afli? Da ex concret. Si vdf spune ce spun si eu.

Edited by pupama, 27 September 2018 - 21:52.


#11
suri

suri

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,082
  • Înscris: 10.05.2004
pupama, voiam sa aflu care este mecanismul de redirectionare in roaming - cum se plimba apelul intre operatoul de acasa si cel de roaming. lucru pe care l-am aflat deja, multumita lui galsven. tot din ce spune galsven, se pare ca informatia de pe site-ul vodafone nu este corecta (cel putin in privinta redirectionarii la indisponibil).

mesajul anterior era pentru trollerul_de_serviciu, care ma indeamna o data sa sun la relatii cu clientii, a doua oara sa ma uit pe site. am incercat sa-i arat ca ce-mi spune *222 (prin mail, e drept) nu pusca cu ce scrie pe site, acesta fiind motivul pentru care am ajuns sa intreb aici.


LE - conform primului mail primit de la voda (citat in mesajul meu anterior), ai dreptate - apelul redirectionat catre un numar din tara ar trebui taxat de doua ori. conform site-lui voda (link-ul postat de trollerul_de_serviciu) si unui al doilea mail de la vodafone, nu ai dreptate, se taxeaza doar apelul de plecare din roaming catre tara Posted Image .


in particular, pentru situatia mea facturarea nu bate nici cu prima varianta, nici cu a doua, dar asta urmeaza sa lamuresc eu cu vodafone.

Edited by suri, 29 September 2018 - 16:18.


#12
khristian78

khristian78

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,085
  • Înscris: 04.10.2005
Hopa... ia stati outin baieti ca e interesanta intrebarea lui @suri...
Deci, daca ma plimb pe granita pe Clisura Dunarii cu un abo vodafone care are deja redirectionare activa si roaming activ... ma pot trezi cu tarif special de roaming in serbia pt ca inainte de a ramane fsra semnal, telefonul a intrat in roaming cu o retra de telef din serbia si apoi l-am inchis????

Daca se intampla asta mi se apare absurd si ceva nou pt ca eu am avut aproape 10 ani abo de firma la vodafone, intamplarea fiind sa fie la vdf la toate companiile la care am lucrat si am mers des in Clisura Dunarii si nu mi s-a intamplat niciodata sa fiu suprataxat la tarif de roaming la redirectionari daca am inchis telefonul din roamingul cu serbia...


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate