Mai funcționează sistemul de frânare automata INDUSI pt. trenurile care trec pe rosu?
Last Updated: May 12 2019 19:00, Started by
energizer777
, Aug 18 2018 18:04
·
0

#1
Posted 18 August 2018 - 18:04

Mai funcționează sistemul de frânare automata INDUSI pentru trenurile care trec pe rosu?
Știm cu toții ca pe magistrala Craiova - Caracal - Roșiori - București o bucata dintr-un pod aflat în reparații s-a prăbușit pe 12 August 2018 în timp ce pe el pătrunsese din eroare o garnitura a firmei GFR, încărcata cu biodiesel. Ziarele fac mereu referire la faptul ca mecanicul era băut, a trecut pe rosu și astfel locomotiva și câteva vagoane au ajuns pe un fir al unui viaduct unde nu exista cale ferata lucru care a dus la o deraiere și căderea unei bucăți a podului. Totuși, sistemul INDUSI ar fi trebui sa oprească trenul automat în momentul când cel care il conducea ignora semnalul de stop. ![]() Nota privind accidentul feroviar grav produs la data de 12.08.2018, pe linia curentă firul I dintre haltele de mișcare Malu Mare - Banu Mărăcine, în circulația trenului de marfă nr.80315 Edited by energizer777, 18 August 2018 - 18:08. |
#2
Posted 18 August 2018 - 18:13

La cât de dărăpănată e zona aia, sunt convins că nici măcar nu au văzut ăia un magnet de ăla inductiv, ce să mai spunem de implementare și operabilitate ...
|
#3
Posted 18 August 2018 - 18:26

no, ala de la gfr s-a crezut maglev, nu vezi ca a intrat pe tronson fara sine.
|
#4
Posted 18 August 2018 - 18:32

Pai, din raportul ala scris de birocrati nu rezulta daca pe sectorul respectiv (bucata aia de linie dezafectata) exista vreun sistem de franare automatata a trenului sau fusese demontat si ala.
Incidentul este unul foarte grav, ca trenul respectiv putea sa intre foarte bine intr-un alt tren de calatori venind din sens opus, daca se circula pe un singur fir (firul 2) si nu a oprit la semnal. Dupa acest incident ar fi trebuit demisi toti cu suturi in cur, de la dispecer pana la Ministrul Transporturilor... Nu se poate asa ceva.. in 2018, sa nu opreasca un tren la semnal si sa ajunga intr-o zona fara linie de tren pe ea si, ulterior in boscheti... Asa ceva numai in tara asta profund idioata in care traim e posibil. Asta e zona in care s-a produs accidentul https://www.google.r...m/data=!3m1!1e3 Edited by rosix, 18 August 2018 - 18:33. |
#5
Posted 18 August 2018 - 18:32

@britnesbitch vorbesti prostii, instalatia Indusi functioneaza peste tot pe reteaua CFR.
Din pacate, in imbecilitatea lor, unii mecanici (rar, dar se intampla) izoleaza instalatia Indusi de pe locomotiva din diverse pretexte (franari de urgenta din cauza instalatiei de pe locomotiva sau din cale), prin urmare instalatia nu mai indeplineste conditiile de siguranta. Din fericire, din cate stiu, la trenuri de calatori nu se practica asa ceva. Iar depasirea unui semnal se poate face si pe oprire prin apasarea butonului de "depasire ordonata". Toate aceste actiuni sunt inregistrate pe banda de vitezometru a locomotivei (mai nou pe un disc), idem viteza de deplasare, deci sa nu va imaginati ca un mecanic conduce un tren cum vrea. Cat despre iesirea in linie curenta contra altui tren, foarte putin probabil, instalatiile nu permit asa ceva. In cazul de fata, acest tren avea evitare spre linia inchisa, insa daca mecanicul a fost berbec, no comment. Edited by lely, 18 August 2018 - 18:38. |
#6
Posted 18 August 2018 - 18:32

Ma interesează răspunsuri în cunostiinta de cauza. Prin ziare abunda diverse comentarii legate de starea deplorabila a traseelor feroviare din Romania însă relevanta lor este mica. Pentru cine nu știe, calea ferata București-Caracal-Craiova este una dintre cele mai importante din Romania fiind electrificata și dubla. Am calatorit în repetate rânduri pe tronsonul respectiv, ultima data în martie 2018. Trenul merge repede, la fel ca înainte de 1989. Nu este vorba în nici un caz de vreo cale de secolul 19 pe un fir, șerpuita printre dealuri și deteriorata.
Edited by energizer777, 18 August 2018 - 18:35. |
#7
Posted 18 August 2018 - 18:37

#8
Posted 18 August 2018 - 18:41

#9
Posted 18 August 2018 - 18:50

Este zona Craiova. Podul parțial prăbușit se afla la maxim o ora jumătate de mers pe jos de fabrica Ford care este la marginea orașului.
|
#10
Posted 18 August 2018 - 19:03

Trenul nu circula pe unde vrea el sau pe unde e mai liber ci are intocmit un Parcurs, de Directia de miscare sau de dispecerat. In acel parcurs trebuia sa figureze sectorul dezafectat respectiv ca se circula pe o singura linie.
Raportul birocratilor e incomplet - lipseste piesa de baza, adica cea mai importanta, de ce trenul a avut facut Parcurs pe o linie moarta, mai precis de ce dispeceratul i-a facut macaz pe acolo. Edited by rosix, 18 August 2018 - 19:04. |
#11
Posted 18 August 2018 - 19:08

In schema de mai jos, care detaliază împrejurările producerii accidentului, se vede ca semnalul dinaintea podului în reparații era pe rosu și drept urmare inductorul INDUSI montat pe șină aproximativ în dreptul semnalului ar fi trebuit sa activeze automat frânele trenului dacă mecanicul ignora culoarea de stop.
![]() S-a întâmplat ceva fie cu rezonatorul (inductorul) de pe cale fie cu cititorul de pe locomotiva. ![]() ![]() |
|
#12
Posted 18 August 2018 - 19:16

Raportul e incomplet, intr-adevar. Va fi mult mai detaliat, acesta e preliminar.
Insa nu a avut parcurs executat, doar a avut indicatie de rosu la iesire. Era mai bine sa aiba parcurs spre firul celalalt de unde urmau sa vina doua trenuri de calatori? Bineinteles ca nu.
S-a Întâmplat ceva fie cu rezonatorul (inductorul) de pe cale fie cu cititorul de pe locomotiva. Tind sa cred ca era izolata instalatia de pe locomotiva. La intrare avea galben, nu verde, prin urmare si la intrare era activ inductorul de 1000 hz. |
#13
Posted 18 August 2018 - 19:17

In schema de mai jos, care detaliază împrejurările producerii accidentului, se vede ca semnalul dinaintea podului în reparații era pe rosu și drept urmare inductorul INDUSI montat pe șină aproximativ în dreptul semnalului ar fi trebuit sa activeze automat frânele trenului dacă mecanicul ignora culoarea de stop. ![]() S-a întâmplat ceva fie cu rezonatorul (inductorul) de pe cale fie cu cititorul de pe locomotiva. ![]() ![]() Interesant topic ! Vad ca cunosti multe despre traficul feroviar. Daca esti dispus, poti deschide un topic despre automatizarile de pe calea ferata ?.....semaforizare, macazuri, panouri & borne, electrificare, comunicatii? Cred ca multi useri ar citi cu interes asa ceva. Multumesc. |
#14
Posted 18 August 2018 - 19:19

Nu exista tren pe lumea asta care sa circule in reteaua nationala de cai ferate fara Parcurs, respectiv fara sa stie dispeceratul de el, sa-i faca macaz in traseu, chiar dc circula pe o singura linie cu alte trenuri.
Cine i-a gresit macazul lu ala, pe o linie moarta, trebuie sa raspunda odata cu el. Repet, trenurile nu circula, pe lumea asta, pe unde vrea mecanicul de locomotiva ci pe unde face macaz dispecerul de miscare. De asta, raportul ala e de sters la fund, ca ascunde o problema grava de dispecerat. Edited by rosix, 18 August 2018 - 19:26. |
#15
Posted 18 August 2018 - 19:39

Cat despre iesirea in linie curenta contra altui tren, foarte putin probabil, instalatiile nu permit asa ceva. In cazul de fata, acest tren avea evitare spre linia inchisa, insa daca mecanicul a fost berbec, no comment. Nici un sistem nu este infailibil. |
#16
Posted 18 August 2018 - 19:50

Inclin sa cred ca locomotiva avea ceva dezactivat nu e vina de dispecer, trenul avea totusi rosu, adica nu putea intra pe linia buna fara macaz si verde. Deci, eroare de Dorel, se pare. Cum de sunt lasate astfel de locomotive sa circule? daca trenul transporta butan si cadea de pe viaduct cu un tren de persoane venind din sens opus pe viaduct?
LE: So.. rectific ce am scris mai sus - nu e vina de dispecer, care a facut corect macazul, e vina de Dorel care n-a stat la semnal sa primeasca verde si macaz corect pe linia circulabila. Raportul e corect din punctul asta de vedere dar nu spune nimic de locomotiva, de ce avea sistemele de siguranta dezactivate si cate locomotive din astea or mai fi prin tara. Edited by rosix, 18 August 2018 - 20:01. |
#17
Posted 18 August 2018 - 20:01

Cine i-a gresit macazul lu ala, pe o linie moarta, trebuie sa raspunda odata cu el. |
|
#18
Posted 18 August 2018 - 20:03

Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users