![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Mai funcționează sistemul de frânare automata INDUSI pt. trenurile care trec pe rosu?
Last Updated: May 12 2019 19:00, Started by
energizer777
, Aug 18 2018 18:04
·
0

#37
Posted 22 August 2018 - 07:14

Ancheta făcută în cazul accidentului feroviar, care a avut loc pe 12 august, pe viaductul Cârcea, scoate la iveală detalii şocante.
Mecanicul de locomotivă a încălcat toate regulile pe care ar fi trebuit să le respecte în timpul serviciului. Încă din ziua în care a provocat accidentul, poliţia a descoperit că mecanicul de 50 de ani, din Drăgăşani, avea o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool pur în aerul expirat. Însă, surse din anchetă au declarat pentru GdS că faptul că a consumat alcool nu ar fi fost singura problemă. Mecanicul a făcut lucruri inexplicabile în timp ce se afla în locomotivă. „Trenul era echipat cu anumiţi induşi mecanici care au rolul de a frâna automat trenul care nu opreşte la semnal. Însă, în timpul anchetei s-a descoperit că mecanicul izolase aceşti induşi, iar impulsul electric nu şi-a mai făcut treaba pentru a se opri automat trenul. De la semnalul de intrare şi semnalul de ieşire, între care mecanicul ar fi trebuit să oprească erau 1.359 de metri, deci ar fi avut timp să îl oprească de zece ori. De asemenea, o altă neregulă gravă care a fost găsită în locomotiva pe care o conducea mecanicul este aceea că plumbul de la dispozitivul care verifică mecanicul să nu adoarmă era tăiat. Practic, este vorba despre o pedală pe care mecanicul trebuie să bată cu piciorul o dată la aproximativ 30 de secunde. Dacă nu se întâmplă acest lucru, trenul se opreşte automat. Însă, cel mai probabil mecanicului i-a fost greu să apese acea pedală la 30 de secunde şi i-a tăiat plumbul pentru a nu mai fi nevoie să o acţioneze“, au declarat surse din cadrul anchetei pentru GdS. Aceleaşi surse spun că mecanicul trenului care a deraiat pe viaductul Cârcea a recunoscut că a băut două beri, una în staţia de la Roşiori şi alta la Caracal, chiar în locomotivă, pentru că a staţionat un timp mai îndelungat. Însă, rezultatul etilotestului a arătat o alcoolemie de 0,72 mg/l, iar specialiştii susţin că o persoană care consumă patru beri de câte 500 ml fiecare va avea o alcoolemie de aproximativ 0,57 grame la mie. Acest lucru înseamnă că mecanicul a băut mult mai mult decât a declarat. „E o crimă să consumi alcool atunci când trebuie să conduci o locomotivă. Mecanicul are o responsabilitate foarte mare. În afară de paguba mare pe care a produs-o, acesta şi-a pus viaţa în pericol. Este, practic, o minune că nu a păţit nimic la cum a arătat accidentul. În plus, a pus în pericol şi viaţa altor oameni care circulau cu trenul. Se putea întâmpla o catastrofă şi mai mare“, a declarat un reprezentant al CFR Infrastructură. Cu toate acestea, mecanicul a sfidat orice regulă, fără să se gândească la consecinţe." Sursa: Incredibila poveste a deraierii trenului pe viaductul Cârcea Deci vor sa-l scoata pe mecanic singurul vinovat. |
#38
Posted 12 May 2019 - 19:00

O intrebare care ma chinuie de ceva vreme, in cazul unei lucrari la calea ferata cum sint asigurati muncitorii impotriva accidentelor survenite din traficul feroviar ?
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users