Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Mini Countryman S E All 4 - 2018

- - - - -
  • Please log in to reply
594 replies to this topic

#541
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
cica in loc de save e mai eficient sa muti maneta in stanga pe sport. Daca folosesti Save consuma ceva mai mult in scopul incarcarii la loc a bateriei.

#542
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Da, am încercat și asta dar devine foarte "fasneata" ceea ce iar nu e recomandat pe zăpadă :)

#543
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012
BMW isi promoveaza masinuta prin intermediul youtuberilor. De la min 4:36.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/fDAMOVxXxmc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Acum am aflat de al treilea motor.

#544
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Nu are 3 motoare, stai calm ... sunt doar 2. Al 3-lea "motor" e de fapt demarorul care lucreaza si ca generator/alternator. Asa, daca ar fi sa fim exacti, are chiar 4 motoare, caci pompa de caldura.aerul conditionat sunt electrice, actionate de un motor :D.

In plus, acel "domn" de la BMW nu are nici o treaba cu ce vinde. Motorul termic are 136 CP, nu nu 184 (cum spune la 11:56) si puterea totala nu e 235 ci e 224, motorul electric avand 88 CP.

Nu va mai uitati la toti "nimenii|" de pe YT ...  atata dezinformare mai rar.

#545
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012
De aceea am si postat, sa aflu o informatie corecta direct de la sursa.
Si mie mi s-a parut nenea de la BMW paralel...cu masina...cred ca e de la marketing nu de la tehnic. Posted Image
Oricum, masinuta e frumoasa.

Edited by raven75, 15 December 2019 - 21:27.


#546
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Despre managementul termic al bateriei 225xe, presupun identic cu mașina ta. Nemții au făcut o treabă excelentă.

https://www.newtis.i...unit/1VnYphgOvZ

#547
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Da, exact asta e și sistemul de la mine. După un drum predominant electric, când pun mașina la încărcat aud sistemul de răcire intrând în funcțiune.


#548
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Tot surfand site-ul respectiv, observ ca exista si o a doua pompa de racire, care este de putere mica (80W) dar functioneaza exclusiv pentru baterie si racirea celorlalte componente (invertor si EME, a se accesa cele 2 linkuri). Deci ai circuitul principal de racire, cel legat la aerul conditionat al masinii, precum si aceasta a doua pompa care intervine doar in situatii exceptionale. De asemenea se pare ca recuperarea energiei o face atat starter-generatorul, cat si motorul electric in sine. Extraordinar de ingenios...

https://www.newtis.i...cuit/1VnZ4BkWdJ


https://www.newtis.i...ling/1Vnc9tT5Bk

Edited by CRG, 19 December 2019 - 11:27.


#549
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Nu am mai scris de ceva vreme aici ... sa mai fac un update mic.

Deci, pe temperaturile blande din iarna asta vad ca autonomia electrica s-a stabilizat la 26Km. Nu e rau, ma asteptam la mai putin, considerand ca am cam 32-24 vara. Diferenta este din consumul cu incalzirea.

La temperaturi exterioare de cca -2, -5 grade ca sa incalzesc masina la o temperatura acceptabila (folosing doar sistemul electric, incalzirea pornita remote) dureaza cam 10-15 minute si trage cca 15-20% din baterie. Acum am grija sa mai am macar 25% baterie cand ajung acasa ca sa pot sa ma urc intr-o masin incalzita in fiecare dimineata. Clar nu imi mai iau masina fara asa ceva, e prea tare treaba asta.

Si, daca tot m-am "declansat" cu aratatul de chestii negative la masini intr-un alt topic (unde vorbeam de Tesla model 3 :) ) , hai sa aratam si niste negativisme despre modelul asta de masina.

1. Iarna, cand e zapada pe joc e periculos de mers in mod hibrid auto (conditii n care cand trece pe full electric o sa aiba tractiune spate). Trebuie sa fii pregatit in orice moment sa compensezi pentru un spate care incepe sa fuga. Am fost de Craciun in satul lui Santa care e la 300Km nord de mine si era zapada peste tot, inclusiv pe sosea. A fost distractiv .. la un moment dar luam curbele pe niste drumuri laturalnice in derapaje controlate :D (pot pune masina in active traction control pentru circuit, care permite sa te joci cu din astea daca vrei).

2. Dupa ce am facut testdrive cu Mini electric am realizat ca masina mea are un zgomot de rulare foarte evident in comparatie cu Mini electric. Ori e suspensia prea rigida si transmite orice microvibratii prin sasiu ori pur si simplu se putea lucra mai bine la antifonare. Ce e cert e ca pe drumurile rugoase suedeze este cam zgomotoasa la rulaj cu 100Km/h (comparativ cu ceva un pic mai de soi ... nu e chiar rau, dar ma plang si eu).

3. Lacul vopselei este extrem de fragil si se zgarie parca prea usor. In plus, botul are mici ciupituri de la pietre ... cred ca trebuie sa merg la un detailing.

4. Sistemul de navigatie, desi are ditaimai ecranul de rezolutie faina de afisat, refuza sa imi afiseze detalii de rutare, gen preselectie clara de banda si indicator detaliat in intersectii daca nu fac split screen ca sa afisez treburile astea intentionat. Se putea mai bine.

5. Franele ar putea fi un pic mai responsive dar dupa ce te obisnuiesti cu ele e OK.

6. Darurile, desi au matrice activa cu 15 led-uri si camera sensibila pe noapte in parbriz nu face decupaj dinamic al fazei lungi ... desi exact cu aceleasi module hardware mini electric face treaba asta (deci e clar doar o chestie de software).

Cam atat .... in rest consider in continuare ca e super faina jucaria. Nu are nici macar un greiere sau alte zgomote ciudate la interior iar confortul e la el acasa. Mi-as dori ca urmatoarea masina sa aiba scaune din astea (vreau un Model Y la anul, dupa ce se termina leasingul la asta).

#550
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Cred ca pentru prima oara am vazut o masina ca a ta pe la mine (ma refer la stecker Posted Image ca in general Countryman am mai vazut).
Arata bine tare masina dar comparativ cu 'monstrii' de pe la mine e cum zice sigla: Mini.
In poza de mai jos cel cu Accord si cu mine reprezentam minoritatea cu 'masini'; obsolete!

Edited by MembruAnonim, 29 February 2020 - 21:48.


#551
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Stii si tu ca in majoritatea situatiilor dimensiunea nu e importanta ci satisfactia generata Posted Image ...

Eu ma intreb oare cum o merge mini-ul asta cu benzina de 87 (ca aia e cea mai populara acolo la voi) ...

Edited by ro_explorer, 01 March 2020 - 23:39.


#552
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 ro_explorer, on 01 martie 2020 - 23:39, said:

Eu ma intreb oare cum o merge mini-ul asta cu benzina de 87 (ca aia e cea mai populara acolo la voi) ...
Raspunsul simplu e ca nu merge.

Mai detaliat e ca Mini merge in US cam la fel ca in Europa, in principal din doua motive:
  • 87 ala e AKI si nu RON. 87 AKI e 'regular' si vine cam 91RON iar minimul recomandat de Mini e 89AKI
  • Mini/BMW recomanda 'premium' care e 91AKI ce e cam 95RON
Al treilea motiv ar fi si faptul ca poti pune si 93AKI care e undeva pe la 98RON. Mazda de exemplu vinde un motor turbo de 2.5l (pe Mazda6, CX-5 si CX-9) care dezvolta acelasi cuplu de 420Nm dar putere diferita in functie de tipul de benzina: 227CP cu 87AKI si 250CP cu 93AKI si iti zice si in manual treaba asta.
Ei zic in manual ca poti sa pui minim 89AKI dar s-ar putea sa ai ceva probleme la temperaturi ridicate; 89AKI e cam 93RON.

Diferenta e ca prin multe state benzina e la jumatate de pret fata de Europa si practic ai putea avea o masina cu un consum de 20l/100km si platesti la fel ca una ce consuma 10l/100km.
1l de benzina 'premium' in US acuma e $0.8 si de benzina 'regular' $0.64.



Edited by MembruAnonim, 02 March 2020 - 00:33.


#553
Ringwraith

Ringwraith

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 141
  • Înscris: 20.05.2005
Salut.

Am o intrebare, te rog: Am testat in acest weekend un Countryman si am observat ca atunci cand am ajuns in parcare, cu bateria descarcata, se auzeau niste zgomote ciudate, un fel de pocnete repetate. Ca localizare, erau undeva in partea din spate, sub portbagaj si locul pasagerilor, asa ca as presupune ca sunt legate de baterii sau circuitele aferente. Zgomotele astea au continuat si dupa ce am pus masina la incarcat, dar, dupa ce am lasat-o vreo 30 de minute si am revenit, se oprisera.

Am descarcat bateria de 3 ori, si doar o singura data am remarcat acest comportament. N-am intrebat inca la Mini ce si cum.

Ai patit/auzit de asa ceva?

Altfel, ca fapt divers, am observat autonomie reala de circa 25-30 km in conditii de trafic de Bucuresti de Vineri seara, cu ploaie, 5 grade si condus normal, fara a menaja masina. Plus AC pe 23 grade, scaune incalzite, etc. E versiunea 2020, cu bateria de 10 kWh.

#554
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
"Pocnetele" cu pricina sunt date de teava de esapament care se raceste .. face asa cat timp e noua, apoi ii trece .. sunt sunetele sistemului de prindere a esapamentului cand acesta se dilata/contracta dupa utilizare activa (zona catalizatorului devine destul de fierbinte).

Ca range, ai autonomie OK ptr 10Kwh ... eu in conditii similare (frig afara, caldura pe 21 de grade in masina, conditii de oras) fac in general undeva pe la 20-25Km (vara e mai bine ... autonomia mea ajungand pe la 32Km in medie). La mine bateria e de 7.2Kwh, 5.8 utilizabili . Tu ai vreo 8Kwh utilizabili , din 10.

Edited by ro_explorer, 02 March 2020 - 23:48.


#555
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
A mai trecut un an ... incredibil, nu am scris nimic de peste 12 luni. Bine, nici nu prea aveam ce ... s-a stat in casa si pe langa casa cu pandemia.
Masina merge ca noua. La schimbul de ulei nu au gasit nimic in neregula si a primit un update de software.

Odometru: 41600 Km ...

Ca update-uri: o pregatesc de scos la licitatie acum caci iese din leasing la sfarsitul lui iunie asadar o sa primeasca un polish si o curatire interioara. Vad ca evauatoarele online preliminare arata ca pret de pornire pentru modelul asta (cu nivelul de dotari aferent) ca fiind pe la 35K euro ... nu e rau deloc as zice. Chiar sunt curios ce pret final de vanzare o sa aiba.

Inlocuitorul e deja comandat ... livrarea in mai ... sa speram ca asa o sa fie (desi e cu o luna mai devreme decat era necesar). O sa deschid un nou jurnal cand o sa vina momentul.

#556
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
O bijuterie a tehnicii moderne, ansamblul format de cele 2 motoare, electric si termic. Utilizat si la 225xe, si la X1, X2...

Pana la urma cat a fost consumul mediu all-time?

#557
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 CRG, on 30 martie 2021 - 08:46, said:

Pana la urma cat a fost consumul mediu all-time?
Sincer, nu am nici o idee, trebuie sa calculez pe baza bonurilor de benzina :) ... banuiesc ca in jur de 6, caci in ultimul an nu prea am incarcat-o, fiind 99.99% din timp acasa, unde nu am incarcator in garaj. Am tot zis ca imi pun dar au fost alte prioritati asa ca a ramas pe anul asta sa execut lucrarea.

#558
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Na ca a aparut si prima problema :) ... Am facut un test amanuntit al tuturor sistemelor, (ca sa vad daca am nevoie de ceva "tuning" la service inainte de a o pregati de dat) si am observat ca incalzirea scaunului soferului nu functioneaza - pur si simplu refuza sa se activeze ... hmmm ... Sigurantele sunt OK, mufele sunt infipte OK in scaun. Probabil un contact imperfect pe undeva sau un releu defect.
Asta sa fie singura problema :).

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate