Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic
 Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...
 La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!
 Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...
 

Mini Countryman S E All 4 - 2018

- - - - -
  • Please log in to reply
594 replies to this topic

#469
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postcosmindaniel12, on 29 aprilie 2019 - 12:31, said:

Mi se pare foarte interesant ceasul acela din bord, pentru parcare pe timp limitat. Habar n-aveam că există așa ceva!
E exact asta: https://www.kjell.co...-p-skiva-p16225 (dati cu google translate pentru detalii). Banuiesc ca se gaseste si pe ebay/amazon (daca vrea cineva asa ceva). Este setabil ca ora aratata cand se opreste masina sa fie exact ora de oprire, rotunjire la 15 minute sau rotunjre la 30 min. Suedia are legislatia cu 30 minute asadar eu l-am setat pe 30 ...

#470
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Interesant, nu stiam ca asa se plateste parcarea in Suedia.

Pe la mine platesti fie de pe aplicatie sau pui ticket in geam; mie de pe aplicatie mi se pare cel mai fain ca iti ia pozitia de pe GPS, platesti minimul necesar de 30 min sau 1 ora si apoi prelungesti pana cand ai nevoie (sau maximul de 4 ore din zona respectiva).

In Dublin aveam un dispozitiv pus pe parbriz care era asociat cu numarul de inmatriculare si il foloseam in principal pentru e-toll pe autostrada; unele parcari private aveau acelasi sistem de e-toll si ti se deschidea automat bariera la intrare cand iti citea numarul de inmatriculare iar la iesire te taxa automat de pe e-toll.

Edited by MembruAnonim, 29 April 2019 - 16:28.


#471
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Nu e pentru plata, e pentru cronometrare. Sunt locuri unde ai parcarea gratuita dar nu mai mult de un anume timp. De exemplu la supermarketuri, parcarea e permisa doar pentru 2-3-4 ore (depinde de supermarket).
Acolo va aparea pe parcare semnul asta:

Attached File  image.jpg   130.17K   49 downloads

Asta inseamna limita de parcare 2 ore intre 9 si 18, intre 9 si 13 in weekend si sarbatori legale.

Daca vine controlul si nu ai in geam disc cu ora parcarii sau indica mai mult de 2 ore: 70€ amenda Posted Image ...

Cam asa arata un "disc" clasic:

Attached File  kungs_pysakointikiekko.jpg   13.45K   45 downloads

Ei, ala electronic ma ia de grija de a-mi aduce aminte unde e discul, sa il setez la ora curenta si sa il pun pe bord Posted Image ... e doar o chestie de convenineta.

La parcarile cu plata e cu plata pri pron bon (platit la automate de parcare) ori, din ce in ce mai mult, prin aplicatie unde platesti pe o anume perioada pentru numarul tau de inmatriculare.

Edited by ro_explorer, 29 April 2019 - 16:35.


#472
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,935
  • Înscris: 25.06.2007

View Postro_explorer, on 29 aprilie 2019 - 16:35, said:

Cam asa arata un "disc" clasic:
Exact din ala am si eu, dupa cum vei scrie si in finlandeza pe el.
Dar in ultima vreme si eu platesc de obicei prin aplicatie (EasyPark).

#473
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
A venit caldura si la noi asa ca am inceput sa imi petrec weekendurile la casuta de vara, ocazie cu care am inarcat de 2 ori masina de la 4-5% pana la 100% la priza normala, 220v, folosind adaptorul cu care vine masina (ieri si azi).
Spre suprinderea mea, pe putere maxima (am in bord selectabil "charging power MAX/MID/MIN") masina se incarca in fix 4 ore, tragand din retea cca 1800W.
Costul pentru un "plin" este de cca 1.3€ (14 sek) - cca 7kWh utilizabili, ceea ce inseamna cca 35Km la temperaturi normale (condus absolut firesc, A/C on si toate cele).

Sper sa nu uit maine sa iau si wattmetrul ca sa vad mai precis cat trage din retea in diverse moduri de incarcare si sa vad cat trage preconditionarea termica a masinii.

Edited by ro_explorer, 12 May 2019 - 00:13.


#474
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Update incremental:

Mers absolut normal (fara menajat sau mers ca melcul) si incarcat un pic mai des ca de obicei, computerul de bord resetat marti:

Attached File  IMG_2233.JPG   276.59K   73 downloads

"Not too shabby" ...

#475
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,971
  • Înscris: 06.04.2007
Misto!
370 km e cat ai mers cu 2,9 consum de benzina?

Nu am vazut/nu am fost atent, cat te tine un plin de baterie la mers normal (fara forje, accelerari inutile etc ) ?

#476
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Sa fin intelesi, scopul meu in viata nu e 0 consum de carburant :) ... ca nu e problema cu costurile benzinei. Ideea e ca masina asta beneficiaza de niste taxe reduse datorita regimului"verde" in care este incadrata si doar constat (cu satisfactie) ca nu e doar bullshit de marketing.

Ala de mai sus e mers de regim mixt de trafic cu vreo 2/3 autostrada si 1/3 localitate. Bateria tine cca 30-32Km mers absolut normal si vreo 20-25 in regim mai agresiv un pic. Traseele mele obisnuite sunt pe la 35-40Km asadar daca reusesc sa incarc masina la capat de traseu, rezulta o utilizare mica a motorului termic -> consumul pe care il vezi. Motorul termic intra 95% din cazuri in regim de autostrada, la viteze de 100-120 Km/h.

Consumul tipic in regimul asta de utilizare (pe ultimul an cel putin) e pe la 4.5l/100Km dar acum cu vara si cu statul mai mult la o locatie unde pot incarca masina ii bag energie suplimentara in sistem fata de cat ii puneam obisnuit (nu am incarcator acasa, dar am la "curte" unde imi petrec weekendurile si dupamiezile in tipul saptamanii daca e vreme buna). In plus, daca am treaba prin oras si e o zona de incarcatoare apropiata de destinatie, las masina la incarcat cat imi fac treaba (de exemplu saptamana trecuta am avut treaba in mall asadar cat timp am stat acolo masina a stat la incarcat in parcarea mall-ului iar ieri am avut de mers la dentist si era o parcare cu incarcatoare la 2 minute de mers pe jos de cabinet ... asadar, POWEER ... ).

Am sa continui sa monitorizez dar in mare concluzia e foarte clara pentru mine: masina asta chiar este facuta pentru poluare redusa in oras si intr-o exploatare cu incarcari dese isi indeplineste rolul cu brio.

#477
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007
Spune asa..20-25km in regim agresiv pt cei 80-90 de cai...

#478
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Bob, ti-am mai spus si o repet. Oricati CP ai avea la masina, in regim normal de utilizare nu folosesti mai mult de 50. Folosesti multi cai la accelerare dar la mers constant nu.
Regim mai agresiv inseamna regim unde accelerezi mai mult ca de obicei. La mine in regim "mai agresiv" intra motorul termic de multe ori caci se depasesc cei 89 CP electrici .... dar imediat ce se termina regimul tranzitoriu se revine pe electric. De aia nici nu am consum de sub 1L (caci l-as putea obtine fara probleme).

Nu incerc sa bat un record de consum redus aici, doar prezint fapte.

Edited by ro_explorer, 19 May 2019 - 10:32.


#479
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007
Pentru mine mers agresiv înseamnă accelerări dese, ceea ce presupune utilizarea a 60-75% din puterea mașinii foarte mult timp. Ceea ce spui tu este doar circularea cu o viteza mai mare decât de obicei prin care îți intră d ecateva ori motorul termic pentru că apeși mai puternic pe accelerație iar ulterior mergi constant

#480
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postbobalex18, on 19 mai 2019 - 13:44, said:

Ceea ce spui tu este doar circularea cu o viteza mai mare decât de obicei prin care îți intră d ecateva ori motorul termic pentru că apeși mai puternic pe accelerație iar ulterior mergi constant
Hotaraste-te ... viteza sau acceleratie ? Motorul termic intra la necesar de putere caci altfel pot merge electric pana la 130Km/h, viteza cu care nu merg la servici (limita pe segmentul meu de autostrada este de 110).

Ceea ce spun eu este mers normal la munca, la cumparaturi, la scoala cu copiii ... nu facut curse pe circuit. Se face verde la semafor, accelerez pana la viteza limita pe acel segment de drum si apoi raman la viteza aia. Intru pe autostrada, accelerez pana la viteza de cruise dde pe autostrada si apoi raman acolo. Ocazional mai trec de pe o banda pe alta pentru ca am un camion in fata si accelerez, dupa caz.
Ia pune-ti tu power-meterul pe ecran si mergi cu masina .. ia vezi cat accelerezi? 5 secunde? 10 secunde? apoi mergi constant caci nu mai ai unde sa accelerezi ?

Eu fac 6.5 sec 0-100 asta inseamna sa folosesc toata puterea masinii, plecand de la semafor (si o fac cateodata) ... dar limita de viteza unde sunt semafoare este de 50-70Km/h .. deci practic accelerez 3-4 secunde, apoi, constant cu 50-70 Km/h pentru restul sectiunii de drum. Unde naiba sa accelerez ca la curse?

Repet, nu am nici un interes in a scoate un consum mic, nu imi pasa de cat consum. Spun doar cifre reale din trafic real de tip mixt. Cand am mers 1300Km la drum lung in mod sport permanent, rezultand intr-un consum mediu de 9.2 l/100 am spus asta ... ala e modul "fun" si se presupune ca il folosesti doar cand vrei sa te distrezi, nu mereu.
Cand am mers 1300 Km la drum lung in mod hibrid si am obtinut un consum mediu de 7 si ceva la suta, am spus asta (exact ca o masina pe benzina din clasa asta, nimic deosebit)
Ei bine, in regim de oras sau de mers "pe langa casa" tehnologia asta isi arata motivul pentru care exista: poluare scazuta. Nu inteleg ce e asa de extraordinar asa ca te rog sa ma luminezi.

Edited by ro_explorer, 19 May 2019 - 14:17.


#481
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,971
  • Înscris: 06.04.2007
Oricum ai lua-o 6,5s pt 100/h la un consum uzual si de 5-6% sa fie, e mai mult decat ok.
Nu trebuie niciun versus aici, atata timp cat ai curent in baterie e mega fun din ce vad eu, consum de carburant inuman de mic si cand te incorzi la ea scoti performante sportive.
Fain

#482
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012

View Postbobalex18, on 19 mai 2019 - 10:00, said:

Spune asa..20-25km in regim agresiv pt cei 80-90 de cai...
Ca fapt divers, "80-90 de cai" ai in acceleratie/sarcina maxima, la 1900rpm, la 2.0tdi de 150CP. La turatia aia esti deja in zona de cuplu maxim.
Atentie, vorbim de niste maxime si nu de condus in mod normal.
Deci "80-90 de cai" plus un motor termic nu e deloc putin.

#483
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,971
  • Înscris: 06.04.2007
Cu polizoru meu daca merg preponderent cu 80-90 cp adica aprx 5000-6000 rpm (nici n-are 90 la roata) inseamna forja, nu e racheta, dar ma misc incomparabil mai tare decat mai tot ce misca in jurul meu.
Drept ca raportat la 1300 kg dar asa ca idee.



#484
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,611
  • Înscris: 15.06.2007

View Postbobalex18, on 19 mai 2019 - 13:44, said:

Pentru mine mers agresiv Ă®nseamnă accelerări dese, ceea ce presupune utilizarea a 60-75% din puterea mașinii foarte mult timp. Ceea ce spui tu este doar circularea cu o viteza mai mare decât de obicei prin care Ă®ți intră d ecateva ori motorul termic pentru că apeși mai puternic pe accelerație iar ulterior mergi constant
de putere maxima ai nevoie doar pe autostrada, in germania, unde se permite,  la viteza maxima. In rest e vax.   Degeaba ai acolo 200cp , nu-i folosesti decat ocazional, daca permit conditiile de trafic.  In rest, din A in B ajunge si o Dacia 1300 cu 45kW-50 CP.

View Postro_explorer, on 19 mai 2019 - 14:04, said:


Hotaraste-te ... viteza sau acceleratie ? Motorul termic intra la necesar de putere caci altfel pot merge electric pana la 130Km/h, viteza cu care nu merg la servici (limita pe segmentul meu de autostrada este de 110).

Ceea ce spun eu este mers normal la munca, la cumparaturi, la scoala cu copiii ... nu facut curse pe circuit. Se face verde la semafor, accelerez pana la viteza limita pe acel segment de drum si apoi raman la viteza aia. Intru pe autostrada, accelerez pana la viteza de cruise dde pe autostrada si apoi raman acolo. Ocazional mai trec de pe o banda pe alta pentru ca am un camion in fata si accelerez, dupa caz.
Ia pune-ti tu power-meterul pe ecran si mergi cu masina .. ia vezi cat accelerezi? 5 secunde? 10 secunde? apoi mergi constant caci nu mai ai unde sa accelerezi ?

Eu fac 6.5 sec 0-100 asta inseamna sa folosesc toata puterea masinii, plecand de la semafor (si o fac cateodata) ... dar limita de viteza unde sunt semafoare este de 50-70Km/h .. deci practic accelerez 3-4 secunde, apoi, constant cu 50-70 Km/h pentru restul sectiunii de drum. Unde naiba sa accelerez ca la curse?

Repet, nu am nici un interes in a scoate un consum mic, nu imi pasa de cat consum. Spun doar cifre reale din trafic real de tip mixt. Cand am mers 1300Km la drum lung in mod sport permanent, rezultand intr-un consum mediu de 9.2 l/100 am spus asta ... ala e modul "fun" si se presupune ca il folosesti doar cand vrei sa te distrezi, nu mereu.
Cand am mers 1300 Km la drum lung in mod hibrid si am obtinut un consum mediu de 7 si ceva la suta, am spus asta (exact ca o masina pe benzina din clasa asta, nimic deosebit)
Ei bine, in regim de oras sau de mers "pe langa casa" tehnologia asta isi arata motivul pentru care exista: poluare scazuta. Nu inteleg ce e asa de extraordinar asa ca te rog sa ma luminezi.
deci, masina asta iti permite sa te deplasezi full electric, si incepe sa consume benzina numai dupa consumarea bateriei?
Asta e misto. La Toyota,  bateria se incarca de catre motorul termic, (are o cunostinta un yaris hibrid). Practic daca faci doar drumuri scurte prin oras, poti sa nu consumi deloc benzina, doar cand iesi din localitate si ai consumat bateria.

Edited by tfmercedez, 19 May 2019 - 20:16.


#485
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016
De putere maxima ai nevoie cand dai kickdown, la fel daca pleci blana de pe loc si vrei sa accelerezi cat de repede poate masina, caz in care merge atat termic cat si electric. Daca pleci de 10 ori blana de pe loc pana la 120 ai topit bateria. Chiar is la Tesla daca faci asta nu mai are acceasi performanta.
Asa ca aia 6.5 sec pana la 100 sunt in cazul ideal, dupa ce ai topit bateria, sunt 10-11.

#486
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Ce Ă®nseamnă să topesti bateria? Nu se poate asa ceva, poți maxim sa descarci bateria, moment Ă®n care funcționează doar motorul termic. Dar este ff improbabil sa faci asa ceva, pt ca accelerația blana Ă®nseamnă că Ă®ntra Ă®n funcțiune motorul termic care Ă®ncarcă bateria. Este incredibil ce lipsa de Ă®nțelegere a noțiunilor elementare au unii. Nu vorbesc de electrice, inițiatorul are hibrida și sistemul funcționează diferit. PS La hibride chiar se recomanda să-i dai forje urmate de ridicarea piciorului de pe accelerație pt ca o sa obții un consum mai mic.

Edited by edi10000, 19 May 2019 - 20:59.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate