Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Șoselele României în anii '70-'90

* * - - - 4 votes
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#19
tico18

tico18

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,771
  • Înscris: 17.05.2018
Erau mult mai bune ca acum si nu plateai nici taxe ca sa mergi pe ele. Ca nu puteai sa circuli cu viteza sau ca aveai doar o autostrada de 100 de kilometrii asta era realiutatea de atunci da' nu erau gropile, peticelile si furturile din ziua de azi. Mai avem oleaca si o sa ajungem mai rau ca-n perioada anilor 40 ca atunci barem existau drumuri cu piatra cubica, acum incet da' sigur nu o sa existe nici aia, o sa mai ramana niste trasee cu pamant batatorit si cu mici bucati de astfalt ca sa-ti aduca aminte ca "pe aici a fost un drum"... iar despre autostrazi,.... o sa se inventeze teleportarea pana o sa aibe si Romania o retea completa de autostrazi... si atunci or sa fie goale ca nici dracu nu mai circula pe ele.

Edited by tico18, 18 May 2018 - 07:01.


#20
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

View Postmyshyk, on 18 mai 2018 - 06:28, said:

@AlexIP
"să fie făcută bază din plăci de beton (cea mai proastă soluție în timp),"
Revizuieste-ti nitel cunostintele! Drumul din zona Herculane -Orsova, a fost facut din placi de beton de catre nemti in timpul celui de-al doilea razboi mondial si s-a circulat pe el, fara reparatii majore pana prin 2000 si-un pic.Adica peste 60 de ani. Iar in ziua de azi, n-au facut altceva decat sa toarne covor asfaltic peste acelasi beton, fara nimic altceva. Doar ca nemtii nu furau cimentul la prepararea betonului.

Știu de drumul ăla, am fost pe el înainte de refacere doar o singură dată. Ce să zic, dacă ăla e etalonul de calitate, bun o fi. Știu doar că în 2006-2007 pe DN7 erau toți haterii drumului respectiv cu tirurile în coloană, ocoleau pe Valea Oltului de bun ce era.

Și, da, e cea mai proastă soluție pentru că în momentul în care te saturi să torni covor asfaltic nou la fiecare 3-4 ani (se topește și intră printre crăpături) trebuie demolat și e una din cele mai de durată operațiuni. A se vedea cât le-a luat cehilor să refacă D1 sau nemților autostrăzile pe plăci. În plus, ca aderență și nr. de accidente, asfaltul câștigă detașat. Pe mine de obicei mă interesează când trec pe un drum să fie bun, să nu fac pană și să nu îmi plece mașina de pe el dacă depășesc 30 km/h în curbe, nu că ține 40 sau 70 de ani fără reparații până se autodistruge.

#21
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,526
  • Înscris: 30.10.2003

View PostSeteh, on 17 mai 2018 - 23:05, said:

Erau dungi galbene la vremea aia. Asa tin minte. Mai ales in anii 70 cand nu eram nascut :lol:

#22
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View Postdjl, on 17 mai 2018 - 22:57, said:

Cum erau şoselele României în anii '70-'90? Aş fi întrebat şi de anii '60, dar nu prea sunt useri care să fie născuţi înainte de 1970.
În anii '90 cred că era cam dezastru. Deşi existau şi şosele care erau în stare ceva mai bună - pe D.N. 1 se mergea bine de la Bucureşti la Câmpina.

Erau  precum drumurile judetene de azi, adica inguste, dar cu asfalt acceptabil, fara gropi sau denivelari... Gropile au aparut mai degraba dupa 1990 cand vreme de cativa ani nu s-a mai ocupat nimeni de intretinerea drumurilor, toti fiind preocupati cu preluarea puterii si marile tunuri.

#23
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

View PostAlexIP, on 18 mai 2018 - 07:02, said:


Știu de drumul ăla, am fost pe el înainte de refacere doar o singură dată. Ce să zic, dacă ăla e etalonul de calitate, bun o fi. Știu doar că în 2006-2007 pe DN7 erau toți haterii drumului respectiv cu tirurile în coloană, ocoleau pe Valea Oltului de bun ce era.

Și, da, e cea mai proastă soluție pentru că în momentul în care te saturi să torni covor asfaltic nou la fiecare 3-4 ani (se topește și intră printre crăpături) trebuie demolat și e una din cele mai de durată operațiuni. A se vedea cât le-a luat cehilor să refacă D1 sau nemților autostrăzile pe plăci. În plus, ca aderență și nr. de accidente, asfaltul câștigă detașat. Pe mine de obicei mă interesează când trec pe un drum să fie bun, să nu fac pană și să nu îmi plece mașina de pe el dacă depășesc 30 km/h în curbe, nu că ține 40 sau 70 de ani fără reparații până se autodistruge.
Nemtii si-n ziua de azi, toarna beton la autostrazi. De tampiti, nu?

#24
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

View Postmyshyk, on 18 mai 2018 - 07:27, said:

Nemtii si-n ziua de azi, toarna beton la autostrazi. De tampiti, nu?

Au început să treacă pe asfalt și ei deși au un lobby foarte puternic să rămână pe beton din cauza producătorilor. În primul rând, pentru că la clima lor până acum câțiva ani își permiteau, dar de ceva vreme încoace se întâmplă dinastea: http://www.spiegel.d...e-a-906914.html

#25
ursamajor

ursamajor

    Anonymous

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,410
  • Înscris: 08.12.2005
Erau destul de bune șoselele. Circulația fiind mai redusă, se degradau mai greu și necesitau reparații mai rare, dar care se făceau. În schimb în orașe/localități, era jale.

#26
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,429
  • Înscris: 20.02.2008

View PostSeteh, on 17 mai 2018 - 23:05, said:

Asa e si acum :)

#27
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
În poza aia mai sunt copacii.

View Postursamajor, on 18 mai 2018 - 08:22, said:

Erau destul de bune șoselele. Circulația fiind mai redusă, se degradau mai greu și necesitau reparații mai rare, dar care se făceau. În schimb în orașe/localități, era jale.

Oh, da, asta aşa e. Mai ţin minte cum şi bulevarde principale din Bucureşti arătau ca după războiul din Irak.


Dar cât de uşor sau de greu găseai în afara oraşului o benzinărie? Aia de lângă Urziceni există din anii '70.

#28
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,811
  • Înscris: 14.10.2008
Probabil foarte proaste. Oricum nu vreau sa-mi imaginez nimic de dinainte de 1989 in Romania. M-oi fi nascut in 1985, dar pana in 1989 nu-mi amintesc nimic.

In anii '90 nu erau deloc benzinarii, era la ordinea zilei sa te usurezi in LAN-ul de porumb. Iar mersul de la Slatina/Spineni la Mamaia la mare era curata tortura cu Dacia 1410.

Eu consider ca am masina din 2005 incoace, Dacia din 1985 pana atunci nu se pune, era o improvizatie ordinara.

Plopii lui Ceausescu de pe margine-un mare pericol, pe DN 65 i-au taiat.

#29
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,623
  • Înscris: 07.02.2003

View PostSeteh, on 17 mai 2018 - 23:05, said:

No way, asfalt muci, gropi cat cuprinde dar mergea Dacia... :)

#30
Seteh

Seteh

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,846
  • Înscris: 21.02.2009
Eu am pus poza aia ca aia mi-a sarit in ochi cand am scris pe gugal drum anii 80. Acum nu stiu daca de atunci e dar tind sa cred ca se apropie. Pe vremea aia cam toate drumurile aveau copaci ca in poza. Erau si chestii bune dar si rele din cauza copacilor.
Pe de alta parte eu tin minte din copilarie drumurile la tara si la mare. La tara mergeam 280 de km din Bucuresti prin Brasov in Ardeal si drumul era foarte bun. Da, erau perioade in zilele caniculare in care se punea criblura si trebuia sa mergi mai incet.
Spre mare la fel, fie ca o luam pe drumul vechi pe Drajna fie ca o luam pe Slobozia drumul era bun. Il tin minte pe tata cum calcula media si ii iesea de obicei un 90 km/h spre mare si 80 spre tara. Bine, nu erau atatea masini...

#31
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,457
  • Înscris: 24.05.2010

View PostAlexIP, on 18 mai 2018 - 07:02, said:


Știu de drumul ăla, am fost pe el înainte de refacere doar o singură dată. Ce să zic, dacă ăla e etalonul de calitate, bun o fi. Știu doar că în 2006-2007 pe DN7 erau toți haterii drumului respectiv cu tirurile în coloană, ocoleau pe Valea Oltului de bun ce era.

[...]
In acea perioada s-a reabilitat drumul intre Timisoara-Drobeta Turnu Severin, dar acum drumul este excelent ;)

#32
corinadaniela

corinadaniela

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,524
  • Înscris: 05.06.2009
din cate imi amintesc, marcajele rutiere in anii 70-80 erau foarte vizibile, se trecuse la un moment dat la vopseaua galbena.
nu stiu daca peste tot era asa, nu calatoream foarte mult, pentru ca se circula "cu sot" si "fara sot", se lucra si sambata, benzina era pe cartela...
mergeam periodic la bunicii din oltenia, vara pe litoral in vacanta cu parintii, si foarte rar la munte (desi era la o aruncatura de bat).

#33
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
Da' chiar aşa, de ce s-a renunţat la vopseaua galbenă.
Înainte de 2000 am fost doar o dată cu maşina la mare. Bine îmi pare că am mers mai mult cu trenul.  ^_^

#34
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006

View Postmyshyk, on 18 mai 2018 - 06:28, said:

Tu compari ce fac nemtii cu ce fac romanii?

#35
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006
@ldpe
Daciile au rezistat cu FOARTE multe reparatii. Multi schimbau uleiul la 1500-2000 km, uneori si mai des, in plus interventiile la trenul fata se faceau cel putin o data pe an adica la cateva mii de km. Bucsi de bascula (cele 2 de la cea inferioara in special), de cap cremaliera, bucsa de "teflon" de la volan, pivotii (in special cei inferiori), bielete antiruliu si din cand in cand si altele. Mai stiu si acum cum arata astea. In plus, platine, capace de delcou, pompe de apa/benzina, etc. etc. La Logan habar nu am ce contine trenul fata si cum arata piesele, in 50.000 km am schimbat doar 1 data bujiile si o data placutele de frana. La Kia Ceed la fel dar asta are doar 34.000 km facuti.

#36
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006
Revenind la subiect adica anii 70 am sa ma refer la drumurile pe care le stiam cel mai bine. Ca o concluzie generala as zice ca DN-urile principale erau asfaltate si in stare buna dar inguste, cam 6 m in standard. Judetenele erau unele asfaltate dar cu un asfalt foarte subtire si foarte gri (nu negru).
DN1 Bucuresti-Barcanesti (pana la actualul sens giratoriu de la Lukoil), 4 benzi, foarte bun, aproape identic cu cel de astazi. Peste Ialomita sensul Bucuresti-Ploiesti trecea peste podul vechi metalic, era o curba stransa la intrarea pe pod, locul apare intr-o emisiune cu Divertis in jur de anul 2000. Podul vechi a fost dezafectat dupa 2000. Peste Prahova podul vechi era pe sensul Ploiesti-Bucuresti.
Podurile erau inguste, undeva la 3m, nu erau 2 benzi pe poduri.
Centura Ploiesti Vest (intre rond Barcanesti si benzinaria (astazi Petrom) de la km. 6. Drum nou construit, pasaje denivelate peste tot, mai lat, cred ca 7m. La km 6 era cedeaza trecerea, drumul principal era Ploiesti-Brasov.
Va urma...

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate