Șoselele României în anii '70-'90
Last Updated: May 24 2018 14:36, Started by
djl
, May 17 2018 22:57
·
0
#37
Posted 18 May 2018 - 13:04
Kroghy, on 18 mai 2018 - 11:04, said:
Tu compari ce fac nemtii cu ce fac romanii? |
#38
Posted 18 May 2018 - 13:28
ldpe, on 18 mai 2018 - 06:51, said:
Diferente mari era la caracterul soferilor , daca te vedeau pe drum izolat se opreau sa te ajute , o placuta de frana , un furtun la apa, un condensator sau platina la delcou, mai o camera auto pentru ca pe acea vreme nu erau cauciucuri fara camera , trageai la leviere si ciocan de nu-ti mai ardea de condus ...vs azi cand cum te prind cum ti-o trag , numai sa nu ai probleme noaptea pe drum izolat. Si o idee de topic pentru @DJL. Pe cand un topic cu TV-urile Rocar construite la fabrica Autobuzul Bucuresti. Prin '93 cand faceam practica de facultate pe acolo, era plina curtea de TV-uri noi pe care nu le mai cumpara nici dracu. |
#40
Posted 18 May 2018 - 16:14
Continuam:
DN1 Ploiesti-Banesti; sosea destul de ingusta cu pomi pe margine, perfect dreapta pe mari distante, fara localitati. A fost botezata "soseaua mortii" pentru desele accidente care se intamplau aici. Acest tronson arata probabil ca in anii 30. Banesti-Comarnic; sosea noua dar construita din placi de beton. La trecerea intre placi se simtea exact ca pe calea ferata la joante. La fel de lata ca centura Ploiesti Vest, probabil 7m. Comarnic-Predeal; de departe tronsonul cel mai problematic, poduri foarte inguste (3m maxim) datand din anii 20, cam intre 1975-1980 s-au facut treptat poduri noi si s-a corectat traseul, de exemplul podul in curba de la intrarea in Sinaia. |
#41
Posted 23 May 2018 - 21:51
Așa am și eu impresia, că perioada 65 - 80 e singura cînd s-au făcut investiții în infrastructura rutieră în comunism. S-au corectat niște trasee, ca pe DN2 la Sinești, sau pe Valea Prahovei (drumul vechi trecea prin orașe - Cîmpina, Breaza, vezi povestea mai sus, la jadcomp), s-au șuntit niște bariere (la Veștem, sau pe Valea Prahovei la Sinaia, Bușteni, Predeal), s-au lățit cîteva drumuri la 4 benzi - Turda - Feleac, Craiova - Ișalnița, Constanța - Mangalia etc.), s-au construit niște variante (de pildă centura Ploiești era numită „variantă”, sau ce ziceam, Veștem, intrarea în Sibiu ocolind Șelimbărul), s-a construit A1.
În anii 80 cred că s-a făcut un singur lucru: ciotul din A2, a doua trecere cu pod peste Dunăre. Pînă să fie asta gata, adică prin 87 cred, spre Constanța se mergea prin Slobozia - Giurgeni, iar podul de la Giurgeni - Vadu Oii era lat de 4 benzi, cică planul inițial era să fie pe acolo autostrada. După 90 nu s-a făcut mare lucru, dar avînd în vedere starea drumurilor naționale, s-au făcut totuși destule. În primul rînd, s-a demarat un program în 14 etape, sau chiar mai multe, întins pînă în zilele noastre, de refacere a drumurilor naționale. Primul refăcut, spre bucuria șoferilor, a fost Pitești - Rm. Vîlcea, peste Dealurile Drăganului și Dealul Negru. S-a lățit, s-au adăugat benzi de depășire, condițiile de trafic au fost mult îmbunătățite. Pînă în 2000 se reabilitase DN2 pînă la Bacău, DN1 (Sibiu - Cluj și inclusiv supralărgire Ploiești - Comarnic), DN65 Pitești - Craiova, bine făcut, cu benzi suplimentare la urcare, și mai multe alte DN-uri, la repezeală mai țin minte că în toamna lui 2000 tocmai se terminase de reabilitat Cluj - Zalău, un drum excelent făcut, cu benzile de depășire inteligent marcate (adică banda suplimentară e banda 2, nu 1). Și se făcuseră și cîteva centuri, țin minte tot la repezeală Tecuci, Avrig, Rupea, Măieruș. Orașe cu centuri vechi nu erau prea multe, erau București, Ploiești (astea 2 singurele, pînă azi, cu inel complet, deși de proastă calitate și foste devieri ca Mogoșoaia - Chitila), Buzău, Focșani, Alba Iulia (asta nu știu cît e de veche), Arad, Constanța, Tulcea, Tg Jiu, Tîrgoviște, Vaslui (astea ultimele aveau niște bucăți de centuri, mai bine zis variante de camioane, în general proaste, semi-utilizabile și mai mult prin oraș). Pînă prin 2002, șoseaua Rîșnov - Poiana Brașov nu se deszăpezea. Se închidea iarna. Dar unii se aventurau pe acolo, deși era un singur rînd de urme, și cînd te întîlneai cu altă mașină era aventură se ieși de pe șleauri. După 2000 s-au mai schimbat destule, au apărut autostrăzi, centuri la mai multe orașe, dar ieșim din sfera subiectului. Sigur se putea face mai mult. Măcar o autostradă peste munți și o centură calumea la București. Edited by abancor, 23 May 2018 - 21:59. |
#42
Posted 24 May 2018 - 08:41
@abancor
In perioada 1948-1965 s-au asfaltat aproape toate drumurile principale din tara ca pana la razboi situatia era dezastru. Majoritatea DN-urilor importante erau inca de macadam (pietruite). O problema nevralgica a Romaniei au fost intotdeauna drumurile din regiunea de munte, de exemplu DN1A s-a corectat ca traseu (ocolind satul Cheia) si a fost asfaltat pe portiunea Maneciu-Sacele abia in anii 70 iar DN72 pe tronsonul Moroieni-Sinaia abia in anii 80. La fel DN18 peste pasul Prislop (Borsa-Carlibaba) tot in anii 80 s-a facut. Prioritatea 0 acum mi se pare coridorul 4 deci Pitesti-Sibiu si centura Bucuresti in profil de autostrada. |
#43
Posted 24 May 2018 - 09:51
Pe atunci camioanele aveau voie s-o ia pe Valea Prahovei?
Lucrări de asfaltare începuseră din interbelic. Ce nasol era că până în anii '60, dacă doreai să ajungi cu maşina la Constanţa trebuia să treci cu bacul. Trenul e mai mişto, dar pe atunci exista doar cale ferată cu un sigur fir de circulaţie între Bucureşti şi Cernavodă, deci vă daţi seama ce nasol era... linia dintre Pantelimon şi Cernavodă a fost dublată între 1969 şi 1971 (bine, podurile de peste Dunăre tot cu cale simplă erau, că marele complex feroviar + rutier a fost construit abia în anii '80). |
#44
Posted 24 May 2018 - 12:09
Apropo de drumul București - Constanța, am impresia că varianta „normală” pe cînd se trecea cu bacul era prin Călărași. de aia și are DN3 traseul pe acolo. (Presupun că era bac și la Giurgeni).
Hai că am reușit în 60 de ani să avem 5 treceri rutiere peste Dunăre, deși una e un baraj construit în colaborare, una e făcută împreună cu bulgarii și una exclusiv de bulgari. Da 2 tot am făcut și noi. Poate mai reușim încă una la Brăila în cincinalul următor. să menținem ritmul (mediu) de una la 12 ani. |
#45
Posted 24 May 2018 - 12:21
Aia făcut împreună cu Bulgarii e făcută pentru că am fost împinşi de Sovietici. Măcar au făcut şi ei ceva bun o dată...
Podul ar fi vrut să-l facă din interbelic, dar de unde bani? Edited by djl, 24 May 2018 - 12:25. |
#46
Posted 24 May 2018 - 13:11
abancor, on 24 mai 2018 - 12:09, said:
Apropo de drumul București - Constanța, am impresia că varianta „normală” pe cînd se trecea cu bacul era prin Călărași. de aia și are DN3 traseul pe acolo. (Presupun că era bac și la Giurgeni). Hai că am reușit în 60 de ani să avem 5 treceri rutiere peste Dunăre, deși una e un baraj construit în colaborare, una e făcută împreună cu bulgarii și una exclusiv de bulgari. Da 2 tot am făcut și noi. Poate mai reușim încă una la Brăila în cincinalul următor. să menținem ritmul (mediu) de una la 12 ani. djl, on 24 mai 2018 - 09:51, said:
Pe atunci camioanele aveau voie s-o ia pe Valea Prahovei? |
|
#48
Posted 24 May 2018 - 14:36
In anii 90 cred ca DN1A era folosit ca azi, traficul fiind aglomerat inca din anii 70-80. Din Brasov duminica dupa-amiaza te devia pe DN1A de pe atunci.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users