Problemă pornire mașină!
Last Updated: May 13 2018 07:48, Started by
fumigena65
, May 05 2018 07:11
·
0
#1
Posted 05 May 2018 - 07:11
Salutare, în primul rând îmi pare rău dacă am postat în secțiunea greșită.
Am un Hyundai pony din '93 , moștenit de la tata. Îl mai porneam.. îl mai scoteam la o plimbare.. însă de un an și ceva având probleme tehnice iar eu neavând € nu l-am mai folosit. Acum m-am pus să îl repar, toate bune și frumoase.. până la baterie care normal că era moartă după atâta timp (varta d24) așa că am pus-o pe redresor, unul "clasic" (traf+dioda), chiar dacă este capsulată, după doar câteva ore a început să fiarbă iar după alte câteva ore a început "să răsufle" pe undeva prin zona bornei -.. ok, am lăsat-o așa peste noapte, dimineața încă rasufla si era calda în zona tuturor elementilor mai putin cel de la borna +, acolo era rece, am luat-o așa si am pus-o pe masina, când am vrut să dau cheie surpriză, în loc ca electromotorul să invarta de acolo venea doar clanc clanc clanc la fel și de undeva din bord (un releu?), am încercat să claxonez, se aude foarte tare, pozițiile se aprind, radio-ul merge tare fără distorsiuni. Martorul bateriei este aprins în bord dar foarte "stins". Acum, voi care credeți că este treaba? Ce este cu acele clanc-uri? Precizez că bateria nu are ochi magic, nu am cu ce masura voltajul si tensiunea sa, de asemenea nu am cum sa aflu dacă motorul este blocat pentru ca la cum este poziționat nu îl pot invarti. Oare să nu fie suficient curent pentru pornire, contacte imperfecte, electromotor dus, motor gripat sau altceva? O să incerc astăzi să imprumut de la cineva o baterie să vad dacă invarte, dacă am omis ceva o să revin cu edit, vă mulțumesc! |
#3
Posted 05 May 2018 - 07:17
Ai ucis bateria.
Acel clanc/clanc vine de la electromotor, care nu cred ca are destula putere sa invarta motorul. |
#5
Posted 05 May 2018 - 07:25
Vorba lui arab.. era sinucisa deja lăsând-o mai mult de un an fără curent, a fost greșeala mea, oricum și-a făcut săraca serviciul 7 ani, țin minte cum a pornit-o tata acum 3 ani înainte să moară.. iarnă, -26° pe termometru, inghetase benzina din filtru, a pus pe direct la rezervor și a dat la automat vreo 5-6 minute pe gerul ăla, până la urmă a pornit
Dacă este doar bateria nu este grav.. imi e doar sa nu fie alta problema dupa ce a statiunat atâta timp Edited by fumigena65, 05 May 2018 - 07:26. |
#6
Posted 05 May 2018 - 07:28
Bateria de la masina, are inscrisa pe ea doua valori ale curentului debitat: o valoare pentru folosirea in regim normal de functionare, (cea mai mica) si una de valoare maxima debitata in sarcina pentru intervale scurte de timp,(cea mai mare) Valoare a cea mare e pentru curentul debitat la pornire. O baterie "moarta", in cazul tau, care "a fiert" nu mai poate debita acesta a doua valoare, ca atare, consumatorii obisnuiti merg(desi si aia pe intervale mai scurte de timp), dar nu asigura acel curent de pornire. Prin urmare, alta baterie. Si nu o mai incarca cu redresoare "clasice" care nu au control al curentului de incarcare. Ca o vei omora din start.
Edited by myshyk, 05 May 2018 - 07:30. |
#7
Posted 05 May 2018 - 08:17
Incearca cu alta baterie, cea veche nu mai are puterea necesara.
|
#8
Posted 05 May 2018 - 08:19
fumigena65, on 05 mai 2018 - 07:25, said:
Dacă este doar bateria nu este grav.. imi e doar sa nu fie alta problema dupa ce a statiunat atâta timp Schimba 100 de euro si ia o baterie noua. Masinile nu pornesc doar cu clanc-clanc, cineva trebuie sa invarta motorul in sensul de pornire. Iar data viitoare hotaraste-te, e masina sau depozit ambulant de peturi? |
#9
Posted 05 May 2018 - 08:41
rosix, on 05 mai 2018 - 08:19, said: Schimba 100 de euro si ia o baterie noua. Masinile nu pornesc doar cu clanc-clanc, cineva trebuie sa invarta motorul in sensul de pornire. Iar data viitoare hotaraste-te, e masina sau depozit ambulant de peturi? Edited by fumigena65, 05 May 2018 - 08:42. |
#10
Posted 05 May 2018 - 09:01
|
#11
Posted 05 May 2018 - 10:43
Pai o baterie de prin '90 ? Aproape 30 de ani ? Ce ai cu ea , e muzeu de mult timp . Bateriile bune rar daca prind 10 ani .
|
#12
Posted 05 May 2018 - 10:53
#13
Posted 05 May 2018 - 11:45
Adm, on 05 mai 2018 - 07:17, said:
Ai ucis bateria. Acel clanc/clanc vine de la electromotor, care nu cred ca are destula putere sa invarta motorul. Nu neaparat. @fumigena65 Tine apasat pe claxon si dai la cheie. Daca iti more claxonul e de la baterie, daca nu poate sa fie de la circuitul de alimentare al electromotorului. Zgomotul de clank se aude de la starter, e un electromagnet care actioneaza bendixul si o lamela care inchide circuitul de alimentare al electromotorului. Edited by bumpocbum, 05 May 2018 - 11:46. |
#14
Posted 05 May 2018 - 12:09
E praf bateria . Claxonul nu consuma mult curent si de aia merge insa electromotorul cere ...
o baterie noua rombat ii vreo 150 de lei , la schimb cu cea veche . https://www.emag.ro/...n/pd/D79DHNBBM/ Edited by Baxon, 05 May 2018 - 12:10. |
#15
Posted 05 May 2018 - 13:19
Baxon, on 05 mai 2018 - 12:09, said:
E praf bateria . Claxonul nu consuma mult curent si de aia merge insa electromotorul cere ... o baterie noua rombat ii vreo 150 de lei , la schimb cu cea veche . https://www.emag.ro/...n/pd/D79DHNBBM/ Oricum nu folosesc mașina, am găsit să o dau pe asta + 80lei la schimb pe una macht de 80ah care a fost schimbata din cauza sistemului de start-stop. bumpocbum, on 05 mai 2018 - 11:45, said: Nu neaparat. @fumigena65 Tine apasat pe claxon si dai la cheie. Daca iti more claxonul e de la baterie, daca nu poate sa fie de la circuitul de alimentare al electromotorului. Zgomotul de clank se aude de la starter, e un electromagnet care actioneaza bendixul si o lamela care inchide circuitul de alimentare al electromotorului. Bateria este moartă, la 7 am pus-o pe mașină, cum am spus în topic funcționau electronicele pe ea iar pe la 9 dacă aprindeam pozițiile se stingeau martorii. |
|
#16
Posted 12 May 2018 - 10:35
Bun, revin, am ajuns aseară acasă cu bateria.. problema acum este ca nu se alimentează cu benzină deloc.. când am dat prima oară să o pornesc a dat să o ia (în filtru nu avea deloc benzină) bănuiesc că, cu cea veche ce mai era pe tur.. am scos furtunul din filtru (din compartiment motor, cred ca asa se numeste) si nu vine deloc benzina, nici cand dau la auto nici doar cu, contactul.
Treaba este ca nici macar nu știu unde este pompa de benzină la această mașină.. Hyundai pony din 93 cod motor g4dg 52kw. M-am băgat sub ea, la rezervor nu văd nimic.. doar alimentare, tur, retur și un cablu care merge in portbagaj iar de acolo la plutitor, cand pun contactul nu se aude nici un bazait nimic.. (nici înainte nu cred ca se auzea) doar un mic clanc de la releu. Am sufllat pe tur si se fac bolboroci in rezervor deci nu este infundat.. după ce i-am mai dat la automat puțin am pus eu gura pe ieșirea din filtru (cred ca este filtru, seamana cu un borcan) și am tras puțin iar borcanelul s-a umplut cu benzină, dar atat.. nu aruncă din el sau ceva cand incerc sa o pornesc. Edited by fumigena65, 12 May 2018 - 10:37. |
#17
Posted 12 May 2018 - 12:00
Edit: am găsit pompa de benzină, s-ar părea că este mecanică, este sub carburator, ce ar trebui sa fac?
|
#18
Posted 13 May 2018 - 07:48
Nici nu mă așteptam să se strângă atât de multe răspunsuri într-un timp atât de scurt, vă mulțumesc, am rezolvat singur.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users