Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Nissan Leaf 2013

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
539 replies to this topic

#361
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Pentru drum lung, poate parea un chin, depinde de spiritul de aventura si rabdarea fiecaruia.
Dar pentru oras sau naveta DACA ai unde sa o incarci e o super masina.

#362
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Evident. Tine de fiecare.
Pentru mine aventura a fost sa plec la drum, constient ca exista sanse sa nu ajung la destinatie, ca o sa fac ceva nou, nu doar acelasi drum banal. A fost un concediu de care o sa imi aduc aminte spre deosebire de restul pe care le-am uitat. Evident ca nu e ok sa facem asta de fiecare data.
Pacat ca nu vine Kona suficient de repede, ca la inceputul verii vom face un drum pana la Viena si vroiam sa il facem cu ea.

#363
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Ma rog. Nu mai continui pe tema asta, fiecare intelege ce vrea si are alta perspectiva. Ti-e ti-a rams in cap un prelungitor la vulcanizare, care nici nu s-a intamplat de altfel, eu vorbesc de aventura de a merge in necunoscut.
Si nu m-am referit ca am utitat restul concediilor ci la restul drumurilor la mare pe care l-am facut de suficient de multe ori ca sa imi mai aduc aminte doar acele drumuri in care s-a intamplat ceva deosebit: amenda in Ploiesti dupa 3 semafoare pe rosu, ratacit noaptea pe drumuri fara indicatoare, drumul cu copilul de 8 luni, prima traversare cu bacul, primul drum cu o masina electrica la mare, etc.

#364
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,112
  • Înscris: 04.08.2007

 bzalex, on 22 martie 2019 - 11:51, said:

Pentru drum lung, poate parea un chin, depinde de spiritul de aventura si rabdarea fiecaruia.
Dar pentru oras sau naveta DACA ai unde sa o incarci e o super masina.
Pt oras sau naveta, daca ai unde sa o incarci acasa si/sau serviciu e perfecta electrica. Iti lasa bani in buzunar.
Incarcatul devine un reflex ca si datul de mancare la catel, nu ti se pare un chin.

Edited by remvirg, 22 March 2019 - 19:00.


#365
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,487
  • Înscris: 18.06.2007
In fine, cineva s-a simțit lezat și a dat report

#366
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Aici pe jurnal?

#367
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,487
  • Înscris: 18.06.2007
Mai vezi mesajele mele?

#368
stefandinescu70

stefandinescu70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 814
  • Înscris: 29.08.2009
DA

#369
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,487
  • Înscris: 18.06.2007

 stefandinescu70, on 22 martie 2019 - 19:36, said:

DA
Mai erau și altele care au dispărut

#370
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,161
  • Înscris: 13.11.2017
Slava domnului :) !

#371
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

 stefandinescu70, on 22 martie 2019 - 08:43, said:

Cat a fost cea mai mica autonomie facuta vreodata de tine dintr-un plin de baterie ?

Duminica dimineata am incarcat masina pana la 98%(pentru ca dupa 98% face egalizare care dureaza mai mult fara a mai aduce prea mult curent in baterie) pentru ca trebuia sa facem un drum pe care pana la urma nu l-am mai facut. Asa ca am zis ca e o ocazie sa ii testez autonomia. Temperaturile au fost destul de scazute in Brasov la inceputul sapatamanii 0 - 5 gr.
Dupa 76km, 3 preincalziri si 3 zile am ajuns cu bateria la 10%. Autonomia estimata:

88% pentru 76km -> 86km

Daca nu foloseam preaincalzirile, care consuma cam 5%, autonomia ar fi iesit pe la:

88% - 3 x 5% = 73% pentru 76km ->104km

O sa mai incerc sa fac un experiment cu un plin de baterie cand se mai incalzeste, daca nu o vand pana atunci.

#372
stefandinescu70

stefandinescu70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 814
  • Înscris: 29.08.2009
Vrei sa o mai vinzi ?? Nu cred ca trebuia sa scrii , ce ai scris mai sus despre acea autonomie magnifica de 76 km . Parerea mea .. Sorry daca am fost direct ..

Edited by stefandinescu70, 28 March 2019 - 11:43.


#373
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

 bzalex, on 22 martie 2019 - 09:42, said:

Acum are 79.048 km la bord. Anul de fabricatie este 2013 luna cred ca 10. Este a doua varianta cea cu motor mai nou, pompa de caldura, chimie imbunatatita la baterie si portbagaj mai mare. Cea mai mica autonomie facuta cu un plin e greu sa iti zic pentru cea mai mica autonomie o am in oras unde nu prea folosesc 100 - 0, ci 80-20. In plus exista o neliniaritate. De la 100% la 80%  sau de la 30% la 10% e mai multa energie decat de la 80% la 60%. Dar tinand cont de experienta mea cu ea, cea mai mica autonomie in oras am obtinut-o folosind preincalzirea dimineata. Fara sa iau in considerare neliniaritatile ar rezulta 60km: 2 preancalziri si 6 drumuri de 10km(condus sportiv). Daca consider si neliniaritatile probabil e pe la 70km in aceleasi conditii.  Prin exterior unde folosesc iarna si bateria plina, cea mai mica autonomie a fost pe la 78 - 80km iarna pe zapada si normal cu incalzirea pornita ca eram cu familia.

Vara in oras autonomia minima e cam de 100km, prin exterior in functie de trafic si viteza 110 - 120.
Autonomia maxima, prin exterior 150km(Amara - Constanta pe DN uri)

Zoe se incarca mai lent la chargerele rapide: nu are mufa pentru DC. Majoritatea chargerelor rapide au maxim 22kW. In plus versiunile mai vechi de ZOE nici nu suporta mai mult de 22kW. E o masina mai mica, mai lenta si ceva mai rudimentara. Nu stiu daca are suport pentru preincalzire. Nu prea poti sa sti starea baterieri(spre deosebire de Leaf care o afiseaza direct pe display).

Acuma tu decizi in functie de buget si preferinte

 bzalex, on 28 martie 2019 - 10:45, said:

Duminica dimineata am incarcat masina pana la 98%(pentru ca dupa 98% face egalizare care dureaza mai mult fara a mai aduce prea mult curent in baterie) pentru ca trebuia sa facem un drum pe care pana la urma nu l-am mai facut. Asa ca am zis ca e o ocazie sa ii testez autonomia. Temperaturile au fost destul de scazute in Brasov la inceputul sapatamanii 0 - 5 gr.
Dupa 76km, 3 preincalziri si 3 zile am ajuns cu bateria la 10%. Autonomia estimata:

88% pentru 76km -> 86km

Daca nu foloseam preaincalzirile, care consuma cam 5%, autonomia ar fi iesit pe la:

88% - 3 x 5% = 73% pentru 76km ->104km

O sa mai incerc sa fac un experiment cu un plin de baterie cand se mai incalzeste, daca nu o vand pana atunci.

 stefandinescu70, on 28 martie 2019 - 11:39, said:

Vrei sa o mai vinzi ?? Nu cred ca trebuia sa scrii , ce ai scris mai sus despre acea autonomie magnifica de 76 km . Parerea mea .. Sorry daca am fost direct ..
El de cand a deschis topicul a fost mai direct decat altii

Edited by cata, 28 March 2019 - 11:51.


#374
G2ubogdan

G2ubogdan

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 01.01.2019
E de apreciat că e corect, direct, cum vreți voi.
Eu sincer cred că îi dădeam foc dacă vedeam autonomia asta.
Am mers zilele trecute cu un pegas(bicicletă) electric, al unui prieten. Mă bătea gândul să iau și eu ceva similar pentru drumuri scurte, strecurat prin trafic prin oraș etc
Pe lângă limitarea de 25-30 km/h e și foarte grea și greoaie la manevrat. Dar are o autonomie de 70-100 km.
Revenind la topic mi se pare că suntem încă prea constrânși de aceste autonomii, noi, clienții normali, care nu avem sau nu vrem să luăm mașini cu sume exorbitante (vezi tesla).

#375
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,487
  • Înscris: 18.06.2007
Iar el pt aceasta autonomie a dat o sumă care nu e deloc mică și cere o alta suma care nici asta nu e mica, pentru o deplasare extrem de anevoioasă

#376
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

 stefandinescu70, on 28 martie 2019 - 11:39, said:

Vrei sa o mai vinzi ?? Nu cred ca trebuia sa scrii , ce ai scris mai sus despre acea autonomie magnifica de 76 km . Parerea mea .. Sorry daca am fost direct ..
Ma rog, era 76km pentru 88% din baterie daca folosesti preincalzirea cosumand suplimentar din baterie. Si era pentru drumuri scurte in oras in regim sporti. Autonomia pentru 10%0 - 0% estimata e de 104km in aceleasi conditii. Daca citesti din urma, am facut si drumuri de 150km.

Eu nu vand povesti, atata a fost costruita sa mearga masina:
"Range in Long-Distance Mode is estimated at 135 km (84 miles). The 2013 European version has a certified range of 200 km (120 miles) under the NEDC." ( https://en.wikipedia...iki/Nissan_Leaf )

Acum e nu pot sa iti zic tie ca face 200km cum zice ca face in testele NEDC pe un forum public cand daca sapi un pic pe net gasesti ce zic si alti posesori.

Este cat se poate de clar: Nissan Leaf 24kWh este o masina de oras/naveta cu o atonomie minima de 60-70 km iarna si maxima de 150km vara. Si autonomia iarna poate fi imbunatatita semnificativ daca:
- nu folosesc preincalzirea din baterie(e tare bine sa gesesti masina calda cu gheata topita ..)
- daca fac preincalzire cu ea in priza(ajung aproape la autonomia de vara de peste 100km in ora si peste 130km in exterior)
- folosesc doar incalzirea in scaune si volan(daca mergi cu familia nu o sa le convina, daca te imbraci bine o poti folosi linistit in caz de criza)

Daca ai  nevoie de autonomie mai mare, cumperi ori o masina mai mica, gen ZOE, ori o masina de generatie mai noua cu capacitate mai mare. M-am uitat un pic la preturi azi dimineata:
Zoe se vinde cu 10-13k(210 km NEDC, deci nu cu mult peste Leaf si e o masina mai mica),
Leaf 30(250km NEDS, nu recomand, bateria se degradeaza cu 9%/an fata de 3% cat e Leaf 24) cu 15-20k,
Leaf 40(350km NEDC) cu 30k

Cel mai bine e sa iti faci un calcul: cati km fac pe zi. Majoritatea oamenilor nu fac pe zi mai mult decat autonomia Leaf-ului. Deci __DACA__ ai priza la locul de parcare sau munca atunci poti sa fi foarte fericit conducand chiar o masina cu autonomie mica gen Leaf 24. Trebuie insa sa fi constient ca nu o sa o poti folosi in orice situatie. In cazul meu sunt cam 3-5 calatorii pe an pe care nu le pot face cu Leaf-ul: in toate cazurile a fost din lipsa timpului, ca prize de incarcare lente gasesti oriunde(mai putin in cartier, dar si acolo gasesti vecini la parter. Eu sunt convis ca poti gasi niste pensionari economi care ar fi ultrafericiti sa le platesti tu factura de curent in schimbul unui prelungitor lasat pe geam), dar rapidele nu sunt intotdeauna la indemana.

Deci vrei electric? Asta sunt limitarile si astea sunt preturile. Vrei mai mult? Mai astepti sau ramai pe carburanti

#377
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

 bobalex18, on 28 martie 2019 - 12:51, said:

Iar el pt aceasta autonomie a dat o sumă care nu e deloc mică și cere o alta suma care nici asta nu e mica, pentru o deplasare extrem de anevoioasă
Este o suma ceruta conform a ceea ce vad ca cer si altii pe piata. Si atentie, e ceruta si e negociabila. E o baza de discutie.

Deplasarea este anevoioasa daca o folosesti pentru altceva decat pentru ceea ce a fost gandita. Si deplasarea cu o masina cu combustie poate fi anevoioasa daca o folosesti cum nu a fost gandita. Vezi cati raman de exemplu inzapeziti. Pentru mine trecerea de la electrica la masina cu combustie e cel putin neplacuta: masina e rece cand intru in ea, trebuie sa dau gheata, motorul porneste greu, pute si ma afuma pana fac asta. Cand plec la drum face zgomot, daca acelerez urla, la semafor vibreaza, daca apas pe acceleratie trebuie sa astept pana cand in sfarsit se hotareste sa accelereze si cand in sfarsit face asta urla ca toti dracii si trebui sa ii schimb viteza. A si sunt obligat sa merg sa stau la coada in benzinarie, sa ma murdaresc de motorina de imi miros mainile toata ziua. Si toate astea platind de 3-5 ori mai mult pe km.

Oare chiar merita daca cu electrica pot face aceleasi lucuri in 99% din cazuri si cu un confort mai mare?

Pentru restul drumurilor imi cer scuze de la afumatoare, strang din dinti, decartez gras din portofel si sper ca Kona sa vina suficient de repede ca sa nu mai fac asta niciodata...

#378
hepea

hepea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 805
  • Înscris: 20.02.2006

 bzalex, on 28 martie 2019 - 13:10, said:

A si sunt obligat sa merg sa stau la coada in benzinarie, sa ma murdaresc de motorina de imi miros mainile toata ziua.

Aici nu sunt de acord cu tine. Nu mai suntem pe vremea lui nea nicu, sunt benzinarii peste tot. Si nici nu te murdaresti; peste tot au manusi de plastic de unica folosinta si le recomand tuturor. Sau este angajat care baga combustibil pt tine

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate