Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Nissan Leaf 2013
Last Updated: Sep 28 2019 10:20, Started by
bzalex
, Apr 27 2018 12:59
·
0
#327
Posted 14 December 2018 - 00:52
bzalex, on 15 august 2018 - 09:17, said:
Ce nu imi place la Leaf-uri Nu au racire/incalzire activa la baterie De racire nu am avut nevoie vreodata, dar cred ca influenteaza negativ viata bateriei. De incalzire as fi avut nevoie. Iarna incarcarea la cargerele rapide dureaza de 2x mai mult. La chargere normale e cam la fel cu exceptia fazei de egalizare de la sfarsit(98 - 100% baterie) care poate dura si peste o ora. Nu au incarcare trifazata de 22kW/32A ci doar monofazata 6kW/32A Incarcarea trifazata m-ar fi ajutat foarte mult. Sunt mult mai multe chargere pe AC care pot incarca cu 22kW fata de chargere DC de 22 - 50 kW. Nu poti configura curentul maxim de incarcare Configurarea curentului de incarcare imi este foarte utila cand incarc de exemplu de la panourile solare. As fi vrut sa pot limita puterea cu care se incarca ca sa nu depaseaca puterea generata de panouri. De asemenea cand incarc la tara sau in campinguri as fi vrut sa pot sa modific puterea de incarcare pana la limita la care vad eu ca rezista instalatia Nu se poate configura o limita de incarcare a bateriei De fapt la Leaf-urile mai vechi si al meu exista doua optiuni 80 si 100%. Dar mi-ar fi fost foarte utila o optiune de exemplu de 50% sau 60% ca sa o incarc zilnic doar pana la aceasta limita ca sa tin bateria in intervalul optim pentru durata de viata. Si ar fi fost utila si o optiune de 90% ca sa incarc doar pana acolo la chargerele rapide, sa nu ajug la 95-98% unde deja cred ca bateria e stresata. Urmatoarea mea masina, care desigur o sa fie in mod sigur tot o electrica, o sa trebuiasca obligatoriu sa satisfaca aceste necesitati. Plus o baterie de minim 60kWh(autonomie reala peste 300km), incarcare de minim 100kW, pret de noua maxim 40K euro. In felul acesta nu o sa ma mai simt restrictionat de nici un fel si nu o sa mai am nevoie de o alta masina de back-up. Momentan Hyundai Kona(cu exceptia incarcarii AC 22kW) si Tesla 3(cu exceptia pretului mai mare) satisfac aceste cerinte. Dar Tesla 3 e mai scumpa si sunt probleme cu servisarea in Romania. Astept sa apara optiuni second hand, date statistice referitare la durate de viata a bateriilor si noi modele desigur. LEAF-urile nu au nevoei de racire a baterii,vorbim aici de LEAF24Kw. Cele mai mari,de 40 sau de 60 este o alta poveste dar si acolo este cu aer. Nu masina incarca o faza sau trei faze ci incarcatorul. LEAF are maxim 6kw. Al meu incarcator poate face una sau trei Se poate limita curentul de incarcare dupa cum il setez din aplicatia mobila. Se poate configura din incarcator sa incarc cate procente vreau sau cat timp vreau sau cati KW sa stochez in baterii. Deci nu neaparat masina trebuie s astie toate astea care le ceri tu. Masina si incarcatorul de bord este vechi,dar un charger separat care stie sa vorbesca cu masina iti face ce vrei tu si mai multe... Uita-te la BMW i3Rex (i3 cu Range Extender). Nu pot comenta preturile,ca nu stiu venitul tau dar cred ca este mai apropiat de bugetul tau (fara sa te jignesc aici) decat acele masini numite de tine. In ceea ce priveste autonomia,eu as strabate toata Romania cu un i3Rex... Edited by EmeraldCountryHouse, 14 December 2018 - 00:54. |
#328
Posted 19 December 2018 - 14:55
EmeraldCountryHouse, on 14 decembrie 2018 - 00:52, said:
Nu masina incarca o faza sau trei faze ci incarcatorul. Cand o incarci cu AC, pe priza Type 2, degeaba dai 3 faze, ca incarcatorul on-board de la majoritatea masinilor consuma de pe o singura faza, ca atata stie, si se limiteaza la max. 32A. Din exterior poti sa limitezi la mai putin de 32 A, dar nu poti sa-l obligi sa foloseasca curent de pe 3 faze. |
#329
Posted 19 December 2018 - 21:13
Iarna nu-i ca vara.
Daca iarna trecuta am mers mai economic, iarna asta n-am mai tinut cont de consum. Conduc destul de sportiv, dimineata pornesc caldura din aplicatie cu 10 minute inainte sa plec. Caldura pe 22 dar nu pe auto ca e prea galagios, ci pe treapta a 2-a la ventilator. In conditiile astea ma simt ca intr-o Tesla cand ma uit la consum: 30 - 35kWh/100km. Asta cu drumuri scurte de 5 - 10 km, 30km/zi, prin oras. Autonomia a ajuns la 50-60 km fata de 100km vara. Prin exterior consumul e pe la 20 - 25kWh/100km. Autonomie cam 80km din cei 120km cati faceam vara. La consumul crescut cred ca contribuie si noile cauciucuri. Celalalte vechi si tocite erau mai economice. |
#330
Posted 21 December 2018 - 12:10
Asa e ..e putin neasteptat de rau...la mine cu caldura pornita in conditii umane,un drum de 40km il face consumand 71km.
Plec dimineata cu 80% si se intoarce cu 31%. Cu un charger de 3.3kw,ia aproape 3 ore sa bage inapoi energie stocate pentru a doua zi. Eficienta insa este crescuta,a ajuns la peste putin 15Kw/100km...ciudat. Conduce masina inca pe functie de ECO si conduce in B mod. Nu I-am aratat cum se dezactiveaza functia de ECO inca. Dar,lasa ca vine vremea buna inapoi curand... |
#331
Posted 22 December 2018 - 06:55
Consumul raportat de masina nu e real. De exemplu nu include consumul cu preincalzirea masinii. Eu am LeafSpy si diferentele sunt mari. Si la mine masina imi indica parca 18kWh/100km, dar eu vad in LeafSpy 30 - 35kWh/100km.
Preincalzirea nu foloseste pompa de caldura si deci e mai ineficienta. Am testat ieri daca iese mai mic consumul daca nu o folosesc. A scazut binisor pe la 20 - 25kWh/100km. Dar cat timp am access la priza de la servici, e mai confortabil cu preincalzirea. |
#332
Posted 23 January 2019 - 11:43
Iarna nu-i ca vara nici daca mergi doar cu incalzirea in scaune.
Pe un drum dus intors de 50km, majoritar prin exterior a iesit consumul de 17.5kWh/100km. In conditiile in care vara pot sa scot pe acolo 14-15kWh/100km Zilele trecute am luat prima amenda de viteza cu Leaf-ul. In oras, 75km/h (limita de 50km/h). Era unul cu o rabla si se chinuia sa accelereze si facea ditamai galagia cu ea. Am apasat un "pic" acceleratia sa trec de el. Noroc ca eram in ECO ca altfel cred ca imi zburau permisul. E greu sa te abtii. Si nici nu aveam waze-ul pornit. Si vorbeam si la telefon(prin boxe). 300 de lei donatie la statul roman. |
#333
Posted 27 January 2019 - 12:19
Cred ca ești primul șofer de electrica de care aud ca își ia amenda.
Scrijeleste și tu o inscripție pe o piatra detaliile acestui eveniment și pune-o la locul faptei. Peste niște mulți ani va fi un punct obligatoriu de vizitat pentru oricine interesat de istoria automobilului în România |
#334
Posted 01 February 2019 - 11:33
Ieri, pe o vreme oribila, 2-7gr.C cu ceata si ploaie am facut un drum la aeroport, 402km. Aici sunt datele statistice:
BV - Busteni 42km 52min 48km/h 192Wh/km 8.1kWh Inc Busteni: (11min facturat:2.8kWh 5.44lei 15kWh/h) 2.5kWh Busteni - PH 67km 60min 67km/h 130 Wh/km 8.7kWh Inc PH:(25min facturat:10.6kWh 0lei 25kWh/h) 10.6kWh PH - Buc 53km 45min 70km/h 168 Wh/km 8.9kWh Inc Buc:(30min 0lei 22kWh/h) 11kWh Buc - PH 61km 203 Wh/km 12.4Kwh Inc PH:(50min facturat:12.2kWh 0lei 14.6kWh/h) 12.5kWh PH -Busteni 68km 1h:12 56km/h 212 Wh/km 14.4kWh Inc Busteni:(46min facturat:12.8kWh 25.04lei 16.7kWh/h) 12.3kWh Busteni - BV 39km 46min 50km/h 105 Wh/km 4.1kWh Inc BV:(13min facturat:4.5kWh 0lei 20.7kWh/h) 4.5kWh BV - Sf.Ghe. - BV: 72km 161 Wh/km 11.6kWh Total:402km(condus ~7h) 68.2kWh(incarcat ~3h) 170Wh/km 30.48lei (vit. medie pe sect. masurate: 269km 275min 58km/h). Plecat cu 18.9kWh, sosit cu 4.1kWh Spre surprinderea mea, consumul a iesit destul de bine avand in vedere ca pe distante scurte prin exterior era pe la 200Wh/km. Cred ca e foarte importanta temperatura bateriei(si a interiorului). Costul toatal ar fi trebuit sa fie de 10lei, dar la Busteni am intrat in magazin si am uitat masina la incarcat Timpi de incarcare sunt timpii totali care includ si operatiunile adiacente incarcarii In unele cazuri exista diferente intre ce am calculat eu ca a incarcat masina si ce a facturat incarcatorul In alta ordine de idei am depus avansul pentru o Hyundai Kona EV. Initial am vrut sa tin Leaf-ul si sa vand Yaris-ul dar e un efort financiar prea mare. Asa ca o sa vand Leaf-ul. Daca este cineva interesat, poate sa ma contacteze pe privat. |
|
#335
Posted 01 February 2019 - 11:41
bzalex, on 01 februarie 2019 - 11:33, said:
Spre surprinderea mea, consumul a iesit destul de bine avand in vedere ca pe distante scurte prin exterior era pe la 200Wh/km. Cred ca e foarte importanta temperatura bateriei(si a interiorului). In alta ordine de idei am depus avansul pentru o Hyundai Kona EV. Initial am vrut sa tin Leaf-ul si sa vand Yaris-ul dar e un efort financiar prea mare. Asa ca o sa vand Leaf-ul. Daca este cineva interesat, poate sa ma contacteze pe privat. Felicitari pentru achizitie si asteptare usoara. Cand este livrata? |
#336
Posted 01 February 2019 - 14:01
Nu stiu cand o sa fie livrata. Eu ma astept sa fie prin vara. Deocamdata trebuie ca importatorul sa faca comanda la fabrica ...
|
#337
Posted 09 February 2019 - 21:30
Felicitari bzalex! E o masina frumoasa si cu o autonomie super.
Ai grija cu incarcatul, acasa o sa dureze mult mai mult... |
#338
Posted 09 February 2019 - 22:41
Deocamdata aventura cu Leaf-ul nu s-a terminat. Cred ca o sa dureze un pic pana reusesc sa il vand. Preturile sunt destul de mari pe piata si lumea nu prea se inghesuie. In 10 zile am fost contactat de o singura persoana. Inca nu ma grabesc. Dupa ce o vand o sa ramanem cu o singura masina o buna bucata de timp pana vine Kona.
|
#339
Posted 10 February 2019 - 04:13
Cu cat % din pretul initial se vinde ? si dupa cat timp de la cumparare ?
Kona o cumperi pentru autonomia mai mare ? Design si spatiu interior ? sau ? Edited by stefandinescu70, 10 February 2019 - 04:14. |
|
#341
Posted 10 February 2019 - 11:40
stefandinescu70, on 10 februarie 2019 - 04:13, said:
Cu cat % din pretul initial se vinde ? si dupa cat timp de la cumparare ? Kona o cumperi pentru autonomia mai mare ? Design si spatiu interior ? sau ? O cumpar in principal pentru autonomie mai mare, racire activa baterie si gestiunea franarii recuperative cu padelele de langa volan. Spatiul interior e mai mic din pacate, dar masina e mai scurta. Leaf-ul era cam mare pentru oras, aveam probleme cu gasitul parcarii(mai ales dupa Yaris). |
#342
Posted 10 February 2019 - 15:30
-----------gestiunea franarii recuperative cu padelele de langa volan-------------
Interesanta chestia , adica mai te ajuti si de maini ( prin padele ) sa o conduci / franezi regenarativ ?? Nu se putea cu pedala de frana de la picior doar gestiona ambele tipuri de franare ? Sau aia este doar pur hidraulica frana si atat ? ( la KONA ma refer ) |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users