Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Dieselul nu moare, inca (zic cei de la Bosch)...

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
120 replies to this topic

#19
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014

 Ford4, on 25 aprilie 2018 - 13:37, said:

"cars equipped with the new technology emit around 40mg/km of NOX"
Chiar daca ar fi sa-i credem desi la cat mint astia in industria auto, ar fi bine sa nu, ramane intrebarea : nu ar fi mai bine macar in orase doar cu electrice cu noxe 0 Posted Image ?
Nu ar fi bine sa mancam doar carne de vita? Daca ai salarul mediu in Romania, in cat timp iti cumperi electrica?

#20
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,712
  • Înscris: 30.04.2006

 eiffel, on 25 aprilie 2018 - 13:40, said:


Cel putin unele stiu ca au doar 8-10 ani, nu 15.
Dar oricum romanul nu-si permite sa aiba mereu ultimul model de masina. Multi nu-si permit nici din alea de 10 ani.
...dar preferă tratamentul contra bolilor cauzate de poluare mai degrabă decât aer mai curat în orașe

#21
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,065
  • Înscris: 16.10.2007

 fqx, on 25 aprilie 2018 - 13:40, said:

Ok, dar aici nu merge cu infrastructura in timp, ca daca nu ai unde alimenta, nu poti circula cu ele.Si nu e asa simplu cum pare, e vorba de retele electrice nationale/internationale.Nu poti planta la intamplare statii de incarcare de catva MW fara sa ai curentul in zona.Apoi, ramane de vazut , incarci masina cu, curent produs cu carbune care polueaza, sau hidro care e eco.Nu e asa simplu cum pare.
Pt orice exista rezolvare, dar nu se doreste o trecere rapida, cred eu.
Mare parte din timp masinile stau. In orase e simplu, peste noapte bagi firul intr-o priza (cu putere limitata bineinteles, incarcare in 8-10 ore). La o utilizare pt oras o incarcare, la un Zoe40 te tine si 2-3 saptamani. Nu trebuie sa incarci tot timpul si nu e obligatoriu sa o incarci full. Parca la benzina se incarca tot rezervorul cand mergi numai in oras? sa plimbi dupa tine 50 litri degeaba?

S-a mai discutat problema poluarii cu centralele electrice. E mai usor de controlat nivelul de poluare la mari centrale decat furnicarul de masini diesel de 20 de ani din mijlocul Bucurestiului.

Referitor la costul masinilor electrice, cand productia de serie va fi mare si costul va fi mic.
Acum 100 de ani cate masini erau pe cap de locuitor?
Guvernele stimuleaza achizitia de auto hibride si electrice.
Nu prea inteleg de ce tot cauta sa optimizeze tehnologii care se trec.

Sa nu mai vorbim de complicatia tehnica, cate mii de componente este intr-un diesel, pompa de injectie cat de complicata e.
Ai vazut cum arata un motor electric desfacut?

#22
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 Neaceasca85, on 25 aprilie 2018 - 13:15, said:

Yes, diesel forever.
Stai sa vezi ce "forever" o sa fie cand or sa bage "conducatorii nostri iubiti" taxa diesel in orase..

#23
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Mergeti de la Timisoara pana la Constanta intr-o zi torida , cu o masina electrica . Vorbim dupa aceea daca mai acordati vreun credit masinilor electrice .

#24
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 28.04.2003
am si eu o intrebare de baraj, de ce nu se folosesc baterii normale in loc de litiu ion, in afara de motivul greutatii? Ma gandesc ca ai ajunge tot pe acolo ca pret, adica ce mi-e ca tine 3-5 ani una normala dar ieftina sau 15 ani una scumpa, cred ca tot acolo se ajunge.

#25
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Intelegeti un lucru simplu, masina electrica este minunata, bateriile`s beleaua, scumpe si bineinteles poluante in procesul de fabricatie si reciclare.
Acolo este cuiul lui Pepelea!
Cind se rezolva alea e rezolvata dilema electric vs termic.
Pina atunci Diesel rulez!

#26
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Pai din 3 celule li-ion ai ~12V. Si iti incap in pumn.

#27
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,065
  • Înscris: 16.10.2007

 unpuisor, on 25 aprilie 2018 - 14:11, said:

am si eu o intrebare de baraj, de ce nu se folosesc baterii normale in loc de litiu ion, in afara de motivul greutatii? Ma gandesc ca ai ajunge tot pe acolo ca pret, adica ce mi-e ca tine 3-5 ani una normala dar ieftina sau 15 ani una scumpa, cred ca tot acolo se ajunge.
It is estimated that there’s about 63 kg of lithium in a 70 kWh Tesla Model S battery pack, which weighs over 1,000 lbs (~453 kg).

nu poti sa scoti modele electrice mai slabe dpv dinamic mai slabe decat cele cu motoare termice.
Daca pui baterii pb-acid te invarti in jurul cozii, pt o energie cat de cat rezonabila ajungi la cateva tone, trebuie o remorca dupa tine, ca in bancul de pe vremuri ca ceasul electronic.

Greutatea te-ar ajuta, ca ai avea inertie mare :)

Edited by TheWarrior, 25 April 2018 - 14:23.


#28
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,148
  • Înscris: 19.09.2005

 TheWarrior, on 25 aprilie 2018 - 13:21, said:

Viitorul e al motoarelor electrice.
nu, viitorul e al celor hibride: baterii + generator electric pe benzina sau motorina.
avantajul e ca atunci cand se termina bateria ii dai pe combustibil pana unde ai treaba + ca pot recupera energia de franare.

#29
realduc

realduc

    traieste, si lasa-i si pe ceilalti sa traiasca

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,062
  • Înscris: 04.09.2017
viitorul, chiar daca pare o tampenie, este al mijloacelor de transport in comun ! ...
deplasarea individuala in autoturism nu este eficienta ! ... dar cum toti suntem super-bogati,
va trece catva timp pana vom fi saraci si normali !
Paradoxal, dar lumea asociaza autoturismul cu libertatea ! ... Posted Image

Attached Files


Edited by realduc, 25 April 2018 - 14:34.


#30
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,065
  • Înscris: 16.10.2007

 arg, on 25 aprilie 2018 - 14:23, said:

nu, viitorul e al celor hibride: baterii + generator electric pe benzina sau motorina.
avantajul e ca atunci cand se termina bateria ii dai pe combustibil pana unde ai treaba + ca pot recupera energia de franare.
mda, hibrid-ul este o etapa intermediara. Se cheama plug-in hibrid, adica daca mergi numai in oras si ai priza in garaj nu are sens sa pornesti motorul termic sa incarci bateria.
Treaba cu recuperarea pe franare e un aspect important fata de masinile clasice unde incalzesti placutele si discurile de frana.
Bine, si la astea, cand se merge in frana de motor se taie injectia.

revenid la topic, mi se pare si mie ca la o privire rapida asupra consumului, dieselul ar fi mai util in orase, ca ar consuma mai putin.
Eu daca consum 8-9 la benzina, la motorina as consuma cred 4-5. Teoretic scot mai putin fum, numai ca fumul ala are NOx.

#31
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
1Kg de benzina are aprox 12Kwh, din asta cu randament de 30% ai ramine cu aprox 4Kwh/Kg benzina.
Puterea utila la 60Kg benzina ar fi de 240Kwh.
Aici e problema!

#32
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,148
  • Înscris: 19.09.2005

 realduc, on 25 aprilie 2018 - 14:30, said:

viitorul, chiar daca pare o tampenie, este al mijloacelor de transport in comun ! ...
nu se pot implementa peste tot.

#33
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,065
  • Înscris: 16.10.2007

 realduc, on 25 aprilie 2018 - 14:30, said:

viitorul, chiar daca pare o tampenie, este al mijloacelor de transport in comun ! ...
deplasarea individuala in autoturism nu este eficienta ! ... dar cum toti suntem super-bogati,
va trece catva timp pana vom fi saraci si normali !
Paradoxal, dar lumea asociaza autoturismul cu libertatea ! ... Posted Image
Nu are cum sa fie viitorul al transportului in comun.
Sa presupunem ca toti calatorii ar fi spalati, nu ar purta ciorapi de plastic si ar avea dantura impecabila, nu am accepta sa fim incolonati in statia de autobuz, fie el si electric.
Ideea e ca orasele sa se dezvolte pe orizontala si nu pe verticala, cum fac astia acum blocuri la 4m unele de altele.

Asta e rezultatul alegerii in functii publice de oameni aventurieri, fripturisti, obedienti politic.
Mai promitea cineva in campanie gratuitate la transportul in comun.......... cum a incercat sa separe o banda pt transportul in comun si a blocat 2 sectoare.......

#34
realduc

realduc

    traieste, si lasa-i si pe ceilalti sa traiasca

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,062
  • Înscris: 04.09.2017

 Ion_Bumbu, on 25 aprilie 2018 - 14:32, said:

1Kg de benzina are aprox 12Kwh, din asta cu randament de 30% ai ramine cu aprox 4Kwh/Kg benzina.
Puterea utila la 60Kg benzina ar fi de 240Kwh.
Aici e problema!
pai, rentabilitatea la "hibride" de cat este ? ... :)

#35
babarzotea

babarzotea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,247
  • Înscris: 10.08.2017
Incă o găselniţă a baronilor petroliferi arabi si nu numai.

#36
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,148
  • Înscris: 19.09.2005

 TheWarrior, on 25 aprilie 2018 - 14:30, said:

mda, hibrid-ul este o etapa intermediara. Se cheama plug-in hibrid
este etapa finala, ascutitorile doar electrice sunt o poveste trista... cel putin la tehnologia bateriilor de acum

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate