Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
lucrare mobila facuta la negru

Sensul Giratoriu

Sediment de la pastilele efervesc...

Sfat achizitie FIat Tipo
 Card access Business Lounge(s) In...

Gaura prin armatura, cum dam?

Cand apare Patria mea esti tu?

Program masina spalat / intretinere
 Upgrade display Lenovo Ideapad 32...

Atentat Terorist Strasbourg

Samsung ar avea de gand sa intre ...

PLUS SPORT...HOCKEY
 Alegere marca utilaje tamplarie pal

nitrocalcar periculos?

Recomandare termopan

Sfaturi achizitie Dacia Logan
 

Alfa 159 2.0 jtdm sw.

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#1
andrey_r

andrey_r

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 20.12.2008
Salutare la toată lumea, întrucât nu prea exista jurnale de bord la mașini italiene am zis sa deschid eu unul, în speță e vorba de un 159 motor 2.0 jtdm euro 5 fabricata in 09 2011, km la achiziție 198 000 ( o medie de 50 de mii per an). Cum a început povestea, pai destul de simplu, acum doi ani jumate eram în căutarea unei mașini din clasa D, obligatoriu sw, și întrucât am vrut ceva mai deosebit de marea majoritate am ajuns  sa cumpăr o Alfa Romeo, evident după o prealabila documentare despre acest model, în special pe forumurile străine.
Masina am achiziționat-o direct de la proprietar, mașina întreținută corespunzător, aspect foarte important la o achiziție Sh. Ce am făcut la mașină în acești doi ani :
- schimbat distribuție cu piese OEM ( cost 700 lei )
- schimbat un rulment dreapta fata ( marca Skf cost 300 lei) preturi fără manopera.
- set roti vara 18 (cele cu care a venit masina pe 17 sunt echipate pentru iarna). Initila pt iarna am avut un set pe 16, nu recomand sub nici o forma la 159, mașina este prea joasa, atingi absolut tot si este prea rigida.
-schimbat discuri și plăcute fata, discuti Ate si plăcute Brembo ( 200 de lei per disc și 245 plăcute) sistemul de frânare fata este Brembo cu etrieri cu 4 pistonase.
-schimbat ulei cutie de viteze, cutia este C635 manuala și necesita ulei monograd 75 W, a primit 2.8 l ulei ravenol 75 W mtf.
- schimb de ulei și filtre la fiecare 10 mii km, ulei ravenol 5w 30 vmp.
Probleme care au apărut în acești doi ani și aprox 44 mi km sunt următoarele :
-carcasa răcitorului de la egr, problema cunoscuta, cedează in jur de 200 mi km, schimbata cu varianta revizuita.
-cabluri frână de mana, a rămas blocat iarna cel de pe dreapta spate, schimbate amândouă
-o chestie mai interesanta, am schimbat un oring in Baia de ulei, oring aflat între pompa de ulei și sorb, se pare ca acesta Și-a pierdut din proprietățile de etanșare din cauza Dpf ului situat în fata motorului, temperaturi de 600 grade in timpul regenerarilor.
Imediat după achiziție mașina a primit un soft la un specialist în Alfe ( un soft foarte bine făcut care nu a afectat cu nimic Dpf-ul   sau egr, toate au rămas funcționale pe Masina) nu sunt adeptul dezactivarii acestora, a primit o evacuare dubla, precum și mici chestii gen covorase, stergatoare etc.
Despre mașina va pot spune ca este una deosebita, cu părți bune : confort, ținută de drum, motorizare, dinamica f bună și părți mai puțin bune: spatii de depozitare inexistente sau subdimensionate, am impresia ca italienii nu își beau cafeaua în mașina la drum lung��.
Cam atât mi-a venit în minte pana acum , mai completam cu informații pe parcurs, pun și cateva poze, drumuri bune.
Attached File  received_878361782309228.jpeg   103.24K   168 downloadsAttached File  received_10154320388003949.jpeg   72.37K   184 downloadsAttached File  20180123_162444.jpg   94.3K   230 downloadsAttached File  20160514_150641.jpg   56.5K   240 downloadsAttached File  20170317_164446-1~2.jpg   71.68K   246 downloadsAttached File  20180411_161726_HDR.jpg   74.97K   260 downloadsAttached File  received_10154264730943949.jpeg   41.13K   226 downloadsAttached File  20160215_161607.jpg   78.01K   192 downloads

#2
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,396
  • Înscris: 07.11.2006
Iti doresc doar:
Cento anni d'amore.
Pentru ca Alfa Romeo asta reprezinta,dragoste eterna.
Nu exista model al marcii dupa care sa nu intorci capul.Nici nu cred ca mai exista asa ceva in lumea auto.

Rog fanaticii sa se gandeasca de doua ori inainte de a posta.Posted Image


ps.
Partile alea mai putin bune sunt asa de insignifiante incat nici nu merita sa vorbim de ele.

pps.
Preferata mea:AR 4C.Mor incet cand o vad.

Edited by adisz, 16 April 2018 - 13:09.


#3
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,710
  • Înscris: 08.12.2008
Arata intr-un mare fel. Iar faptul ca ai ajuns la aproape 250000 de km fara sa schimbi mare lucru... uite, dom'ne, ca se poate si italianca fiabila. Ma rog, nu e ceva iesit din comun. Decat pentru unii. Drumuri bune si sa ai grija de ea. Omenirea mai are nevoie si de asemenea masini. :D

#4
andrey_r

andrey_r

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 20.12.2008
Vara asta trece repede de 250 de mii, in vara mergem în concediu în Grecia cu mașina, facem un tur de vreo 4 mii km. Vara trecuta am fost în Croația, adevărul e ca se simte cel mai bine în afara orașului, încerc cât pot sa nu o omor în traficul mirific din Cluj, noroc ca mai avem o masina de oraș.

#5
tehnics

tehnics

    dat dracului...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,298
  • Înscris: 01.11.2005
NICE. Imi plac mult AF-urile. Doar ca nu stiu de ce naiba nu si-au batut capul un pic si la bord. Bordul ala aduce oarecum cu ceva din SAAB.
In rest e misto.

#6
bobalex18

bobalex18

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,168
  • Înscris: 18.06.2007
pe cuvânt, alfa mea preferată e 159 (varianta berlină) - top 5 all time mașini accesibile preferate. mie unul mi se pare superbă.


la un moment dat, când voi avea un garaj/spațiu  voi intra și eu în rândul posesorilor de alfa. 159 sau ceva mai veche. pt mine mașinile astea sunt poezie

Edited by bobalex18, 16 April 2018 - 13:23.


#7
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,472
  • Înscris: 24.11.2015
Super masina.
Care versiune 2.0 este ? Ca sunt in 2 trepte de putere. Cati cp ai dupa resoftare ? Cum se impaca cu greutatea ei inainte de resoftare ? 1.9 de 150cp ai condus ?
Bine de stiut faza cu jantele (ce dimensiuni sunt in carte la anvelopele pe 17 si 18 ?)
Rulmentul vad ca e ca la Audi A4 b8.

#8
andrey_r

andrey_r

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 20.12.2008
Legat de bord e și normal sa para cumva vechi, e o mașină proiectata in 2005, când a apărut la acea vreme a fost ceva Uau, partea mișto e ca este orientat spre șofer, e o senzație super mișto, bordul parca te îmbracă ca să spun asa.
Mulțumesc Bobalex..... De acord cu tine. ��

Truculmagic, este varianta de 170 cp și 360 nm, după soft are undeva la 200 si 430 nm, valori estimate bineînțeles. Varianta de 136 cp este fix același motor, limitat la acea putere pentru anumite piețe gen Belgia. Mașina are 1615 kg, greutate trecuta in talon, se mișcă decent și stock, după soft este o adevărată plăcere, conteaza enorm cine face softul, sa știe ce face. De ex mașina vine din fabrica cu o limitare de cuplu pe primele doua trepte, lucru pe care l-am păstrat și după soft (este gândit ca protectie pt ambreiaj și volanta). Am condus toate motorizările de pe 159, 1 9 este un motor bun, solid, are câteva probleme specifice dar nimic extrem de grav, 2.0 este practic urmașul lui 1 9, la care au fost rezolvate problemele.


In carte am trecut de la 16 pana la 19, variantele ideale pt România sunt 17 și 18, deși sunt destui care merg și pe 19. P

#9
andrey_r

andrey_r

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 20.12.2008
Bobalex, ție îți recomand 1.8tbi, când o sa ai loc în garaj ��.

#10
bobalex18

bobalex18

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,168
  • Înscris: 18.06.2007

View Postandrey_r, on 16 aprilie 2018 - 14:27, said:

Bobalex, ție îți recomand 1.8tbi, când o sa ai loc în garaj ��.
la 1.8 mă uitam și eu (cea de 200 de cai). e fun și 3.2 dar sunt extrem de rare

#11
andrey_r

andrey_r

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 20.12.2008
Da da... 1.8 pe 159 are 200 cp, pe 4 c și Giulietta are 240, e același motor.

#12
Deenman

Deenman

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,718
  • Înscris: 22.09.2013
Faina masina, nu sunt fan culoare neagra, adica ar fi ultima culoare care as cumpara-o dupa roz.  O mica observatie, dimensiunile la jante/anvelope sunt calculate de asa natura incat garda la sol este egala cu 15=16=17=18=19, nu castigi garda la sol daca schimbi diametrul jantei/rotii. Bineinteles, daca recomandi specificatiile anvelopelor date de producator.

Un mic exemplu:

R15 inch cu 195/65/15 este egal in diametru cu R16 inch 205/55/16 egal cu R17 inch 225 45 17 egal cu R18 inch 225 40 18, unde ultimele doua cifre reprezinta diametru in inch, cifrele de mijloc reprezinta inaltimea anvelopei (balonul, si e exprimat in procent % 55% din 205).  iar prima cifra reprezinta latimea anvelopei.

Ca sa inalti masina trebuie sa folosesti anvelope de suv de ex. sau 225/50/18.

#13
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,315
  • Înscris: 14.12.2007

View Postandrey_r, on 16 aprilie 2018 - 12:55, said:

.... am impresia ca italienii nu își beau cafeaua în mașina la drum lung...
Asta ar fi o blasfemie! Posted Image

#14
andrey_r

andrey_r

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 20.12.2008
Partial de acord... Fa un calcul între 205 55 16 Č™i 225 50 17, dimensiuni trecute în talon  la mine. Problema la 159 a apărut din cauza faptului ca dimensiunea respectiva pe 16, în speČ›ă 205 55 16 a fost trecuta initial doar pt motorizarea pe benzina de 1.8 mpi (motor de provenienta Opel), în mod normal nu avea ce cauta pe celelalte motorizări. Mai este o dimensiune cu care e puČ›in mai bine adică 215 55 16, ca idee sunt mulČ›i care merg cu 215 60 16 ( dimensiune neomologata) tocmai pentru a fi aceasi circumferinČ›a cu dimensiunea pe 17. Adevarul e ca nici eu nu am vrut sa cred, pana nu am comparat un 159 identic  cu al meu, cu 16 maČ™ina e mult prea rigida, Č™tiu ca suna paradoxal dar asa e. Cu astea de 18 de vara Č™i talon 45 se simte cam la fel cu cele pe 16.

Edited by andrey_r, 16 April 2018 - 16:16.


#15
Deenman

Deenman

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,718
  • Înscris: 22.09.2013
Eu circul cu 225 40 18 si nu mi se pare rigida masina. Acu depinde de asteptari. Fata de un Logan sau un Renault, sau un suv, sau o Toyota, masina mea e foarte rigida, dar daca o compar cu o masina cu bilstein b16, sau un RS trophy, nu e rigida.

Este de prost augur, sa ai asemenea dimensiuni trecute in carte, deoarece intre asa diferente de roti, apar diferente mari si la ce arata pe bord vs viteza reala.

Edited by Deenman, 16 April 2018 - 16:18.


#16
andrey_r

andrey_r

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 20.12.2008
Da Č™tiu, e ceva ciudat cu dimensiunea aia pe 16, în fine între 225 50 17 ce am pt iarna Č™i 235 45 18 ce am pt vara nu sunt diferenČ›e, maČ™ina se simte perfect, eroarea la vitezometru e minima. Plus de asta cele pe 16 erau prea înguste pentru cuplul dezvoltat, mai ales după soft, efectiv patinam Č™i in treapta a treia, mi-am învăČ›at lecČ›ia după prima iarna.

https://www.willthey...=7-5&offset2=41, de asta ma miram cum de exista acea dimensiune pe 16 in carte, mi se pare aberant. Sunt mulți cu 159 cu acea dimensiune care se plâng ca e prea joasa și rigida.

Edited by andrey_r, 16 April 2018 - 16:23.


#17
tehnics

tehnics

    dat dracului...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,298
  • Înscris: 01.11.2005

View Postericmario, on 16 aprilie 2018 - 16:11, said:

Asta ar fi o blasfemie! Posted Image
Norvegienii fac la fel....

#18
andrey_r

andrey_r

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 20.12.2008
Pentru amatorii de consumuri( ca tot am văzut ca e un   subiect tare discutat pe toate jurnalele) deși pe mine nu ma pasionează extraordinar de tare: prima poza e consumul mixt pe ultimii 1000 de km, 30%exterior si 70 %oraș iar a doua e din concediul de anul trecut din Croatia, 4 persoane și bagaje cat încape in sw�. O chestie f interesanta, computerul de bord e foarte exact(  chiar puțin pesimist BC) , e diferență de 0.1 l între consumul afisat și cel făcut după metoda clasica, plin la plin.
Attached File  20180417_110732.jpg   94.56K   118 downloadsAttached File  20170905_035259_HDR.jpg   47.08K   114 downloads

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate