Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 

Fizica deplasarii unui automobil ...

- - - - -
  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#55
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postirulan_corrino, on 06 aprilie 2018 - 14:55, said:

Eu cred că mai e un factor pe care nu îl luați în calcul, dar care scade mult eficiența recuperării prin frânare.
Viteza de încărcare a acumulatorului. Degeaba i se da mult curent odată dacă el primește doar cu lingurița . Restul se pierde.
Parcă Mazda făcuse o chestie cu niste capacitori tocmai pt a putea prelua mai mult din energia recuperată.
oricum se pierde, si daca acumulatorii sint 100% plini, nu ai franare regenerativa... lucru care poate aparea ca o surpriza cand te bazezi pe un comportament anume al masinii (decelerare brusca la ridicarea pedalei de accelerare)

View Postro_explorer, on 06 aprilie 2018 - 16:24, said:

Hai sa lăsăm deoparte frecarea cu aerul căci ea nu exista într-o măsura semnificativă la mașini. Frecarea cu aerul e una (forță care apare la curgerea aerului pe corpul mașinii) și rezistenta la înaintare e alta (forță determinata de dislocarea unei mase de aer de corpul în mișcare).
La camioane e la fel calculul ca și la mașini, cu mențiunea ca accelerarea masei camionului necesita forte enorme prin comparație cu o mașină mica. Menținerea unei viteze constante odată pusă în mișcare magaoaia nu mai e asa de problematică.
discutii pedante ca sa parem mai ca altii...

tinand cont ca pana si jentile masinilor electrice sint diferite, si de multe ori socant de urate, ca sa eficientizeze consumul crescand aerodinamicitatea, conteaza f amanunt se pare...

#56
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009

View Postunbrutus, on 06 aprilie 2018 - 21:51, said:


tinand cont ca pana si jentile masinilor electrice sint diferite, si de multe ori socant de urate, ca sa eficientizeze consumul crescand aerodinamicitatea, conteaza f amanunt se pare...

Am o banuiala ca pe langa asta, e vorba si de racire. Ar fi mai usor de "impins" aer catre discuri si motoare electrice prin geometria jantei decat prin conducte de racire ca la F1, Indie, etc. Bine, nici nu se ajunge la aceleasi valori de temperatura.

#57
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007

View Postbzalex, on 05 aprilie 2018 - 05:57, said:

OK, am mai cautat pe net marimile acestor forte ca sa vedem care poate fi neglijata. Se pare ca adevarul e undeva pe la mijloc.

http://c21.phas.ubc....-speed-cruising

Energia pentru forta de frecare cu aerul la 50 km/h, pentru 1 km este: 126 kJ, la 100km/h este de 4x mai mare deci 504 kJ, la 60km/h 181 kJ
Energia pentru forta de frecare de rostogolire, pentru 1 km la o masina de 1.2t este de 187 kJ

Deci asa, in mare. La viteza de circulatie in oras, forta de rostogolire este cam jumatate din forta totala. Deci o crestere de 20% a masei o sa duca la o crestere de 10% a consumului
In afara orasului la 100km/h diferenta o sa fie de 20 % * 187 / 504 = 7.4%

Deci da, nu e chiar de neglijat, cel putin la viteze mici. Daca ei reusesc sa reduca consumul motorului ca sa acopere aceasta diferenta, folosind un motor mai eficient, nu stiu sa raspund.

Ce am sa mai adaug. An cautat diferentele de greutate intre versiunile normale si cele hibrid. La Toyta Yaris, diferenta e pe la 50 kg. Asta inseamna 5%. De aici, un consum in plus de 2.5% la 60km/h.Am mai calculat si energia necesara accelerarii la 60km/h pentru 1.2t : 165kJ.

Din aceasta sa zicem ca recuperam prin franare, in medie 30% : 55kJ.

Pentru ca masina e mai grea si consuma mai mult cu 5% din energia de rostogolire:
187 x 5% : 9 kJ / km.

Deci cei 55kJ recuperati o sa ii pot folosi pentru 55 / 9: 6km.

Ca si concluzie. Cu un Yaris hibrid, o sa consumi mai putin decat un Yaris normal daca intre acelerari si franari sunt mai putin de 6km. Asta in conditiile in care consideram ca motorul termic de pe hibrid are aceeasi eficienta. In realitate motorul de pe hibrud are eficienta mai mare pentru ca lucreaza in regim mai stabil si mai eficient.
Foarte bun link-ul, de vazut si http://c21.phas.ubc....braking-systems
If we added a flywheel regenerative braking system, we could recover 70% of this energy, thereby saving (70%) (62%) = 43% of the total city fuel economy
Un hibrid poate aduce economii si in regim de autostrada, care asa cum ai spus nu inseamna o deplasare constanta. De exemplu pentru a compara in aceleasi conditii aceeasi masina cu acelasi motor ICE versiune normala/hibrid avem: https://fueleconomy....&id=38936
In regimul EPA highway hibridul consuma 4,7l/100km comparativ cu 5,7l/100km. Intr-adevar, motorul respectiv pe hibrid lucreaza in ciclul Atkinson, de aici si o diferenta de putere (de la 203 la 176hp) compensata de motorul electric de 118hp.
Reducerea de carburant este mai mare in regimul urban, fireste.

#58
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Postbzalex, on 04 aprilie 2018 - 08:44, said:

Din testele mele cu masina electrica, care cred ca e mai eficienta in a recupera aceasta energie de franare, cam 50% din energi o poti recupera.
Stai asa, sa ne intelegem: intre a spune "ca cam 50% din energie o poti recupera din franare" si "in medie, 50% din energie o recuperez din franare" e o cale foarte lunga, cam atat de lunga cat este intre teorie si practica. Probabil ca recuperare energiei din franare poate ajunge la 50%, insa valoarea medie este mult diferita de acest procent optimist de la care iti incepi tu calculele. Iar daca ai pornit de la o ipoteza gresita si rezultatul trebuie sa fie gresit, nu-i asa? :D

#59
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Corect. Tocmai de aceea am facut calculele ulterioare cu 30% energie recuperata.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate