Fizica deplasarii unui automobil ...
Last Updated: Apr 10 2018 21:52, Started by
bzalex
, Apr 04 2018 08:44
·
0
#55
Posted 06 April 2018 - 21:51
irulan_corrino, on 06 aprilie 2018 - 14:55, said:
Eu cred că mai e un factor pe care nu îl luați în calcul, dar care scade mult eficiența recuperării prin frânare. Viteza de încărcare a acumulatorului. Degeaba i se da mult curent odată dacă el primește doar cu lingurița . Restul se pierde. Parcă Mazda făcuse o chestie cu niste capacitori tocmai pt a putea prelua mai mult din energia recuperată. ro_explorer, on 06 aprilie 2018 - 16:24, said:
Hai sa lăsăm deoparte frecarea cu aerul căci ea nu exista într-o măsura semnificativă la mașini. Frecarea cu aerul e una (forță care apare la curgerea aerului pe corpul mașinii) și rezistenta la înaintare e alta (forță determinata de dislocarea unei mase de aer de corpul în mișcare). La camioane e la fel calculul ca și la mașini, cu mențiunea ca accelerarea masei camionului necesita forte enorme prin comparație cu o mașină mica. Menținerea unei viteze constante odată pusă în mișcare magaoaia nu mai e asa de problematică. tinand cont ca pana si jentile masinilor electrice sint diferite, si de multe ori socant de urate, ca sa eficientizeze consumul crescand aerodinamicitatea, conteaza f amanunt se pare... |
#56
Posted 07 April 2018 - 10:00
unbrutus, on 06 aprilie 2018 - 21:51, said: tinand cont ca pana si jentile masinilor electrice sint diferite, si de multe ori socant de urate, ca sa eficientizeze consumul crescand aerodinamicitatea, conteaza f amanunt se pare... Am o banuiala ca pe langa asta, e vorba si de racire. Ar fi mai usor de "impins" aer catre discuri si motoare electrice prin geometria jantei decat prin conducte de racire ca la F1, Indie, etc. Bine, nici nu se ajunge la aceleasi valori de temperatura. |
#57
Posted 10 April 2018 - 12:25
bzalex, on 05 aprilie 2018 - 05:57, said:
OK, am mai cautat pe net marimile acestor forte ca sa vedem care poate fi neglijata. Se pare ca adevarul e undeva pe la mijloc. http://c21.phas.ubc....-speed-cruising Energia pentru forta de frecare cu aerul la 50 km/h, pentru 1 km este: 126 kJ, la 100km/h este de 4x mai mare deci 504 kJ, la 60km/h 181 kJ Energia pentru forta de frecare de rostogolire, pentru 1 km la o masina de 1.2t este de 187 kJ Deci asa, in mare. La viteza de circulatie in oras, forta de rostogolire este cam jumatate din forta totala. Deci o crestere de 20% a masei o sa duca la o crestere de 10% a consumului In afara orasului la 100km/h diferenta o sa fie de 20 % * 187 / 504 = 7.4% Deci da, nu e chiar de neglijat, cel putin la viteze mici. Daca ei reusesc sa reduca consumul motorului ca sa acopere aceasta diferenta, folosind un motor mai eficient, nu stiu sa raspund. Ce am sa mai adaug. An cautat diferentele de greutate intre versiunile normale si cele hibrid. La Toyta Yaris, diferenta e pe la 50 kg. Asta inseamna 5%. De aici, un consum in plus de 2.5% la 60km/h.Am mai calculat si energia necesara accelerarii la 60km/h pentru 1.2t : 165kJ. Din aceasta sa zicem ca recuperam prin franare, in medie 30% : 55kJ. Pentru ca masina e mai grea si consuma mai mult cu 5% din energia de rostogolire: 187 x 5% : 9 kJ / km. Deci cei 55kJ recuperati o sa ii pot folosi pentru 55 / 9: 6km. Ca si concluzie. Cu un Yaris hibrid, o sa consumi mai putin decat un Yaris normal daca intre acelerari si franari sunt mai putin de 6km. Asta in conditiile in care consideram ca motorul termic de pe hibrid are aceeasi eficienta. In realitate motorul de pe hibrud are eficienta mai mare pentru ca lucreaza in regim mai stabil si mai eficient. If we added a flywheel regenerative braking system, we could recover 70% of this energy, thereby saving (70%) (62%) = 43% of the total city fuel economy Un hibrid poate aduce economii si in regim de autostrada, care asa cum ai spus nu inseamna o deplasare constanta. De exemplu pentru a compara in aceleasi conditii aceeasi masina cu acelasi motor ICE versiune normala/hibrid avem: https://fueleconomy....&id=38936 In regimul EPA highway hibridul consuma 4,7l/100km comparativ cu 5,7l/100km. Intr-adevar, motorul respectiv pe hibrid lucreaza in ciclul Atkinson, de aici si o diferenta de putere (de la 203 la 176hp) compensata de motorul electric de 118hp. Reducerea de carburant este mai mare in regimul urban, fireste. |
#58
Posted 10 April 2018 - 21:49
bzalex, on 04 aprilie 2018 - 08:44, said:
Din testele mele cu masina electrica, care cred ca e mai eficienta in a recupera aceasta energie de franare, cam 50% din energi o poti recupera. |
#59
Posted 10 April 2018 - 21:52
Corect. Tocmai de aceea am facut calculele ulterioare cu 30% energie recuperata.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users