Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...
 Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964
 

Ar fi necesara o ora in plus de matematica la liceu?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#37
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Totuşi, dacă vrei să te duci la facultate ai nevoie de ceva cunoştiinţe de la care să porneşti cu pregătirea.

#38
MooF2010

MooF2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,337
  • Înscris: 24.05.2010
Mai nou la scoala profesorul este obligat sa predea la nivelul clasei....

La facultate se preda la nivelul facultatii, atentie nu a "clasei"...


De aici discrepanta. poti pune si 100 de ore... acelasi rezultat va fi

#39
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,238
  • Înscris: 24.02.2007

 Dormi_Hete, on 25 martie 2018 - 12:18, said:

Matematica nu e beletristica. Matematica se invata cu creionul in mana.

A scrie cursuri intregi dupa dictare nu intra la categoria "cu creionul in mana".

#40
MooF2010

MooF2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,337
  • Înscris: 24.05.2010

 dani.user, on 25 martie 2018 - 17:16, said:


A scrie cursuri intregi dupa dictare nu intra la categoria "cu creionul in mana".


Dar a rezolva 10 exercitii ca tema este blasfemie la adresa copiilor in ziua de azi.... mama mea este profesor de fizica si mereu ii reproseaza parintii ca da prea multe teme. Sincer in 20 de minute rezolv acele exercitii... sunt doar exercitii de fixare a cunostintelor.

#41
zoom0mooz

zoom0mooz

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 09.03.2016

 Dormi_Hete, on 25 martie 2018 - 12:18, said:

Matematica nu e beletristica. Matematica se invata cu creionul in mana.

Profa mea de mate din liceu, o femeie cu totul deosebita cu toate ca nu era vreun matematician, spunea ca matematica se invata pe stomacul gol si picoarele in apa rece.
Fara gluma acum, analizand un pic retrospectiv, invatamantul din ultimii 70 de ani nu pare a fi mai eficient in generarea de matematicieni de exceptie comparativ cu cel de acum 150 de ani. Sunt oameni care respira matematica, o inteleg din zbor, instinctiv si vin cu solutii geniale fara sa repete la infinit rezolvari de exercitii sterile. Nu e nevoie de matematica avansata pentru a te descurca in viata de zi cu zi. In realitate foarte putine ocupatii necesita cunostinte peste aritmetica de baza. Aveti impresia ca un medic sau judecator foloseste vreodata mai mult? Stiti cati dintre ei sunt speriati de materia succesiunilor unde mai au de impartit cate o masa succesorala? Sunt astazi calculatoare si pentru asta... Mult mai importante sunt abilitatile de comunicare care sunt in general ignorate in invatamantul romanesc. Se studiaza astazi in facultati comunicarea profesionala si academica pe la noi ca aici?

Edited by zoom0mooz, 25 March 2018 - 19:54.


#42
Dormi_Hete

Dormi_Hete

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,738
  • Înscris: 15.03.2018

 dani.user, on 25 martie 2018 - 17:16, said:



A scrie cursuri intregi dupa dictare nu intra la categoria "cu creionul in mana".

Voiam sa subliniez cat de multa materie era de predat. In alta ordine de idei, sa scrii tu cu mana ta ajuta si asta la insusirea notiunilor.

 zoom0mooz, on 25 martie 2018 - 19:42, said:



Profa mea de mate din liceu, o femeie cu totul deosebita cu toate ca nu era vreun matematician, spunea ca matematica se invata pe stomacul gol si picoarele in apa rece.
Fara gluma acum, analizand un pic retrospectiv, invatamantul din ultimii 70 de ani nu pare a fi mai eficient in generarea de matematicieni de exceptie comparativ cu cel de acum 150 de ani. Sunt oameni care respira matematica, o inteleg din zbor, instinctiv si vin cu solutii geniale fara sa repete la infinit rezolvari de exercitii sterile. Nu e nevoie de matematica avansata pentru a te descurca in viata de zi cu zi. In realitate foarte putine ocupatii necesita cunostinte peste aritmetica de baza. Aveti impresia ca un medic sau judecator foloseste vreodata mai mult? Stiti cati dintre ei sunt speriati de materia succesiunilor unde mai au de impartit cate o masa succesorala? Sunt astazi calculatoare si pentru asta... Mult mai importante sunt abilitatile de comunicare care sunt in general ignorate in invatamantul romanesc. Se studiaza astazi in facultati comunicarea profesionala si academica pe la noi ca aici?

Cele mai mari descoperiri in matematica nu le-au facut matematicienii puri, ci oameni care foloseau matematica ca unealta pentru calcule din alte domenii ( fizica, astronomie, mecanica fluidelor,  termodinamica etc).
Daca celor mai multi oameni nu le folosesc cunostintele de matematici, asta nu inseamna ca ele nu sunt necesare, cineva tot le foloseste, calculatoarele sunt si ele facute de cineva. Parerea mea e ca se contureaza o generatie cu bureti pe creier.
Invatamantul superior trebuie sa ramana superior, altfel care mai e diferenta dintre un inginer si un maistru, ca la surubareala maistrul baga in buzunar multi ingineri. Doar sa stii sa utilizezi programe de calcul, pai pentru asta nu-ti trebuie studii superioare.

Edited by Dormi_Hete, 25 March 2018 - 22:01.


#43
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,113
  • Înscris: 17.01.2012

 PlatonX, on 25 martie 2018 - 09:31, said:

Problema nu este numarul de ore, problema este modul de predare. Ideal ar fi ca in primul rand profesorul sa inteleaga ce preda si aici avem multe de discutat si sa stie sa se faca inteles. Una este sa intelegi tu ca profesor si alta este sa stii sa te faci inteles. De cele mai multe ori elevii/profesorii/autorii de manuale exceleaza in rezolvarea problemelor dar nu inteleg conceptele cu care opereaza. Si inca ceva: ministerul nu intelege ca trebuie sa conecteze notiunile de matematica cu cele de fizica, chimie, programare. Ei le fac separat desi au legatura cu matematica. De asemenea ar trebui explicat si cum s-a ajuns la conceptele respective, putina istorie a stiintei, nu vii direct cu concluzia si cu definitia.

Ar fi de folos discutiei daca ai bunavointa sa imi raspunzi la cateva intrebari:
- poti sa explici in cuvintele tale de ce este nevoie de conceptul de functie in domenii precum fizica si chimie ?
- poti sa explici in cuvintele tale de ce a fost nevoie de conceptul de limita in matematica, de ce fara el nu se pot rezolva anumite probleme de logica sau de mecanica ?
- ce intelegi prin integrala nedefenita a unei functii, dar in cuvintele tale ?

Pt ca daca profesorii predau metode de rezolvare a exercitiilor iar elevii nu inteleg conceptul cu care opereaza, ma intreb despre ce discutam ?

EXCELENT!
Continui io:
-in liceu făcui integrale... abia in facultate am înțeles că pot calcula orice drum cu ea
-apoi facui integrale duble să aflu arii de orice forma
-venii rândul celor triple cu care am calculat volumul butoiului de vin a lu tata-mare!!!

prostia cea mare, in liceu, este că nu-ți explică NIMENI, ce poți face cu toate acele formule!!!
și gândind doar abstract... :(

#44
romanasu

romanasu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,204
  • Înscris: 26.05.2005
Am invatat foarte multe prostii inutile in scoala. Eu am considerat ca rolul lor e sa te invete sa inveti; nu te ajuta cu nimic in viata; doar sa antrenezi creierul cu prostii(un fel de sudoku - il faci greu si il uiti repede, dar, mai alergi neuronii); si apoi, in functie de ce ajungi sa muncesti, refolosesti o cantitate infima din ce ai invatat.
In plus, depinde mult de profesori; ca in distributia aia gausiana/normala sau cum se chema, foarte putini buni, majoritatea mediocri, si unii foarte slabi.

Mi-ar fi placut sa fac in scoala mai multe lucruri utile in viata de zi cu zi, sau experimente practice; sau macar ceva care sa pare ca are legatura cu viata reala (cum povestea cineva mai sus de rachete si bomba atomica) decat multe teorie, aparent inutila. Dar, trebuie sa ne adaptam singuri la realitate; era unu' acu 2500 de ani care spunea ca singura constanta e schimbarea; lucru inca adevarat.

Profu' din liceu era mediocru; explica el cat de cat, dar parca nu prea prea; nu imi amintesc la ce folosea analiza aia; poate ne-o fi spus, dar nu intr-un mod care sa imi ramana in minte. Era ceva cu niste integrale, care te ajutau sa rezolvi probleme din culegere, pt examene. Si apoi la facultate era un prof cu parul alb, undeva intre 70 si 90 de ani, care parea foarte priceput, scria culegeri, parea ca incearca sa ne bage materia lui in cap; ne explica el de zor cu integrala pe volum; si eram 100 de insi in sala si nu intelegea nimeni nimic. Poate daca ma faceam cercetator sau lucram in alt domeniu l-as fi apreciat mai mult.
Ce am invatat in facultate si mi-a fost utila e statistica; ce s-a dat anii trecuti, ce s-a dat la grupele de dinaintea mea etc. A functionat perfect de multe ori; mai putin la un spagar care a dat fix subiectele din ziua precedenta - si nu repetase niciodata subiectele in aceeasi sesiune, anii trecuti.
Am mai invatat gestionarea momentelor de stres: mai ai 2 zile pana la examen si nu ai invatat nimic; te concentrezi putin si reusesti.
Ne-au mai invatat despre supravietuirea in sistem; se da un sistem care e contra ta; si tu lupti pe toate caile sa treci de obstacolele pe care le ridica in calea ta (probleme mai dure decat cele facute la curs, examen pe 4 numere, 4 asistenti de monitorizare in sala etc); ai si tu armele tale: inveti; cand e stresul mare, te antenezi 18 ore pe zi; cand nu mai face fata, scoti armele mai puternice cu posibile efecte secundare: fituica, servita, firul in ureche, telefonul etc.

La subiect: Nu cred ca o ora in plus pe saptamana ar schimba ceva in sistem (+ de unde tai ora aia ?).
In plus, sa presupunem prin absurd ca facem cea mai buna scoala din lume; absolventii devin prin urmare bine pregatiti si inteligenti; dupa absolvire ce fac ei: pleaca unde isi pot folosi cunostintele pentru a avea o cariera implinita sau raman in tara, sa aibe o cariera mediocra ? In unele nise (antreprenoriat, mass-media) sansele sunt mai mari in tara decat in strainatate.

#45
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

 gushpi, on 26 martie 2018 - 12:39, said:

prostia cea mare, in liceu, este că nu-ți explică NIMENI, ce poți face cu toate acele formule!!!
Se dau cateva exemple in manual, dar la fel ca toate exemplele nu sunt explicate in asa fel incat sa le intelegi. OK, imi spune ca pot sa calzulez aria subgraficului unei functii, dar tot in ceata ma lasa cu conceptul acesta de integrala. Imi spune ca o integrala nedefinita este un fel de suma infinita si atat (poate o adunare infinita da un rezultat finit ?). Imi mai spune ca exista o legatura intre derivata si integrala. Din nou, niste propozitii cu care nu pot face conexiuni cu alte informatii.
Cum adica integrala este o suma infinita ? Evident, trebuia sa fi inteles seriile, dar cine le-a inteles in scoala generala ? Trebuia sa fi inteles conceptul de limita si cum a aparut el, dar cine a spus putina istorie a problemelor cu care s-au lovit matematicienii cand au acceptat conceptul de infinit ?
Ma intreb cati profesori chiar inteleg foarte bine si foarte clar ce predau, sau au doar o vaga idee despre ce inseamna integrala nedefinita si la ce foloseste, cum a aparut si ce probleme a rezolvat ?

#46
Aldulescu

Aldulescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,794
  • Înscris: 04.01.2018

 PlatonX, on 26 martie 2018 - 14:49, said:

Ma intreb cati profesori chiar inteleg foarte bine si foarte clar ce predau, sau au doar o vaga idee despre ce inseamna integrala nedefinita si la ce foloseste, cum a aparut si ce probleme a rezolvat ?
Noi la facultate(am facut un semestru de matematica dupa care am renuntat ca era prea grea) aveam un profesor - Boskoff il cheama, mare matematician, care ne-a marturisit sincer ca nici el nu prea intelegea bine anumite lucruri si ca pur si simplu le memora pe de rost si asa le preda, era cel mai simplu pentru el, umplea apoi tablele de la curs de cateva ori, noi scriam cat puteam de repede, iar apoi la examene trebuia sa reproducem ceea ce notasem....

#47
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

 Aldulescu, on 26 martie 2018 - 19:07, said:

mare matematician, care ne-a marturisit sincer ca nici el nu prea intelegea bine anumite lucruri si ca pur si simplu le memora pe de rost si asa le preda
Cum era mare matematician daca nu intelegea foarte bine conceptele ? Inseamna ca nu era mare matematician. OK, si eu l-am intrebat pe un profesor universitar - avea cam 80 de ani - si a stiut sa imi dea exemple din fizica despre ecuatii diferentiale. S-a mirat ca nu au fost explicate in liceu.

#48
Platon

Platon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,692
  • Înscris: 22.10.2002
De ce te intereseaza aspectul acesta?

#49
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

 Platon, on 26 martie 2018 - 20:10, said:

De ce te intereseaza aspectul acesta?
Care aspect ? Faptul ca profesorii nu inteleg unele concepte pe care le predau ? Sau faptul ca ministerul/autorii de manuale/profesorii nu sunt interesati ca elevii sa inteleaga conceptele, sunt interesati doar ca elevii sa memoreze ca pe o poezie metodele de rezolvare a exercitiilor, definitiile si formulele ?
Sau la care aspect te referi ?

Edited by PlatonX, 26 March 2018 - 20:51.


#50
Aldulescu

Aldulescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,794
  • Înscris: 04.01.2018

 PlatonX, on 26 martie 2018 - 20:07, said:

Cum era mare matematician daca nu intelegea foarte bine conceptele ?
Pai e profesor universitar, doctor in stiinte matematica, membru la tot felul de societati matematice, a publicat lucrari, a fost pe afara, etc. Ne-a zis ca putea oricand sa ramana sa predea in America dar acolo ar fi fost la o facultate pe locul 100 in topul lor, dar prefera sa stea in Romania pentru ca aici preda la facultatea numarul 1 din tara.
Iar materia pe care o studiam era foarte grea, teorii matematice cu niste formule foarte alambicate, am luat odata babeste o carte si am inceput sa studiez si imi lua cam o ora pana descifram o pagina si intelegeam cum dintr-o formula rezulta alta formula, si cum se trageau apoi alte concluzii. La fel facea si profesorul - decat sa deduca si sa transforme anumite formule si ecuatii complicate, le invata pe de rost si le turna rapid apoi pe tabla...

#51
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014

 MooF2010, on 25 martie 2018 - 18:29, said:



Dar a rezolva 10 exercitii ca tema este blasfemie la adresa copiilor in ziua de azi.... mama mea este profesor de fizica si mereu ii reproseaza parintii ca da prea multe teme. Sincer in 20 de minute rezolv acele exercitii... sunt doar exercitii de fixare a cunostintelor.
Stii care e problema? 20 de minute la fizica+30 de minute la mate+20 de minute la romana+25 de minute la istorie etc....Si tu rezolvi in 20 de minute. Copilul ala sa poata rezolva exercitiile ii mai trebuie inca 20 de minute sa invete lectia ca fara sa o stie nu poate rezova exercitiile. Si 20+20=40. Asta se repeta la fiecare materie.

#52
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
Simpatic piciul ce a întrebat proful de mate
- știți geografie?
- nu!
- știți chimie?
- nu!
- știți științe economice?
- nu!
- sãriți la groapã 1,2 metri?
- nuuuu!
- citiți partituri?
- nu
- desenați frumos?
- nu!!!!
- latinã știți?
- cîteva cuvinte
- englezã?
- minimal
- fizicã?
- nu...
Și cum îmi cereți sã le știu eu pe toate?

#53
Dormi_Hete

Dormi_Hete

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,738
  • Înscris: 15.03.2018

 PoeOvidiu, on 27 martie 2018 - 07:38, said:


Stii care e problema? 20 de minute la fizica+30 de minute la mate+20 de minute la romana+25 de minute la istorie etc....Si tu rezolvi in 20 de minute. Copilul ala sa poata rezolva exercitiile ii mai trebuie inca 20 de minute sa invete lectia ca fara sa o stie nu poate rezova exercitiile. Si 20+20=40. Asta se repeta la fiecare materie.

La romana , istorie etc n-ai nevoie sa faci exercitii . ai citit lectia de 3 ori si aia e.

#54
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

 Dormi_Hete, on 03 aprilie 2018 - 22:31, said:

La romana, istorie etc n-ai nevoie sa faci exercitii. Ai citit lectia de 3 ori si aia e.
Si vei stii 3 zile. Daca te intreaba peste 3 luni, mai stii lecita ? Dar peste 3 ani ? Ideea este sa intelegi logic, sa ramana acolo in memorie, nu sa stii 3 zile si apoi sa uiti!

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate