Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Ar fi necesara o ora in plus de matematica la liceu?
#19
Posted 25 March 2018 - 07:46
Ar trebui sa mai taie din ea, nu sa bage mai multe ore, analiza matematica de pilda mi s-a parut infiorator de grea si nu semana deloc cu restul matematicii pe care am facut-o pana atunci.
In schimb ar putea sa bage ramuri ale matematicii mai usoare dar cu aplicabilitate practica: statistica, probabilitati, etc. |
#20
Posted 25 March 2018 - 07:50
#21
Posted 25 March 2018 - 07:57
zoom0mooz, on 25 martie 2018 - 03:49, said:
Eu vorbesc din propria experienta.... mai bine zis a copiilor... si ma refer la IB... cand au intrat nu stiau ce e aia ecuatie de gr.2... in doi ani au facut tot ce facusem si eu la mate-fizica-chimie si chiar mai mult. E adevarat, doar 7 obiecte dar ritmul este surprinzator si nivelul ridicat. Comparativ, facultatea li se pare joaca... Sunt suficienti ingineri scoliti aici si multi chiar buni pentru ca o fac din pasiune si nu ca sa supravietuiasca... N-au facut nimic, traiesti tu cu iluzia aia. Una e sa fi invatat o teorema pe dinafara, alta e sa intelegi demosntratia si alta e sa stii sa faci o problema de gazeta. Cit despre ingineri, toate companiile la care am fost sint puternic dominate (uneori peste 90%) de chinezi, indieni, iranieni, est europeni si uneori vest europeni. Quote Fizica, Chimie si Biologie mi-au trebuit, iar pentru astea ajungeau matematica din generala. Asta la nivel de liceu, in primul an de facultalte nu se mai poate face fizica fara nabla, laplace, integrala tripla. Pentru biologie si mare oarte din chimie da... Smecheria la matematica e ca nu poti recupera. Daca nu inveti nimic in scoala la biologie, recuperezi in citeva luni. Chimia, fizica cam la fel, poate ia ceva mai mult. Matematica nu ai cum.. Ai ratat-o nu o mai inveti, ia prea mult. Si iti trebuie oriunde. |
#22
Posted 25 March 2018 - 08:12
#23
Posted 25 March 2018 - 09:08
- Dacã n-ai înțeles-o de la început
- Dacã nu ai chemare E pierdere de timp....ca tot ce se face acum în învãțãmîntul rumînesc...invãțãm plozii absolut toate inutilitãțile...de parcã ar fi concurs de prostit ... |
#24
Posted 25 March 2018 - 09:31
Dormi_Hete, on 24 martie 2018 - 23:43, said:
Daca as fi apucat sa inteleg. Ar fi de folos discutiei daca ai bunavointa sa imi raspunzi la cateva intrebari: - poti sa explici in cuvintele tale de ce este nevoie de conceptul de functie in domenii precum fizica si chimie ? - poti sa explici in cuvintele tale de ce a fost nevoie de conceptul de limita in matematica, de ce fara el nu se pot rezolva anumite probleme de logica sau de mecanica ? - ce intelegi prin integrala nedefenita a unei functii, dar in cuvintele tale ? Pt ca daca profesorii predau metode de rezolvare a exercitiilor iar elevii nu inteleg conceptul cu care opereaza, ma intreb despre ce discutam ? Edited by PlatonX, 25 March 2018 - 09:54. |
#25
Posted 25 March 2018 - 10:02
PlatonX, on 25 martie 2018 - 09:31, said:
Problema nu este numarul de ore, problema este modul de predare. Ideal ar fi ca in primul rand profesorul sa inteleaga ce preda si aici avem multe de discutat si sa stie sa se faca inteles. Una este sa intelegi tu ca profesor si alta este sa stii sa te faci inteles. De cele mai multe ori elevii/profesorii/autorii de manuale exceleaza in rezolvarea problemelor dar nu inteleg conceptele cu care opereaza. Si inca ceva: ministerul nu intelege ca trebuie sa conecteze notiunile de matematica cu cele de fizica, chimie, programare. Ei le fac separat desi au legatura cu matematica. De asemenea ar trebui explicat si cum s-a ajuns la conceptele respective, putina istorie a stiintei, nu vii direct cu concluzia si cu definitia. Ar fi de folos discutiei daca ai bunavointa sa imi raspunzi la cateva intrebari: - poti sa explici in cuvintele tale de ce este nevoie de conceptul de functie in domenii precum fizica si chimie ? - poti sa explici in cuvintele tale de ce a fost nevoie de conceptul de limita in matematica, de ce fara el nu se pot rezolva anumite probleme de logica sau de mecanica ? - ce intelegi prin integrala nedefenita a unei functii, dar in cuvintele tale ? Pt ca daca profesorii predau metode de rezolvare a exercitiilor iar elevii nu inteleg conceptul cu care opereaza, ma intreb despre ce discutam ? vorbeam de matematica de la facultate. Nu se pune problema ca niste profesori universitari sa nu inteleaga ce predau. Matematica din liceu am inteles-o foarte bine. Si pe aia din facultate am inteles-o pana s-a rupt filmul. Am inteles geometria diferentiala , algebra liniara, integralele pe suprafata, dar in anul 2 s-a rupt filmul, mai ales ca am facut cu in professor care nu facea altceva decat sa turuie la table jde mii de teoreme, efectiv 3 ore de curs scriam non stop pe foaie, ma durea mana de la scris. |
#26
Posted 25 March 2018 - 10:15
Dormi_Hete, on 25 martie 2018 - 10:02, said:
Matematica din liceu am inteles-o foarte bine. De aceea ar fi de folos sa stiu despre ce discutam: ai inteles cum se rezolva exercitiile sau ai inteles conceptele respective. Ai reusit sa faci conexiunea dintre matematica si fizica sau pur si simplu ai stiut ca trebuie sa aplicam teorema asta si sa folosim artificiul asta ca sa ne dea rezultatul. Imi era de folos sa fi raspuns la intrebarile respective. Edited by PlatonX, 25 March 2018 - 10:18. |
#27
Posted 25 March 2018 - 10:25
Da le-am inteles. Insa la facultate pur si simplu nu este timp sa intelegi ceea ce spui tu. Aici este problema. De asta am propus sa se faca mai multa matematica in liceu.
PlatonX, on 25 martie 2018 - 10:15, said: Nu am spus ca nu ai inteles nici ca ai inteles pt ca nu stiu, de aceea am pus cateva intrebari punctuale. Una este sa intelegi cum se rezolva un exercitiu sau sa intelegi ca trebuie facuti niste pasi sa pleci de la A sa ajungi la B si alta este sa intelegi de ce este nevoie de anumite concepte. Analiza matiematica se incepe chiar din scoala generala cu serii si functii si se continua la liceu cu limte, integrale si derivate. Ma indoiesc sincer ca majoritatea profesorilor inteleg conceptele dincolo de definitii si formule. Asta in primul rand, in al doilea rand nu stiu sa predea, ei au o schema dupa care merg si au memorat-o in atatia ani de predare, ca pe o poezie. Nu stiu ce analiza matrmatica zici tu ca se face in generala.Eu imi aduc aminte ca analiza se face in clasa a xi-a si a xii-a. Edited by Dormi_Hete, 25 March 2018 - 10:26. |
#28
Posted 25 March 2018 - 10:30
Dormi_Hete, on 25 martie 2018 - 10:20, said:
Da le-am inteles. Insa la facultate pur si simplu nu este timp sa intelegi ceea ce spui tu. Aici este problema. Daca s-ar mai introduce o ora de matematica la mate-info eventual s-ar face exercitii in plus, nu s-ar invata Teormea lui Taylor, Teorema lui Lagrange sau Transformata Lorentz. Oricum, cea mai mare parte din matematica de liceu si facultate nu o folosesti in practica, este cultura generala. Edited by PlatonX, 25 March 2018 - 10:42. |
|
#29
Posted 25 March 2018 - 11:09
Cand te doare un dinte nu te tratezi punand piciorul in ghips. E o problema predarea matematicii din facultate? Sa se ajusteze modul de predare a matematicii din facultate.
Personal prefer oricand o explicatie adecvata (eventual si interactiva), urmand sa citesc detaliile dintr-o carte bine redactata; decat sa scriu 3h dupa dictare. |
#30
Posted 25 March 2018 - 11:10
Dormi_Hete, on 25 martie 2018 - 10:25, said:
Nu stiu ce analiza matematica zici tu ca se face in generala.Eu imi aduc aminte ca analiza se face in clasa a xi-a si a xii-a. Ca sa nu mai vorbesc despre functii care sunt clar Analzia Matematica si se fac in casa a VIII-a. Attached FilesEdited by PlatonX, 25 March 2018 - 11:32. |
#31
Posted 25 March 2018 - 11:18
Liceul ar trebui sa introduca doar cunostinte generale din toate ramurile, si sa nu ai mai mult de 5 ore pe zi. O programa de baza ar trebui sa contina limba romana cu tot cu gramatica, matematici de baza, cunostinte generale de fizica si de chimie, istorie, geografie, biologie, economie, operare PC, engleza, igiena si educatie sexuala, suficiente pentru un casier la supermarket sau la o statie de benzina, pentru un jandarm sau pompier. Ar mai trebui o programa extinsa, suplimentara, la alegere, in functie de ce vrei mai departe, adica matematica sau PC avansat pentru cei ce vor in domeniu, limba romana sau engleza pentru filologi, chimie si biologie pentru medicinisti, sport cei ce vor la pompieri, etc. Bacalaureatul sa se dea in principal din materiile de baza, plus o avansata, dar nu la nivel hardcore.
Dupa 12 clase ai nevoie doar de angajati care sa-i duca nitel capul, sa nu fie cretini si sa nu stie unde e Africa, ficatul sau cum arata broasca, sa poata vorbi cu oamenii si sa stie cum se foloseste sapunul si un prezervativ. Sa poata face o ecuatie simpla, ba chiar si de gradul al doilea, sa poata calcula aria si perimetrul unei forme geometrice mai ciudate, sa o rupa nitel pe engleza si sa stie sa-si instaleze un antivirus in PC si sa poata alerga 2 km fara sa faca atac de cord. Restul e deja avansat, pentru cei ce vor sa profeseze intr-un domeniu specific, insa mai bine ai 90% oameni care au cunostinte medii si bacalaureat decat rata de abandon scolar de 60% si neangajabili. |
#32
Posted 25 March 2018 - 12:18
dani.user, on 25 martie 2018 - 11:09, said:
Cand te doare un dinte nu te tratezi punand piciorul in ghips. E o problema predarea matematicii din facultate? Sa se ajusteze modul de predare a matematicii din facultate. Personal prefer oricand o explicatie adecvata (eventual si interactiva), urmand sa citesc detaliile dintr-o carte bine redactata; decat sa scriu 3h dupa dictare. Matematica nu e beletristica. Matematica se invata cu creionul in mana. spooky51, on 25 martie 2018 - 11:18, said:
Restul e deja avansat, pentru cei ce vor sa profeseze intr-un domeniu specific, insa mai bine ai 90% oameni care au cunostinte medii si bacalaureat decat rata de abandon scolar de 60% si neangajabili. Afica sa fii un pic mai avansat decat pana la genunchiul broastei. Si dupa aia sa ne plangem ca investitorii vin sa ofere numai joburi de rahat, ca la valoarea noastra... Daca un elev are doar 5 ore pe zi, ce face in restul timpului? |
#33
Posted 25 March 2018 - 13:00
Dormi_Hete, on 25 martie 2018 - 12:18, said:
Daca un elev are doar 5 ore pe zi, ce face in restul timpului? Important este ceea ce stii nu cate ore ai facut sau cat de multa materie ai facut. Angajatorii nu vor intreba istorie, biologie, integrale, etc. Vor intreba lucruri mai practice, materiile respective sunt pentru cultura generala, angajatorii nu sunt interesati de cultura generala. Edited by PlatonX, 25 March 2018 - 13:00. |
|
#34
Posted 25 March 2018 - 13:52
Vezi ca ai dat-o de gard cu pompierii. Sa tii un furtun sub pesiune in mana nu te face pompier.
|
#35
Posted 25 March 2018 - 14:09
PlatonX, on 25 martie 2018 - 13:00, said: Isi face temele, mai studiaza ce il intereseaza, mai se joaca, mai iese si el. Important este ceea ce stii nu cate ore ai facut sau cat de multa materie ai facut. Angajatorii nu vor intreba istorie, biologie, integrale, etc. Vor intreba lucruri mai practice, materiile respective sunt pentru cultura generala, angajatorii nu sunt interesati de cultura generala. Corect, dar exact astia care au "cultura generala" reusesc mai bine. Matematica e singura stiinta care iti antreneaza creierul,te invata sa fii destept. la fel cum sportul iti antreneaza trupul. Sigur angajatorii nu te intreaba de integrale, dar altfel ii merge mintea unuia care stie matematica decat unuia care nu stie. |
#36
Posted 25 March 2018 - 14:30
Dormi_Hete, on 25 martie 2018 - 14:09, said:
altfel ii merge mintea unuia care stie matematica decat unuia care nu stie. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users