Echilibrare roti
#19
Posted 09 March 2018 - 17:52
Le pui pe masina si daca nu dardaie nimic inseamna ca nu trebuie. Daca dardaie volanul sau spatele ....le dai jos si le reechilibrzi . Simplu .
|
#20
Posted 09 March 2018 - 18:52
Verifica echilibrarea, pune-le pe masina, iesi pe autostrada, scartaie-i rotile la demaraj, urc-o la 130, pune o frana de neam prost si du-te sa-ti verifici echilibrarea. Vei constata ca nu mai ai roti echilibrate. Echilibrarea se face in functie de uzura cauciucului, de nr. de km, de stilul de a conduce, nu in functie sezon sau la nu stiu cati ani odata. Ca nici uleiul nu-l schimbi la 10 ani doar fiindca in 10 ani ai facut norma de km pentru schimbul de ulei. Asa incat, in functie de cat si cum circuli cu masina e necesara echilibrarea/verificarea echilibrarii. Mi se pare normal ca la rotile de vara s-o faci la fiecare schimbare, iar la cele de iarna doar din cand in cand, nu de fiecare data. Pentru ca regimul de circulat iarna nu e asa de agresiv ca cel de vara si nici nr de km parcursi nu e acelas.
In fond, e vorba de viata ta si consider ca nu merita sa-ti bati joc de ea pentru cateva zeci de lei economisiti. Sau nu. Edited by myshyk, 09 March 2018 - 18:53. |
#21
Posted 09 March 2018 - 19:26
bazucker2009, on 09 martie 2018 - 16:31, said:
Le-am echilibrat in urma cu 2 ani, ar ami fi necesaa echilibrarea si acum sau pot sa le pun direct asa? btw, n-am inteles niciodata de ce sa nu ai seturi individuale complete vara+iarna si sa stai ca fraierul sa dejantezi si montezi la nesfarsit 2 seturi de anvelope vara-iarna belind jantele in ultimul hal unii vor zice ca banutul e problema, eu zic ca fitele din cap (nu cumva jantele de iarna sa fie din otel) |
#22
Posted 09 March 2018 - 19:29
Eu stiu, cel putin asa aveam eu in cartea masinii, ca la un nr de km se demonteaza cauciucurile si se intercaleaza.EX: cauciuc janta fata dreapta se muta pe janta spate stanga , fata stanga se muta pe janta dreapta spate.In cazul asta se face si eclilibrare, couciucurile sa se toceasca egal pe ambele parti, cam asta er fi scopul.
Eu n-am facut ), n-am mai dat atat pe la reprezentanta(cred ca la 60k se facea treaba aia). Edited by ionutz_joe2009, 09 March 2018 - 19:35. |
#23
Posted 09 March 2018 - 19:42
si ce are echilibrarea cu permutarea rotilor?
nimic ionutz_joe2009, on 09 martie 2018 - 19:29, said:
Eu stiu, cel putin asa aveam eu in cartea masinii, ca la un nr de km se demonteaza cauciucurile si se intercaleaza.EX: cauciuc janta fata dreapta se muta pe janta spate stanga , fata stanga se muta pe janta dreapta spate.In cazul asta se face si eclilibrare, couciucurile sa se toceasca egal pe ambele parti, cam asta er fi scopul. nu la toate permutarea se face la fel |
#24
Posted 09 March 2018 - 19:52
Cum nu are?Se echilibreaza daca se dau jos cauciucurile.
marcusdefeis, on 09 martie 2018 - 19:42, said:
si ce are echilibrarea cu permutarea rotilor? nimic Cum nu are?Se echilibreaza daca se dau jos cauciucurile.Deci , daca cel putin in cazul meu se dadeau jos cauciucurile, automat se facea si echilibrarea.Doar nu ar sta sa verifice la reprezentanta fiecare roata la 15k pt a vedea daca mai e echilibrata.Se face inevitabil la un anumit nr de km cand se permuteaza(atentie, nu roata cu tot, cauciucul se permuteaza, altfel nu-i schimbi exteriorul cu interiorul daca muti janta cu tot de pe roata dreapta fata pe spate dreapta). Edited by ionutz_joe2009, 09 March 2018 - 20:17. |
#25
Posted 09 March 2018 - 19:55
marcusdefeis, on 09 martie 2018 - 19:26, said:
btw, n-am inteles niciodata de ce sa nu ai seturi individuale complete vara+iarna si sa stai ca fraierul sa dejantezi si montezi la nesfarsit 2 seturi de anvelope vara-iarna belind jantele in ultimul hal unii vor zice ca banutul e problema, eu zic ca fitele din cap (nu cumva jantele de iarna sa fie din otel) |
#26
Posted 09 March 2018 - 20:20
Eu am si de iarna tot din aliaj.Am pe 17 chiar(atat vara cat si iarna).Multi au gandit ca e mai economic daca masina are jantele pe 15(chiar 14 sau 13).Cam fals, un cauciuc pe 15 se toceste mai repede pt ca are raza mai mica.Deci...E mai scump pe 17 , dar tine mai multi km.
Edited by ionutz_joe2009, 09 March 2018 - 20:25. |
#27
Posted 09 March 2018 - 20:27
ionutz_joe2009, on 09 martie 2018 - 20:20, said:
Eu am si de iarna tot din aliaj. Baxon, on 09 martie 2018 - 19:55, said:
Macar , in felul asta cu un singur set de jante fac 2 echilibrari pe an ! Prefer set de roti complete si mi le schimb singur, cu atentie si dureaza mai putin decat sa merg la service/vulcanizare. Asta cu tot cu dusul de dupa. |
#28
Posted 09 March 2018 - 20:28
Eu le-am luat cu 600 lei(toate 4) SH.Am fost socat sa vad ca nu au pic de bataie cand au fost puse pe masina pt echilibrat.Fusesera rulate in Germania...altfel de drumuri.
Edited by ionutz_joe2009, 09 March 2018 - 20:32. |
|
#29
Posted 09 March 2018 - 20:32
E mai riscant cu second. Eu am dat 1600 ron pe 4 jante noi. Inca 1600 ron pe cauciucuri noi de iarna si 1600 ron pe cauciucuri noi de vara. Am scris asta si lumea a inceput sa faca misto ca ce cazan mi-am luat de a trebuit sa bag 1000 ron in roti. La noi lumea e obisnuita cu peticeli si carpeli.
Edited by Kroghy, 09 March 2018 - 20:33. |
#30
Posted 09 March 2018 - 20:34
E riscant, dar eu le-am luat de la un centru care se ocupa cu asa ceva.I-am spus ca i le duc inapoi daca nu-s bune sau au batai.Si nu au avut.A vandut separat cauciucurile, eu am luat jantele.Una atinsa in bordura, restul mult prea putin(vreo 2 ca noi aproape).Acum arata mai bine decat jantele de vara(cele cumparate de noi(au inceput sa se exfolieze la prinderea cu butucul/discul).Si cele originale ale masinii tot asa s-au exfoliat/umflat vopseaua in zona aia.
Edited by ionutz_joe2009, 09 March 2018 - 20:38. |
#31
Posted 09 March 2018 - 20:39
Kroghy, on 09 martie 2018 - 20:27, said: Cu siguranta la fiecare schimbare apare cate o noua zgarietura ... ionutz_joe2009, on 09 martie 2018 - 20:28, said:
Eu le-am luat cu 600 lei(toate 4) SH.Am fost socat sa vad ca nu au pic de bataie cand au fost puse pe masina pt echilibrat.Fusesera rulate in Germania...altfel de drumuri. |
#32
Posted 09 March 2018 - 20:40
Nu am spus ca am luat anvelope SH, doar jantele le-am luat SH.Asta dupa ce am luat jante noi pe 17 (2500 lei) si nu prea tin.SH sau reesapat nu merita la anvelope.
Am avut si Eta Beta pe 19, nu le aveam nici in talon(am max 17), 2 gropi si 2 jante sparte.Alea macar n-au fost noi ci de la un cunoscut care vindea masina.Ca una din aia era pe vremea aia...cat o Dacie 1310. Edited by ionutz_joe2009, 09 March 2018 - 20:46. |
#33
Posted 09 March 2018 - 22:23
|
#34
Posted 10 March 2018 - 00:41
andreic, on 09 martie 2018 - 22:23, said:
N-am avut niciodata plumbi cazuti, folosesc numai cu clema oricum. ionutz_joe2009, on 09 martie 2018 - 20:20, said:
Cam fals, un cauciuc pe 15 se toceste mai repede pt ca are raza mai mica.Deci...E mai scump pe 17 , dar tine mai multi km. |
#35
Posted 10 March 2018 - 01:09
ionutz_joe2009, on 09 martie 2018 - 19:52, said:
Cum nu are?Se echilibreaza daca se dau jos cauciucurile.Deci , daca cel putin in cazul meu se dadeau jos cauciucurile, automat se facea si echilibrarea.Doar nu ar sta sa verifice la reprezentanta fiecare roata la 15k pt a vedea daca mai e echilibrata.Se face inevitabil la un anumit nr de km cand se permuteaza(atentie, nu roata cu tot, cauciucul se permuteaza, altfel nu-i schimbi exteriorul cu interiorul daca muti janta cu tot de pe roata dreapta fata pe spate dreapta). in rest la permutare iei roata cu totul si o pui pe alt butuc.... ca unii vor sa pastreze aceleasi jante pe fata sau pe partea dreapta ca sunt mai zgariate etc. e un moft Baxon, on 09 martie 2018 - 19:55, said:
Majoritatea care au set complet cu jante au cu jante de tabla si arata ca porcu ( parerea mea ) . Decat sa cumpar jante de tabla pt iarna mai bine nu si schimb doar anvelopele desi ma costa schimbatul insa fac si echilibrarea cu un rand si nu ma trezesc ca plec la drum si trebuie sa fac echilibrare ca si-a pierdut plumbii la depozitare/manevrare . S-apoi s-avem pardon dar daca ( din lene ) oricum merg la un service sa mi le schimbe ca io n-am chef sa ma obosesc , care e faza ca tot pierd vremea ?! Macar , in felul asta cu un singur set de jante fac 2 echilibrari pe an ! nu e mare lucru sa gasesti un set de jante de aliaj originale pe 16 pana in 1000 de lei numai bune de bagat in clorura de calciu pe care vintr-un numar de ani le compensezi cu schimbarile bianuale si pierdutul de vreme la vulcanizari unii prefera jantele de otel pe 16 care fiind mai elastice preiau la o adica din socul unei lovituri iar riscul sa tai anvelopa e mai mic si nu au spite pe care poate ingheta mizeria |
#36
Posted 10 March 2018 - 01:13
marcusdefeis, on 10 martie 2018 - 00:41, said:
pe jante de aliaj? IMG_20180310_011457.jpg 319.85K 27 downloads Edited by andreic, 10 March 2018 - 01:25. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users