Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Sa intelegem normele de poluare (E1, E2,E3 etc)

- - - - -
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Vad ca pe mai multe topicuri se dezbat normele astea minunate. Vad ca se confunda compozitia gazelor cu cantitatea de CO2 si asta cred ca e din cauza media si taxelor care includ tot mai des cantitatea de CO2/Km.
Deci, normele de poluare nu au nici o legatura cu cantitatea de CO2 ci cu concentratia altor gaze in amestecul de gaze rezultat din arderea combustibilului.
  Nici teoretic si nici practic dintr-un litru de benzina nu poti obtine mai putin CO2 decat daca obtii mai mult CO care este mai nociv decat CO2.
  Normele de poluare nu limiteaza cantitatea de CO2 emisa ci concentratia monoxidului de carbon in cantitatea totala de gaze.
Pentru a reduce cantitatea de monoxid de carbon este o singura solutie. Arderea cat mai completa a combustibilului utilizat rezultand o concentratie mai mare de CO2 si una mai mica de CO.
  Daca o masina are o emisie mai mica de CO2 in comparatie cu alta sunt doar doua variante teoretice si practice posibile.
1 Consuma mai putin  si astfel cantitatea de CO2 este mai mica deoarece se arde mai putin combustibil
2 O parte din combustuibil nu se arde complet si este evacuat sub forma de monoxid  de carbon ceea ce face gazele de evacuare mai toxice.
De preferat este varianta numarul1. La varianta 2 inseamna ca nu te mai incadrezi in norma de poluare sau ai o norma de poluare inferioara.
  Intre doua masini una non euro si una E6 care au acelasi consum de benzina masina E6 degaja o cantitate mai mare de CO2. Masina non euro desi degaja o cantitate mai mica de CO2 diferenta este inlocuita cu CO care este mai nociv dect CO2.

http://www.pilotauto...atiei-europene/

Orice completari sunt binevenite, poate reusim sa intelegem ce e cu normele astea si nu mai poluam topicurile aiurea sa explicam norme de poluare si diferenta dintre compozitia gazelor si cantitatea lor.

#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Este vorba de reducerea emisiei de CO si de NO2 in principal.

Attached File  ue car.png   27.44K   79 downloads

Edited by pasilla, 14 February 2018 - 13:54.


#3
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,599
  • Înscris: 05.12.2005
Mai sunt şi particulele solide de funingine, mai ales la motoarele diesel.

#4
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Pai pentru alea este filtrul de particule. Dar ala inca nu m-am prins cum functioneaza. Am inteles ca retine funinginea dar ce face cu ea pe urma? Ca nu o poate retine la infinit. Stiu ca isi face regenerare dar cum? Ce presupune aceasta regenerare?
La cantitatea de CO e simpla treaba. Un catalizator de platina pe care se continua arderea combustibilului ars incomplet transformand monoxidul in dioxid.

Edited by PoeOvidiu, 14 February 2018 - 14:06.


#5
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
Voi realizați cã unvulcan polueazã de 10 ani mai mult decît motoarele voastre?
Și chestia e simplã
Vrei bio? Bagã biodizãl
Tu vinzi proștilor toate știfturile din imperiu și-i mai și taxezi ...DUPÃ ce le cumpãrã....

Mie tare mi-s dragi ecologiștii...antidizãl...mergi în urma unei benzinare de 15 ani și-ți dai mațele afarã...cînd e vorba de dizãl....discutãm de camioanele RO-MAN.....cã afumã.....

Și da, catalizatoarele rețin. Ce rețin ard și reintrã-n circuit. Dar cum sã iei frairilor taxe????

Edited by sarac.lipit, 14 February 2018 - 14:11.


#6
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007
sau gpl sau în cel mai bun caz CNG....

#7
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Un rahat pe bat chestia asta cu arderea completa. Daca mergeau la scoala si guvernanții dar si ecologistii , învățau ca " nimic nu se pierde nimic nu se castiga , totul se transformă ". Tabelele astea nu au nimic de a face cu realitatea. Limitările tehnice sunt clare si inginerii le stiu . De ce credeti ca toți producătorii sunt implicați in Diselgate?  De ce au furat toți la teste ? Pentru ca asta este limita. Consumurile sunt mincinoase pentru ca altfel nu se încadrează nici un motor in normele de poluare. Nimeni , de cateva zeci de ani nu are curajul sa striga in gura mare : " imparatul este gol " . Asa stau lucrurile . Orice ai face , orice ai incerca , cand arzi carburant va ramane ceva nasol in urma . Poti sa il arzi de 7 ori , tot ramane ceva . Pe mine ma distreaza asta cu DPF-ul ..si ma distreaza cat de bine prinde la superficiali. Cand vad ce convins este un IT-ist care a cautat el pe net ..sau  un contabil , ca stie el ca daca masinile nu au E6 ca a lui luata in leasing ii otravesc plodul, imi vine sa vomit  .Da mah , nu il otraveste el cu mancarea de la hypermarket ..il otravesc eu ca am " decat " Euro 4. Si urla dementul ca din gura de sarpe , ca societatea ii da si ocazia sa arate cat este de prost on-line. Scandalurile recente in care sunt implicati toti producatorii arata limitarea tehnologica. Punct . Motoarele sunt la fel . Principiul de functionare la Diesel este la fel ca pe vremea cand a fost inventat. Nimic nu este nou , cu exceptia modului de furnizare al amestecului in cilindru. Sub nivelul chiulasei , motoarele sunt la fel si functioneaza la fel ca RABA , ca Saviemul , toate sunt la fel. Tot ce este deasupra blocului motor , se straduieste sa obtina un consum mai mic , dar o face cu pretul unor tehnologii costisitoare si lipsite de fiabilitate , care in valoare absoluta , pe durata de functionare a unei masini , s-ar putea sa coste si sa polueze mai mutl decat o masina Euro 3 care nu se strica 700.000 km .
Bah , unul nu ar zice ca o masina fabricata trebuie sa fie rulata pe toata durata ei de viata . Nu ...el , IT-istul lui peste , ala scutit de impozite , ca-i smecher de smecher , cumpara la fiecare 3 ani noul model in leasing. Da' s-a intrebat disperatul disperatilor din ce se face masina aia noua ? Din fier ( obtinut din furnale ...prin topirea minereului arzand carbuni si gaze ...bah IT-istul lui peste prajit ) ...si cu plastic , obtinut din  petrol . Adica ,,,ca sa polueze cu 0,5 % ( in teorie ) mai putin , consuma la resurse si arde la resurse naturale de paleste de invidie si Euro 2 . Bleah !
Toti dobitocii se exprima , ca virtualul suporta ! Stie el "contabilul" cum sta treaba cu noxele , cu arderile ....si el nu face diferenta intre motor diesel si pe benzina . Stie el , plodul de bani-gata lu care i-a luat tac-su Porsche de 7 litri ca de fapt ...el nu consuma "decat " 15-20 la oras ...si 35 la talpa ...dar este euro 6 ...mare minune . Ce ramane dupa ardere ia acasa , in punga , si ingroapa in gradina .

Edited by JurasikMan, 14 February 2018 - 14:33.


#8
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,576
  • Înscris: 11.06.2010

View PostPoeOvidiu, on 14 februarie 2018 - 14:05, said:

Pai pentru alea este filtrul de particule. Dar ala inca nu m-am prins cum functioneaza. Am inteles ca retine funinginea dar ce face cu ea pe urma? Ca nu o poate retine la infinit. Stiu ca isi face regenerare dar cum? Ce presupune aceasta regenerare?
La cantitatea de CO e simpla treaba. Un catalizator de platina pe care se continua arderea combustibilului ars incomplet transformand monoxidul in dioxid.
Pai ce sa faca, arde funinginea.

#9
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017

View PostHandicarpati, on 14 februarie 2018 - 14:24, said:

Pai ce sa faca, arde funinginea.
Bio , eco , in mediu septic ?????

#10
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
DPF-ul a fost facut pentru a putea fi anulat fizic + din soft. Posted Image

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Aly_4Hjjq2A?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#11
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,599
  • Înscris: 05.12.2005

View PostPoeOvidiu, on 14 februarie 2018 - 14:05, said:

Pai pentru alea este filtrul de particule. Dar ala inca nu m-am prins cum functioneaza. Am inteles ca retine funinginea dar ce face cu ea pe urma? Ca nu o poate retine la infinit. Stiu ca isi face regenerare dar cum? Ce presupune aceasta regenerare?
La cantitatea de CO e simpla treaba. Un catalizator de platina pe care se continua arderea combustibilului ars incomplet transformand monoxidul in dioxid.
DPF-ul este un filtru din materiale sinterizate cu pori foarte fini. Funinginea este reţinută în înterior, până la următoarea regenerare, care implică turarea motorului într-un regim special peste 3000RPM timp în care în galeria de evacuare se injectează un lichid special (în cazul Peugeotului meu 307 cerină, la alţii uree sau aşa ceva), care în combinaţie cu gazele de evacuare fierbinţi arde cenuşa din DPF şi o evacuează pe eşapament. Deoarece turarea motorului pe perioade mai lungi de timp se face de obicei pe autostradă, poluarea cu particule se mută doar din oraş în afară, nu se reduce per total.

#12
alexx1402

alexx1402

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,229
  • Înscris: 01.01.2007

View Postmihaicozac, on 14 februarie 2018 - 16:24, said:

implică turarea motorului într-un regim special peste 3000RPM
Nu implica nimic special, regenerarea se face bine mersi si la turatii mai joase si in oras si in afara, iar atat timp cat nu intrerupi procesul in mod repetat nu sunt probleme.
Intr-adevar, in exterior se scurteaza timpul necesar regenerarii, dar se poate face la fel de bine si in oras.

View Postmihaicozac, on 14 februarie 2018 - 16:24, said:

timp în care în galeria de evacuare se injectează un lichid special (în cazul Peugeotului meu 307 cerină, la alţii uree sau aşa ceva),
Sau la altii nimic, poate doar motorina pentru a creste temperatura gazelor evacuate
Aditvii s-au folosit in general pentru masinile cu DPF din grupul PSA din primele generatii. Acum aproape toate filtrele sunt fara intretinere si nu necesita aditivi.
Ureea (AdBlue) nu are neaparat legatura cu filtrul de particule

Edited by alexx1402, 14 February 2018 - 17:08.


#13
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,633
  • Înscris: 29.05.2004

View Postmihaicozac, on 14 februarie 2018 - 16:24, said:

DPF-ul este un filtru din materiale sinterizate cu pori foarte fini. Funinginea este reţinută ĂŽn ĂŽnterior, până la următoarea regenerare, care implică turarea motorului ĂŽntr-un regim special peste 3000RPM timp ĂŽn care ĂŽn galeria de evacuare se injectează un lichid special (ĂŽn cazul Peugeotului meu 307 cerină, la alţii uree sau aşa ceva), care ĂŽn combinaţie cu gazele de evacuare fierbinţi arde cenuşa din DPF şi o evacuează pe eşapament. Deoarece turarea motorului pe perioade mai lungi de timp se face de obicei pe autostradă, poluarea cu particule se mută doar din oraş ĂŽn afară, nu se reduce per total.

Sunt lucruri diferite:

Cerina (Eolys) e un aditiv care scade temperatura de ardere a cenusii retinute de filtru.
Alte motoare sunt proiectate sa faca asta fara aditivi (in cazul meu, VW Euro 5, la 20 000 km inca n-am vazut nicio regenerare, mersul la 90 km/h pe 10-20 km fiind suficient ca sa fereasca filtrul de imbacsire.

Cel putin la VW din generatia asta (2011 incoace), regenerarea se face on-demand, nu programat. Numai cand cei doi senzori - inainte si dupa filtrul de particule - observa o diferenta care indica infundarea filtrului peste un anumit prag.

Ureea (AdBlue) e un aditiv (32% uree, restul apa) care se spray-aza in gazele de esapament pentru a neutraliza NO (monoxid de azot) si NO2 (dioxid de azot) din acestea. Rezulta apa, CO2 si N2, adica azot obisnuit precum cel din atmosfera.

Edited by Razvan_N, 14 February 2018 - 17:12.


#14
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Sa intelegem, sa ingelegem, dar pentru ce? Cei care inteleg, platesc mai putin? Sau daca am inteles, e mai putin penibila? Adica poluez mai putin/mult decat AluSlatina?

#15
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Ca sa nu mai vorbim tampenii. Si sa sustinem ca un litru de benzina ars in E6 produce mai putin CO2 decat unul ars in non euro.

Eu am inteles de ceva vreme ca e doar marketing. Daca de la noneuro la E2 erau ceva diferente la gaze, de la E3 in sus sunt cam aceleasi limite ca nu mai au de unde sa le scada. Cand ajungem la E8-9 probabil masina va produce oxigen....... fotosinteza :D

#16
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,293
  • Înscris: 12.08.2006

View Postmihaicozac, on 14 februarie 2018 - 16:24, said:

DPF-ul este un filtru din materiale sinterizate cu pori foarte fini. Funinginea este reţinută în înterior, până la următoarea regenerare, care implică turarea motorului într-un regim special peste 3000RPM timp în care în galeria de evacuare se injectează un lichid special (în cazul Peugeotului meu 307 cerină, la alţii uree sau aşa ceva), care în combinaţie cu gazele de evacuare fierbinţi arde cenuşa din DPF şi o evacuează pe eşapament. Deoarece turarea motorului pe perioade mai lungi de timp se face de obicei pe autostradă, poluarea cu particule se mută doar din oraş în afară, nu se reduce per total.
Aditivul "cerina" se injecteaza in rezervorul de motorina cand alimentezi, proportional cu cantitatea de carburant alimentata.
Astfel motorul tau va consuma motorina cu cerina, particulele rezultate din arderea ei va avea un punct de ardere cu ~100 grade mai mic, egala cu temperatura gazelor care se poate obtine prin diferite artificii in timpul regenerarii.

Edited by alexa32, 14 February 2018 - 22:04.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate