Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Merita o Dacia noua 1.0 cheala?

- - - - -
  • Please log in to reply
212 replies to this topic

#37
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,844
  • Înscris: 26.02.2010
Faci cum vrei, dar nu merita o masina noua fara AC zilele acestea. In afara, motorul de 1,0 SCe o sa consume putin, in jur de 4,5 - 5 l/100 km la viteze legale de pana la 100 km/h.

#38
dreaQ

dreaQ

    I'm too old for this shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,382
  • Înscris: 02.06.2005
Aaa dar iti poti lua matiz ca nici aia nu au murit de cald. Nu e banc. AC este chiar util daca nu indispensabil. Si pe cald si pe frig (pe frig pentru dezaburire mai buna). Si pe ploaie si pe frig si cand ninge e aceeasi chestie. AC nu e tehnologie benz consider ca in 2018 nu e mare branza. Am prieteni care au facut compromisul de a lua fara iar mai apoi au regretat. Personal nu as alege o masina fara aer dar cum sunt banii tai evident e si alegerea ta.

#39
rupart

rupart

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 257
  • Înscris: 17.06.2013
Eu am pe o Bora din 2002 klimatronic si tu in 2018!!nu pui un amarat de AC pe cazanul ala de logan?

#40
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Sa o luam pe rand:
- servodirectia aia de care esti asa mandru , e mai greoaie ca la un tir , defapt nici nu stiu daca se poate numi asa, la golf 5 ma joc cu volanul, in timp ce la Logan tragi serios de ea.
- motorul ala in mediul urban e perfect, in extraurban e o povara, are rapoarte foarte scurte, parca mai scurte ca la 1.2 16v pentru a se putea misca mai bine pe drum (adica sa profite la maxim de cei 73cp) si va merge foarte turat, apoi nu mai zic, ca la drum lung prinzi o gramada de camioane si vor fi foarte greu de depasit daca au peste 90km/h.
- lipsa unui AC intr-o masina din 2018 mi se pare bataie de joc, acuma cum e frig afara nu prea dai importanta, te gandesti ca o sa te descurci cumva, insa la vara nu o sa fie deloc ok...

Dacia ar fi ideala cu 0.9tce in versiunea full.

Cu 7000e , iti gasesti o masina pe benzina mult mai ok si mult mai dotata, o sa fie la ani lumina... iar o distributie schimbata nu e un cost enorm.

Uite un exemplu din aceeasi clasa cu sandero:
https://www.olx.ro/o...html#5a35edfdd8

1.4mpi de 86cp e ultimul motor aspirat de la VW cu injectie multipunct , un motor foarte fiabil, consumul o sa fie ca la loganul 1.2 16v, se misca decent. Iar masina din anunt e luata de noua cu singur proprietar, km putini, dotari de bun simt , la revanzare o sa aibe pret bun, si nu se compara la confort. Tinand cont ca motoarele pe benzina, mai ales alea aspirate nu prea se cauta + ca e alba , eu cred ca o poti scoate pe la 6000-6250euro...

Sau asta: https://www.olx.ro/o...html#756bd809c4 , daca tot vrei motor lesinat :))

#41
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,666
  • Înscris: 05.02.2012

View Postoverseas, on 14 februarie 2018 - 11:34, said:

Daca nu are AC, ia cu trapa Posted Image

Sa nu crezi ca trapa face mare lucru .. are un deflector. Am ramas fara lichid la clima si a doua zi a trebuit sa plec pana in Franta urgent si nu aveam unde si cand sa fac plinu. Era iulie si iti zic ca cu trapa deschisa nu prea poti sa mergi pe autostrada. Era sauna in masina

@ dimripper
7000e pentru o dacie mi se pare o prostie... motor lesinat, calitate proasta si mai ales ca zici ca o vrei fara optiuni. Daca zici ca 90% masina va fi folosita extraurban, poti merge pe ceva mai vechi, dar decent. Nu o sa iti zic sa iti iei BMW din 2000 si motor mare, dar sincer, am urcat in multe dacii noi si eu am un e39 530D din 2002 full option ... sincer nu se compara. Am dat pe el 4300, am mai bagat in el vreo 2000 dar merge ca uns. Sfatul meu e ca daca ai un buget fix, si nu iti permiti un ban in plus, eu zic sa iti iei ceva pe la 4000-5000 si de restul sa ii faci o revizie pe masura.

Revin la optiuni. De aer conditionat este nevoie, dar daca spui ca tu nu vrei nu am ce sa iti zic decat ca o sa regreti. Cum am zis mai sus, am mers fara aer conditionat vreo 3500km (Romania-Franta-Romania) si a fost foarte greu.

Quote

- prima masina NOUA! fara grija distributiei, km dati inapoi, directie/cutie/ambreiaj uzate, fara griji de genul. La 10.000 km/an o sa ajung in service doar pentru revizie (sper)
1. are ce ma intereseaza: servodirectie si bancheta rabatabila fractionat. Am trecut de 33 de ani, vreau doar sa ajung din A in B in siguranta. Rabatabila ca sa arunc bicicleta rapid in spate.
2. mult mai putine lucruri care se pot strica pe ea: macarale geamuri (ca revin la manivela), compresor AC (ca nu exista nici el), fara proiectoare (mai putine becuri de schimbat), oglinzi electrice...ati prins ideea!
3. motor aspirat benzina, fara turbina, fara problemele diesel-urilor.

1. Am prieteni care si-au luat si ei masini noi si au avut probleme cu injectoarele si alte cele Posted Image . NU doar la dacii ma refer, ci in general
2. Pe scurt, renunti la confort. Daca mergi inafara orasului, vor fi destul de bune optiunile alea
3. Daca nu te grabesti, e ok Posted Image dar probabil ca se vor grabi altii Posted Image

Quote

Minusuri (si intrebari punctuale pentru forumisti):
1 motor 1.0 SCe 73CP. Nu l-am condus niciodata, dar pot compara cu vechiul 1149 de 75CP, de care am fost foarte multumit, chiar si extern (Logan editie aniversara 10 ani, de la firma). Poate aprecia cineva performantele acestui motor 1.0? Chiar nu sunt pretentios, daca nu pot face o depasire in deplina siguranta, astept cuminte in spate, nu ma deranjeaza sa ajung cu 30min mai tarziu la destinatie. Dar nici nu vreau sa fiu in pericol in cazul unei lipse accentuate de putere, de-asta intreb...
2 aer conditionat: daca era dupa mine, era cumparata deja fara AC. Sotia, in schimb, doreste neaparat climatizare pe timp de vara si nu o pot invinui. Incerc, de fapt, sa ma conving si pe mine ca nu e o tragedie lipsa lui. Dupa cum spuneam, conducand aproape numai extern, unde temperatura e mai scazuta decat in oras, voi supravietui si cu un geam semideschis, eventual un ventilator auto de 12v, nu?.. 2 luni/an. Mai e vreun astfel de spartan pe forum, sa-mi confirme si mie ca se descurca?... Posted Image Primele 2 masini nu au avut AC, iar asta nu m-a impiedicat sa ma bucur de ele.
3 tot despre AC: pe varianta de baza vine doar in 2 culori - alb sau albastru marin (cu barele nevopsite). Eu as fi vrut-o albastra. In lipsa climei pe timp de vara, face vreo diferenta semnificativa culoarea? Adica ar fi mult mai indicat sa fie alba ca sa nu ma sufoc?
4 vopsea nemetalizata pe varianta de baza - asta inseamna predispozitie la aparitia ruginii? Topicurile deja existente pe subiect nu m-au lamurit inca.
5 fara sistem audio - aici nu m-am lamurit deloc - are cablajul facut? (ca locasul exista), are (mufa de) antena?... ca primul accesoriu dupa achizitie va fi un casetofon cu functie car kit, dar trebuie sa am si pe ce sa-l montez. Are cineva idee?
Stiu ca la acest buget multi dintre colegii de forum pot achizitiona Skode, Golf-uri si alte limuzine "impecabile", multumesc pentru bunele intentii, dar nu sunt pentru mine. Eu vreau Dacie pentru ca nu imi permit sa intretin altceva mai scump, e o masina cu garda destul de inalta, special facuta pentru a fi tavalita aici la noi si, foarte important, dupa ce iese din garantie, sunt mecanici si piese pe toate drumurile.

1 - sincer e lenes. Apesi talpa pana la fund dar iti dai seama ca nu trage pe cat ti-ai dori
2 & 3 - nu as cumpara masina fara AC. Culoarea putin conteaza, o sa te coci in ea fie ca e alba sau neagra. Te coci stand la soare, dar mai stand intr-o cutie de metal
4 - da, am prieteni cu loganuri sau Sandero care au probleme cu rugina. Ce-i drept, modele gen 2013-2014
5. Sistemul audio si-l face fiecare cum vrea Posted Image .

Vad ca ti cu dintii sa iti iei neaparat dacie, nu am nimic impotriva. Dar sa stii ca ar trebui sa incerci si alte marci , mai ales inafara orasului unde ii mai dai talpa si o sa iti dai seama cat de mult conteaza confortul si sa nu mai zic de antifonarea masinii. M-am plimbat recent cu un Logan ianuarie-2017 si e destul de zgomotos. Nu mai tin minte ce motorizare avea. Si pentru restul masinilor sunt mecanici si piese pe toate drumurile.

Eu personal nu as alege Dacia la banii aia pentru urmatoarele motive (chestii personale):
- nu e asa confortabila cum zic unii si altii
- calitatea lasa de dorit, mai ales la interior. Daca bani mana sub scaune (cel putin din fata) te tai la degete la cat de "finisat" e plasticul
- motor mic. Eu sunt genul care chiar daca nu foloseste tot timpul motorul la 100% , imi place sa stiu ca e acolo , la nevoie Posted Image
- antifonarea e foarte prost facuta.
- mie sincer imi pare o masina fragila si nu imi pare o masina sigura. Ea o fi , dar eu nu ma simt in siguranta in ea. Mi se pare foarte usoara
- e foarta inalta la interior


Daca vrei neaparat dacie, ia-ti dacie dar fa-i si sotiei pe plac si ia cu AC Posted Image . Te rasplateste ea dupaia Posted Image

Edited by Andreysc7, 14 February 2018 - 12:24.


#42
Klaudio

Klaudio

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,099
  • Înscris: 27.02.2004
Nu e vorba numai de racoare ci si de praf. Daca ai A/C, vei merge cu geamurile inchise, prin urmare vei inhala semnificativ mai putin praf. Daca iti mai montezi si filtru de polen, treaba e completa.
E buna alegerea ta insa si eu zic ca trebuie A/C neaparat.

#43
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Misto sa stai in trafic, in spatele unei masini ce scoate fum la greu, cu geamul deschis, din lipsa de AC. Avem plamani, nu filtre!

Edited by arab, 14 February 2018 - 12:14.


#44
alex342

alex342

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,563
  • Înscris: 23.09.2017
Mie niciodata nu mi-a placut sa beau apa rece. Chiar si vara.

#45
farausername

farausername

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,661
  • Înscris: 04.01.2017
Orice ai face ia-o cu AC. Eu nu am luat-o si 12 ani mai tarziu iti pot spune ca am facut o foarte mare prostie. Indiferent ce ii pui tot nu va fi ok, vei fi nevoit sa mergi mult noaptea la drumurile lungi plus confortul inegalabil.
Sfatul meu :
Mai ai răbdare 3 luni și de fix 7000 euro ti-o iei în rabla cu AC, crede-ma consoarta iti va multumi, mai ales ca ai zis ca vrea asa ceva pe masina,  macar la mine a fost unanima alegerea, nu am plecat din start cu handicap.
Legat de culoare....masina se conduce din interior, cu cât mai rezistenta la murdărie cu atat mai bine, eu o am albastra si următoarea va fi alba fara discutii.
Daca te mai scotocesti de o mie de coco recomand Clio cu motorul de 1.2 75cp, se cunoaste diferenta fata de Logan si pentru o mie de euro merita din plin, plus ca e în 4 cilindri motorul.

#46
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,698
  • Înscris: 23.04.2007

View PostdreaQ, on 14 februarie 2018 - 12:01, said:

Aaa dar iti poti lua matiz ca nici aia nu au murit de cald.
Pai si matizu' avea AC ;)

#47
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,223
  • Înscris: 04.11.2016
In 2010 varianta cheala de Logan venea echipata cu cablaj din fabrica. Adaugai doar casetofonul si boxele. Banuiesc ca si la modelele actuale exista.
Aerul conditionat este util fara indoiala dar daca poti trece peste lipsa lui fara un disconfort major este doar hotararea ta. Cat despre dezaburire nu or sa fie probleme. Instalatia existenta pe masina dezabureste fara probleme iarna si iti da o usoara senzatie de racorire vara. Cand insa e canicula e extrem de neplacut iar aerul din afara mai mult inrautateste lucrurile.
Culoarea alba este cea mai practica culoare, este antijeg si nu se vad asa de tare zgarieturile.
Cat despre rugina Dacia va trage dupa ea destui ani de aici incolo imensul bolovan atarnat de picioare in urma generatiei 2005-2008. Pentru ca si eu am Sandero am studiat cu mare interes mai toate masinile vazute prin parcari cautand rugina. Din pacate nu sunt prea multe si majoritatea sunt rosii dar sincer sa fiu la nici una nu am vazut rugina la fetele de usi sau hayon. Doar la  una sau doua am mai vazut ceva urme la pasajele rotilor spate dar se vedea ca sunt ca urmare a unor zgarieturi adanci sau loviri usoare. Eu am ferma convingere ca la masinile de dupa 2013 posibilitatea aparitiei premature a ruginei este foarte mica daca o ingrijesti corect.
Ca ai manivele la geamuri nu-i niciun bai. Eu am geamuri electrice fata spate. Pe cele din spate le-am deschis doar cand am luat masina. Cel de la sofer il deschid foarte rar, ultima oara cand am luat amenda pentru 63 km/h la iesirea din Mizil. Tu neavand aer conditionat o sa le folosesti foarte des.
Proiectoarele le-am folosit o singura data si sunt sub cele de la modelul vechi. Cat despre oglinzi,sa fim seriosi, de cate ori le reglezi? Doar cand ti le misca in parcare vreo cucoana cu geanta pe umar.
Motorul 1.0 SCe este un motor nou la care sunt asteptate asa-numitele boli ale copilariei. Pe forumul monomarca sunt anumite plangeri legate de acest motor.
In rest se pare ca este destul de fasnet, se misca OK  atat in oras cat si pe sosea daca nu abuzezi de el. Daca mergi linistit, in limite legale si stii cum sa-ti folosesti masina in depasiri, nu o sa ai nicio problema cu el. Pana si pe pseudo- autostrazile noastre poti merge linistit  chiar la 130 km/h.

Totusi, daca mai poti astepta un pic si daca ai posibilitatea sa dai o rabla la schimb, te sfatuiesc  sa astepti programul. Se pare ca au fost aprobate fondurile, chiar daca cu 25% mai putine si probabil ca o sa fie bataie mare. Sigur Dacia va scoate iar editia limitata care ofera ofera exact ce trebuie pe bani relativ putini.

Bafta!

Edited by gabrieln2016, 14 February 2018 - 12:18.


#48
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,844
  • Înscris: 26.02.2010
Rugineste repede, eu am avut probleme cu capota la 1 an jumatate de la achizitie.

#49
dimripper

dimripper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 663
  • Înscris: 12.04.2007

View PostdreaQ, on 14 februarie 2018 - 12:01, said:

Aaa dar iti poti lua matiz ca nici aia nu au murit de cald. Nu e banc. AC este chiar util daca nu indispensabil. Si pe cald si pe frig (pe frig pentru dezaburire mai buna). Si pe ploaie si pe frig si cand ninge e aceeasi chestie. AC nu e tehnologie benz consider ca in 2018 nu e mare branza. Am prieteni care au facut compromisul de a lua fara iar mai apoi au regretat. Personal nu as alege o masina fara aer dar cum sunt banii tai evident e si alegerea ta.
Am avut Matiz - prima masina, si sunt cel mai nostalgic dupa ea, dintre toate pe care le-am mai avut (Logan, Sandero, Corsa). Nu era doar cheala....nu avea nici servofrana, nici servodirectie :D Probabil daca nu era asa instabila la drum intins, o mai pastram niste ani.

#50
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postdimripper, on 14 februarie 2018 - 11:53, said:

Deja o dam in diverse si vad ca bancurile nu sunt departe de realitate. Ma uit la ceas, curand apar aia care sustin ca fara tehnologie de Benz n-am facut nimic. Toti aia fara climatronic cum or fi supravietuit atatia ani, bre? De unde multi pasageri? Suntem 2 si atat. Si ai numarat cumva zilele cu ploaie in ultimii 10 ani? Mai da-o-n pisici de exagerare...
Nu o dăm deloc în diverse. Ar trebui să recunoşti că ai fost forţat de împrejurări să cumperi o Dacie cheală, când de fapt tu ai fi vrut altceva.
Altfel nu înţeleg.
Cum s-a supravieţuit fără climatronic? Uite exemplul părinţilor mei: tata (care a decedat între timp) şi-a scos două măsele fiindcă mergea cu Trabantul cu geamul deschis, iar mama s-a pricopsit cu o sensibilitate la curent care conduce la dureri de cap, ameţeli, stări de greaţă.
Şi una e să mergi cu 60-70 km/h cu geamul deschis şi alta e să ai 120-130...
Mie personal îmi pare rău fiindcă te-am ajutat, am pierdut timpul.

#51
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
La ce motor lesinat are,  e mai bine fara AC. Daca il pornesti si mai ai vreo 3 pasageri + ceva bagaj , zici ca intri in marsarier Posted Image

Edited by TruculMagic, 14 February 2018 - 12:22.


#52
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,148
  • Înscris: 19.09.2005
o dacie cheala  e masina de slcav....
e buna pentru: carat pizza, saorma, plicuri si alte maruntisuri...

legat de ac e bun doar la facut rece in masina, daca vara mergi doar noaptea dupa ora 12 poate merita si fara ac.
dezaburirea cu ac e buna daca sunt afara peste 10-15 grade, la zero grade nu e functionala.... eu dau ventilarea si caldura pe maxim.

7k euro pentru un sh fara pretentii e o suma mare.
practic un sh in mintile lui (aidca ceva ce se poate numi masina nu cazan) e cca 5k euro, iar cu un pic de atentie nu ingite mai mult de 2000lei/an

Edited by arg, 14 February 2018 - 12:24.


#53
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Sa vezi consum si turbulente-zgomot la 120 cu geam deschis!

#54
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,148
  • Înscris: 19.09.2005
120? poate la vale cu vantul in spate....

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate