Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Autostrada A1 Nodul rutier de la Arad

- - - - -
  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#37
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View PostSeteh, on 13 februarie 2018 - 16:24, said:

Un desen din pix daca nu merge pe calculator. Sau o poza de pe net ceva...

Poate asa:

Attached File  y corss.jpg   38.2K   37 downloads

#38
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,238
  • Înscris: 24.02.2007
Initial a fost partea ce ocoleste Aradul si merge in sus. Dupa cateva luni/cativa ani a inceput si extinderea spre vest.

Edited by dani.user, 13 February 2018 - 18:18.


#39
Seteh

Seteh

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,846
  • Înscris: 21.02.2009

View Postpasilla, on 13 februarie 2018 - 16:56, said:

Poate asa:

Attachment y corss.jpg
In poza asta se poate merge doar pe doua directii cu viteza mare fata de 3 in cea initiala. Deci e mai proasta solutia. Plus ca sunt doua poduri/pasarele fata de una in cea initiala.

Edited by Seteh, 13 February 2018 - 18:32.


#40
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View PostSeteh, on 13 februarie 2018 - 18:29, said:

Plus ca sunt doua paduri/pasarele fata de una in cea initiala.
Asta e singura "problema".
Dar la cate accidente vor fi generate de "solutia" aleasa, cred ca nu e mai ieftina.

#41
Seteh

Seteh

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,846
  • Înscris: 21.02.2009
Pai initiatorul se plangea de viteza de pe autostrada. Deci e mai proasta solutia asta decat cea aleasa.
Si ce accidente sa genereze? La noi si pe A2 sunt pe linie dreapta ca soferii sunt cum sunt.

Edited by Seteh, 13 February 2018 - 18:36.


#42
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,692
  • Înscris: 30.01.2006

View Postadisz, on 13 februarie 2018 - 16:09, said:

Practic nimic.S-a mai deschis un topic datorita plictiselii.Doar avem dreptul,nu?

Numara cate topicuri am deschis eu, si o sa ai o surpriza, mai ales in ultimul timp. Si as mai avea multe de spus la adresa proiectelor din Romania, dar asta am trecut prin el zilele trecute si ma uitam cata prostie zage in desenarea lui. Evident ca-mi dau si eu seama ca nu e chiar prostie pura, ci este cel mai probabil modul prin care isi trag ei cat mai multi bani, facand si chestiile cat mai complicate. Efectiv, nu isi are rostul desenul ala. Si in plus sunt si mai multi KM de sosea decat daca se facea de la Szeged, uite acum o sa masor fix din desprinderi ca sa ne facem o idee si aici si o sa scriu in mesajul urmator. Si nu, nu o fac ca sa adun un numar de postari ca nu ma intereseaza.

View Postabancor, on 13 februarie 2018 - 16:02, said:

Mă uit și de 10 ori, e același lucru, e un nod tip „trompetă”.
Dacă vrei, numărăm împreună bretelele, să vezi că are fix aceeași configurație. La noi e nițel mai larg.
Poate am EU o problema de vedere in cazul asta... La Szeged cand vi pe M5 ai 2 sensuri paralele, si din ele se iese spre M3 prin dreapta si se intra din M3 tot prin dreapta, ceea ce e la mintea cocosului, si in plus Ocupa mult mai putin spatiu.
Acum o sa incerc sa iti explica pe puncte.

Cand vi de la Est la Vest pe A1.
Daca era ca la Szeged o tineai inainte si aia era, asa trebuie sa iei o serie de curbe fara a avea un avantaj economic (tot ridici un pod), sau ca alte sensuri de aibe un avantaj din cauza asta.
Cand vi din Est si vrei sa iesi pe A11,
Daca era ca la Szeged, ieseai in dreapta si de alipeai autostrazi, exact ca si acum, doar ca ieseai prin dreapta nu prin stanga.
Cand vi din Vest si mergi spre Timisoara
Nu e nici o problema nici in Romania si nici daca ar fi ca la Szeged, decat ca trebuie sa ti dreapta in loc de stanga, dar asta nu e o problema.
Cand vi din Vest si vrei sa iesi pe A11
Daca era ca la Szeged ieseai in dreapta, si apoi faceai o bucla spre stanga, mai stransa ce-i drept dar oricum ai limitare de 80 km/h, si continuai pe A11, fara curbe inutile, Asa trebuie sa faci o iesire prin stanga, urci un pod, apoi faci o intoarcere de ~270 de grade ca sa o iei pe sub podul pe care ai trecut. Mie mi se parea mai OK o intersectie ca la Szeged, si mi se pare ca ocupa si mai putin spatiu.
Eu Ii suspectez de faptul ca cineva a cumparat acolo teren mult, si a vrut sa si-l ocupe cu intersectia, si au cautat cel mai labartat spatiu posibil, si probabil ca ala a fost si un criteriu necunoscut pentru cei ce l-ai proiectat, alta chestie logica NU VAD.

L.E.  La Szeged are 3.23Km Toate curbele si toate drumurile intre ele adunate. Iar la noi are....5.68Km. Poate ca am masurat putin in favoarea Szegetului ca cica am eu ceva cu Noi, chiar am, si poate chiar am facuto, dar asa diferenta nu are cum sa-ti dea decat daca furi cum fura PSD-ul, iar eu cleptoman nu sunt. Deci.... ceva nu e in regula clar.

Edited by test_driver, 13 February 2018 - 20:36.


#43
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,080
  • Înscris: 07.07.2006
Tu te legi de numerotare, dar altfel treaba e aceeași. De pildă, la Szeged, dacă ai de trecut de pe M43 pe M5 direcția sud, ai de făcut, citez: „o iesire prin stanga, urci un pod (sau treci pe sub, e chestie de amănunt care bretea e pe deasupra), apoi faci o intoarcere de ~270 de grade ca sa o iei pe sub/peste podul pe care ai trecut.” Intersecțiile sînt altfel orientate față de punctele cardinale, dar sînt identice. De la est la vest la noi (A1 - A11) e echivalent cu de la nord la sud la Szeged (M5). Ții înainte.
Și mai e de notat că de fapt la intersecțiile de autostrăzi nu vorbim de „ieșiri”. Nu „ieși” în stînga, ci ții anumite benzi pentru o anumită direcție. Adică e o bifurcare, nu o ieșire. E inevitabil ca una din direcții să fie prin dreapta și alta prin stînga. Deși uneori sînt desenate astfel încît una pare înainte, iar alta pare ieșire. Iar ieșirile sînt mereu la dreapta.
Că la Szeged a ieșit nodul mai scurt ține de situația din teren. Tot în Ungaria, noduri trompetă ca M3 x M30, sau M5 x M51 (fost M0, vechea intrare pe centura Budapestei cum veneai de la Szeged) sînt mai mari/ample/lungi. Sau ceva mai la vest, nodul Steinhaeusl, centura veche a Vienei A21 x A1, are vreo 2 km lungime de la prima la ultima bretea.
Și totuși, preselecția e mai lungă la Szeged decît la Arad (vezi de pildă sensul M5 dinspre Budapesta spre M43 Mako), unde benzile de A1 sînt prea scurte față de standardele vestice. Ceea ce arată că proiectăm după manual, dar cînd e vorba de chestiile practice - marcaje, indicatoare, semnalizare, sîntem praf.

#44
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Poate ca proiectantul are expertiza pentru circulatia pe partea stanga ( Bangladesh, Buthan, Kenya, etc.)  :)

#45
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,692
  • Înscris: 30.01.2006

View Postabancor, on 13 februarie 2018 - 22:24, said:

O sa iti raspund pe puncte la cateva chestii din ce ai spus

View Postabancor, on 13 februarie 2018 - 22:24, said:

Tu te legi de numerotare, dar altfel treaba e aceeași. De pildă, la Szeged, dacă ai de trecut de pe M43 pe M5 direcția sud, ai de făcut, citez: „o iesire prin stanga, urci un pod (sau treci pe sub, e chestie de amănunt care bretea e pe deasupra), apoi faci o intoarcere de ~270 de grade ca sa o iei pe sub/peste podul pe care ai trecut.”

Acolo M43 se termina, sunt doua iesiri, evident ca una o sa fie pe stanga si una pe dreapta. Acolo cand iesi, faci o curba de 270 de grade si ai intrat pe M5. La noi iesi dupa o autostrada care se continua mai departe prin stanga, apoi treci peste drumul pe care urmeaza sa te intorci, te indepartezi, si faci o curba de 270 de grade.  Da, are logica si asa, dar e mai complicat, mai lung, si mai ilogica iesirea prin stanga.


View Postabancor, on 13 februarie 2018 - 22:24, said:

Și mai e de notat că de fapt la intersecțiile de autostrăzi nu vorbim de „ieșiri”. Nu „ieși” în stînga, ci ții anumite benzi pentru o anumită direcție.
Cand mentii o Autostrada, o mentii, daca vrei sa intri pe alta autostrada, trebuie sa ai o iesire, si iesirile sunt normal puse pe dreapta, cand o autostrada se termina in alta autostrada, ca in cazul de la Szeged sau de la Arad, din M5 si A1 ai iesiri spre coada T-ului. Iar Coada T-ului cand se termina in partea de sus a T-ului are doua iesiri.

View Postabancor, on 13 februarie 2018 - 22:24, said:

Că la Szeged a ieșit nodul mai scurt ține de situația din teren

Adevarul e ca la Arad e plin de munti si de lacuri si nu puteau sa il faca mai compact.


View Postabancor, on 13 februarie 2018 - 22:24, said:

Și totuși, preselecția e mai lungă la Szeged decît la Arad (vezi de pildă sensul M5 dinspre Budapesta spre M43 Mako)
Asta e cu atat mai grav pentru noi


View Postabancor, on 13 februarie 2018 - 22:24, said:

. Tot în Ungaria, noduri trompetă ca M3 x M30, sau M5 x M51 (fost M0, vechea intrare pe centura Budapestei cum veneai de la Szeged) sînt mai mari/ample/lungi. Sau ceva mai la vest, nodul Steinhaeusl, centura veche a Vienei A21 x A1, are vreo 2 km lungime de la prima la ultima bretea.111

Mai bine puneai link-uri, ca nu cunosc toate autostrazile dupa numere. Nu le stiu nici in Romania pe numere, daramite in restul europei.

#46
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,080
  • Înscris: 07.07.2006
E clar, problema este faptul că ăștia au proiectat sensul prioritar, sau mai bine zis au dat continuitate direcției centurii Aradului, în loc să dea direcției A1. Cine știe din ce rațiuni. Nu e vorba că ar fi prea mult asfalt, sau prea multe bretele, nodul e identic cu zeci sau sute de astfel de noduri din toată Europa. Singura „bubă” ar fi că e prioritizat traficul pe centură, nu cel spre graniță.
La Constanța au făcut invers, direcția „neîntreruptă” e A2 - A4 sud, nu traseul A4, deci e prioritizat traficul pe direcția București - Mangalia, nu cel de pe centură.
Tocmai de aia, pe autostrăzi contează enorm ca indicatoarele să fie logice și bine amplasate, ca să se evite frînări de ultim moment sau încetiniri pentru ca șoferii să se uite după panouri. Dacă ai treabă la Nădlac, ții banda care duce la Nădlac, indiferent ce traseu are.
Mă uit la Ungaria, ei cînd au modificat/continuat unele autostrăzi, au schimbat și sensul principal, în funcție de nevoie, deci s-ar fi putut și la Arad face așa, însă cu costuri în plus. La noi ăsta e paradoxul, rezolvăm totul cît mai ieftin, cu toate că se vorbește de costuri mai mari decăt în alte țări, corupție etc. Uită-te cum au făcut centura Bucureștiului, o rușine.
Uite nodurile de care ziceam mai sus:
https://www.google.r....8312724,15.37z
https://www.google.r....1666737,16.42z
https://www.google.r....9644049,15.37z

#47
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,692
  • Înscris: 30.01.2006
Astea sunt noduri perfect normale dpmdv. Ma rog, daca voi spuneti ca sunt identice nu isi mai are rostul acest topic. Eu nu le vad identice si chiar nu sunt dar nu am ce discuta daca nu am cu cine. Si raman la parerea mea ca e un nod unicat care are doar dezavantaje.

#48
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,080
  • Înscris: 07.07.2006
Păi am înțeles ce reclami tu, faptul că nu au făcut direcția principală pe A1, ci pe A1 - A11. În afară de asta, desenul nodurilor e identic, diferența e doar numerotarea direcției principale, care în 99% din cazuri se menține (adică A1 ar fi avut sensul „direct”). La Arad continuitatea A1 e „frîntă”, trebe să părăsești direcția principală ca să menții A1.

#49
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,692
  • Înscris: 30.01.2006
Exact, cam asta reclam, mi se pare o prostie fara vre-un avantaj, singura chestie care o poate face acest desen e sa puna diferiti soferi in dificultate intr-un mod GRATUIT, adica fara alte beneficii. Eu am mai spus, nu am fost pus in dificultate, doar ca mi s-a parut o prostie modul in care a trebuit sa trec acolo, sa fac niste sicane, doar de dragul de a le face si sa "parasesc" autostrada pentru, guess what? a o continua. Stiu, probabil e un nimic, dar nimic cu nimic cu nimic se aduna, vad numai idiotenii in tara asta, si ma intreb WTF? Iar acum am vrut sa vad daca sunt singurul care gandeste asa, si se pare ca..... cam sunt (scuzati cacofonia, asa am vrut sa iasa). Deci nu e de mirare faptul ca sunt printre putinii care nu sufera anumite chestii in tara asta, incepand de la politica si pana la gestionarea celor mai marunte chestii.

Eu imi sustin parerea ca este o prostie de proportii acolo, ca in multe alte locuri, poate ca o sa dau exemple dar e greu de explicat, iar pe maps nu stiu daca le gasesc ca sunt noi si... Ahhh, sa nu mai zic ca atunci cand vi pe A1 spre Est mi se pare ca ai si semne de cedeaza, adica sa cedezi trecerea celor de pe A11.  Si tampenia asta cu cedeaza am vazuto in multe locuri in Romania, adica vin pe banda mea si ce sa cedez? eu imi tin banda, pana se termina, apoi.... ce sa cedez, cui? cand schimba banda? pai nu e normal? Daca vine unu de pe A11 si imi sare in fata, schimband banda evident, eu trebuie sa ii cedez lui sau nu? el schimba banda, si eu am cedeaza asa in mijlocul drumului, cum vine asta? daca ne lovim cine e de vina? ala ca a schimbat fara sa se asigure, sau eu ca aveam cedeaza desi nu e nici o intersectie? Eu la alte autostrazi, si credema ca cel putin in ultimul timp am strabatut Europa in lung si in lat, nu am vazut aberatie ca asta nicaieri, nici in orase nici pe autostrazi. Dar dupa cum am spus, nu prea le stiu pe toate, si poate ca nu sunt nici asa destept, si adevarul e ca nu sunt ca nu stiu cine e de vina in caz de accident in cazul descris mai sus. Dar bag mana in foc ca daca intrebi zece politisti si zece judecatori vei avea 20 de pareri diferite. Pentru ca e o tampenie de proportii.

View Postpasilla, on 13 februarie 2018 - 16:56, said:

Poate asa:

Attachment y corss.jpg
De unde ai imaginea asta? trimite-mi un PM daca nu vrei sa scri aici.

Edited by test_driver, 14 February 2018 - 17:03.


#50
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Am cautat pe google "highway y interchange".

#51
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,394
  • Înscris: 29.11.2001

View Postrosix, on 13 februarie 2018 - 14:46, said:

[...]
Bucla simpla, nene... ce-i prostia aia acolo?  A2 cum e legata de centura Bucurestiului?
https://www.google.r...m/data=!3m1!1e3

N-ai prins cozile de iesire de pe A2, daca poti spune ca solutia de la Catelu este una de recomandat.

Haideti, curaj, neuronul la treaba! Vorbim de intersectia a doua autostrazi, nu de drumuri judetene care se intalnesc si ele, ca n-aveau treaba!

C'mon!

View Posttest_driver, on 13 februarie 2018 - 15:57, said:

Eu zic sa te mai uiti o data...

testule, mai uita-te tu inca o data, ca este identica! Si la fel de eficienta!

PS: Intersectia A2 cu A4, la Constanta, este facuta foarte ok. Un nod pe care, daca insisti, poti pastra viteza peste 100 km/h fara probleme indiferent de sens mie mi se pare bine realizat. Acolo tampenia este in capatul de la Ovidiu, unde giratoriul ala nu are ce cauta brusc in autostrada!

#52
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,148
  • Înscris: 19.09.2005
da chiar cum e legata a2-ul de a1, prin centura nu ?
deci venim de pe autostrada de pe 2 benzi unde se merge cu 130 si intram pe o banda cu 50-70.

Edited by arg, 20 February 2018 - 11:31.


#53
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,394
  • Înscris: 29.11.2001
50-70?! poate noaptea, de doua ori pe an!

Pe centura de sud se circula frecvent, cel putin in timpul zilei, la viteza "stat pe loc" (cozile sunt kilometrice (la propriu) in intersectiile Popesti-Leordeni, Berceni, Domnesti).

Pe centura de nord, pana la Afumati e cam la fel, dupa aia se intra pe patru benzi, insa tot apar zone de blocaj (DN1, DN1A, Chitila pod, Chiajna pod, A1).

Se merge rau-rau pe asa zisa centura a capitalei. Vai steaua noastra - sunt soferi de TIR care spuneau ca au ajuns mai repede de la Arad la Bucuresti (si nici ala nu e de invidiat!) decat au reusit sa ocoleasca Bucurestiul. :w00t:

#54
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,148
  • Înscris: 19.09.2005
eu ma referam la limitele legale.

prima oara am ajuns la nodul ala venind pe centura de la ikea spre pallady, noaptea pe intuneric si ploaie
era gol dar a trebuit sa casc bine ochii sa vad pe unde sa o iau (+harta pe waze).

Edited by arg, 20 February 2018 - 14:05.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate