Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Monitor Curbat pareri
Last Updated: Dec 14 2017 09:41, Started by
vss
, Dec 11 2017 22:05
·
0
#1
Posted 11 December 2017 - 22:05
Salut !
Intentionez sa achizitionez acest monitor, care pe langa browsing, office, filme si gaming va fi utilizat intens pentru grafica si programare web, temerea mea e daca in grafica vectoriala si Photoshop (logo, banner, layouts, etc) sa nu cumva sa distorsioneze perceptia pe liniile drepte, adica cand trasez in Corel sau Illustrator o linie dreapta sa nu o percep curbata, atunci cand fac un logo patrat sau un banner dreptunghiular sa le percep drepte si nu curbate, ati inteles ideea sper ! Credeti ca exista “riscul” sa se intample asta ? Foloseste sau a folosit cineva asa ceva, care e experienta in browsing, distorsioneaza cu ceva la perceptie prin curbura monitorului ? Multumesc anticipat ! |
#2
Posted 11 December 2017 - 22:18
Eu nu suportam si ma enervau rau la gaming si CRT-urile flat trinitron care redau o usoara iluzie de concav, inca un motiv pt care am preferat Samsung DFX/MB (DynaFlatX), pe langa dot-ul care iar era prea mare la majoritatea trinitroanelor si care iar ma enerva cu exceptia Sony F520 cu dot de 0,22 care era OK...
Asa ca LCD-urile astea de acum curbate le consider niste imbecilitati cretine, mai ales ca si eu fac si procesare de fotografii diverse inclusiv reproduceri de arta, plus proiectare CAD. Nu as lua nici gratis sa folosesc asa ceva, nici pt uz general si cu atat mai putin pt grafica, foto si CAD. Sper ca pana scot microLED-urile sa le vina mintea la cap si sa faca si monitoare plate, inclusiv unele de 21-22-maxim 24" ca nu vreau de 27". La TV vreau minim de 43", si tot plat si necurbat. Eu astept din '92 monitoare 16 K sau macar 12 K. Mai intai (din '92) le-am asteptat OLED, apoi de cativa ani am renuntat si le astept microLED / TRUE LED anorganice. Asta vrau sa vad, rezolutie de fain art de format mediu, dar cu lag cat mai mic si cu latente cat mai mici, cu refresh de 100-120 Hz pe 2D si 200-240 pe 3D, si desigur cu nuante si tonuri redate cat mai bine. Si vreau sa redea bine si in rezolutii mai mici, fara artefacte de aliasing, cel putin cum era la CRT daca nu si mai bine... Edited by loock, 11 December 2017 - 22:27. |
#3
Posted 11 December 2017 - 22:20
La filme şi jocuri ai un efect mai bun de imersie, pt. aplicaţii profesionale însă nu sunt deloc potrivite, după părerea mea.
|
#4
Posted 11 December 2017 - 22:32
#5
Posted 11 December 2017 - 22:56
Ugho, on 11 decembrie 2017 - 22:32, said:
Nici HD nu aparuse in '92 si tu deja asteptai 16K. HD de 800 de linii au avut francezii pe alb-negru imediat dupa WW2, au ramas cu el pana la color, au facut si de peste 1000 de linii, si au facut apoi si pe color dar nu era compatibil cu restul lumii si au facut downgrade la SECAM 576 i La inceputul anilor '90 japonezii au testat televiziune 16K, a si functionat prototipul, dar tehnologia si pretul nu era accesibila financiar pt mase atunci. Eu am citit in stiinta si tehnica un articol despre monitoare OLED in 1992, si era prezentata tehnologia de printare a lor la rezolutii de imprimanta ( 300 DPI dar si 600-720 DPI) cu substante luminiscente in loc de cerneala in cartuse. Stiam foarte bine cam ce rezolutii are fotografia de fine art pe format mediu, erau si scanate si marite atat clasic cat si digital, de altfel existau deja backuri digitale pt DSLR-uri de format mediu care reuseau prin multi-shot inca de atunci sa ajunga la rezolutii foarte mari. De pe formatul mic de 35 de pe filme AN si diapozitive color stiam ca se pot scote detalii de cel putin 43 MP, iar de pe 645 si 6x6/6x7/6x8/6x9 etc stiam ca se scot si sute de MP de detalii reale prin scanare. Era doar logic ca este nevoie si de o tehnologie moderna de redare pt. asa ceva, pe langa cele clasice - mariri mari pe hartie fotografica, mariri pe hartie cibachrome si proiectii dia, contacte cu albumina color de format foarte mare, si in fine tipografie fine art cu site ultrafine de 1200 DPI si cearneala de 10X mai scumpa... Si stiam ca vor evolua si camerele fotografice si video. Pe format de 35 au ajuns la 50 MP de cativa ani, si la 100 MP pe FF645 iar de cativa ani. Sony deja scoate acum senzori de 150 si 200 MP pt. 645-C si FF645, fata de 50 si 100 cum face acum. Eu as fi multumit si cu cei de 100 FF645, si avand in vedere ca 645 e mai patratos fata de monitoarele contemporane, si numai bine ce mai intra niste instrumente in lateral pe ecran, 16K e excelent. De altfel stiam si de IMAX-ul adevarat pe film lat de 70mm, ba chiar si de cel 3D cu doua filme de 70mm... Nu facatura care a fost la AFI cu 2 x 2,5 K care e ridicola fata de true IMAX.... Edited by loock, 11 December 2017 - 23:13. |
#6
Posted 11 December 2017 - 23:23
Mai astept si alte pareri (avizate) pe subiect, multumesc !
|
#7
Posted 11 December 2017 - 23:34
Eu zic fara curbate la design. Liniile verticale se vor vedea oki dar cele orizontale vor depinde de unde privesti. In general curbatul este o idee din cinematografie iar motivul este ca un ecran drept nu poate fi focalizat peste tot de catre proiector, doar daca e curbat usor pe ambele axe.
|
#8
Posted 11 December 2017 - 23:45
Ia drept si daca e vorba de grafica, musai rezolutie mai mare.
|
#9
Posted 12 December 2017 - 07:33
Daca ai un gtx 1080 ti, sau gtx 1080, sau gtx 1070 ti, atunci ia un monitor 4k https://mediagalaxy....8-4k-uhd-negru/ la 1299 lei.
Edited by IVANV, 12 December 2017 - 07:33. |
#10
Posted 12 December 2017 - 07:35
vss, on 11 decembrie 2017 - 23:23, said: Mai astept si alte pareri (avizate) pe subiect, multumesc ! Schema logica e simpla: dacă grafica, atunci ecran plat. Edited by ro_explorer, 12 December 2017 - 07:37. |
|
#11
Posted 12 December 2017 - 09:18
Din start - Rezolutia este prea mica pentru diagonala asta de unde rezulta in primul rand ca unghiurile de vizualizare cam vor lasa de dorit.
Pentru filme este OK - pentru jocuri (se poate stoarce ceva din el pe game mode) - pentru grafica (nu prea) |
#12
Posted 12 December 2017 - 09:50
IVANV, on 12 decembrie 2017 - 07:33, said:
Daca ai un gtx 1080 ti, sau gtx 1080, sau gtx 1070 ti, atunci ia un monitor 4k https://mediagalaxy....8-4k-uhd-negru/ la 1299 lei. Trebuie sa te chiorasti serios in dracia aia de monitor 4K la doar 23.8 inch. Oare care o fi distanta optima de vizualizare inte 4K si full hd la dimensiunea aceea ? |
#13
Posted 12 December 2017 - 11:36
Detin un Full HD Samsung Curbat de 24 inch si alte doua monitoare normale AOC, tot de 24. Toate au panel VA si sunt calibrate dupa Samsung, dar cu toate astea se observa diferenta de culoare dintre acestea, desi este mica. Inaintea acestuia de 24 curbat am avut unul de 27 curbat, nu stiu exact modelul insa. Eu unul nu m-am putut obisnui cu dimensiunea pixelilor de pe cel de 27, efectiv se vedeau pixelii de multe ori cand lucram in PS/Corel. Distanta dintre mine si Monitoare este de aproximativ 80cm. Acum, cu configuratia actuala AOC - Samsung - AOC cred ca este mult mai ok pentru grafica/video editing. Eu nu sesizez deformatii in cazul graficii, monitorul nu este atat de curbat incat sa sesizezi curbele, nici nu am stat sa analizez foarte atent, insa pot verifica mai dupa-masa daca doresti.
Personal, consider ca filmele si jocurile se vad foarte bine pe acest monitor (curbat de 24) si nici in grafica nu pot spune ca este rau. Eu le am pe toate 3 prinse pe perete la acelasi nivel si curbura Samsungului continua cu cele doua AOC. Dupa cum am zis si mai sus, FHD pe 27 inch este groaznic, cred ca 24 este maximul pentru rezolutia asta si in acelasi timp optim. Cred ca incepand cu 27+ merge mai bine 4K, dar asta este alta poveste, alta distractie cu CPU si GPU. Ceea ce vreau sa mentionez din nou este ca NU este atat de pronuntata curbura incat sa distorsioneze imaginea. |
#14
Posted 12 December 2017 - 13:56
#15
Posted 12 December 2017 - 14:09
Ugho, on 11 decembrie 2017 - 22:32, said:
Nici HD nu aparuse in '92 si tu deja asteptai 16K. Poate nu in 1992, dar uite-l pe John Carmack programand la Quake in 1995. Monitorul e 1080p, 28 de inch si 45 kg. Luat de aici. [ https://am22.akamaized.net/tms/cnt/uploads/2011/09/johnandquake-e1316617217967.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Pentru initiator: Un coleg de la munca, de profesie designer, are asta acasa si e multumit: link Amazon. Din experienta lui, nu recomanda monitoare curbate pentru grafica. |
|
#16
Posted 12 December 2017 - 15:51
#17
Posted 12 December 2017 - 18:26
salut
eu am un LG ultrawide de 34". cum vezi tu liniile depinde de unghiul de vizualizare. spre exemplu eu stau mai jos decat centrul monitorului, si linia de la taskbar o vad ok (mare parte dreapta), dar linia de la chrome (ex favorites) o vad curbata. daca ma ridic la acelasi nivel o vad iar dreapta. acum nush daca te afecteaza asa mult... presupun ca nu trasezi linii curbate si te astepti sa fie drepte, sau invers... dar na... oricum mare diferenta nu e... la jocuri mi se pare ceva mai ok, dar nu stiu daca de la curbura sau de la ultrawide. |
#18
Posted 12 December 2017 - 22:32
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users