Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pagina Wikipedia

Masina veche sau indatorat in ban...

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...
 Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...

Camera auto DVR PNI Voyager S2600...
 

Adio Uber & Co in Bucuresti

* * * * - 5 votes
  • This topic is locked This topic is locked
1267 replies to this topic

#1243
Marius1989

Marius1989

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,919
  • Înscris: 09.04.2006

 M4V3RiCk_, on 24 februarie 2019 - 11:34, said:

Multi nu inteleg asta.

Daca acum 3 ani se facea Uber cu Seria 3, Passat, Audi A4, Insignia...

Azi...

Logan la greu (foste taxi-uri), Renault-uri Clio, ori Megan - ceva mai obosit, Fiat-uri... Astra G.
Astra H deja e lux !

In general masini care nu costa mai mult 2000-2500 de euro.

Multora nu le pasă. Cine ești tu ca să dictezi clienților care sînt criteriile pe baza cărora să-și aleagă serviciile?
Indignarea asta că nu-s mașini de fițe aparține la 0,1% dintre clienți, de tipul parlamentari cu leafa mărită, care nu se uită la bani.
Pe de altă parte, dezinformezi. La Uber (cel puțin în Timișoara) există și varianta de a comanda o mașină de fițe, cu tarif mai mare.
Și ți se spune dinainte ce tip de mașină va veni.

Sînt oameni mai săraci, care n-au decît mașini de 2000-2500 euro. De ce vrei să-i lași muritori de foame? Ești cumva social-democrat din ăla care clamează grija față de păturile defavorizate? Adică ai grijă ca nu cumva vreun sărac să ajungă să se descurce singur, ci să aștepte doar pomana statului?

În altă ordine de idei, un serviciu taxi/uber cît mai ieftin și mai disponibil duce la scăderea traficului. Mulți cetățeni, știind că pot oricînd găsi o mașină care să-i transporte la preț mic, nu vor mai cumpăra mașină personală. Își fac socoteala că ies mai ieftin folosind taxi/uber la nevoie, metrou/tramvai/autobuz cînd nu e grabă și tren/avion la călătorii în alte localități. Dacă se interzice uber, se ajunge iar la situația că nu găsești taxi disponibil în anumite situații, prețul crește, atunci oamenii ăștia își vor cumpăra mașini personale. Odată cumpărată mașina personală, o vor folosi în multe situații în care altminteri foloseau metroul/tramvaiul/autobuzul.

#1244
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,712
  • Înscris: 22.11.2007
https://www.facebook...82877898958601/

pentru cine mai sustine ca domne nu trebuie stabilit un cadru legal pentru acest gen de servicii. pai de ce orice sofer (de buna credinta) sa fie posibila victima a oricarui taximetrist pus pe rautati?
cat timp pe formatul actual soferii de uber sunt pielea p*lii politia ii arde, clientii (taximetristi sau nu) ii pot arde , chiar nu este impetuos necesara o reglementare?

#1245
M4V3RiCk_

M4V3RiCk_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,672
  • Înscris: 01.08.2007

 Marius1989, on 24 februarie 2019 - 12:32, said:

Indignarea asta că nu-s mașini de fițe aparține la 0,1% dintre clienți, de tipul parlamentari cu leafa mărită, care nu se uită la bani.


0.1% ?! Hahaha ! Mai bine zis 50-60% !
Dar vor Seria 3 pe 10 lei.

Daca nu as fi facut Uber, as fi zis ca nu stiu ce vorbesc

 Marius1989, on 24 februarie 2019 - 12:32, said:

Ești cumva social-democrat din ăla care clamează grija față de păturile defavorizate?

Cand tu inca erai hranit doar cu biberonu`, eu strigam in piata " Jos Iliescu " !

Dinou, aberezi.

Edited by M4V3RiCk_, 10 March 2019 - 14:11.


#1246
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,061
  • Înscris: 02.03.2003

 Marius1989, on 24 februarie 2019 - 12:32, said:

În altă ordine de idei, un serviciu taxi/uber cît mai ieftin și mai disponibil duce la scăderea traficului. Mulți cetățeni, știind că pot oricînd găsi o mașină care să-i transporte la preț mic, nu vor mai cumpăra mașină personală. Își fac socoteala că ies mai ieftin folosind taxi/uber la nevoie, metrou/tramvai/autobuz cînd nu e grabă și tren/avion la călătorii în alte localități. Dacă se interzice uber, se ajunge iar la situația că nu găsești taxi disponibil în anumite situații, prețul crește, atunci oamenii ăștia își vor cumpăra mașini personale. Odată cumpărată mașina personală, o vor folosi în multe situații în care altminteri foloseau metroul/tramvaiul/autobuzul.

Altruism si grija fata de binele orasului, asa gandesc toti sustinatorii aplicatiilor de taximetrie neautorizata.

Niste oameni cu adevarat altruisti ar presta aceste servicii gratuit sau ar deveni taximetristi cu actele in regula si nu ar taxa cursele.
Din pacate totul ramane la nivel declarativ pentru ca in realitate ei incaseaza bani furand clientela unei profesii reglementate.

#1247
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,682
  • Înscris: 13.06.2004
Problema cu taximetria e că deşi e regulată, destui încalcă regurile fără a păţi ceva. De asta sunt unii porniţi contra ei.
Car sharingul se poate face şi fără prea mulţi bani. Tu şi cu încă un vecin mergeţi cu altcineva în aceiaşi direcţie sau în acelaşi loc, cotizaţi cu o parte din banii de benzină, dar ieşiţi mai ieftin decât cu maşina proprie. În alte state există benzi auto dedicate pentru aşa ceva. Însă nu cred că suntem noi îndeajuns de civilizaţi pentru aşa ceva.

#1248
projectfp

projectfp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,654
  • Înscris: 17.01.2019
Uberul nu e car sharing, e taxi si va ramane taxi oricat incearca ei sa minta ca nu e taxi.

#1249
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004

 djl, on 10 martie 2019 - 16:24, said:

Problema cu taximetria e că deşi e regulată, destui încalcă regurile fără a păţi ceva. De asta sunt unii porniţi contra ei.
De ar porni romanii impotriva tuturor romanilor care incalca regulile... nu cred ca ar mai ramane careva in viata.

Si, totusi, care e logica?
Taximetristii incalca regulile => hoo, jos cu ei, blabla
UBERistii incalca regulile => aplauze, bine le face, bravo lor etc

Cred ca mie imi scapa ceva.

#1250
projectfp

projectfp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,654
  • Înscris: 17.01.2019
Primaria Firea in loc sa impuna companiilor taxi sa aiba aplicatie, s-a trezit sa interzica aplicatiile.
Progres, nu stim noi.

#1251
misu183

misu183

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,954
  • Înscris: 21.12.2008

 Bursul, on 05 decembrie 2017 - 08:54, said:


Si taximetristii nu fac la fel?
Numai in Bucuresti am patit ca sa ma sui cu tot cu bagaje intr-un taxi care astepta la rand in statie la aeroportul Coanda si dupa ce m-am instalat bine si i-am spus destinația (un hotel la vreo 10-15 min) de mers cu masina m-a dat jos si mi-a spus ca e prea scurta cursa si nu vrea sa isi piarda randul in statie. Deci aviz "amatorilor" daca nu solicitati curse de la 5 km in sus. :))

Edited by misu183, 10 March 2019 - 17:21.


#1252
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,682
  • Înscris: 13.06.2004

 djl, on 10 martie 2019 - 16:24, said:

Problema cu taximetria e că deşi e regulată, destui încalcă regurile fără a păţi ceva. De asta sunt unii porniţi contra ei.
Car sharingul se poate face şi fără prea mulţi bani. Tu şi cu încă un vecin mergeţi cu altcineva în aceiaşi direcţie sau în acelaşi loc, cotizaţi cu o parte din banii de benzină, dar ieşiţi mai ieftin decât cu maşina proprie. În alte state există benzi auto dedicate pentru aşa ceva. Însă nu cred că suntem noi îndeajuns de civilizaţi pentru aşa ceva.

 dexterash, on 10 martie 2019 - 16:52, said:

De ar porni romanii impotriva tuturor romanilor care incalca regulile... nu cred ca ar mai ramane careva in viata.

Si, totusi, care e logica?
Taximetristii incalca regulile => hoo, jos cu ei, blabla
UBERistii incalca regulile => aplauze, bine le face, bravo lor etc

Cred ca mie imi scapa ceva.

Eu mă referam la chestii gen metoda "maimuţa", cerut tarif mai mare decât este înscris şi chestii care pun în pericol siguranţa pasagerilor.

Edited by djl, 10 March 2019 - 21:08.


#1253
a_user

a_user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,345
  • Înscris: 22.04.2017

 projectfp, on 10 martie 2019 - 16:29, said:

Uberul nu e car sharing, e taxi si va ramane taxi oricat incearca ei sa minta ca nu e taxi.
Păi uite ca nu e nici taxi, nici car sharing. E altceva in ton cu timpurile. O evoluție.

#1254
projectfp

projectfp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,654
  • Înscris: 17.01.2019
Si ce e diferit fata de taxi daca spui ca nu e taxi?

Ce evolutie, ca nu mai dai comanda la taxi verbal ci scrisa?

#1255
a_user

a_user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,345
  • Înscris: 22.04.2017
E diferit faptul ca nu e taxi. Nu e inregistrat ca taxi. Si nu are nici caseta. Simplu.

#1256
milovme

milovme

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 814
  • Înscris: 01.11.2012
Pana la urma cum a rămas, trebuie mașina pe SRL, trebuie copie conforma ? Nu găsesc detalii și sunt curi ? De fapt am găsit doar cerințele: atestat, permis 2 ani, RCA bagaje și pasageri, testul psiho, itp la 6 luni, mașina nu mai veche de 15 ani. Asta e tot ? Nu e nevoie de copie conforma ?

#1257
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,712
  • Înscris: 22.11.2007
pana la 1 noiembrie este la liber , ca pana acum nu e nevoie de nimic.

dupa 1 noiembrie va fi nevoie:
- copie conforma eliberata de ARR pentru efectuarea serviciului de transport alternativ. odata cu copia conforma se va elibera si un ecuson patrat care trebuie montat in fata si in spatele masinii, diametrul laturii ecusonului va fi de 10cm
- atestat de transport de inchiriere masina cu sofer eliberat de arr
- casa de marcat cu care sa emiti bon fiscal daca vrei sa primesti comenzi cu plata CASH. (dar aici e posibil ca aplicatiile sa trimita comenzi cash si la cei care nu au pe masini case de marcat practic sa ignore legea :D ). pt plata cu cardul nu este nevoie de casa de marcat.
- masina mai noua de 15 ani
- itp teoretic la 6 luni

o reglementare usoara pentru genul asta de transport oricine vrea se poate baga fara mari probleme. cel mai mare avantaj este ca nu exista o limita a masinilor numerica, deci...o sa fie mai multi soferi decat clienti Posted Image))

Edited by bossake, 23 July 2019 - 00:15.


#1258
Mount_Yerrmom

Mount_Yerrmom

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,311
  • Înscris: 05.08.2015

 terratec, on 10 martie 2019 - 15:47, said:

Din pacate totul ramane la nivel declarativ pentru ca in realitate ei incaseaza bani furand clientela unei profesii reglementate.

Daca stateam dupa profesia reglementata, si la ora asta mai stateam sa gasesc un taxi la Universitate.

 misu183, on 10 martie 2019 - 17:20, said:

Numai in Bucuresti am patit ...

La otopeni comanzi un taxi de la unul dintre terminalele de la sosiri si ala n-are cum sa refuze vreo cursa. Si, de fapt, nu poti sa iei un taxi altfel, gen sa te urci intr-unl pe care-l vezi pe acolo.

#1259
Slick0r

Slick0r

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 17.12.2005

 bossake, on 10 martie 2019 - 01:54, said:

https://www.facebook...82877898958601/

pentru cine mai sustine ca domne nu trebuie stabilit un cadru legal pentru acest gen de servicii. pai de ce orice sofer (de buna credinta) sa fie posibila victima a oricarui taximetrist pus pe rautati?
cat timp pe formatul actual soferii de uber sunt pielea p*lii politia ii arde, clientii (taximetristi sau nu) ii pot arde , chiar nu este impetuos necesara o reglementare?

Felicitari, ai gasit 0.1% uber care face asta. Inseamna ca cei 99% taximetristi care lucreaza doar cu cash fara bon trebuie executati.

#1260
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,712
  • Înscris: 22.11.2007
Nu inteleg de ce ai dat quote la postul meu de acum vreo 5 luni dar nu ai inteles nimic din el.

ce spuneam eu este ca la vremea aia nu exista niciun cadru legal pentru uber si orice sofer era expus la tot felul de probleme. incepand de la amenzile pe care le dadea politia, continuand cu ilegalitatea serviciului si terminand cu faptul ca daca un client nu platea NU AVEAI CE SA II FACI Posted Image

Astazi, serviciul s-a reglementat incepand cu oug 49 care s-a dat undeva pe 25-26 iunie si de atunci nu mai sunt probleme,

in schimb in privinta banilor cash din pacate asta este legea nationala nu poti incasa cash in Romania fara sa emiti bon fiscal doar daca incalci legea. Indiferent ca e un magazin, servicii de taxi, frizerie etc etc, bonul fiscal conform legii este obligatoriu. Doar la plata in aplicatie, plata cu cardul acolo e altceva, nu e obligatoriu bonul fiscal.  nu este legat de uber, taxi sau altceva pur si simplu asta e legea in Romania.  Daca cineva o incalca rezolvarea este pedepsirea acelora care o incalca nu sa le permitem tuturor sa o incalce.

Dar ramane de vazut ce va face Uber daca va da curse cash doar catre soferii care opteaza sa isi monteze casa de marcat pe masina (atentie nu e vorba de aparat de taxat ca la taxi ci o simpla casa de marcat portabila) sau poate va elimina de tot plata cash sau poate va merge ca pana acum, nu se va respecta legea.

La Bolt (au introdus si astia plata cash) ca sofer ai optiunea sa le dai mail si sa le spui ca nu vrei sa primesti curse cash si atunci nu vei primi Posted Image.

Edited by bossake, 23 July 2019 - 13:29.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate