Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Anvelope iarna marci diferite

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1
ionutvd

ionutvd

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 14.07.2005
Am cumparat de curand un mondeo mk4 din 2012 si am observat ca la cauciucurile de iarna am 2 tipuri, dunlop si fulda. Ambele tipuri au uzura uniforma, profil foarte asemenator (fulda control hp si dunlop winter sport 5) si dot asemanator (sapt 42 din 2015 unele si sapt 45 din 2015 altele). Credeti ca este ok sa merg cu ele asa, eventual sa pun dunlop pe fata si fulda pe spate?
Va rog raspunsuri de la persoane avizate, stiu ca in mod normal e bine sa fie identice, dar totusi, fiind atat de asemanatoare, ma gandesc ca e ok. mersi anticipat.

#2
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Daca n-ai AWD, poti merge si asa, dar sa le ai pereche pe punti.

#3
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,534
  • Înscris: 30.10.2003
E ok, atat timp cat nu exagerezi cu viteza. Ai grija in curbe cand e ud, mai ales la acvaplanare.

#4
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Merge, dar sa stii ca pe gheata faci patinaj cu ele indiferent de marca sau brand.  Ai grija.  Nu te lua dupa tampitii care le fac reclama. Distanta de franare scade doar cu 10% la viteze de pana la 60Km/h iar peste acesta viteza distanta de oprire e aproape la fel de lunga cu orice anvelopa.

#5
sailor62

sailor62

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,208
  • Înscris: 28.07.2008
Cred ca omul intreaba daca din punct de vedere legal e OK asa.
Parca in Austria daca nu ma insel , nu ar fi legal anvelo[e diferite

#6
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Ce indici au? Pune cauciucurile mai bune si mai putin uzate pe spate. Nu e nicio problema ca sunt 2 perechi, sa fie pereche pe punte.

#7
ionutvd

ionutvd

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 14.07.2005
Dunlop 93h, combustibil c si aderenta b
Fulda  93h, combustibil e si aderenta c
Cele mai bune pe spate? Eu stiam ca în fata se pun cele mai bune.

Edited by ionutvd, 07 November 2017 - 21:00.


#8
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010
Daca e masina cu tractiune fata, cele mai bune pe fata.
Daca e cu tractiune pe spate, cele bune pe spate (pentru o mai buna tractiune).
Majoritatea masinilor au procentajul mai mare pe fata, in ceea ce priveste forta/capacitatea de franare.
Adica ceva de genul 60/40 ... sunt destul de rare cele cu 50/50, nu stiu sa fie cu procentaj mai mare pe spate.

Edited by shymano, 07 November 2017 - 22:35.


#9
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
De regula, derapajul incepe cu puntea spate, de unde si recomandarea de a avea aderenta mai buna pe spate.


#10
JohnSmith

JohnSmith

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 324
  • Înscris: 11.06.2005
@danvlas +1
@shymano :nonobad:

#11
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010
Ia intrati voi intr-o curba, sa zicem pe zapada, cu anvelopele proaste pe fata, sa vedem care derapeaza prima oara, fata sau spatele ...
Ce intra prima data in curba, unde sunt fortele mai mari, nu cumva pe fata ??
Spatele iti derapeaza cand ai tractoune spate si calci pedala prea tare, sau cand intri in curbe cu viteza si folosesti frana de mana.
Altfel, fata suporta fortele initiale.

Edited by shymano, 08 November 2017 - 13:57.


#12
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,028
  • Înscris: 29.06.2011
Pe fata aderenta este mai buna datorita greutatii mai mari. Spatele iti fuge si pe ud daca ai anvelope uzate pe spate iar pe fata anvelope bune ce iti permit sa abordezi virajele in viteza. Eu am mixte pe spate si de iarna pe fata si pe zapada spatele mi-a fugit de cateva ori cand am mers mai la limita pe zapada.
Mondeo este o masina destul de grea,fuge mai greu de spate(fata de un Logan de exemplu), daca vrei sa ai tractiune mai buna pune anvelopele mai bune pe fata dar ai grija la viraje, mergi mai prudent pe drum cu aderenta slaba.

#13
asul

asul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,494
  • Înscris: 24.12.2005
Anvelopele mai bune se pun pe spate.

http://www.popularme...unked-10031440/

#14
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Sa le pui tu pe spate la o masina cu tractiune fata, si cind ai sa ramai fara directie intr-o curba, sa te bucuri de gumele noi de pe spate.
Intradevar, risti sa fuga spatele, dar este mult mai usor de redresat decit atunci cind pierzi fața. Discutia e mai ampla, iar ideal este sa ai gume ok pe toate puntile.

#15
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010
Am si eu niste intrebari pentru cei care sustin punerea anvelopelor bune pe spate si a celor mai slabe pe fata: care punte conteaza mai mult la functionarea ABS-ului ??
Cum se comporta masina, respectiv ABS-ul, in cazul anvelopelor bune pe fata si cum se comporta cu cele nasoale pe fata ??
Dupa ce raspundeti la astea, mai discutam ...
Apropo de "mi-a fugit spatele, cu mixte pe spate ..." - daca le aveai invers, fii convins ca iti fugea fata inainte de a fugi spatele, in conditii de mers la limita.
Intr-o curba, forta centrifuga, cea care te trage in lateral, se manifesta intai pe fata, apoi pe spate. E logic, fata intra prima in curba ...
Care aveti anvelope mai bune pe o punte si mai slabe pe alta ... de curiozitate, faceti acest experiment, mergeti pe zapada, intr-un loc ferit, si luati curba la o viteza putin mai mare.
Schimbati distribuirea pe punti si repetati experimentul.
Pierderea aderentei pe spate, la mers normal (pe ud/zapada), apare la tractiunea spate + accelerare in viraj.
Daca ti-a derapat spatele, la mers normal, putin spre limita, cu anvelope slabe pe spate, fii convins ca daca le aveai p-alea pe fata erai sarit in sant inca de la intrarea in curba.

#16
asul

asul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,494
  • Înscris: 24.12.2005
Aici, Kumho explică destul de clar cum stă treaba cu anvelopele. Mă gândesc că ei au habar despre ce vorbesc, nu?

http://kumhotyre.co....-front-or-rear/

L.E. și Michelin are aceeași părere:

https://www.michelin...xing-tires.html

Edited by asul, 08 November 2017 - 20:24.


#17
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,028
  • Înscris: 29.06.2011
Pe fata te ajuta tractiunea si greutatea mai mare. Sunt o gramada de accidente filmate in care masina derapeaza de spate, mai ales masini usoare gen Logan, Cielo. Fata iti fuge cand intri ca berbecul in curba, poti sa ai mama anvelopelor.

#18
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010
Poate citesti si parerile scrise mai jos, la articolul Kumho ...
Exact ce spuneam, cu experimentarea "live", in parcare.
Viata bate filmul, inca o data ... ca de fiecare data ...
Daca ai ajuns sa pierzi aderenta cu puntea fata, esti pa, puntea spate nu va fi capabila sa redreseze masina.
Invers, daca puntea spate pierde aderenta, puntea fata are capacitatea de a redresa masina, avand posibilitatea de virare a rotilor in sens invers manevrei initiale.
Trebuie inteles, inainte, ce inseamna subvirare si supravirare, si efectul lor asupra dinamicii masinii.

Edited by shymano, 08 November 2017 - 20:55.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate