Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Anvelope iarna marci diferite
Last Updated: Nov 08 2017 21:24, Started by
ionutvd
, Nov 07 2017 18:50
·
0
#1
Posted 07 November 2017 - 18:50
Am cumparat de curand un mondeo mk4 din 2012 si am observat ca la cauciucurile de iarna am 2 tipuri, dunlop si fulda. Ambele tipuri au uzura uniforma, profil foarte asemenator (fulda control hp si dunlop winter sport 5) si dot asemanator (sapt 42 din 2015 unele si sapt 45 din 2015 altele). Credeti ca este ok sa merg cu ele asa, eventual sa pun dunlop pe fata si fulda pe spate?
Va rog raspunsuri de la persoane avizate, stiu ca in mod normal e bine sa fie identice, dar totusi, fiind atat de asemanatoare, ma gandesc ca e ok. mersi anticipat. |
#2
Posted 07 November 2017 - 19:07
Daca n-ai AWD, poti merge si asa, dar sa le ai pereche pe punti.
|
#3
Posted 07 November 2017 - 19:08
E ok, atat timp cat nu exagerezi cu viteza. Ai grija in curbe cand e ud, mai ales la acvaplanare.
|
#4
Posted 07 November 2017 - 19:08
Merge, dar sa stii ca pe gheata faci patinaj cu ele indiferent de marca sau brand. Ai grija. Nu te lua dupa tampitii care le fac reclama. Distanta de franare scade doar cu 10% la viteze de pana la 60Km/h iar peste acesta viteza distanta de oprire e aproape la fel de lunga cu orice anvelopa.
|
#5
Posted 07 November 2017 - 20:03
Cred ca omul intreaba daca din punct de vedere legal e OK asa.
Parca in Austria daca nu ma insel , nu ar fi legal anvelo[e diferite |
#6
Posted 07 November 2017 - 20:41
Ce indici au? Pune cauciucurile mai bune si mai putin uzate pe spate. Nu e nicio problema ca sunt 2 perechi, sa fie pereche pe punte.
|
#7
Posted 07 November 2017 - 20:52
Dunlop 93h, combustibil c si aderenta b
Fulda 93h, combustibil e si aderenta c Cele mai bune pe spate? Eu stiam ca în fata se pun cele mai bune. Edited by ionutvd, 07 November 2017 - 21:00. |
#8
Posted 07 November 2017 - 22:34
Daca e masina cu tractiune fata, cele mai bune pe fata.
Daca e cu tractiune pe spate, cele bune pe spate (pentru o mai buna tractiune). Majoritatea masinilor au procentajul mai mare pe fata, in ceea ce priveste forta/capacitatea de franare. Adica ceva de genul 60/40 ... sunt destul de rare cele cu 50/50, nu stiu sa fie cu procentaj mai mare pe spate. Edited by shymano, 07 November 2017 - 22:35. |
#9
Posted 08 November 2017 - 07:24
De regula, derapajul incepe cu puntea spate, de unde si recomandarea de a avea aderenta mai buna pe spate.
|
#11
Posted 08 November 2017 - 13:57
Ia intrati voi intr-o curba, sa zicem pe zapada, cu anvelopele proaste pe fata, sa vedem care derapeaza prima oara, fata sau spatele ...
Ce intra prima data in curba, unde sunt fortele mai mari, nu cumva pe fata ?? Spatele iti derapeaza cand ai tractoune spate si calci pedala prea tare, sau cand intri in curbe cu viteza si folosesti frana de mana. Altfel, fata suporta fortele initiale. Edited by shymano, 08 November 2017 - 13:57. |
#12
Posted 08 November 2017 - 14:19
Pe fata aderenta este mai buna datorita greutatii mai mari. Spatele iti fuge si pe ud daca ai anvelope uzate pe spate iar pe fata anvelope bune ce iti permit sa abordezi virajele in viteza. Eu am mixte pe spate si de iarna pe fata si pe zapada spatele mi-a fugit de cateva ori cand am mers mai la limita pe zapada.
Mondeo este o masina destul de grea,fuge mai greu de spate(fata de un Logan de exemplu), daca vrei sa ai tractiune mai buna pune anvelopele mai bune pe fata dar ai grija la viraje, mergi mai prudent pe drum cu aderenta slaba. |
#13
Posted 08 November 2017 - 14:30
#14
Posted 08 November 2017 - 14:45
Sa le pui tu pe spate la o masina cu tractiune fata, si cind ai sa ramai fara directie intr-o curba, sa te bucuri de gumele noi de pe spate.
Intradevar, risti sa fuga spatele, dar este mult mai usor de redresat decit atunci cind pierzi fața. Discutia e mai ampla, iar ideal este sa ai gume ok pe toate puntile. |
#15
Posted 08 November 2017 - 20:11
Am si eu niste intrebari pentru cei care sustin punerea anvelopelor bune pe spate si a celor mai slabe pe fata: care punte conteaza mai mult la functionarea ABS-ului ??
Cum se comporta masina, respectiv ABS-ul, in cazul anvelopelor bune pe fata si cum se comporta cu cele nasoale pe fata ?? Dupa ce raspundeti la astea, mai discutam ... Apropo de "mi-a fugit spatele, cu mixte pe spate ..." - daca le aveai invers, fii convins ca iti fugea fata inainte de a fugi spatele, in conditii de mers la limita. Intr-o curba, forta centrifuga, cea care te trage in lateral, se manifesta intai pe fata, apoi pe spate. E logic, fata intra prima in curba ... Care aveti anvelope mai bune pe o punte si mai slabe pe alta ... de curiozitate, faceti acest experiment, mergeti pe zapada, intr-un loc ferit, si luati curba la o viteza putin mai mare. Schimbati distribuirea pe punti si repetati experimentul. Pierderea aderentei pe spate, la mers normal (pe ud/zapada), apare la tractiunea spate + accelerare in viraj. Daca ti-a derapat spatele, la mers normal, putin spre limita, cu anvelope slabe pe spate, fii convins ca daca le aveai p-alea pe fata erai sarit in sant inca de la intrarea in curba. |
|
#16
Posted 08 November 2017 - 20:21
Aici, Kumho explică destul de clar cum stă treaba cu anvelopele. Mă gândesc că ei au habar despre ce vorbesc, nu?
http://kumhotyre.co....-front-or-rear/ L.E. și Michelin are aceeași părere: https://www.michelin...xing-tires.html Edited by asul, 08 November 2017 - 20:24. |
#18
Posted 08 November 2017 - 20:50
Poate citesti si parerile scrise mai jos, la articolul Kumho ...
Exact ce spuneam, cu experimentarea "live", in parcare. Viata bate filmul, inca o data ... ca de fiecare data ... Daca ai ajuns sa pierzi aderenta cu puntea fata, esti pa, puntea spate nu va fi capabila sa redreseze masina. Invers, daca puntea spate pierde aderenta, puntea fata are capacitatea de a redresa masina, avand posibilitatea de virare a rotilor in sens invers manevrei initiale. Trebuie inteles, inainte, ce inseamna subvirare si supravirare, si efectul lor asupra dinamicii masinii. Edited by shymano, 08 November 2017 - 20:55. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users