Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...
 

ANCOM a adoptat deciziile de reglementare a pietelor de terminare a apelurilor la puncte fixe si mobile de telefonie

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
Gotyc

Gotyc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,325
  • Înscris: 15.07.2009
ANCOM a dezbatut si adoptat impreuna cu industria, in cadrul sedintei Consiliului Consultativ de astazi, 9 octombrie 2017, un set de masuri de identificare, analiza si reglementare a pietelor serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe, respectiv la puncte mobile in retelele publice de telefonie. Deciziile ANCOM prevad atat mentinerea obligatiilor, inclusiv, pentru moment, a tarifelor reglementate impuse deja operatorilor cu putere semnificativa pe piata in rundele anterioare de analiza, cat si reglementarea operatorilor cu putere semnificativa identificati in runda actuala a analizei de piata.


Tarifele de terminare vor fi recalculate dupa revizuirea legislatiei europene relevante, pe baza unui model de cost realizat de ANCOM cu sprijin de specialitate si populat cu informatiile actuale despre costuri, furnizate de operatori.

Autoritatea deruleaza periodic acest demers de revizuire a pietelor relevante de gros, conform legislatiei nationale si europene in vigoare, pentru a asigura functionarea pietelor cu amanuntul de telefonie in conditii concurentiale si pentru a proteja astfel interesele utilizatorilor final

Piete relevante de gros

Potrivit deciziei, ANCOM a identificat 37 de piete relevante de gros corespunzatoare serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe in retelele publice de telefonie, precum si cinci piete relevante de gros corespunzatoare serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile in retelele publice de telefonie. Pentru toate aceste piete, Autoritatea mentine sau, dupa caz, impune unele obligatii corelate problemelor concurentiale identificate, precum obligatia de transparenta, de nediscriminare, de control al tarifelor si de fundamentare a acestora in functie de costuri (inclusiv mentinerea simetriei tarifelor de terminare), precum si obligatia de a permite accesul si utilizarea unor elemente specifice ale retelei si a infrastructurii asociate.

Tarife pentru terminarea apelurilor

Toti cei 37 de operatori de telefonie fixa identificati cu putere semnificativa de piata trebuie sa practice tarife pentru terminarea apelurilor ce nu pot depasi pragul de 0,14 eurocenti/minut, fara TVA, valabil de la data de 1 aprilie 2014. Lista operatorilor de telefonie fixa carora li se vor aplica masurile de reglementare propuse poate fi consultata aici.

In egala masura, tariful pentru terminarea apelurilor pe care il vor practica cei cinci operatori de telefonie mobila cu putere semnificativa de piata (Lycamobile S.R.L. - operator de retele mobile virtuale ”complet”, Orange Romania S.A., RCS & RDS S.A., Telekom Romania Mobile Communications S.A. si, respectiv, Vodafone Romania S.A.) ramane cel in vigoare incepand cu data de 1 aprilie 2014, si anume de 0,96 eurocenti/minut, fara TVA.

Astfel, ANCOM mentine in prezent tarifele aferente serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe, respectiv mobile, fundamentate pe costuri, pe baza metodologiei LRIC pur, model finalizat la inceputul anului 2014 si bazat pe previziuni detaliate pana in anul 2020 privind evolutia parametrilor relevanti inclusi, dar are in vedere includerea revizuirii modelului LRIC pur in planul de actiuni al anului 2018.

Accesul la elemente specifice ale retelei si infrastructurii asociate

Deciziile ANCOM prevad totodata obligatia operatorilor de retele fixe, precum si a celor de retele mobile identificati cu putere semnificativa de piata, de a oferi serviciul de interconectare bazat pe tehnologia IP conform cerintelor tehnice armonizate la nivel national. Masura se va aplica de la 1 ianuarie 2019, dar nu mai devreme de 6 luni de la intrarea in vigoare a deciziei privind adoptarea cerintelor tehnice armonizate la nivel national. Masura este determinata de contextul national actual, in care anumiti furnizori de servicii de apeluri la puncte fixe, respectiv mobile, detinatori de retele IP, se confrunta cu refuzul altor operatori de telefonie fixa, respectiv mobila de a le oferi servicii de interconectare bazata pe tehnologie IP, creandu-se si mentinandu-se o serie de probleme concurentiale.
Notificare la nivel european

Conform cadrului european de reglementare in domeniu, dupa adoptarea deciziei, ANCOM va notifica Comisia Europeana, Organismul Autoritatilor Europene de Reglementare in Domeniul Comunicatiilor Electronice (OAREC) si autoritatile nationale de reglementare din celelalte state membre ale Uniunii Europene setul de masuri propuse. Comisia Europeana, OAREC si celelalte autoritati de reglementare vor putea transmite ANCOM comentarii si observatii in termen de o luna de la data notificarii.

#2
pupama

pupama

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,559
  • Înscris: 15.05.2010
ok, si unde e noutatea? ca asta e veche de 3 ani...

#3
PORTOCAL

PORTOCAL

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,578
  • Înscris: 03.03.2006
Este de săptămâna asta...

#4
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
Valentin Popoviciu, vicepresedintele RCS&RDS: Arbitrul telecom nu actioneaza in interesul consumatorilor prin mentinerea tarifelor de interconectare la nivelul din 2014/Vom contesta decizia inclusiv la Comisia Europeana

RCS&RDS, al patrulea mare operator local de telefonie mobila, va contesta in contencios administrativ decizia arbitrului telecom (ANCOM) de a mentine tariful maxim de interconectare in retelele mobile (costul pe care il are un operator mobil pentru terminarea apelurilor propriilor abonati in retelele rivalilor si care se regaseste in pretul final catre consumatori), la nivelul stabilit la inceputul anului 2014, pe baza unor date din 2010-2012, a anuntat miercuri Valentin Popoviciu, vicepresedintele RCS&RDS. Acest tarif de interconectare este in prezent peste media UE, iar un studiu realizat de PwC, la solicitarea RCS&RDS, arata ca, raportat la puterea de cumparare, nivelul acestui tarif din Romania este cel mai ridicat din alte 22 de tari europene analizate.

"Operatorii mari din Romania au tarife de interconectare mult mai mici in alte tari din Europa, mult mai dezvoltate decat tara noastra. O reanalizare a acestor tarife bazata pe costurile actuale ar putea duce la jumatate acest tarif de interconectare si acest lucru s-ar vedea direct in preturile catre utilizatorul final", a spus miercuri Valentin Popoviciu.

Desi tarifele de interconectare din Romania sunt la nivel nominal apropiate de media din UE (fiind deja chiar mai mari decat media europeana), raportat la puterea de cumparare a romanilor aceste tarife sunt cele mai mari din UE potrivit unui studiu comandat de RCS&RDS companiei PwC Romania (PriceWaterhouseCoopers) si publicat miercuri. (vezi documentul atasat).

Mai mult, alte autoritati din UE sunt la al doilea pas de recalculare a costurilor tarifelor de interconectare mobila, recunoscand importanta acestora in ceea ce priveste tarifele pe care le platesc consumatorii.

In Franta, spre exemplu, desi nivelul tarifului de interconectare (0,78 eurocenti/minut in 2016) este deja mai mic decat cel din Romania (0,96 eurocenti/minut), autoritatea pentru reglementare din Franta propune reduceri suplimentare ale acestuia pentru perioada 2017-2020.

Arbitrul telecom (ANCOM), condus de Adrian Dita, a decis luni sa mentina tariful maxim de interconectare in retelele mobile (costul pe care il are un operator mobil pentru terminarea apelurilor propriilor abonati in retelele rivalilor), la nivelul stabilit la inceputul anului 2014. Tariful a fost fundamentat pe costuri, pe baza metodologiei LRIC pur, si bazat pe previziuni detaliate pana in anul 2020, sustine autoritatea, care a mai precizat ca are in vedere revizuirea modelului de calcul in planul de actiuni al anului 2018. Decizia ANCOM este contrara recomandarii Consiliului Concurentei, care a apreciat ca arbitrul telecom ar trebui sa revizuiasca "cat mai curand posibil" modelul de calcul al acestor tarife, in conditiile in care mediul concurential s-a imbunatatit.

Attached File  document-2017-10-11-22048622-0-analiza-pwc-despre-impactul-reducerii-tarifelor-terminare.pdf   421.23K   3 downloads

http://economie.hotn...misia-europ.htm

#5
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
De acord cu ce zice Popoviciu, sper sa reuseasca ce si-au propus.

Tipul asta care a ajuns la conducerea ANCOM face orice altceva in afara de a avea ceva benefic pentru clienti.

#6
jovan

jovan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,356
  • Înscris: 05.05.2005

View PostMembruAnonim, on 11 octombrie 2017 - 13:17, said:

De acord cu ce zice Popoviciu, sper sa reuseasca ce si-au propus.

Tipul asta care a ajuns la conducerea ANCOM face orice altceva in afara de a avea ceva benefic pentru clienti.
In principiu este o mizerie ce zice omul asta. Apara interesele RDS-RCS ci nu ale pietei. In Franta poate sunt tarifele de interconectare mai mici ca la noi dar nici abonamente la 2 Euro nu vei gasi.
Trebuie sa intelegeti ca operatori ca RDS-RCS sunt benefici pana la un anumit nivel, daca mergem prea departe cu scaderea de preturi toti operatorii vor trebuie sa se alinieze la retele ultra low cost de calitate indoielnica. RDS-RCS avand un numar mic de abonati majoritatea apelurilor sunt in afara retelei si ii afecteaza direct. Nu mai considerati RDS salvatorul tarifelor din Romania, interesul este tot banul...

#7
diZy

diZy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,603
  • Înscris: 12.06.2006
Da voi ce aparati, multinationalele care au luat o gramada de bani din tara pe servicii la fel de proaste ca ale Digi?
Din pacate unii inca nu au inteles ca se poate ieftin, mult mai ieftin ca la multinationalele lacome.

Edited by diZy, 11 October 2017 - 16:14.


#8
faracreier

faracreier

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 199
  • Înscris: 30.08.2017

View Postjovan, on 11 octombrie 2017 - 15:42, said:

daca mergem prea departe cu scaderea de preturi toti operatorii vor trebuie sa se alinieze la retele ultra low cost de calitate indoielnica.

Nu-ti dai seama ca nu are sens ceea ce spui?

Daca retelele ieftine ofera calitate indoielnica, de ce n-ar putea retelele scumpe sa ofere calitate buna? De ce retelele scumpe trebuie neaparat sa se alinieze la preturile mici si calitatea indoielnica? Cumva fiindca raman fara clienti? Pai atunci, nu inseamna ca acele retele scumpe nu prea ofera calitate buna pe masura pretului? Sau poate acele retele ieftine nu sunt asa de jalnice pe cat crezi tu.

Daca Loganul costa 6000 de euro si are calitatea pe care o are, inseamna ca in curand o sa vedem si Ferrari de 6000 de euro la aceeasi calitate? Ma indoiesc.

View PostdiZy, on 11 octombrie 2017 - 16:14, said:

Da voi ce aparati, multinationalele care
Faptul ca sunt multinationale este irelevant. Insa tin bine minte perioada de la inceputul anilor 2000 cand Orange si Connex-Vodafone aveau aproape aceleasi tarife (un cent in plus ici, un cent in minus colo) si oferte trase la indigo dar cu denumiri diferite. Zapp erau in lumea lor, cu tehnologia lor ciudata. Practic iti alegeai reteaua doar numarand cati prieteni ai intr-o parte sau in cealalta.

Si ce bine le mergea afacerea... competitie ioc, profituri de multe sute de milioane de dolari anual, romanul platea ca n-avea de ales. Noroc de Cosmote ca a spart acel duopol si a mai dinamizat piata!

Tocmai preturile mari de terminare a apelurilor au facut extrem de grea intrarea pe piata a unor noi jucatori. Cand majoritatea utilizatorilor erau in curtea Orange+Vodafone era clar ca apelurile Operatorului X ar fi mers in mare proportie catre respectivele retele, iar la tarife de terminare imense ar fi facut prohibitive abonamentele acestuia, pastrand astfel duopolul prin omorarea din fasa a oricarei retele noi.

#9
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Nu se aplica un tratament corect si egal pentru toti furnizorii de catre ANCOM, cei care ar trebui sa protejeze clientii. De exemplu, eu am reclamat Telekom-ul in legatura cu niste limitari tehnice si nu mi-au raspuns niciodata.

#10
KyKyKyKy

KyKyKyKy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,193
  • Înscris: 18.04.2008
La ANCOM nu e șef un fost membru Telekom? Posted Image

#11
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007

Quote

Menţinerea tarifelor de interconectare din telefonia mobilă la un nivel „cât mai ridicat“ se numără printre obiectivele cheie pe segmentul de reglementare ale Telekom România Mobile Communications, al treilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă, conform datelor din raportul anual al grupului elen OTE, acţionarul majoritar.

Una dintre cele trei teme principale urmărite în acest an de operator pe segmentul de legislaţie este reprezentată de revizuirea de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a tarifelor de interconectare, arată documentul. „Obiectivul Telekom România este ca tarifele de interconectare din telefonia mobilă să fie menţinute la cel mai înalt nivel posibil şi să evite impunerea unor obligaţii stricte în legătură cu inter­conectarea serviciilor IP (prin internet).“

Din data de 11 mai preşedinte al ANCOM este Adrian Diţă, un fost manager din cadrul Telekom România, care la momentul plecării din grup lucra în subordinea Mihaelei Ioniţă, director juridic, de relaţii şi conformitate. După ce Adrian Diţă a fost numit de Parlament în fruntea ANCOM, după modificarea prin ordonanţă de urgenţă a legii de organizare a instituţiei, autoritatea a anunţat public că are în plan să menţină tarifele de interconectare din telefonia fixă şi mobilă la nivelul din 2014, care a fost determinat pe baza unui model de calcul în care au fost introduse costurile înregistrate de operatori pentru furnizarea serviciilor de voce în anii 2011-2012.
http://www.zf.ro/bus...i-mari-16710854

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate