Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Tremur motor Focus MK3 1.6 Ti-VCT

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#19
sctnicu

sctnicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 26.02.2016
aicea niste useri care sa iti zica ce si cum, ar fi simple_n si _iulius.  Dar tot pe PM trebuie abordati.

Edited by Dany_Darke, 14 September 2017 - 06:56.


#20
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
sctnicu - discutam pe forum, da? ms de intelegere

#21
Fratello

Fratello

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,614
  • Înscris: 14.02.2006
...mda, nu s-a obosit nimeni sa raspunda la mesajele private, nici macar cu un simplu "nu stiu". Desi nu am cerut service gratuit ; sunt dispus sa platesc o diagnoza competenta, de la cineva care chiar se pricepe. In service Ford am dat deja 500 lei si nu s-a rezolvat nimic.
Spre edificare, clip cu functionarea : [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Y3aYkaUF6fc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#22
fojica

fojica

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 03.02.2005
Salutare,

Nu stiu cat te va ajuta, dar...aceeasi "problema" am sesizat-o si la a mea (care e tot ti-vct 1.6,  dar focus2) insa la mine tremurul maxim e la 1500 ture. Totusi se simte cumva mai diminuat pana spre ~1800 ture. In mers (cel mai pronuntat in treapta a 2-a) se simte un fel de "mers in suturi" undeva in zona 1800-2000 ture. Nu foarte pronuntat, dar se simte. Daca accelerezi mai tare si treci mai repede prin zona aia de turatie nu prea se simte. A mea are km dubli fata de a ta, greu de crezut ca s-au "uzat" fix la fel cumva mecanic, la aceeasi piesa.
Solutia n-as putea sa spun care e, nici cauza exacta. Pot totusi sa iti spun ce am facut asa ca "diagnoza" si poate ajuta cumva:
1 - inlocuit pe rand si apoi toate odata - bobina, fise (originale, noi), bujii (originale facute de bosch, AYFS22CB HR8MEV) - face la fel. Mai am de incercat cu unele Motorcraft chipurile "de gpl" - dar nu ma astept la minuni
2 - eu am si gpl montat - face la fel si pe benzina si pe gpl
3 - am schimbat de curand pompa de benzina pentru ca nu mai facea presiune suficienta - face la fel si dupa
4 - fuel trim-urile se vad la diagnoza ok si pe benzina si pe gpl, in limitele normale
Dupa [2], [3] si [4] as cam exclude o posibila problema "de alimentare".
Ciudat e insa ca se intampla si la Focus3 tivct - in principiu da, e acelasi motor modificat pe ici - pe colo. Insa nu cred ca au acelasi PCM si oricum nu acelasi soft cel mai probabil - uite o sa caut in manualul de service sa vad daca gasesc ceva mai multe detalii. La focus2 PCM este SIM29, calibrare 7M51BBC.
Ce ar mai ramane - resoftare PCM (calculator de motor). Teoretic rescris din nou acelasi soft/calibrare care e deja - ca e ultima versiune existenta. Cica s-au mai rezolvat ciudatenii in felul asta.
O alta chestie curioasa (nu stiu daca e si la a ta) - daca o tin pe loc la 1500 ture turometrul nu sta "fix" - oscileaza cam +/- 100 ture in zona aia. In rest, la alte turatii - e "teapan" acolo unde e.
Eu mai am de facut cateva teste de parametri vis-a-vis de treaba asta cu oscilatia in turatie - sa vad daca in parametri de motor se "vede" treaba asta si la "altceva" (in afara de turatie evident). Logic ar trebui sa fie macar un alt parametru care oscileaza in tandem cu turatia - daca tine de senzori/actuatori/pcm/soft.
Daca nici de aici nu reiese nimic evident....posibil ca "radacina" problemei sa fie de natura mecanica sau cu legatura de ceva mecanic.
Problema cu service-urile (marea majoritate din pacate) e ca habar nu au sa faca o diagnoza - doar cauta erori, daca nu gasesc n-au nici cea mai vaga idee cum sa coreleze valorile parametrilor ca sa isi dea seama ce se intampla. Degeaba au IDS sau orice alta interfata...daca nu intelegi si nu stii ce sa cauti si cum sa interpretezi corect ce vezi acolo, e egal cu 0. Cand nu-si dau seama...se ajunge la "asa face toate dom'le, e oarecum normal". Patit pe pielea mea, nu vorbesc din auzite. Trist, dar adevarat....mai greu de gasit om intr-adevar bun la tester.
Deocamdata atat - o sa revin dupa ce fac testele si vad daca gasesc ceva relevant.

#23
Fratello

Fratello

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,614
  • Înscris: 14.02.2006
Multumesc frumos pentru informatii !!!.
...intre timp am mai fost la un service, unde s-a facut o diagnoza care a evidentiat "inconsecventa furnizare scanteie cilindrul 3" (traducere aproximativa, din limba germana !). Mi s-a recomandat schimbarea bobinei de inductie (bijiile fiind deja schimbate). Am achizitionat-o, dar trebuie sa o returnez si sa iau alta, pentru ca difera grosimea sistemului de prindere....
Din ce spui, se pare ca nu ar fi asat cauza tremuratului :( ...
Nu stiu ce ar mai fi de facut. Incerc sa strang cat mai multe informatii, asa ca gasesc postul tau foarte folositor !

#24
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,693
  • Înscris: 22.11.2007
se poate baga pe tester (dar doar interfata dedicata, nu tester din ala generalist) si urmari valoarea corectiilor de la injectoare in timp ce turezi masina la turatia la care iti face probleme.

f probabil ar trebui sa fie niste corectii cu valori mai mari pe macar unul din cilindri in timp ce masina este la acea turatie.

#25
Fratello

Fratello

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,614
  • Înscris: 14.02.2006
Multumesc pentru sugestie ! Mai exact, care ar fi parametrii de urmarit ?! Ca sa stiu exact ce sa solicit.... Cu Forscan (de exemplu) se pot monitoriza acesti parametrii ?

#26
fojica

fojica

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 03.02.2005
Eu unul nu cred sa fie de la injectoare/alimentarea cu benzina.
Corectii la injectoare inseamna
1 - vreun injector "curge"/picura , ceea ce inseamna amestec prea bogat si PCM-ul scurteaza timpul de injectie la acel injector/cilindru
2 - vreun injector partial infundat, ceea ce inseamna amestec sarac si atunci PCM-ul creste timpul de injectie la acel injector/cilindru
Daca injectorul curge sau e infundat - e asa la orice turatie, nu doar la 2400 ture. Nu gasesc un motiv logic pentru care ar avea un "maxim comportament anormal" la 2400 ture si in rest "merge bine".
Nu stiu insa cat s-ar reflecta aceea corectie in SHRTFT1 (short term fuel trim bancul 1), care e "global" si nu invididual per cilindru. Ar trebui sa se vada cred in acel MAF_CYL (adica maf per cilindru, cantitatea de aer masurata/folosita la fiecare cilindru cum s-ar echivala).
Din ce stiu la benzinare nu exista "ID"-uri si codare la injectoare ca la diesel-uri, posibil totusi sa poti vedea timpii de injectie pe fiecare cilindru. Poate la Focus MK3 au mai adaugat ceva parametri fata de MK2, aici nu stiu.
Dupa ultima diagnoza cu "inconsecventa furnizare scanteie cilindrul 3" tind sa cred ca e o problema de aprindere. Tehnic vorbind, mai mult un fel de "misfire intermitent", practic scanteie mai slaba la un cilindru sau cu momente in care nu e deloc si ar trebui sa aiba. Ceea ce cred ca se intampla de fapt si la mine.
Faptul ca e doar "partial misfire" face ca in PCM sa nu apara DTC de misfire pe acel cilindru - parerea mea. Daca scoti fisa de la acel cilindru ar trebui sa apara P0303 (misfire pt cilndrul 3).
Acum de ce scanteia nu e "cum trebuie" pe acel cilindru - poate fi de la bobina (la mine face asa cu ambele, veche si noua), poate fi de la PCM care nu "incarca"/comanda bobina cat trebuie inainte de aprindere, poate fi de la senzorul CKP (cel de la arborele motor) care nu "citeste" bine "semnele" pentru acel piston/cilindru - asta doar in cazul in care sunt mai multe "semne" pe volanta sau fulia (roata dintata) dedicata montata pe vibrochen. Daca e un singur "semn" pe volanta/fulia dedicata atunci timpii de aprindere sunt probabil calculati de PCM, eventual in combinatie cu CMP (senzor ax came) - caz in care ar putea fi o problema de soft/mapare PCM. Faptul ca e un singur cilindru cu probleme denota ca PCM-ul comanda bobina de la acel cilndru - care e folosita in sistem "wasted spark" si pentru cilndrul "pereche" unde nu sunt probleme.
Cam asta e teoria mea.

#27
Fratello

Fratello

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,614
  • Înscris: 14.02.2006
Tot cautand am dat peste ceva foarte interesant, zic eu : http://www.fordserwi...MK3-1.6-benzyna

#28
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,293
  • Înscris: 12.08.2006

 fojica, on 02 octombrie 2017 - 12:07, said:


Acum de ce scanteia nu e "cum trebuie" pe acel cilindru - poate fi de la bobina (la mine face asa cu ambele, veche si noua), poate fi de la PCM care nu "incarca"/comanda bobina cat trebuie inainte de aprindere, poate fi de la senzorul CKP (cel de la arborele motor) care nu "citeste" bine "semnele" pentru acel piston/cilindru - asta doar in cazul in care sunt mai multe "semne" pe volanta sau fulia (roata dintata) dedicata montata pe vibrochen.
Un osciloscop conectat pe cate o bobina, injector, rpm , axa came...etc te-ar putea ajuta.

#29
fojica

fojica

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 03.02.2005
@alexa32 - de acord, ar fi foarte util - dar nu il am. Iar ca sa cumpar unul doar pentru teste acum si eventual peste cine stie cat timp nu cred ca merita. O sa incerc sa fac un stroboscop care sa-si ia semnal de la fise....ramane de vazut daca si merge cum trebuie, sa fie util la verificat. Injectoarele se pot verifica cu un tester de 12v...in caz ca e ceva suficient de diferit intre ele cred ca s-ar sesiza.

@Fratello - da, asta poate fi o "buba" soft care "calculeaza aiurea" sau un "ceva dus" la PCM (gen memorie in care se stocheaza date).Ciudat e ca am vazut postul tau pe un site extern si la service mai era o masina similara cu acelasi comportament. Si mai ciudat e de ce momentan zic ei ca isi revine (probabil dupa un Reset KAM) iar apoi o ia iarasi "pe aratura" dupa aprox 30 min.
La Focus2 e un singur parametru FUEL_PW vizibil in PCM, cel putin eu nu vad parametru individual pe fiecare cilindru asa cum e in filmulet. Daca ai un ELM merita sa te uiti cu Forscan, poate la Focus3 difera si ii vezi pe toti - caz in care iti dai imediat seama daca e cazul din filmulet sau nu. As zice ca si in filmulet bucata cu datele tot din Forscan e luata.

#30
Fratello

Fratello

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,614
  • Înscris: 14.02.2006
Eu nu am inteles de pe siteul lor ce fac mai exact (?!).  Repara ECU sau iti trimit altul ?? Din ce scrie pe site, am inteles ca resoftarea nu are efect. Atunci ?! Le-am trimis un mail , nu stiu daca vor raspunde ...

#31
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
Intreb si eu... vreun suport de motor desprins sau rupt?

#32
Fratello

Fratello

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,614
  • Înscris: 14.02.2006
Multumesc...dar am precizat ca am schimbat suporturile superior si inferior ...

#33
Fratello

Fratello

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,614
  • Înscris: 14.02.2006
...si am schimbat si bobina, FARA NICIUN REZULTAT (bineinteles !).
Momentan cred ca iau o pauza .... mi-a mancat destui nervi (si ceva bani) aceasta problema !!! Ca fost posesor de Logan (3 buc !), chiar nu ma asteptam din partea unei marci ca Ford la astfel de probleme ...

#34
Fratello

Fratello

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,614
  • Înscris: 14.02.2006
...chiar si prietenii nostri de la rasarit au un topic cu aceasta problema : http://ffclub.ru/topic/268956/
"Vibrația în această gamă de rotații este o caracteristică constructivă a motorului ff3. Am observat imediat după cumpărare. Imediat le-a spus oficialilor, a scris liniei de asistență telefonică Ford, s-a înscris pentru diagnostice, a venit și a început diagnosticul complet al mașinii, a verificat tot ce se poate face, până când [tamponul inferioar] al motorului a fost îndepărtat și duzele au fost îndepărtate, un raport a fost făcut pentru toate lucrările, Regimul on-line a menținut contactul cu Moscova. Concluzie - deci noul motor este echilibrat, sau cel mai vechi este mai corect. Nici o rupere (???) nu-l va elimina în mod firesc, trebuie doar să se obișnuiască cu ea. M-am deranjat tot timpul, dar după cercetare mi-am dat seama că era constructiv și măsurat)) De exemplu, atelierul a fost pregătirea pre-vânzare a două masini noi, le-a adus și sa asigurat că vibrația este complet similară, chiar și mai pronunțată, după toate aceste îndoieli au dispărut de la mine) Cred că cineva va veni la îndemână această informație)))"

#35
fojica

fojica

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 03.02.2005
Mi-ai confirmat banuiala cu bobina....din pacate :(
Multam frumos pentru linkul de la rusi - am gasit diverse utile pe acolo, dar asta nu vazusem. O sa verific si la mine tampoanele de la motor - asta nu am facut ce-i drept si probabil ar fi trebuit
Apropos de suporturi...sunt 3 din cate stiu...cel hidraulic din dreapta (partea pasagerului), cel stanga de deasupra cutiei de viteze (patratos oarecum) si cel "din spate" (spre sofer, anti-rasturnare ?), intre motor-cutie si sasiu. Cel "din spate" l-ai verificat ? Cel din spate cred ca e format de fapt din doua bucati - una fiind un fel de suport care se prinde pe cutia de viteze si de acolo se leaga catre sasiu tampon-ul in sine

#36
Fratello

Fratello

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,614
  • Înscris: 14.02.2006
Le-am verificat pe cel superior (hidraulic, partea pasagerului) si cel de dedesubt (anti-rasturnare, tampon balans motor cod AV61-6P082-AB).

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate