Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Motor calat - Hyundai Accent MC diesel

- - - - -
  • Please log in to reply
122 replies to this topic

#109
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005
Daca borboleseste in tancul de expansiune e grav - pierde compresie pe la garnitura iar toata compresia se duce pe unde nu este etans: sistemul de racire si/sau sistemul de ungere...poate doar intr-unul din sisteme, poate in ambele. Daca pe la capacul de ulei simti miros de fum, atunci posibil sa bage ulei si in carter daca nu cumva este deja absorbit de epurator.
Sincer nu stiu ce sa iti spun si imi pare rau de tine. Mai ales ca un service, sau ma rog, un mecanic a dat asa rateu. Asta inseamna ca trebuie sa desfaca iar motorul, alta garnitura de chiuloasa, alte prezoane si ce o mai fi pe acolo.

Pornirea greoaie se datoreaza fix pierderii de compresie. Nu am inteles totusi ce reprezinta 1.5-1.6 in descrierea ta.
La un motor pe pe benzina, segmentat corect, compresia trebuie sa fie peste 15 bari pana undeva la maxim 20 bari. La diesel de la 25 de bari pana la 30 poate un pic peste.

#110
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Se planeaza chiuloasa, sau nu, iar in functie de cat ies pistoanele, se pun o garnitura de chiuloasa conforma ca grosime, sunt 3 tipuri de garnituri, in functie de grosime.

Suruburile se strang int-o anumita ordine, nu unu dupa altul, cu dinamometrica. Asta daca vrei etansare 100%, altfel o sa tot desfaca aia motorul dejeaba.

#111
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005

View PostDeenman, on 07 septembrie 2017 - 16:33, said:

Se planeaza chiuloasa, sau nu, iar in functie de cat ies pistoanele, se pun o garnitura de chiuloasa conforma ca grosime, sunt 3 tipuri de garnituri, in functie de grosime.

Suruburile se strang int-o anumita ordine, nu unu dupa altul, cu dinamometrica. Asta daca vrei etansare 100%, altfel o sa tot desfaca aia motorul dejeaba.
In principiu se considera ca mecanicii cunosc deja lucrurile astea. Repet, subliniez, mecanicii...

Edited by tehnics, 07 September 2017 - 16:35.


#112
snipe1975

snipe1975

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 241
  • Înscris: 17.06.2008

View Posttehnics, on 07 septembrie 2017 - 15:46, said:

Pornirea greoaie se datoreaza fix pierderii de compresie. Nu am inteles totusi ce reprezinta 1.5-1.6 in descrierea ta.
La un motor pe pe benzina, segmentat corect, compresia trebuie sa fie peste 15 bari pana undeva la maxim 20 bari. La diesel de la 25 de bari pana la 30 poate un pic peste.

Probabil 1.5 e de fapt 15 ala.

Nu inteleg faza asta totusi: la un moment dat masina nu mai pornea deloc. Dadeam la cheie si de-abia tusea un pic. Apoi i s-a facut testul de compresie, s-a completat antigelul, si a stat o noapte. A doua zi a pornit "la sfert de cheie". Daca pierde compresia in halul ala, o poate recastiga la loc peste noapte, sau cum? Ori s-au "asezat" segmentii intre timp.

Ca o nota separata: omul mi-a zis ca s-ar putea sa fiu nevoit sa schimb tachetii, in viitorul apropiat.

#113
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011
Eu cred ca-s mai multe probleme pe acolo(chiuloasa deformata rau initial, fisurata, poate problema pe bloc).Refuz sa cred ca un mecanic poate da rateu de genul daca piesele sunt in cote sau nu se "trage" de ele( nu schimba , economie).



Aia s-a incins de au luat-o dracii, altfel nu schimbi segmenti originali la 170k.

Edited by ionutz_joe2009, 07 September 2017 - 17:04.


#114
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005
Atunci cand nu mai pornea deloc nu cumva motorul era cald ? Daca da, atunci suspectez un senzor de temperatura defect.
Legat de tacheti, aceia mai degraba se curata, nu se schimba...dar depinde. Daca sunt hidraulici atunci doar se curata. Daca sunt doar ca niste discuri, aia se inlocuiesc la aceiasi cota doar daca rectifici supapele atunci trebuie schimbate cotele astfel incat sa se respecte jocul termic.
Acum mi-a picat o fisa...ia intreaba-l pe mecanic daca tachetii sunt hidrauluci. Daca sunt hidraulici, aia la fiecare desfacere de axa cu came trebuie goliti pentru ca ei se umplu singuri cu ulei si se ajusteaza automat. Daca nu a facut asta, posibil si de aici sa fie problmea - la rece ei se mai slabesc, la cald se intaresc, cumulat cu dilatarea supapelor - adica se lungeste un pic supapa datorita temperaturii - sa pierzi compresie...sau cum am zis, un senzor defect.

In schimb faptul ca borboloseste in vasul de expansiune...e nasol. Vezi daca nu cumva si termostatul sa fie blocat pe inchis si atunci acele bule defapt sa fie fierberea apei.
Stiu ca nu iti mai vine sa desfaci motorul...nici mecanicului nu ii surade ideea, dar din pacate va trebui remediata.

Arunca un ochi aici, poate te ajuta.

Edited by tehnics, 07 September 2017 - 17:04.


#115
snipe1975

snipe1975

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 241
  • Înscris: 17.06.2008

View Postionutz_joe2009, on 07 septembrie 2017 - 16:56, said:

Aia s-a incins de au luat-o dracii, altfel nu schimbi segmenti originali la 170k.

S-a fisurat radiatorul, iar eu nu am bagat de seama ca urcat acul care indica temperatura apei. Eu zic ca nu a urcat, mecanicul zice ca nu l-am vazut eu. Unii spun ca primul semn a fost ca mi-a picat AC-ul, dar eu n-am facut legatura. Apoi 140-150 km/h pe autostrada, vara, in miezul zilei, 35 C afara.

View Posttehnics, on 07 septembrie 2017 - 16:59, said:

Atunci cand nu mai pornea deloc nu cumva motorul era cald ? Daca da, atunci suspectez un senzor de temperatura defect.

Era dupa o ora de la oprirea motorului, dar totul era cald (capac motor, capota, vas expansiune, pana si bratul de sustinere a capotei).

Edited by snipe1975, 07 September 2017 - 17:11.


#116
snipe1975

snipe1975

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 241
  • Înscris: 17.06.2008
Update: masina va iesi maine cel mai probabil de la service-ul reprezentantei. Astazi a trecut si ITP-ul.
Cateva concluzii rapide: chiuloasa nu a fost deformata, doar scaunul unei supape necesitand un pic de rectificare. Segmentii au fost inlocuiti, ei avand de suferit cel mai mult din cauza lipsei lichidului de racire. S-a schimbat garnitura de chiuloasa de cateva ori, pur si simplu pentru ca motorul a fost desfacut de 3 ori. Radiatorul fisurat a fost inlocuit de la inceput. In rest filtre, ulei, si reincarcare freon.
Segmentii cei noi, si garnitura de chiuloasa sunt piese originale Hyundai, cumparate de la importator.

Service-ul initial a fost teapa. Au montat segmentii in linie, si au mintit in legatura cu rectificarea chiuloasei.

Daca m-as fi dus de la inceput la reprezentanta din orasul meu, as fi avut masina rezolvata acum 2 luni, si la un pret nu cu mult mai mare decat am platit la tepari. O data in viata nu am facut ce mi-a spus constiinta, si m-am luat dupa "experti", si am platit cu varf si indesat.

#117
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011

View Postionutz_joe2009, on 15 august 2017 - 18:22, said:

Pai, daca se invarteste vibrochenull, trebuie facut test pe fiecare cilindru in parte.Daca tine presiunea, motorul e ok.

Eu stiam ca atunci cand e calat, nu se mai invarteste vibrochenul/pistoane/rulmenti/etc blocate.

Poate ca-i  distributie sarita de la punct de la socuri rezultate in urma compresorului AC, care eu zic ca e gripat(rulment).Poate ca de aia a venit fum sau ce era pe toba...

Eu nu am scos ulei maro din masina pe motorina nici lcand avea masina 15 mii.Negru l-am scos mereu.

Daca te-a mancat...testul pe compresie era primul care trebuia facut.Ata ete!Eu ma gandisem la segmenti, am tot spus topit, topit , dar p@#$

Pui apa pe sus,curge pe jos, sa fii sigur ca are daune destul de mari!Analizat 5 min de un mecanic bun, iti da verdictul.Nu e racheta, nu tine de NASA.Un lucru nou, trebuie sa stii ceva mecanica inainte de a o duce la x mecanic de duzina, pe x asta tre sa stai cu bata si paru'.

Edited by ionutz_joe2009, 18 October 2017 - 23:32.


#118
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Si inca nu ai remediat cauza care a dus la fierberea motorului. Sa vezi ce teapa iti iei.

#119
snipe1975

snipe1975

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 241
  • Înscris: 17.06.2008
Cauza a fost pierderea compresiei, ca rezultat al montarii gresite a segmentilor.

#120
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Cauza pentru care ai fiert motorul, s-a intamplat ceva la sistemul de angrenare pompa de apa, care a dat chix si ai pierdut lichidul de racire, apoi ai fiert motorul. Daca nu stii de ce s-a intamplat asta, si nu excluzi tot ansamblu pompa de apa-compresor- si tot ce mai antreneaza cureaua de accesorii risti sa mai fierbi odata motorul, si atunci mai arunci cu niste bani cu care iti luai deja masina noua.

Asa cum spune cel mai bun mecanic din Romania, o problema ii rezolvata cand ii gasesti cauza, nu cand masina functioneaza dupa reparatie.

#121
snipe1975

snipe1975

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 241
  • Înscris: 17.06.2008
N-ai fost atent de la inceput. Mi s-a fisurat radiatorul, de-asta a pierdut lichidul de racire.
Cand au dat jos radiatorul la primul service, era o adevarata fauna si flora in el, iar mai multe nervuri inspre margini erau tasate.

#122
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011
Fauna si flora?Nu are voie nici macar rugina.Eu stiu  ce lichid de racire am scos din Vw(verde, curat ca lacrima, cel reiclus/reciclat originalul in instalatie la 180 de mii dupa schimbare distributia).Se poate sa faca fauna si flora daca sunt materialele proaste sau s-a pus apa de la robinet.

Edited by ionutz_joe2009, 22 October 2017 - 21:24.


#123
snipe1975

snipe1975

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 241
  • Înscris: 17.06.2008
Fauna si flora erau pe dinafara, printre nervuri, nu inauntru.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate