Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Impozit auto 2018

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
141 replies to this topic

#73
samebo

samebo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,434
  • Înscris: 08.05.2017
Oameni buni, e impozit, deci o taxa ce se vrea a fi pe valoare, nu pe kilometri parcursi sau alte prostii de genul asta pe care si-o imagineaza unii... chestiile astea cu ce sunt taxele si impozitele se invata la liceu... sau cel putin asa era pe vremea mea, acum probabil nu se mai invata nimic inafara de "tabla inmultirii" Posted Image
Nu stiu cine naiba va tot minte ca impozitul auto e o taxa pe kilometri parcursi sau o taxa pentru drumuri si alte prostii asemanatoare. Posted Image

Edited by samebo, 05 September 2017 - 21:30.


#74
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
Poate pe vremea ta se specifica si modul in care se "aseaza" impozitele si cum trebuie calculate...

In special partea de "echitate sociala" - adica impozitele nu trebuie sa fie disproportionate fata de ce vor sa taxeze pentru ca atunci lumea va cauta clar moduri in care poate evita plata lor. Ceea ce se pare ca s-a si intamplat pana acum cu urmatoarele ocazii:

1)  supra accize la carburanti (acum cativa ani) --> mici consumatori (masini personale) au redus consumul, iar marii consumatori au inceput sa cumpere / alimenteze de oriunde altundeva decat Romania. Rezultat: in loc sa creasca, veniturile din supra taxarea carburantilor au SCAZUT

2)  timbru de mediu in toata formele lui --> s-au inmultit texanii in Romania. In loc sa platesca o suma modica in Romania, lumea a ales sa inmatriculeze masini in Bulgaria ca sa evite taxe disproportionate (un euro4 norma de poluare pentru vehicul de +2L ajungea la 2000-3000 EURO taxa de timbru, in timp ce un euro2 de 2L era 300-400 EUR). Rezultat: bani pierduti de Romania, extrem de multe masini inmatriculate in Bulgaria, multe masini pe BG circula in Romania ele fiind radiate in BG, multe masini pe BG circula in Romania fara RCA valabil etc.

3) impozit auto --> pentru 2 - 2.5L este acceptabil, pana la 3L este tolerabil daca esti fan, de la 3L in sus e absurd si valoarea nu isi gaseste nici o ratiune economica sau sociale in afara de prostie crasa sau ca asa vrea statul. Acest impozit se aplica atat masinilor noi, cat si masinilor SH. Din cauza absurditatilor, lumea inmatriculeaza masina in Bulgaria, pe numele unuia care e scutit de impozite din varii motive, circula cu masina radiata din circulatie, fac downsizing la motor (2400 RON vs 150 RON) etc. Rezultat: statul pierde bani prin neincasarea impozitelor (masini radiate, dar inca pe strada, inmatriculate in Bulgaria, inmatriculate pe persoane scutite de impozite), statul pierde bani deoarece oamenii isi reduc cheltuielile (motoare mai mic, consum mai mic, manopere mai mici etc.).

Daca tot te lauzi ca ai invatat la liceu despre impozite, poate mai tii minte ca impozitele reprezinta modul in care cetateanul finanteaza BUNA functionare a statului. Impozitele nu sunt o metoda de a PEDEPSI dreptul la proprietate cum se pare ca e in Romania. Dar da, nu de alta avem "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale" desi pe vremuri pe vremuri era "Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale".

Partea cu "Justitie Sociala" suna a reminiscenta comunista de pe vremea cand se ascutea lupta de clasa impotriva burghezilor.

Nu degeaba s-a scapat tatuca Ilici atunci cand a zis "proprietatea e un moft". Se pare ca asta era mentalitatea atunci si nu s-a diluat deloc aceasta perceptie.

Ca sa nu fiu considerat ipocrit: recunosc, eu am fost prost (adica de buna credinta) - am avut masina cu motor de 4L inmatriculata in Romania cu impozitele platite la zi. Si da, am trecut acum la motor de 2.2 fix din cauza ca impozitul auto este o japca de prost gust fara nici o noima.

Edited by Quoriah, 06 September 2017 - 09:32.


#75
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
N-are nici o treaba cu ce ai "turnat " mai sus . Poluarea la  motoare mari fata de cele cu motor mai mic . astfel se impoziteaza foarte corect dpmdv . Vrei sa poluezi in nesimtire , plateste in nesimtire pt ca ce poti face cu o masina de 4.0 Lt , poti la fel de bine si cu una de 1.0 Lt . Cu alte cuvinte se elimina " specimenele " care inca traiesc in trecut cand un motor de 4,0 Lt abia avea 150 CP ... vremurile au evoluat iar aceia care au impresia ca sunt nedreptatiti is doar niste neadaptati .
P.S. Mi-as dori sa bage impozit " ucigator " inca de la 1,8 Lt  ...

#76
samebo

samebo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,434
  • Înscris: 08.05.2017
O gramada de prostii ai turnat...

 Quoriah, on 06 septembrie 2017 - 09:31, said:

1)  supra accize la carburanti (acum cativa ani) --> mici consumatori (masini personale) au redus consumul, iar marii consumatori au inceput sa cumpere / alimenteze de oriunde altundeva decat Romania. Rezultat: in loc sa creasca, veniturile din supra taxarea carburantilor au SCAZUT
Raportul OMV Petrom arata exact opusul, ca s-au livrat la buget bani mai multi... deci fantezia ta ca se cumpara combustibili din alte tari e doar o fantezie.
Si ca exemplu, cunosc un patron de o firma de transport ce lucreaza exclusiv pe rute externe si de alimentat alimenteaza in strainatate doar din necesitate, ca nu pot cara cu ei bidoane de combustibil ca sa le toarne in rezervor cand raman fara.
Si sa stii ca marii consumatori au discounturi mari la cumparare in RO ;)

 Quoriah, on 06 septembrie 2017 - 09:31, said:

2)  timbru de mediu in toata formele lui --> s-au inmultit texanii in Romania. In loc sa platesca o suma modica in Romania, lumea a ales sa inmatriculeze masini in Bulgaria ca sa evite taxe disproportionate (un euro4 norma de poluare pentru vehicul de +2L ajungea la 2000-3000 EURO taxa de timbru, in timp ce un euro2 de 2L era 300-400 EUR). Rezultat: bani pierduti de Romania, extrem de multe masini inmatriculate in Bulgaria, multe masini pe BG circula in Romania ele fiind radiate in BG, multe masini pe BG circula in Romania fara RCA valabil etc.
Asta e opinia ta, si nu reflecta deloc realitatea.
Iti garantez ca maine daca se scade timbrul de mediu la acelasi nivel cu costurile din Bulgaria, taranii idioti tot acolo isi vor inmatricula masinile. Taranul daca nu face el o combinatie, o suveica nu se simte implinit, nu conteaza ca nu castiga nimic sau castiga 2 lei, el o fae doar de dragul de a o face, sa se simta "smecher".
Si ca exemplu iti dau situatia actuala, cand timbrul de mediu in Romania e 0, si totusi majoritatea "texanilor" raman texani.
Eu cunosc 2 cazuri in care cei cu masini de BG au lovit masina de RO, si erau exact din categoria clasica de texani, tiggani tarani saraci dar cu rabla BMW de 3litri... si culmea aveau RCA valabil, iar masinile s-au reparat pe RCA. Deci statistica ta cred ca e putin gresita.

 Quoriah, on 06 septembrie 2017 - 09:31, said:

3) impozit auto --> pentru 2 - 2.5L este acceptabil, pana la 3L este tolerabil daca esti fan, de la 3L in sus e absurd si valoarea nu isi gaseste nici o ratiune economica sau sociale in afara de prostie crasa sau ca asa vrea statul. Acest impozit se aplica atat masinilor noi, cat si masinilor SH. Din cauza absurditatilor, lumea inmatriculeaza masina in Bulgaria, pe numele unuia care e scutit de impozite din varii motive, circula cu masina radiata din circulatie, fac downsizing la motor (2400 RON vs 150 RON) etc. Rezultat: statul pierde bani prin neincasarea impozitelor (masini radiate, dar inca pe strada, inmatriculate in Bulgaria, inmatriculate pe persoane scutite de impozite), statul pierde bani deoarece oamenii isi reduc cheltuielile (motoare mai mic, consum mai mic, manopere mai mici etc.).
Si e normal sa fie asa, si va ramane asa... Numai tu vezi pierderile alea enorme.
Tu traiesti cu impresia ca daca maine un 4.0 se va taxa identic cu 2.0 o sa dispara inmatriculatul pe BG sau pe numele handicapatilor, veteranilor si a altor persoane scutite de impozit? Tin sa te anunt ca nu o sa dispara deloc, o sa ramana la acelasi nivel dorinta de evaziune din indivizii care fac asta, pentru ca nu o fac pentru bani, ci pentru a se simti ei bine, ca sunt "smecheri".

#77
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016

 samebo, on 06 septembrie 2017 - 13:16, said:

O gramada de prostii ai turnat...

Raportul OMV Petrom arata exact opusul, ca s-au livrat la buget bani mai multi... deci fantezia ta ca se cumpara combustibili din alte tari e doar o fantezie.
Si ca exemplu, cunosc un patron de o firma de transport ce lucreaza exclusiv pe rute externe si de alimentat alimenteaza in strainatate doar din necesitate, ca nu pot cara cu ei bidoane de combustibil ca sa le toarne in rezervor cand raman fara.
Si sa stii ca marii consumatori au discounturi mari la cumparare in RO Posted Image

E vorba de anul 2014 cand a fost bagata supraacciza de 7 eurocenti (de la 1 aprilie) si care a dus la o crestere de 41 de bani la carburanti. In perioada aia, Petromul a raportat vanzari mai mici cu 10% pentru trimestrul 2 din 2014 fata de 2013 din cauza accizei. La fel si Rompetrolul.

Comunicat Petrom catre Hotnews - http://m.hotnews.ro/stire/17876356
Raport Petrom pentru actionari - http://www.bvb.ro/in...NP120814_ro.pdf

De asemenea, mai multe detalii aici: http://www.economica...ate_141920.html

Si sa nu uitam ca guvernul Ponta a facut un mic artificiu prin care, pe baza facturilor, restituia 4 eurocenti din acciza de 7 eurocenti. Taman pentru ca firmele mari nu mai alimentau in Romania.

 samebo, on 06 septembrie 2017 - 13:16, said:

Asta e opinia ta, si nu reflecta deloc realitatea.
Iti garantez ca maine daca se scade timbrul de mediu la acelasi nivel cu costurile din Bulgaria, taranii idioti tot acolo isi vor inmatricula masinile. Taranul daca nu face el o combinatie, o suveica nu se simte implinit, nu conteaza ca nu castiga nimic sau castiga 2 lei, el o fae doar de dragul de a o face, sa se simta "smecher".
Si ca exemplu iti dau situatia actuala, cand timbrul de mediu in Romania e 0, si totusi majoritatea "texanilor" raman texani.
Eu cunosc 2 cazuri in care cei cu masini de BG au lovit masina de RO, si erau exact din categoria clasica de texani, tiggani tarani saraci dar cu rabla BMW de 3litri... si culmea aveau RCA valabil, iar masinile s-au reparat pe RCA. Deci statistica ta cred ca e putin gresita.

Nu am generalizat dupa ai putea sa observi si nu am propus nici o statistica (nu mai gasesc raportul in care se estima si numarul de masini cu numere de Bulgaria care circula in Romania) Posted Image Am zis multe si nu toate. Ma bucur ca sunt si oameni corecti si care nu se incadreaza in stereotipuri.

E un echilibru destul de fin din punct de vedere al taxelor... Taxa rezonabila care face sa nu merite tot efortul de a inmatricula masina in Bulgaria versus taxa suficient de mare pentru care merita efortul. Dar pentru asa ceva ai nevoie de economisti cu cap pentru care prognoza bugetara nu se rezuma la prognoze facute in Excel sau pe abac cu cifre si premise scoase din fund si in 2-3 calcule.

E vorba de efortul depus pentru a inmatricula masina: birocratie, cozi, taxe si timbrul de +1,000 EUR. Pai nu e normal ca omul obisnuit sa dea o atentie cuiva care cu 500 EUR il rezolva cu inmatricularea decat +1,500 EUR statului roman care il mai si plimba vreme de cateva saptamani? Mai ales cand ii vede pe altii ca fac asta...

Iar legat de cei care raman in continuare cu masina pe Bulgaria dupa eliminarea taxei, multi nu le pot inmatricula pentru ca nu au fost vandute cu acte in regula, sunt deja la 10-lea proprietar sau pur si simplu nu le pasa ca au vazut ca merge si asa.


 samebo, on 06 septembrie 2017 - 13:16, said:

Si e normal sa fie asa, si va ramane asa... Numai tu vezi pierderile alea enorme.
Tu traiesti cu impresia ca daca maine un 4.0 se va taxa identic cu 2.0 o sa dispara inmatriculatul pe BG sau pe numele handicapatilor, veteranilor si a altor persoane scutite de impozit? Tin sa te anunt ca nu o sa dispara deloc, o sa ramana la acelasi nivel dorinta de evaziune din indivizii care fac asta, pentru ca nu o fac pentru bani, ci pentru a se simti ei bine, ca sunt "smecheri".

Revenim la discutia despre efort versus costuri. Daca merita, majoritatea vor prefera scurtaturi; daca scad costurile sau birocratia, nu mai merita chiar asa de mult sa faci artificii. De eliminat, clar nu ai cum, dar nu toti sunt smecheri, nu toti sunt pusi pe ciupeala. Si exact pe acesti oameni care nu sunt pusi pe ciupeala ii poti stimula / incuraja prin taxe rezonabile sa si le plateasca in Romani.

Mai exact, scopul principal este sa scazi numarul oameni tentati sa isi "optimizeze" taxele astfel incat banii aia sa ramane in Romania. Scopul nu este eliminarea "optimizarii" financiare pentru ca e imposibil.

Eu cu 4L am fost unul din cei 1% probabil. Dar erau mult mai multi cu motoare intre 2 - 3 L care au decis ca mai bine e cu motor mai mic.

Eu am scutit sa zicem un 3,000 euro pe an (costuri + carburant). Sa zicem ca mai erau inca 1,000 de oameni ca mine. Vin din start 3,000,000 EURO in minus sub varii forme. Banii aia ai mei au ajuns acum la niste straini (banca) si nu la comercianti romani sau la statul roman.

Mentalitatea asta de "hai ba, ca sunteti putini si nu contati" este fix motivul pentru care statul roman este atat de ineficient la colectat taxe, impozite etc. Dar in schimb este extrem de prompt in a taxa si ingreuna lucrurile pentru orice nu intra in sablonul lui.

 Baxon, on 06 septembrie 2017 - 09:43, said:

N-are nici o treaba cu ce ai "turnat " mai sus . Poluarea la  motoare mari fata de cele cu motor mai mic . astfel se impoziteaza foarte corect dpmdv . Vrei sa poluezi in nesimtire , plateste in nesimtire pt ca ce poti face cu o masina de 4.0 Lt , poti la fel de bine si cu una de 1.0 Lt . Cu alte cuvinte se elimina " specimenele " care inca traiesc in trecut cand un motor de 4,0 Lt abia avea 150 CP ... vremurile au evoluat iar aceia care au impresia ca sunt nedreptatiti is doar niste neadaptati .
P.S. Mi-as dori sa bage impozit " ucigator " inca de la 1,8 Lt  ...

In alte thread-uri pareai un om rezonabil. Chiar nu inteleg inversunarea din mesajul tau. Personal nu ne cunoastem, asa ca...

In alta ordine de idei, impozitul auto nu are nimic de a face cu poluarea generata individual de fiecare masina. E doar o taxa aberanta facuta dupa o formula gandita de unul care a facut-o pe genunchi. Atat! O greseala pe care statul roman o perpetueza de la o guvernare la alta.

Daca era vorba de poluare, cel putin un sfert din proprietarii de vehicule din Romania nu ar avea bani de impozit.

Am sa iti propun niste tinte concrete pentru vehementa ta in ceea ce priveste poluarea:
- Registrul Auto Roman unde pentru suma potrivita cazanele din Europa sunt trecute pe banda rulata
- ateliere unde se efectueaza ITP-ul, iar afumatorile pe patru roti sunt trecute ca fiind in stare buna de functionare astfel incat pot scuipa fum in orase lejer inca 2 ani
- samsarii care vand afumatori care fac +20,000km pe an in orasele romanesti
- posesorii de masini (inclusiv firmele cu camioane si chiar statul roman cu masinile lui din anii '60-'70 pe care le mentine in functiune) care isi neglijeaza masinile pana cand incep sa scuipe cenusa pe esapament cu care fac peste 20,000 km pe an prin orase
- sevice-urile unde se fac anulari de EGR / DPF si asa mai departe

Sa nu uitam totusi.... impozitul auto nu are nimic de a face cu poluarea.

Edited by Quoriah, 07 September 2017 - 09:21.


#78
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
double post...

Edited by Quoriah, 07 September 2017 - 09:20.


#79
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 Quoriah, on 07 septembrie 2017 - 08:57, said:

....
.....
....

Sa nu uitam totusi.... impozitul auto nu are nimic de a face cu poluarea.
Inca nu . Dar nu e departe clipa cand poluarea se va reflecta in impozite tinand cont ca s-a scos taxa respectiva la inmatriculare ( se pare ca asta e tendinta peste tot ) .

#80
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016

 Baxon, on 07 septembrie 2017 - 10:07, said:


Inca nu . Dar nu e departe clipa cand poluarea se va reflecta in impozite tinand cont ca s-a scos taxa respectiva la inmatriculare ( se pare ca asta e tendinta peste tot ) .

Poate ca da, poate ca nu.

Ca sa facă asta e nevoie sa umble la nivelul de taxe din carburanti. Din cate tin minte, carburanții includ deja ceva taxe care au legătura cu poluarea.

Daca nu fac asta, iar ajungem la situatii ca timbrul de mediu declarat ilegal, aici din cauza unei duble taxari pt acelasi lucru.

Problema mea nu e cu taxele cat e vorba de nivelul lor aberant si modul in care sunt folosite. Ca si cu supraacciza de 7 centi care a ajuns la pensii in loc de proiecte de infrastructura.

#81
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 Quoriah, on 07 septembrie 2017 - 11:52, said:



Ca sa facă asta e nevoie sa umble la nivelul de taxe din carburanti. Din cate tin minte, carburanții includ deja ceva taxe care au legătura cu poluarea.


Pe langa asta e bagata si o taxa de drumuri in pretul carburantilor si cu toate acestea avem o vinieta de platit ... pretul carburantului nu va scadea indiferent de faptul ca in impozit se va reflecta norma de poluare sau nu ( in viitor ) .

#82
M-I-N

M-I-N

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,123
  • Înscris: 02.06.2016

 samebo, on 05 septembrie 2017 - 21:27, said:

Oameni buni, e impozit, deci o taxa ce se vrea a fi pe valoare, nu pe kilometri parcursi sau alte prostii de genul asta pe care si-o imagineaza unii... chestiile astea cu ce sunt taxele si impozitele se invata la liceu... sau cel putin asa era pe vremea mea, acum probabil nu se mai invata nimic inafara de "tabla inmultirii" Posted Image
Nu stiu cine naiba va tot minte ca impozitul auto e o taxa pe kilometri parcursi sau o taxa pentru drumuri si alte prostii asemanatoare. Posted Image

Ia raspunde-mi la intrebarea asta. Cat as plati eu impozit pe o Tesla model S, masina sport si de lux de 150.000 de euro, care are ~600 hp, prinde suta in 3 secunde, merge singura..etc acum in momentul asta.???? As plati 0 lei? Posted Image
Uite vezi cum printr-un post te-am dat peste cap si ti-am anulat tot ce a gandit creierasul tau cand a scris postul citat de mine?

 Baxon, on 06 septembrie 2017 - 09:43, said:

N-are nici o treaba cu ce ai "turnat " mai sus . Poluarea la  motoare mari fata de cele cu motor mai mic . astfel se impoziteaza foarte corect dpmdv . Vrei sa poluezi in nesimtire , plateste in nesimtire pt ca ce poti face cu o masina de 4.0 Lt , poti la fel de bine si cu una de 1.0 Lt . Cu alte cuvinte se elimina " specimenele " care inca traiesc in trecut cand un motor de 4,0 Lt abia avea 150 CP ... vremurile au evoluat iar aceia care au impresia ca sunt nedreptatiti is doar niste neadaptati .
P.S. Mi-as dori sa bage impozit " ucigator " inca de la 1,8 Lt  ...

Avioanele de linie care polueaza cat 10000 de masini la o cursa.. au norme de poluare? Le baga cineva impozit pe poluare? Raspunsul poti sa-l afli singur.

Edited by M-I-N, 07 September 2017 - 12:12.


#83
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012
Am aflat din presa ca a fost o conferinta pe aceasta tema saptamana trecuta. Au fost invitati si reprezentanti ai guverului si ai ministerului de mediu. Propunerile au fost in favoarea renuntarii la taxarea pe cilindree si pentru adoptarea modelului european de taxare in functie de CO2 si norma de poluare. De bun simt mai ales ca s-a umplut de harburi de cand cu scoaterea timbrului de mediu. Cu siguranta vor adopta ceva nou, sa vedem ce.

#84
M-I-N

M-I-N

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,123
  • Înscris: 02.06.2016
In mod clar vor adopta taxe mai scumpe sau de cel putin doua ori mai scumpe pentru toata lumea. Au nevoie de bani. Pesedeii au saracit tara. Trebuie sa scoata cat mai multi bani de pe urma fraierilor. Asta cu Co doiu, cu poluarea e vrajala. Daca i-ar fi interesat atat de mult mediul nu ar fi lasat sa se rada padurile Romaniei.

Edited by M-I-N, 04 October 2017 - 14:02.


#85
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Daca taxele vor fi dependente de CO2, din cate stiu eu, motoarele diesel stau mult mai bine la aceeasi putere fata de cele pe benzina.
Diesel polueaza mai mult la NOx-e dar la CO2 are valori mai mici.
Asa este?

Edited by Kroghy, 04 October 2017 - 14:19.


#86
M-I-N

M-I-N

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,123
  • Înscris: 02.06.2016
Dieseul polueaza cel mai mult .... Diesel, Kerosen => Cancer curat !!

Edited by M-I-N, 04 October 2017 - 20:46.


#87
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Si totusi mai uit la motoare noi pe benzina de 1.4 si 100 de cai care au 140-150 CO2. Masi noi noi, euro 6.
Masina mea cu motor mai mare, diesel, mai puternic de 149 de cai, veche cu euro 5 are tot atat CO2 are.
Daca se ia in condiderare CO2 atunci motoarele diesel castiga detasat la valoarea impozitului raportat la putere.

Edited by Kroghy, 04 October 2017 - 20:52.


#88
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,282
  • Înscris: 16.08.2016
Au spus si de emisiile de particule. Majoritatea masinilor iatriculate recent sunt diesel, deci o sursa buna de bani. O alta varianta e sa astepte sa creasca numarul masinilor diesel mai mult si dupa sa bage taxare separata.
Nu te pune cu prostul (psd) ca are mintea odihnita 😀


#89
ct10dre

ct10dre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,038
  • Înscris: 03.05.2006

 MicroEdge, on 05 octombrie 2017 - 06:51, said:

Au spus si de emisiile de particule. Majoritatea masinilor iatriculate recent sunt diesel, deci o sursa buna de bani. O alta varianta e sa astepte sa creasca numarul masinilor diesel mai mult si dupa sa bage taxare separata.
Nu te pune cu prostul (psd) ca are mintea odihnita 😀

Nu au ce sa mai aștepte. 90% din parcul auto sunt mașini diesel, 1.9 sau 2 litri tdi, din cele cu soft șmecherit și  fara dpf ca e scump, au de impozita din plin :)

#90
M-I-N

M-I-N

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,123
  • Înscris: 02.06.2016
Eu gandesc in felul urmator. Mi-am luat o masina si am calculat cat am dat pe ea si cat am consumat benzina, service, impozite, asigurari etc. Pai in zece am consumat dublu-poate triplu decat valoarea ei. Din banii astia statul si-a tras aproape jumatate fiindca jumatate din pretul benzinei sunt taxe. Din calculul meu rezulta ca in zece ani, uneori si in cinci ani daca faci cate 15000-25000 de km pe an iti ia statul bani inca o masina din taxe.
Am calculat pe o masina de sub 10.000 sh Posted Image

Deci masinile sunt niste vaci bune de muls bani. Cu cat masini mai multe sunt, cu cat drumuri mai bune sunt si cu cat soferii merg mai mult si fac km mai multi / an.. rezulta munti de bani care vin pe termen lung la buget doar din consumul de benzina. Sa nu mai zic de flotele de tiruri, autobuze etc.. marfa ori transport de persoane intern si international..

Astia sunt chiar imbecili daca maresc impozite sau pun taxe aiurea de mari pe poluare ori baga n taxe in benzina ca o sa colecteze mai putini bani.

Edited by M-I-N, 07 October 2017 - 19:10.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate