Mod de conectare intrerupator smart de perete - BroadLink.
#55
Posted 26 July 2017 - 15:33
dexterash, on 26 iulie 2017 - 15:16, said:
Si inca un raspuns, mai "documentat": https://electronics....wer-source?rq=1 Când becul este stins știu cum se alimentează montajul din link-ul tău. Dar după ce am aprins becul de unde mai iau tensiune ca receptorul să primească și să execute comanda „Stinge becul”? Fii bun și tradu-mi! florin71_skoda, on 26 iulie 2017 - 15:23, said:
Tot nu ai spus: Unde anume se leaga firul suplimentar ? Da, sunt mult în urma noii tehnologii, tehnica mă omoară... Trebuie mai multă carte...Voi reveni dacă voi mai învăța ceva în plus. Edited by Rubin1977, 26 July 2017 - 15:45. |
#56
Posted 26 July 2017 - 15:44
Rubin1977, on 26 iulie 2017 - 15:33, said:
Când becul este stinse știu cum se alimentează montajul din link-ul tău. Dar după ce am aprins becul de unde mai iau tensiune ca receptorul să primească și să execute comanda „Stinge becul”? Rubin1977, on 26 iulie 2017 - 15:33, said:
Demontez întrerupătorul, îi ridic schema și voi ști exact unde să-i conectez 230V, F și N. Nu am inteles daca merge cu tuburi de neon. Si bineinteles ca ii trebuie si telecomanda. Edited by menaloty, 26 July 2017 - 15:49. |
#57
Posted 26 July 2017 - 17:03
shadow_x3x, on 26 iulie 2017 - 15:12, said:
Eu tot nu pricep ce "electrician" a schimbat tabloul vechi cu unul nou si a lasat nulul in intrerupator si faza pe becuri... Sunt mai multi berbeci (Dorei) care au executat astfel instalatiile in blocurile lu Ceasca, vezi de treaba... Daca ai sti cate sunt cablate asa, te-ai impusca. De asta i-am recomandat sa testeze cu creionul de tensiune sa vada daca are vreo faza in intrerupator (cu sigurantele puse binenteles). Daca nu le are, asta-i viata, intrerupatorul va da null la doua linii spre lustra... problema e ca, un astfel de intrerupator wi-fi are nevoie de o sursa separata de curent el insusi (baterie sau 220v), nu functioneaza de la Duhul Sfant. florin71_skoda, on 26 iulie 2017 - 14:31, said:
Nu, nu stiu. Link-ul postat de tine este catre un cu totul alt model de intrerupator. Asa ca ..... despre ce vorbim ? Poza cu intrerupatorul despre care vorbesti tu: Untitled 1.png Se vede clar ca are borne notate N, L, L1, L2. Deci este clar ca-i trebuie si nul legat la borna N Se vede clar ca NU are borna N. Are doar bornele L, L1, L2, L3. Asa ca unde legam nulul ? Eu in ambele poze puse de tine, precum si in manualul intrerupatorului vad o a 5-a borna - in stanga in pozele tale si in linie cu cele 4 in schema din manual... Ideea e ca, daca n-are baterie, trebuie alimentat el insusi de la retea, altfel nu va primi niciun fel de comenzi WIFI (logic). Am vazut astfel de dracii montate pe prize, dar acolo ai faza L si null N, deci se alimenteaza si dracia din priza... dar la intrerupator nu e asa... ai nevoie ori de faza, ori de null, separat, din doza. bonding, on 26 iulie 2017 - 14:58, said:
Pai asta inseamna ca nu mai trebuie sa fac nici o modificare. Daca el se alimenteaza intre L si L1 pot sa conectez asa: L1 - faza L2 - faza In niciun caz... shadow_x3x, on 26 iulie 2017 - 15:30, said:
Daca avea faza prin intrerupator era simplu: L - era conductorul de faza Niciodata. Never-ever.... Coductorul de nul, la iluminat e tras direct in tavan, nu-l ai in intrerupator. @bonding, tata, cand revii, fluiera... si spune-ne, tu cand bagi creionul de tensiune in intrerupatorul ala vechi ce obtii pe cele 3 filre. Ai minim o faza, sau toate sunt moarte? Ca daca toate sunt moarte inseamna ca ai intrerupatorul montat pe nul, de un Dorel.. caz in care poti sa te dai peste cap de 15 ori ca acel intrerupator nu va primi nicio comanda wi-fi sa inchida vreun circuit. Edited by rosix, 26 July 2017 - 17:08. |
#58
Posted 26 July 2017 - 17:10
Vad ca discutia a plecat putin in mai multe directii.
Ca sa sumarizez inteleg ca am 2 optiuni. 1. Trebuie sa fac o schimbare in panoul electric astfel incat dupa aceasta pe cele 3 cabluri din intrerupator am 1 faza si 2 null-uri 2. L - una din faze L1 - null L2 - cealata faza. Doar ca in cazul acesta nu inteleg exact cum se inchide al doilea circuit cu 2 faze. Rog sa ma corectati daca mai insel in cazul celei de-a 2 optiune. rosix, on 26 iulie 2017 - 17:03, said: @bonding, tata, cand revii, fluiera... si spune-ne, tu cand bagi creionul de tensiune in intrerupatorul ala vechi ce obtii pe cele 3 filre. Ai minim o faza, sau toate sunt moarte? Ca daca toate sunt moarte inseamna ca ai intrerupatorul montat pe nul, de un Dorel.. caz in care poti sa te dai peste cap de 15 ori ca acel intrerupator nu va primi nicio comanda wi-fi sa inchida vreun circuit. Edited by bonding, 26 July 2017 - 17:07. |
#59
Posted 26 July 2017 - 17:21
bonding, on 26 iulie 2017 - 17:10, said:
am mai spus putin mai sus... cand pun lampa electrica pe cele 3 fire... pe 2 dintre ele se aprinde si pe unul nu . Bun, acu scoate becurile din lustra si zi daca se mai aprinde pe vreunul din cele doua. Fa un semn cu un marker pe ala pe care nu se aprindea nimic, ca va trebui sa-l legi la L in noul intrerupator. Edited by rosix, 26 July 2017 - 17:23. |
#60
Posted 26 July 2017 - 17:48
rosix, on 26 iulie 2017 - 17:03, said:
problema e ca, un astfel de intrerupator wi-fi are nevoie de o sursa separata de curent el insusi (baterie sau 220v), nu functioneaza de la Duhul Sfant. Exista tot felul de intrerupatoare sau dimmere care au electronica mai multa decat un triac+diac+potentiometru+condensator si se conecteaza "pe 2 fire", adica serie cu consumatorul. Alimentarea montajului electronic se realizeaza deobicei printr-o sursa cu reactanta capacitiva legata in paralel cu bornele intrerupatorului, deci in paralel cu elementu de comanda (deobicei triac). Cand becul ii stins, nu-i nimic spectaculos, avem pe bornele intrerupatorului tensiunea retelei - caderea de tensiune pe bec la curentul consumat de intrerupator, ceva peste 200Vac sigur. Cand becul trebuie aprins, trebuie sa-i asiguram totusi si alimentarea electronicii si singura posibilitate de a realiza asta ii prin limitarea ungiului de deschidere a triacului. De exemplu pentru un dimmer cu SLB0587 si conectat pe "2 fire" (serie cu consumatorul) unghiul de deschidere al triacului ii limitat la 152o. Sursa de alimentare realizata cu R1, C2, D1, D2 primeste alimentare dupa trecerea prin zero a tensiunii/curentului minim echivalentul a 28o (care corespunde luminozitatii maxime a becului) dupa care triacul ii comandat. Circuitul asta consuma un curent infim in comparatie cu un modul Wi-Fi. SLB.png 77.52K 24 downloads Din ce am vazut in poze dimmerul initiatorului (idem, legat pe "2 fire") pare sa aiba sursa in comutatie, da principiul pe care se alimenteaza ii identic: elementul de comanda a unui bec ii comandat in asa fel incat pe fiecare semiperioada sa nu conduca un interval de timp si tensiunea prezenta la borne sa poata fi preluata, redresata si inmagazinata in condensatorul sursei in comutatie. Curentul necesar pentru un modul Wi-Fi (vreo 100-200mA) ar fi cam mare pentru o sursa cu reactanta capacitiva. Edited by gabyxm, 26 July 2017 - 18:05. |
#61
Posted 26 July 2017 - 17:56
rosix, on 26 iulie 2017 - 17:21, said:
Bun, acu scoate becurile din lustra si zi daca se mai aprinde pe vreunul din cele doua. Fa un semn cu un marker pe ala pe care nu se aprindea nimic, ca va trebui sa-l legi la L in noul intrerupator. Cu becurile puse am - 2 cabluri la care se aprinde lampa - 1 cablu la care nu se aprinde Cu becurile scoase - 3 cabluri la care nu se aprinde lampa. Mentionez ca acum am intrerupatorul pus pe 1 faza si 1 null si functioneaza corect. |
#62
Posted 26 July 2017 - 18:15
Am deschis si panoul de sigurante.
A 5 -a siguranta de la stanga la dreapta este cea corespondenta camerei in care incerc sa montez intrerupatorul. Attached Files |
#63
Posted 26 July 2017 - 18:23
bonding, on 26 iulie 2017 - 18:15, said:
Am deschis si panoul de sigurante. A 5 -a siguranta de la stanga la dreapta este cea corespondenta camerei in care incerc sa montez intrerupatorul. bonding, on 26 iulie 2017 - 17:56, said:
Mentionez ca acum am intrerupatorul pus pe 1 faza si 1 null si functioneaza corect. Edited by gabyxm, 26 July 2017 - 18:40. |
#64
Posted 26 July 2017 - 18:27
Pfff... ce tablou. Pai in mod normal pe circuitul de prize se foloseste cablu de 2.5 protejat de IAB de 16A, iar pe iluminat cablu de 1.5 protejat de IAB 10A. Tu ai intrerupatoare automate de 20A si 25A...Ar trebui sa ai grija si aici pt ca daca nu ai un cablu mai gros si de calitate e posibil sa ia foc inainte sa sara siguranta.
Lasand partea asta la o parte din ce ai zis tu se confirma ca ai faza in bec. Ar trebui schimbat in tablou faza cu nulul. Dar daca vrei sa faci tu operatiunea asta sa ai grija ce faci si verifica daca acel intrerupator de 32A opreste tot curentul din celelalte cabluri. Edited by shadow_x3x, 26 July 2017 - 18:28. |
|
#65
Posted 26 July 2017 - 19:22
bonding, on 26 iulie 2017 - 17:56, said:
Cu becurile scoase - 3 cabluri la care nu se aprinde lampa. Mentionez ca acum am intrerupatorul pus pe 1 faza si 1 null si functioneaza corect. Da.. Ghinion. Ai intrerupatorul montat pe null. In situatia asta, monteaza de proba cablul pe care nu ai niciodata nicio faza pe L iar cele doua cabluri pe care ai doua faze cu becurile puse pe L1 si L3. Apoi pune becurile, cupleaza sigurantele si incearca sa vezi daca se intampla ceva, respectiv daca poti sau nu sa aprinzi becurile (Binenteles, decuplezi sigurantele si verifica inca o data cu creionul inainte sa scoti firele alea). Intrucat nu imi este clar cum puii mei se alimenteaza electronica intr-un astfel de intrerupator fara nul eu as face o proba pe masa din bucatarie: E nevoie de un stecher cu doua fire desizolate si de un fasung cu bec tot cu doua fire desizolate si intrerupatorul plasat la mijloc, care va intrerupe practic doar faza L. Apoi, se noteaza pe ce fir vine faza de la priza si pozitia stecherului, care trebuie sa ramana neschimbata. Faza de la priza va fi L si va intra in intrerupator la L. Nulul de la priza se leaga direct la unul din captele becului si se izoleaza. Celalalt capat de la bec se leaga la L1 sau L3. In felul asta respectam ce scrie in manual, intrerupator pe faza si nulul legat pe direct. Se incearca pe intrerupator daca deschide si inchide circuitul (cel mai probabil nu)... Daca nu deschide, sigur are nevoie de legat nulul pe undeva. Cumva in stanga, un pic mai jos mai are vreo gaura de cablu in care ar putea intra nulul? Edited by rosix, 26 July 2017 - 19:23. |
#66
Posted 26 July 2017 - 20:13
Dupa 1h de stat cu vecinul electician, desfacut doza intrerupatorului, scos becuri, desfacut lampa si panoul electic am ajuns la concluzia ca exista totusi o problema la instalatia veche insa nu stie exact unde, cel mai probabil in doza din tavan, dar pe asta nu am mai deschis-o.
Cu toatea acestea fara sa mai trag un cablu tip lita, fara sa rup casa in doua si fara alte mesterisme am montat noul intrerupator asa:
O sa-l testez 1-2 saptamani sa vad cum se comporta dupa care o sa-mi cumpar cel ma probabil incate 2-3 bucati. Multumesc tuturor implicati in aceasta discutie (inclusiv carcotasilor si haterilor ) O seara buna ! Edited by bonding, 26 July 2017 - 20:14. |
#67
Posted 26 July 2017 - 20:20
bonding, on 26 iulie 2017 - 20:13, said:
Dupa 1h de stat cu vecinul electician, desfacut doza intrerupatorului, scos becuri, desfacut lampa si panoul electic am ajuns la concluzia ca exista totusi o problema la instalatia veche insa nu stie exact unde, cel mai probabil in doza din tavan, dar pe asta nu am mai deschis-o. Cu toatea acestea fara sa mai trag un cablu tip lita, fara sa rup casa in doua si fara alte mesterisme am montat noul intrerupator asa:
L e de fapt nulul, montat de un Dorel, pe intrerupator, contrar normativului (deci fire legate aiurea in doza)... Binenteles ca se pot lega, din nou, corect, in doza de perete, astfel incat intrerupatorul sa fie pe faza, dar e cu deranj. Cat timp intrerupatorul functioneaza chiar legat pe nul, cred le poti lasa asa. Cu grija mare, daca umbli vreodata la lustra sa tii minte ca ai mereu o faza activa acolo, care nu trece prin intrerupator si care te poate gadila rau, daca uiti de ea si nu decuplezi sigurantele. Edited by rosix, 26 July 2017 - 20:24. |
#68
Posted 26 July 2017 - 20:22
bonding, on 26 iulie 2017 - 20:13, said:
Stii de ce nu ti-a dat nimeni solutia asta? Le-a fost teama sa nu distrugi jucaria din cauza lor. Si eu as fi facut cum ai facut tu, fara sa mai intreb pe cineva. Daca tot ai rezolvat, zi-ne si noua daca ai cumparat si telecomanda. Edited by menaloty, 26 July 2017 - 20:24. |
#69
Posted 26 July 2017 - 20:52
menaloty, on 26 iulie 2017 - 20:22, said:
Pur si simplu ai inversat nulul cu faza. Tot 220 bagi. da, era simplu, dar daca nu stii cum este construit, nu ai decat sa risti, cum ai facut tu si sa-ti iasa. Bine ca ai rezolvat. Stii de ce nu ti-a dat nimeni solutia asta? Le-a fost teama sa nu distrugi jucaria din cauza lor. Si eu as fi facut cum ai facut tu, fara sa mai intreb pe cineva. Daca tot ai rezolvat, zi-ne si noua daca ai cumparat si telecomanda. Da, adevarul e ca astetam sa primesc un raspuns simplu si evident pe care eu nu-l cunosteam... nu credeam ca e atat de complexa toata treaba si ca thread-ul ajunge sa aiba 4 pagini. Nu stiu exact la ce te referi cand spui si telecomanda, insa sistemul pe care l-am achizitionat consta intr-un receiver central Broadlink RM PRO si acest intrerupator. Telecomanda in cazul meu este telefonul mobil sau o tableta. Receiverul central este conectat prin wireless la routerul meu si primeste acces in internet. Printr-o aplicatia pe iOS si Android pot accesa acest controler central care trimite comanda atat catre intrerupator cat si catre alte dispozitive cu intrarosu. Eu am configurat TV-ul din sufragerie, aerul conditionat si soundbarul. Pentru disozitivele controlate prin infrarosu este necesara o raza directa intre RM pro si acestea, pentru celalatel ( intrerupatorul cu pricina, prize, senzori temp, etc) nu este nevoie de raza directa acestea comunicand prin 433mhz. Avand acces in internet eu de exemplu astazi cand am plecat de la birou am pornit aerul, iar cand am ajuns acasa casa era rece deja. Ce este tare este ca poti sa faci anumite regurile pe care controllerul le retine. ex: - if hour == 23:30 then stinge luminile - if senzor proximitate is triggered then aprinde luminile si porneste aerul conditionat - if temperatura in casa >25 grade porneste aerul pe rece - if temperatura in casa <20 porneste aeroterma - if hour == 19:00 turn on TV pe canalul 4 (ProTV-stiri) |
|
#70
Posted 26 July 2017 - 20:58
Da, e bun RM-PRO... eu vreau sa iau sa comand niste storuri sa coboare strict la anumite ore, cand vine soarele puternic in ferestre (ferestrele sunt in sud). Numai ca un stor este intr-o camera si celalalt in cealalta camera, le poate vedea RM-PRO pe amandoua in 433 Mhz? N-as da banii degeaba.
Edited by rosix, 26 July 2017 - 20:59. |
#71
Posted 26 July 2017 - 21:05
rosix, on 26 iulie 2017 - 20:58, said:
Da, e bun RM-PRO... eu vreau sa iau sa comand niste storuri sa coboare strict la anumite ore, cand vine soarele puternic in ferestre (ferestrele sunt in sud). Numai ca un stor este intr-o camera si celalalt in cealalta camera, le poate vedea RM-PRO pe amandoua in 433 Mhz? N-as da banii degeaba. Daca ai jaluzele actionate pe infrarosu (cu telecomanda cu bec in fata) atunci ai nevoie de raza directa si poti apela la varianta mai ieftina a RM-pro-ul care face doar chestiunea acesta cu infrarosu si care se gaseste le emag cu vreo 140 ron sau cu 14 dolari pe ebaylivrare in 3-4 saptamani. Eu unul acum ca am vazut cu functioneaza o sa-mi iau celalalalte chestii (alte intrerupatoare, prize, senzori) de pe ebay... dar cum am zis si mai sus... sa testez ce am cateva saptamani. |
#72
Posted 26 July 2017 - 21:52
bonding, on 26 iulie 2017 - 20:13, said:
No bun, ma bucur ca ai ajuns dupa 10 ore si 4 pagini la vorba mea. gabyxm, on 26 iulie 2017 - 11:23, said:
Nu trebuie sa schimbi nici o legatura in doze sau tablou. Tu ai un circuit serie format din intrerupator (L-L1-3) si becuri, deci indiferent care ii nulul sau faza el tot o sa functioneze. Intrerupatorul tau nu are alimentare directa (L si N) ci are un circuit intern care preia serie cu consumatorul (sau pe peroadele de pauza din fiecare alternanta in care becul nu-i alimentat) curentul necesar pentru functionarea electronicii din el. Nu stie nici unde ai legat faza sau nul. Leaga firul comun de pe instalatie la borna L si firele care merg catre becuri la L1...L3. Acuma mai trebuie sa ne mai lamurim si cu partea cu pericolul de electrocutare ca ii cum am zis io si tot ii in regula. Pe scurt, din nou, cu "intrerupatorul" asta legat cu faza pe L si iesirea catre bec pe L1, daca scoti becul si pui mana pe firul care vine pe L1 si inchizi circuitul prin tine fata de pamant sau fata de nulul retelei, o sa te electrocutezi. Mai important, indiferent ce Dorel a facut initial o instalatie, numa alt Dorel incepe sa lucreze la dulie fara sa coboare sigurantele si bazandu-se ca intrerupatorul(clasic) lui ii pe pozitia "oprit". Pe o instalatie facuta la intamplare, faza si nulul is totdeauna unde le masori, nu unde ar fi obligatoriu prin normative. Edited by gabyxm, 26 July 2017 - 21:54. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users