Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Nivel de trai

Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...

Pe unde pot sa gasesc statistici ...
 Este reconditionat acest laptop?

Prelungire fire electrice

Amintiri despre satelit si retran...

Care este cel mai bun mod de a pr...
 Recomandare centrala termica apar...

samsung Xcover 5 Nu mai vrea

Telefon de budget pentru filme 10...

Recomandare serviciu / firma recu...
 La mulți ani @Piniuli!

Pret inghetata corso kaufland?

La multi ani @Constantin si Elena...

La mulți ani @Ion_Bumbu!
 

Mod de conectare intrerupator smart de perete - BroadLink.

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
72 răspunsuri în acest subiect

#55
Rubin1977

Rubin1977

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.152
  • Înscris: 15.07.2017

 dexterash, on 26 iulie 2017 - 15:16, said:

Si inca un raspuns, mai "documentat": https://electronics....wer-source?rq=1
Nu știu engleză, nu am înțeles nimic.

Când becul este stins știu cum se alimentează montajul din link-ul tău.
Dar după ce am aprins becul de unde mai iau tensiune ca receptorul să primească și să execute comanda „Stinge becul”?
Fii bun și tradu-mi!

 florin71_skoda, on 26 iulie 2017 - 15:23, said:

Tot nu ai spus: Unde anume se leaga firul suplimentar ?
Demontez întrerupătorul, îi ridic schema și voi ști exact unde să-i conectez 230V, F și N.

Da, sunt mult în urma noii tehnologii, tehnica mă omoară...
Trebuie mai multă carte...Voi reveni dacă voi mai învăța ceva în plus.

Editat de Rubin1977, 26 iulie 2017 - 15:45.


#56
menaloty

menaloty

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.839
  • Înscris: 15.11.2016

 Rubin1977, on 26 iulie 2017 - 15:33, said:

Când becul este stinse știu cum se alimentează montajul din link-ul tău.
Dar după ce am aprins becul de unde mai iau tensiune ca receptorul să primească și să execute comanda „Stinge becul”?
Probabil are un shunt inseriat pe fir( pe L1 si L3) de pe care culege semnal.

 Rubin1977, on 26 iulie 2017 - 15:33, said:

Demontez întrerupătorul, îi ridic schema și voi ști exact unde să-i conectez 230V, F și N.
Faza vine prin L, iar nulul il ia din L1 sau L3.
Nu am inteles daca merge cu tuburi de neon.

Si bineinteles ca ii trebuie si telecomanda.

Editat de menaloty, 26 iulie 2017 - 15:49.


#57
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 18.873
  • Înscris: 01.02.2008

 shadow_x3x, on 26 iulie 2017 - 15:12, said:

Eu tot nu pricep ce "electrician" a schimbat tabloul vechi cu unul nou si a lasat nulul in intrerupator si faza pe becuri...

Sunt mai multi berbeci (Dorei) care au executat astfel instalatiile in blocurile lu Ceasca, vezi de treaba...  Daca ai sti cate sunt cablate asa, te-ai impusca. De asta i-am recomandat sa testeze cu creionul de tensiune sa vada daca are vreo faza in intrerupator (cu sigurantele puse binenteles).  Daca nu le are, asta-i viata, intrerupatorul va da null la doua linii spre lustra...

problema e ca, un astfel de intrerupator wi-fi are nevoie de o sursa separata de curent el insusi (baterie sau 220v), nu functioneaza de la Duhul Sfant.

 florin71_skoda, on 26 iulie 2017 - 14:31, said:

Nu, nu stiu.
Link-ul postat de tine este catre un cu totul alt model de intrerupator. Asa ca ..... despre ce vorbim ?

Poza cu intrerupatorul despre care vorbesti tu:
Untitled 1.png
Se vede clar ca are borne notate N, L, L1, L2. Deci este clar ca-i trebuie si nul legat la borna N
Se vede clar ca NU are borna N. Are doar bornele L, L1, L2, L3. Asa ca unde legam nulul ?

Eu in ambele poze puse de tine, precum si in manualul intrerupatorului vad o a 5-a borna - in stanga in pozele tale si in linie cu cele 4 in schema din manual...  
Ideea e ca, daca n-are baterie, trebuie alimentat el insusi de la retea, altfel nu va primi niciun fel de comenzi WIFI (logic).
Am vazut astfel de dracii montate pe prize, dar acolo ai faza L si null N, deci se alimenteaza si dracia din priza... dar la intrerupator nu e asa... ai nevoie ori de faza, ori de null, separat, din doza.

 bonding, on 26 iulie 2017 - 14:58, said:

Pai asta inseamna ca nu mai trebuie sa fac nici o modificare.
Daca el se alimenteaza intre L si L1 pot sa conectez asa:
L - null
L1 - faza
L2 - faza

In niciun caz...

 shadow_x3x, on 26 iulie 2017 - 15:30, said:

Daca avea faza prin intrerupator era simplu:
L - era conductorul de faza
L1 - conductorul de nul catre primul bec
L2 sau L3 - conductorul de nul catre al doilea bec


Niciodata. Never-ever.... Coductorul de nul, la iluminat e tras direct in tavan, nu-l ai in intrerupator.

@bonding, tata, cand revii, fluiera...  si spune-ne, tu cand bagi creionul de tensiune in intrerupatorul ala vechi ce obtii pe cele 3 filre. Ai minim o faza, sau toate sunt moarte? Ca daca toate sunt moarte inseamna ca ai intrerupatorul montat pe nul, de un Dorel.. caz in care poti sa te dai peste cap de 15 ori ca acel intrerupator nu va primi nicio comanda wi-fi sa inchida vreun circuit.

Editat de rosix, 26 iulie 2017 - 17:08.


#58
bonding

bonding

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 122
  • Înscris: 06.01.2010
Vad ca discutia a plecat putin in mai multe directii.
Ca sa sumarizez inteleg ca am 2 optiuni.

1. Trebuie sa fac o schimbare in panoul electric astfel incat dupa aceasta pe cele 3 cabluri din intrerupator am 1 faza si 2 null-uri
2.
L - una din faze
L1 - null
L2 - cealata faza.
Doar ca in cazul acesta nu inteleg exact cum se inchide al doilea circuit cu 2 faze.

Rog sa ma corectati daca mai insel in cazul celei de-a 2 optiune.

 rosix, on 26 iulie 2017 - 17:03, said:


@bonding, tata, cand revii, fluiera...  si spune-ne, tu cand bagi creionul de tensiune in intrerupatorul ala vechi ce obtii pe cele 3 filre. Ai minim o faza, sau toate sunt moarte? Ca daca toate sunt moarte inseamna ca ai intrerupatorul montat pe nul, de un Dorel.. caz in care poti sa te dai peste cap de 15 ori ca acel intrerupator nu va primi nicio comanda wi-fi sa inchida vreun circuit.
am mai spus putin mai sus... cand pun lampa electrica pe cele 3 fire... pe 2 dintre ele se aprinde si pe unul nu .

Editat de bonding, 26 iulie 2017 - 17:07.


#59
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 18.873
  • Înscris: 01.02.2008

 bonding, on 26 iulie 2017 - 17:10, said:

am mai spus putin mai sus... cand pun lampa electrica pe cele 3 fire... pe 2 dintre ele se aprinde si pe unul nu .

Bun, acu scoate becurile din lustra si zi daca se mai aprinde pe vreunul din cele doua.  Fa un semn cu un marker pe ala pe care nu se aprindea nimic, ca va trebui sa-l legi la L in noul intrerupator.

Editat de rosix, 26 iulie 2017 - 17:23.


#60
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.214
  • Înscris: 08.06.2004

 rosix, on 26 iulie 2017 - 17:03, said:

problema e ca, un astfel de intrerupator wi-fi are nevoie de o sursa separata de curent el insusi (baterie sau 220v), nu functioneaza de la Duhul Sfant.

Exista tot felul de intrerupatoare sau dimmere care au electronica mai multa decat un triac+diac+potentiometru+condensator si se conecteaza "pe 2 fire", adica serie cu consumatorul. Alimentarea montajului electronic se realizeaza deobicei printr-o sursa cu reactanta capacitiva legata in paralel cu bornele intrerupatorului, deci in paralel cu elementu de comanda (deobicei triac).
Cand becul ii stins, nu-i nimic spectaculos, avem pe bornele intrerupatorului tensiunea retelei - caderea de tensiune pe bec la curentul consumat de intrerupator, ceva peste 200Vac sigur.
Cand becul trebuie aprins, trebuie sa-i asiguram totusi si alimentarea electronicii si singura posibilitate de a realiza asta ii prin limitarea ungiului de deschidere a triacului.
De exemplu pentru un dimmer cu SLB0587 si conectat pe "2 fire" (serie cu consumatorul) unghiul de deschidere al triacului ii limitat la 152o.  Sursa de alimentare realizata cu R1, C2, D1, D2 primeste alimentare dupa trecerea prin zero a tensiunii/curentului  minim echivalentul a 28o (care corespunde luminozitatii maxime a becului) dupa care triacul ii comandat. Circuitul asta consuma un curent infim in comparatie cu un modul Wi-Fi.
Fișier atașat  SLB.png   77,52K   24 download-uri

Din ce am vazut in poze dimmerul initiatorului (idem, legat pe "2 fire")  pare sa aiba sursa in comutatie, da principiul pe care se alimenteaza ii identic: elementul de comanda a unui bec ii comandat in asa fel incat pe fiecare semiperioada sa nu conduca un interval de timp si tensiunea prezenta la borne sa poata fi preluata, redresata si inmagazinata in condensatorul sursei in comutatie. Curentul necesar pentru un modul Wi-Fi (vreo 100-200mA) ar fi cam mare pentru o sursa cu reactanta capacitiva.

Editat de gabyxm, 26 iulie 2017 - 18:05.


#61
bonding

bonding

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 122
  • Înscris: 06.01.2010

 rosix, on 26 iulie 2017 - 17:21, said:

Bun, acu scoate becurile din lustra si zi daca se mai aprinde pe vreunul din cele doua.  Fa un semn cu un marker pe ala pe care nu se aprindea nimic, ca va trebui sa-l legi la L in noul intrerupator.
Am refacut testul.

Cu becurile puse am
- 2 cabluri la care se aprinde lampa
- 1 cablu la care nu se aprinde

Cu becurile scoase
- 3 cabluri la care nu se aprinde lampa.

Mentionez ca acum am intrerupatorul pus pe 1 faza si 1 null si functioneaza corect.

#62
bonding

bonding

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 122
  • Înscris: 06.01.2010
Am deschis si panoul de sigurante.
A 5 -a siguranta de la stanga la dreapta este cea corespondenta camerei in care incerc sa montez intrerupatorul.

Fișiere atașate



#63
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.214
  • Înscris: 08.06.2004

 bonding, on 26 iulie 2017 - 18:15, said:

Am deschis si panoul de sigurante.
A 5 -a siguranta de la stanga la dreapta este cea corespondenta camerei in care incerc sa montez intrerupatorul.
Acolo ai o problema mai mare dacat o simpla inversare de nul si faza. Prize si lumina pe aceeasi siguranta de 20A. Oricum, daca inversezi firele de la iesirea din siguranta respectiva, daca tot ii sa fii consecvent trebuie sa iei fiecare circuit de lumina conectat la ea si sa verifici daca firul care trece prin intrerupator decupleaza faza. Daca celelalte circuite de lumina is legate in doze cum s-a nimerit, mai mult ca sigur ca o sa trebuiasca modificate legaturile in doze. Acuma fara gluma, daca ii sa se respecte normativele, instalatia ta ar trebui refacuta, cu sigurante separate pe prize si separate pe iluminat si dimensionate corect pentru circuitele alimentate.

 bonding, on 26 iulie 2017 - 17:56, said:

Mentionez ca acum am intrerupatorul pus pe 1 faza si 1 null si functioneaza corect.
Becurile trebuie sa fie conectate catre L1, L2, L3. Curenteaza carcasa intrerupatorului? Posted Image

Editat de gabyxm, 26 iulie 2017 - 18:40.


#64
shadow_x3x

shadow_x3x

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.199
  • Înscris: 09.02.2007
Pfff... ce tablou. Pai in mod normal pe circuitul de prize se foloseste cablu de 2.5 protejat de IAB de 16A, iar pe iluminat cablu de 1.5 protejat de IAB 10A. Tu ai intrerupatoare automate de 20A si 25A...Ar trebui sa ai grija si aici pt ca daca nu ai un cablu mai gros si de calitate e posibil sa ia foc inainte sa sara siguranta.

Lasand partea asta la o parte din ce ai zis tu se confirma ca ai faza in bec. Ar trebui schimbat in tablou faza cu nulul. Dar daca vrei sa faci tu operatiunea asta sa ai grija ce faci si verifica daca acel intrerupator de 32A opreste tot curentul din celelalte cabluri.

Editat de shadow_x3x, 26 iulie 2017 - 18:28.


#65
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 18.873
  • Înscris: 01.02.2008

 bonding, on 26 iulie 2017 - 17:56, said:

Cu becurile scoase
- 3 cabluri la care nu se aprinde lampa.
Mentionez ca acum am intrerupatorul pus pe 1 faza si 1 null si functioneaza corect.

Da.. Ghinion. Ai intrerupatorul montat pe null. In situatia asta, monteaza de proba cablul pe care nu ai niciodata nicio faza pe L iar cele doua cabluri pe care ai doua faze cu becurile puse pe L1 si L3. Apoi pune becurile, cupleaza sigurantele si incearca sa vezi daca se intampla ceva, respectiv daca poti sau nu sa aprinzi becurile (Binenteles, decuplezi sigurantele si verifica inca o data cu creionul inainte sa scoti firele alea).

Intrucat nu imi este clar cum puii mei se alimenteaza electronica intr-un astfel de intrerupator fara nul eu as face o proba pe masa din bucatarie:

E nevoie de un stecher cu doua fire desizolate si de un fasung cu bec tot cu doua fire desizolate si intrerupatorul plasat la mijloc, care va intrerupe practic doar faza L.  Apoi, se noteaza pe ce fir vine faza de la priza si pozitia stecherului, care trebuie sa ramana neschimbata. Faza de la priza va fi L si va intra in intrerupator la L.   Nulul de la priza se leaga direct la unul din captele becului si se izoleaza.  Celalalt capat de la bec se leaga la L1 sau L3.  In felul asta respectam ce scrie in manual, intrerupator pe faza si nulul legat pe direct. Se incearca pe intrerupator daca deschide si inchide circuitul (cel mai probabil nu)...  

Daca nu deschide, sigur are nevoie de legat nulul pe undeva. Cumva in stanga, un pic mai jos mai are vreo gaura de cablu in care ar putea intra nulul?

Editat de rosix, 26 iulie 2017 - 19:23.


#66
bonding

bonding

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 122
  • Înscris: 06.01.2010
Dupa 1h de stat cu vecinul electician, desfacut doza intrerupatorului, scos becuri, desfacut lampa si panoul electic am ajuns la concluzia ca exista totusi o problema la instalatia veche insa nu stie exact unde, cel mai probabil in doza din tavan, dar pe asta nu am mai deschis-o.
Cu toatea acestea fara sa mai trag un cablu tip lita, fara sa rup casa in doua si fara alte mesterisme am montat noul intrerupator asa:
  • L - cablu care defapt e faza, dar care nu se aprinde la lampa electrica
  • L1 - unul dintre cablurile pe care se aprindea lampa
  • L2 - celalt cablu pe care se aprindea lampa.
Intrerupatorul se alimenteaza si functioneaza perfect atat actionat manual cat si de pe telefon.  Practic solitia care a fost propusa printre primele threaduri si cea de care mi-a fost frica sa o aplic. Va las pe voi mai departe sa desfaceti misterul acestei instalatii electrice.
O sa-l testez 1-2 saptamani sa vad cum se comporta dupa care o sa-mi cumpar cel ma probabil incate 2-3 bucati.

Multumesc tuturor implicati in aceasta discutie (inclusiv carcotasilor si haterilor Posted Image )
O seara buna !

Editat de bonding, 26 iulie 2017 - 20:14.


#67
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 18.873
  • Înscris: 01.02.2008

 bonding, on 26 iulie 2017 - 20:13, said:

Dupa 1h de stat cu vecinul electician, desfacut doza intrerupatorului, scos becuri, desfacut lampa si panoul electic am ajuns la concluzia ca exista totusi o problema la instalatia veche insa nu stie exact unde, cel mai probabil in doza din tavan, dar pe asta nu am mai deschis-o.
Cu toatea acestea fara sa mai trag un cablu tip lita, fara sa rup casa in doua si fara alte mesterisme am montat noul intrerupator asa:
  • L - cablu care defapt e faza, dar care nu se aprinde la lampa electrica
  • L1 - unul dintre cablurile pe care se aprindea lampa
  • L2 - celalt cablu pe care se aprindea lampa.
Intrerupatorul se alimenteaza si functioneaza perfect atat actionat manual cat si de pe telefon.  Practic solitia care a fost propusa printre primele threaduri si cea de care mi-a fost frica sa o aplic. Va las pe voi mai departe

L e de fapt nulul, montat de un Dorel, pe intrerupator, contrar normativului (deci fire legate aiurea in doza)...  Binenteles ca se pot lega, din nou, corect, in doza de perete, astfel incat intrerupatorul sa fie pe faza, dar e cu deranj.  
Cat timp intrerupatorul functioneaza chiar legat pe nul, cred le poti lasa asa.  Cu grija mare, daca umbli vreodata la lustra sa tii minte ca ai mereu o faza activa acolo, care nu trece prin intrerupator si care te poate gadila rau, daca uiti de ea si nu decuplezi sigurantele.

Editat de rosix, 26 iulie 2017 - 20:24.


#68
menaloty

menaloty

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.839
  • Înscris: 15.11.2016

 bonding, on 26 iulie 2017 - 20:13, said:

  • L - cablu care defapt e faza, dar care nu se aprinde la lampa electrica
  • L1 - unul dintre cablurile pe care se aprindea lampa
  • L2 - celalt cablu pe care se aprindea lampa.
Pur si simplu ai inversat nulul cu faza. Tot 220 bagi. da, era simplu, dar daca nu stii cum este construit, nu ai decat sa risti, cum ai facut tu si sa-ti iasa. Bine ca ai rezolvat.
Stii de ce nu ti-a dat nimeni solutia asta? Le-a fost teama sa nu distrugi jucaria din cauza lor. Si eu as fi facut cum ai facut tu, fara sa mai intreb pe cineva.

Daca tot ai rezolvat, zi-ne si noua daca ai cumparat si telecomanda.

Editat de menaloty, 26 iulie 2017 - 20:24.


#69
bonding

bonding

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 122
  • Înscris: 06.01.2010

 menaloty, on 26 iulie 2017 - 20:22, said:

Pur si simplu ai inversat nulul cu faza. Tot 220 bagi. da, era simplu, dar daca nu stii cum este construit, nu ai decat sa risti, cum ai facut tu si sa-ti iasa. Bine ca ai rezolvat.
Stii de ce nu ti-a dat nimeni solutia asta? Le-a fost teama sa nu distrugi jucaria din cauza lor. Si eu as fi facut cum ai facut tu, fara sa mai intreb pe cineva.

Daca tot ai rezolvat, zi-ne si noua daca ai cumparat si telecomanda.

Da, adevarul e ca astetam sa primesc un raspuns simplu si evident pe care eu nu-l cunosteam... nu credeam ca e atat de complexa toata treaba si ca thread-ul ajunge sa aiba 4 pagini.

Nu stiu exact la ce te referi cand spui si telecomanda, insa sistemul pe care l-am achizitionat consta intr-un receiver central Broadlink RM PRO si acest intrerupator. Telecomanda in cazul meu este telefonul mobil sau o tableta.
Receiverul central este conectat prin wireless la routerul meu si primeste acces in internet. Printr-o aplicatia pe iOS si Android pot accesa acest controler central care trimite comanda atat catre intrerupator cat si catre alte dispozitive cu intrarosu.
Eu am configurat TV-ul din sufragerie, aerul conditionat si soundbarul. Pentru disozitivele controlate prin infrarosu este necesara o raza directa intre RM pro si acestea, pentru celalatel ( intrerupatorul cu pricina, prize, senzori temp, etc) nu este nevoie de raza directa acestea comunicand prin 433mhz.
Avand acces in internet eu de exemplu astazi cand am plecat de la birou am pornit aerul, iar cand am ajuns acasa casa era rece deja.

Ce este tare este ca poti sa faci anumite regurile pe care controllerul le retine.
ex:
- if hour == 23:30 then stinge luminile
- if senzor proximitate is triggered then aprinde luminile si porneste aerul conditionat
- if temperatura in casa >25 grade porneste aerul pe rece
- if temperatura in casa <20 porneste aeroterma
- if hour == 19:00 turn on TV pe canalul 4 (ProTV-stiri)

#70
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 18.873
  • Înscris: 01.02.2008
Da, e bun RM-PRO... eu vreau sa iau sa comand niste storuri sa coboare strict la anumite ore, cand vine soarele puternic in ferestre (ferestrele sunt in sud). Numai ca un stor este intr-o camera si celalalt in cealalta camera, le poate vedea RM-PRO pe amandoua in 433 Mhz? N-as da banii degeaba.

Editat de rosix, 26 iulie 2017 - 20:59.


#71
bonding

bonding

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 122
  • Înscris: 06.01.2010

 rosix, on 26 iulie 2017 - 20:58, said:

Da, e bun RM-PRO... eu vreau sa iau sa comand niste storuri sa coboare strict la anumite ore, cand vine soarele puternic in ferestre (ferestrele sunt in sud). Numai ca un stor este intr-o camera si celalalt in cealalta camera, le poate vedea RM-PRO pe amandoua in 433 Mhz? N-as da banii degeaba.
Nu stiu  ce sunt aceste 'storeuri' insa stiu ca jaluzelel electrice functioneaza pe radiofrecventa (cel mai probabil 433 ca si RM-pro-ul) si atunci, DA le vede RM-pro-ul pe amandoua.
Daca ai jaluzele actionate pe infrarosu (cu telecomanda cu bec in fata) atunci ai nevoie de raza directa si poti apela la varianta mai ieftina a RM-pro-ul care face doar chestiunea acesta cu infrarosu si care se gaseste le emag cu vreo 140 ron sau cu 14 dolari pe ebaylivrare in 3-4 saptamani.
Eu unul acum ca am vazut cu functioneaza o sa-mi iau celalalalte chestii (alte intrerupatoare, prize, senzori) de pe ebay... dar cum am zis si mai sus... sa testez ce am cateva saptamani.

#72
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.214
  • Înscris: 08.06.2004

 bonding, on 26 iulie 2017 - 20:13, said:

  • L - cablu care defapt e faza, dar care nu se aprinde la lampa electrica
  • L1 - unul dintre cablurile pe care se aprindea lampa
  • L2 - celalt cablu pe care se aprindea lampa.

No bun, ma bucur ca ai ajuns dupa 10 ore si 4 pagini la vorba mea. Posted Image

 gabyxm, on 26 iulie 2017 - 11:23, said:

Nu trebuie sa schimbi nici o legatura in doze sau tablou. Tu ai un circuit serie format din intrerupator (L-L1-3) si becuri, deci indiferent care ii nulul sau faza el tot o sa functioneze. Intrerupatorul tau nu are alimentare directa (L si N) ci are un circuit intern care preia serie cu consumatorul (sau pe peroadele de pauza din fiecare alternanta in care becul nu-i alimentat) curentul necesar pentru functionarea electronicii din el. Nu stie nici unde ai legat faza sau nul.
Leaga firul comun de pe instalatie la borna L si firele care merg catre becuri la L1...L3.

Acuma mai trebuie sa ne mai lamurim si cu partea cu pericolul de electrocutare ca ii cum am zis io si tot ii in regula. Pe scurt, din nou, cu "intrerupatorul" asta legat cu faza pe L si iesirea catre bec pe L1, daca scoti becul si pui mana pe firul care vine pe L1 si inchizi circuitul prin tine fata de pamant sau fata de nulul retelei, o sa te electrocutezi.
Mai important, indiferent ce Dorel a facut initial o instalatie, numa alt Dorel incepe sa lucreze la dulie fara sa coboare sigurantele si bazandu-se ca intrerupatorul(clasic) lui ii pe pozitia "oprit". Pe o instalatie facuta la intamplare, faza si nulul is totdeauna unde le masori, nu unde ar fi obligatoriu prin normative.

Editat de gabyxm, 26 iulie 2017 - 21:54.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate